1 of 5 |  1 2 3 >  Last ›
Anne
change_status
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  698
Geregistreerd  2009-06-23

Zover ik kan vinden is er nog geen topic over het toneelstuk over Anne Frank die over een paar maanden in een nieuw theater in Amsterdam te zien zal zijn.

http://www.theateramsterdam.nl/

  [ # 1 ] 09 December 2013 09:30 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  667
Geregistreerd  2005-04-26

Ik hoop dat ze het naderhand ook op andere plekken gaan spelen want Amsterdam ligt voor mij te ver weg.

   Handtekening   

Bestel mijn griezelroman de twee broers van Dracula
klik hier

  [ # 2 ] 11 December 2013 10:52 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

Er wordt speciaal voor “Anne” een theater gebouwd, dus ik verwacht niet dat ze ergens anders dan in dat theater gaan spelen.

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

  [ # 3 ] 16 January 2014 06:28 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Boulevard meldt net dat deze productie niet in april maar pas in mei begint te spelen.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 4 ] 17 January 2014 04:55 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Het bijbehorende persbericht:

Wereldpremière theatervoorstelling ANNE is op 8 mei 2014
Try outs twee weken verschoven door oplevering decor

Producent Imagine Nation maakt vandaag bekend dat de wereldpremière van ANNE zal plaatsvinden op donderdag 8 mei 2014. Vanwege de ontwikkeling van een nieuw decorsysteem is de eerste voorstelling verschoven naar donderdag 1 mei 2014, circa twee weken later dan voorzien.

ANNE is een theatervoorstelling over het leven van Anne Frank, gebaseerd op de complete versie van haar dagboeken en de archieven van de familie Frank. De theatervoorstelling omvat een langere periode dan haar beroemde dagboek beschrijft. De kijker ziet [UTF-8?]Anneà¢â‚¬â„¢s leven ook và³à³r de onderduikperiode en gaat verder dan de bekende [UTF-8?]à¢â‚¬Ëœklop op de [UTF-8?]deurà¢â‚¬â„¢, de deportatie uit Het Achterhuis.

Producent Robin de Levita: [UTF-8?]à¢â‚¬ËœEen theatervoorstelling over het leven van Anne Frank brengt een grote verantwoordelijk met zich mee. De vorm die we kiezen staat in dienst van het overbrengen van het verhaal op de kijker. Samen met Theu Boermans en het team hebben we daarvoor een compleet nieuw theatersysteem uitgedacht. De constructie en oplevering daarvan vergen nu iets meer tijd dan ik had [UTF-8?]gehoopt.à¢â‚¬â„¢

Reeds gekochte kaarten
Bezoekers die een kaartje hebben gekocht voor de periode in april, zijn inmiddels gecontacteerd en krijgen een kaartje voor een datum naar keuze.

Initiatief van het Anne Frank Fonds in Basel.
ANNE is geschreven door Jessica Durlacher en Leon de Winter op initiatief van het, door Otto Frank opgerichte, Anne Frank Fonds Basel. Het project wordt gerealiseerd door Imagine Nation, het internationale mediabedrijf van Kees Abrahams en Robin de Levita. De theatervoorstelling wordt geproduceerd in samenwerking met het Nationale Toneel. Theu Boermans heeft het artistiek leiderschap vanuit zijn functie als creatief directeur van het Nationale Toneel.

Creatives
Robin de Levita en Kees Abrahams (producent), Jessica Durlacher en Leon de Winter (script)

Theu Boermans (artistieke leiding), Paul M. van Brugge (muziek), Bernhard Hammer (decorontwerp), Gerhard Fischer (lichtontwerp), Jeroen ten Brinke (geluidsontwerp), Peter Wilms (videoontwerp), Marita Ruyter (videoproducer/researcher), Catherine Cuykens (kostuumontwerp), Pilo Pilkes (ontwerp kap & grime), Rob Snoek (rekwisieten & vormgeving), Marc van Bree (Kemna Casting).

Kaartverkoop
Entree: van [UTF-8?]à¢â€šÂ¬ 10,00 tot [UTF-8?]à¢â€šÂ¬ 79,00 (exclusief reserveringskosten)
Kaarten te koop via: http://www.theateramsterdam.nl en 0900 0322 (à¢â€šÂ¬ 0,45 cpm)
Aanvang: 14.00 uur en 20.00 uur

Adres Theater Amsterdam
Danzigerkade 5/Westpoortnr. 2036, 1013 AP Amsterdam

Websites
http://www.theateramsterdam.nl/www.theateramsterdam.com
http://www.annefrank.ch
http://www.imaginenation.nl
http://www.nationaletoneel.nl

  [ # 5 ] 20 January 2014 08:36 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld.TV viert 2.000.000 views met aandacht voor theatervoorstelling Anne. In dit eerste deel van de videoreportage een gesprek met producent Robin de Levita.

De video is te zien onder Artikelen.

  [ # 6 ] 21 January 2014 12:30 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  698
Geregistreerd  2009-06-23

Leuk filmpje Frans, en gefeliciteerd! Zou het echt niet verlengt worden?

  [ # 7 ] 25 January 2014 08:21 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Vandaag het tweede deel van Musicalworld.TV’s videoreportage over Anne naar het dagboek van Anne Frank. Deze keer een interview met titelrolspeelster Rosa da Silva en regisseur Theu Boermans.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 8 ] 02 February 2014 09:25 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Net in TV Show (NED 1) was Ivo Niehe te gast bij Jessica Durlacher en Leon de Winter, de schrijvers van Anne en sprak hij met Rosa sa Silva die de rol van Anne op zich neemt.

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 9 ] 27 February 2014 03:05 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Samenwerking Theater Amsterdam en UNICEF Nederland
Een ‘Ticket for Life’ — want elk kind telt

Eén op de drie kinderen wereldwijd onder de vijf jaar bestaat officieel niet. Doordat deze kinderen geen geboortebewijs hebben, tellen ze letterlijk en figuurlijk niet mee. Ze zijn kwetsbaar voor uitsluiting en verwaarlozing. Vanaf vandaag werken het Anne Frank Fonds Basel, opgericht door Otto Frank, Theater Amsterdam en UNICEF Nederland samen om aandacht te vragen voor het belang van geboorteregistratie. Bij aankoop van een ticket voor de theatervoorstelling ANNE kunnen bezoekers een extra bijdrage geven. Elke euro die wordt gedoneerd, gaat naar UNICEF en helpt een kind aan een geboortebewijs. 1 euro = 1 ‘ticket for life’.

Internationale samenwerking
Het Anne Frank Fonds en UNICEF werken op internationaal niveau al langere tijd samen. In de samenwerking zetten beide partijen zich in voor het verwezenlijken van kinderrechten wereldwijd. In Nederland is de samenwerking gericht op het belang van wereldwijde geboorteregistratie. Het Anne Frank Fonds werd in 1963 opgericht door Otto Frank, de vader van Anne. Otto is universeel erfgenaam van Anne Frank en haar familie. Alle royalty’s worden gedoneerd aan liefdadigheidsinstellingen of educatieve doeleinden. Geboorteregistratie is het belangrijkste project tussen het Anne Frank Fonds en UNICEF. Bovendien wil het Anne Frank Fonds dat men de kinderen in Shoah blijft herdenken en dat men stilstaat bij de huidige omstandigheden van kinderen in conflictgebieden. Geboorteregistratie is van fundamenteel belang voor gelijke kansen van een kind. Het geeft een kind ook recht op onderwijs, medische en sociale diensten. Het werk en het doel van het fonds zijn gebaseerd op Anne Franks gedachtegoed: ze streefde naar rechtvaardigheid en gelijke mensenrechten.

Jan Bouke Wijbrandi, algemeen directeur van UNICEF Nederland: ‘De naam Anne Frank is iedereen bekend. Haar levensverhaal heeft een duidelijke boodschap: bescherm alle kinderen, vooral de meest kwetsbare. Het heeft veel gemeen met ons werk voor kinderen wereldwijd. De voorstelling ANNE biedt ons een platform om te vertellen over de kwetsbare kinderen zonder geboortebewijs en om fondsen te werven voor UNICEF’s hulp aan deze groep.’

Buddy Elias, voorzitter van de Anne Frank Fonds Basel en neef van Anne Frank: ‘Hulp voor kinderen en jongeren in nood, evenals het bieden van onderwijs, is een van de belangrijkste speerpunten van het Anne Frank Fonds Basel. Een samenwerking met UNICEF zal dit extra stimuleren, vooral in conflictgebieden. UNICEF is opgericht na de Tweede Wereldoorlog. Geboorteregistratie is een project van groot belang en het is passend dat de erfenis van Anne Frank wordt gekoppeld aan deze belangrijke rechtenorganisatie voor kinderen.’

Robin de Levita, producent Imagine Nation: ‘Een voorstelling over Anne Frank heeft automatisch een belangrijke maatschappelijke boodschap. De erkenning van het bestaansrecht van een kind is wereldwijd van levensbelang en sluit nauw aan bij het erfgoed van Anne Frank.’

‘Ticket for Life’
Het zijn vooral kinderen die worden geboren op het platteland, afkomstig zijn uit arme gezinnen, of van bepaalde sociaaletnische of religieuze groepen die niet zijn geregistreerd. Geboorteregistratie is de sleutel voor hun ontwikkeling. Een geboortebewijs geeft kinderen rechten en zorgt ervoor dat ze niet worden vergeten. Het Anne Frank Fonds Basel en Theater Amsterdam vinden dat alle kinderen bestaansrecht hebben en werken daarom samen met UNICEF Nederland. Elke extra euro gaat naar UNICEF en helpt een kind aan een geboortebewijs.

UNICEF
UNICEF zorgt voor een betere wereld voor kinderen, in het bijzonder voor kinderen die het meest kwetsbaar zijn. Samen met hun partners werkt UNICEF in 190 landen en gebieden en geeft UNICEF kinderen de kans te overleven en zich te ontwikkelen. Omdat UNICEF vindt dat elk kind, kind moet kunnen zijn. 

Theatervoorstelling ANNE
ANNE is een theatervoorstelling over het leven van Anne Frank, gebaseerd op de complete versie van haar dagboeken en de archieven van de familie Frank. ANNE is geschreven door Jessica Durlacher en Leon de Winter op initiatief van het Anne Frank Fonds Basel, dat door Otto Frank werd opgericht. Het project wordt gerealiseerd door Imagine Nation, het internationale mediabedrijf van Kees Abrahams en Robin de Levita. Speciaal voor deze voorstelling heeft Imagine Nation een nieuw theater gebouwd: Theater Amsterdam. De theatervoorstelling wordt geproduceerd in samenwerking met het Nationale Toneel. Theu Boermans heeft het artistiek leiderschap vanuit zijn functie als creatief directeur van het Nationale Toneel. De wereldpremière van ANNE is op 8 mei 2014.


Adres Theater Amsterdam
Danzigerkade 5/Westpoortnr. 2036, 1013 AP Amsterdam

  [ # 10 ] 13 March 2014 03:59 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld.TV bezichtigde onlangs Theater Amsterdam, waar vanaf 8 mei aanstaande ANNE wordt opgevoerd. Gesprekken met Rosa da Silva, Job Bovelander en Robin de Levita.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 11 ] 12 May 2014 07:00 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld.TV bezocht de première van Anne en sprak met o.a. titelrolspeelster Rosa da Silva en Job Bovelander.
De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 12 ] 17 May 2014 09:52 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Wow.

Net thuis van de voorstelling. Tot een uitgebreid verslag kom ik niet, wellicht als het een beetje bezonken is. Diep, diep onder de indruk, geraakt en vooral heel stil.

Dit was hartverscheurend, verstillend indrukwekkend. Een fenomenale voorstelling. Gaat het beleven.

[ Gewijzigd: 17 May 2014 09:56 PM by Mark ]
   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 13 ] 18 May 2014 02:22 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Meen je dat nou. Dan hoop ik dat je het laten bezinken toch wilt beschrijven. Want als er een voorstelling is waar vorm en inhoud echt tegenstrijdig lijken te zijn is het deze voorstelling. De NRC recensie heeft me in die overtuiging bevestigd en zelfs de vier sterren AD recensie doet datzelfde. Hoor graag een ander verhaal

  [ # 14 ] 18 May 2014 02:54 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  274
Geregistreerd  2009-02-02

Ik deels Mark’s mening niet. Ik heb het stuk gezien en vond het best een mooie voorstelling.
Het decor ziet er prachtig uit en de acteurs spelen stuk voor stuk erg goed.
Maar het is, vooral in de tweede akte, saai. Er gebeurd weinig in het achterhuis en de echte onderlinge irritaties komen niet goed naar voren.
Ook is het taalgebruik van schrijvers Jessica en Leon, voor spreekzinnen niet altijd even mooi.

Doordat het decor vrij groots is en het achterhuis enorm vol staat. Zit je bijna 2 uur naar een stellage met mensen erop te kijken. Niet heel spannend. Zeker gezien de enorme afstand en leegte ernaast.
Voor de tweede akte kakt enorm in.

Gelukkig is het einde prachtig en zeker Otto’s monoloog na de arrestatie wist me te raken. Ook Anne’s laatste woorden ontroerde me.
Maarja, het lege gevoel van de rest van het stuk, maakte niet het enorm belemmerende gevoel wat het wel had kunnen krijgen!

Mooi om gezien te hebben, maar niet DE voorstelling die je zou verwachten.

  [ # 15 ] 18 May 2014 06:15 PM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  5
Geregistreerd  2013-08-23

Ook ik was gisteravond bij de voorstelling en ik ben het met Mark eens. Sterker nog: ik ben er nu nog stil van. Het is inderdaad van tijd tot tijd een lange zit. Ik vond het aan het eind van de eerste akte wat trekkerig worden. Maar voor mijn gevoel versterkte dat het laten zien van het leven in het achterhuis. Veroordeeld tot elkaar op die weinige vierkante meters. Altijd maar: eerst denken, dan doen; geen lawaai maken, niet het toilet doortrekken, het constant op elkaars lip zitten zonder dat er iets gebeurt, het voortdurend leven tussen hoop en vrees. En die voortdurende verveling waaraan de mensen zijn blootgesteld.

Ik vind de vorm waarin de voorstelling is gegoten erg mooi. De vreemde setting in het Parijse restaurant (schitterend decor trouwens) die je eerst niet kunt plaatsen en die aan het eind van het stuk schrijnend duidelijk wordt. En de al eerder genoemde monoloog van Otto Frank (werkelijk schitterend gespeeld) die maar weinig aan de verbeelding overlaat. De slotscène vond ik verpletterend. Toen heb ik het niet droog gehouden en zo te horen was ik niet de enige. Ik wil zelfs speciaal voor die slotscène het stuk nog een keer zien. Niettemin kan ik me voorstellen dat mensen die minder in zijn voor het gevoel dat wordt opgeroepen en die juist gaan voor alle teksten en de interactie het misschien niet met me eens zullen zijn.

[ Gewijzigd: 19 May 2014 08:01 PM by Noortje ]
 1 2 3 >  Last ›
1 of 5