3 of 5 |  < 1 2 3 4 5 > 
Anne
  [ # 31 ] 09 June 2014 06:45 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  31
Geregistreerd  2012-05-16

Gisteren de voorstelling bezocht. Niet goed wetende wat te verwachten was ik na afloop stil. Geraakt, door het verhaal en door het spel. Het prachtige decor, slim gebruikt en een genot om naar te kijken.
Het is een hele beleving van begin tot eind. Toch moet ik eerlijk toegeven dat het einde me het meeste aangreep. Vanaf de monoloog van Otto Frank tot het einde, kippenvel. Het gaat recht je hart in en laat je zeker niet koud.
Is het dan alleen maar zwaar? Nee, er valt zo nu en dan wel wat te gniffelen en op z’n tijd tovert de rebelse Anne een glimlach op je gezicht. Wat een leven hebben die mensen gehad…

Even geheel terzijde, mocht je ‘gewoon’ willen eten in het theater: dat gaat ‘m niet worden! Ze verkopen in het restaurant alleen maar chique dingen tegen hele hoge prijzen. Gelukkig verkochten ze buiten tosti’s. En ik ben echt niet te beroerd om wat meer te betalen voor een drankje, maar €3,25 voor een glaasJE sap vond ik wel erg ver gaan!

   Handtekening   

Morgen is vandaag
en als ik nu de sprong niet waag
dan blijft het een illusie…

  [ # 32 ] 13 June 2014 07:56 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  15
Geregistreerd  2013-09-16

ANNE gezien en wat een mooie en indrukwekkende voorstelling. Rosa is Anne, de onschuldigheid maar ook de koppigheid. De toegevoegde rode lijn van “de toekomst” is een mooie aanvulling, die door de ontknoping aan het einde, het stuk nog ontroerender maakt. Samen met de monoloog van Otto aan het einde, loop je het theater uit met een knoop in je maag. Alle acteurs zijn goed gecast en een goed voorbeeld van totaal theater.

De eerste helft en begin tweede helft is niet een zwaar stuk om mee te leven, er vallen op zijn tijd genoeg momenten om een lach op je gezicht te brengen. Het einde brengt wel een zwaar gevoel mee naar huis, maar dat is juist de kracht van het stuk. Dit is de tweede keer dat een stuk mij zo (emotioneel) heeft geraakt en mij aan het denken heeft gezet.

[ Gewijzigd: 13 June 2014 08:03 PM by Femhans ]
  [ # 33 ] 11 September 2014 08:51 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Acteur Xander Straat vervangt Bas Heerkens in ANNE

Acteur Xander Straat vervangt Bas Heerkens in de theatervoorstelling ANNE en zal vanaf donderdag 11 september te zien zijn in de rol van Silberbauer, de Duitse officier die de arrestatie in het Achterhuis leidt.
ANNE is wegens succes verlengd tot en met januari 2015 en is exclusief te zien in het hiervoor speciaal gebouwde Theater Amsterdam.
 
Xander Straat studeerde in 1991 af aan de Arnhemse Toneelschool en speelde bij diverse toneelgezelschappen waaronder Toneelgroep Amsterdam, Het Nationale Toneel, Dood Paard, Theater Artemis, Het NNT en De Toneelschuur.

Tussen 1996 en 2004 maakte hij deel uit van toneelgezelschap Het Groote Hoofd waar hij onder regie van Anny van Hoof speelde in stukken van Steven Berkoff, Fredrich Schiller, David Harrower, Eugene O’Brien en William Shakespeare.

Van 2003 tot 2012 was hij verbonden aan Keesen&Co;, een gezelschap dat naam heeft gemaakt met nieuw Nederlands repertoire. Hij was te zien in werk van Rob de Graaf, Peter Handke, Joeri Vos en Jeroen van den Berg.

Xander speelde ook in diverse televisie- en filmproducties zoals de kantoorserie De Afdeling, Zwartboek, Achtste groepers huilen niet en meest recent in de docudrama van Ramon Gieling, De Onderkoning.

In 2005 won Xander met Gustav Borreman en Leo Knikman in Milaan de Prix Italia met Radio Noord Suriname, een satirische toekomstvisie op multicultureel Nederland.

Theatervoorstelling ANNE
ANNE is een theatervoorstelling over het leven van Anne Frank. We zien niet alleen de twee lange jaren die Anne met haar familie en de overige onderduikers in het Achterhuis doorbracht, maar ook wat daarvoor en daarna gebeurde. In een levensgroot decor komen Annes woorden, die zo treffend de spanning en tragiek van haar bestaan weergeven, tot leven. Zo ervaren we hoe een eenzaam meisje tegen alle verdrukking in opgroeit tot jonge vrouw en getalenteerd schrijfster. ANNE is de eerste theatervoorstelling over Anne Frank die is gebaseerd op alle versies van haar dagboeken, zowel de ongecensureerde als de door Anne zelf bewerkte versie. ANNE is op initiatief van en in samenwerking met het Anne Frank Fonds in Basel, dat door Otto Frank werd opgericht.

scenario Jessica Durlacher en Leon de Winter regisseur Theu Boermans producenten Kees Abrahams en Robin de Levita (Imagine Nation)

Samenwerking UNICEF
Theater Amsterdam, het Anne Frank Fonds Basel en UNICEF Nederland werken samen om aandacht te vragen voor het belang van geboorteregistratie. Een geboortebewijs is van fundamenteel belang voor gelijke kansen van een kind en daarmee de sleutel voor ontwikkeling. Bij aankoop van een ticket voor de theatervoorstelling ANNE kunnen bezoekers een extra bijdrage geven. Elke euro die wordt gedoneerd, gaat naar UNICEF en helpt een kind aan een geboortebewijs.

Adres Theater Amsterdam
Danzigerkade 5, 1013 AP Amsterdam

 

  [ # 34 ] 12 September 2014 09:01 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Inmiddels is rang 3 toegevoegd aan de zaalindeling. Hier vallen in ieder geval rij 1 t/m 5 onder. Ik zat daardoor gisteren voor maar 35 euro in het midden van rij 4. Enig nadeel is dat je echt opzij moet kijken bij de projecties en op momenten dat er in het voorhuis wordt gespeeld. Het theater was erg leeg en dan vooral de voorste rijen. Iedereen wordt blijkbaar toch richting 1e rang geduwd die pas op rij 7 begint.

De show zelf zorgde voor een diepe indruk en dan vooral de eerder beschreven monoloog van Otto en de scene erna. Ook erg bijzonder welke technieken er allemaal worden toegepast in het decor. Sjoukje speelde de rol van Anne. Het viel me bij het slotapplaus op dat de hele cast begon te applaudisseren toen ze opkwam. Gebeurd dat altijd als Anne opkomt of was dit Sjoukje haar eerste show als Anne?

  [ # 35 ] 21 October 2014 03:01 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2014-10-21

Hoi allemaal,

Voor een onderzoek voor mijn studie Art Studies ben ik op zoek naar mensen die de voorstelling ANNE in Theater Amsterdam hebben gezien. Graag wil ik vijf mensen met en vijf mensen zonder een Joodse achtergrond interviewen. Op dit moment heb ik bijna vijf mensen zonder Joodse achtergrond die bereid zijn om mij te willen helpen, maar ben ik nog op zoek naar vijf respondenten met een Joodse achtergrond.

Het gaat om een kort interview van maximaal 10 vragen. We kunnen afspreken in Amsterdam of omgeving met een kop thee, maar een skypegesprek is ook mogelijk.

Ken jij iemand die mij kan helpen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes,
Annemiek

.(JavaScript must be enabled to view this email address)

  [ # 36 ] 02 November 2014 08:22 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

ANNE met succes verlengd tot en met april 2015
Publiek geeft theatervoorstelling ANNE een 9

De theatervoorstelling ANNE is wegens succes verlengd tot en met april 2015. De speelperiode wordt hiermee met drie maanden verlengd. Vanaf vandaag zijn er tickets te koop voor deze periode via de website http://www.theateramsterdam.nl of call center 0900 - 0322 (0,45 cpm).

Bezoekers van ANNE geven de voorstelling het rapportcijfer 9. Dit blijkt uit een recent onafhankelijk onderzoek via marktonderzoeksbureau DirectResearch. Naast de beoordeling van de voorstelling heeft het onderzoeksbureau de bezoekers van ANNE gevraagd ook een inhoudelijke beoordeling te geven. De termen ‘aangrijpend’, ‘indrukwekkend’ en ‘onvergetelijk’ zijn verreweg het meest genoemd. Naast de hoge score als voorstelling prijzen veel bezoekers ANNE om haar educatieve waarde. Zo blijkt uit onderzoek dat de bezoeker van ANNE vindt dat iedere scholier de voorstelling gezien moet hebben. Producent Imagine Nation is verheugd met de uitkomsten van het onderzoek.

Robin de Levita, producent ANNE: “We waren ons reeds bewust dat de mond op mond reclame de drijvende kracht is van ANNE. De internationale top recensies, maar ook dit marktonderzoek hebben ons vertrouwen gegeven in de toekomst.”

Theatervoorstelling ANNE
ANNE is de eerste theatervoorstelling in 55 jaar over het leven van Anne Frank, gebaseerd op de originele dagboeken van zowel de ongecensureerde als de door Anne zelf bewerkte versie. ANNE is geschreven door Jessica Durlacher en Leon de Winter op initiatief van het Anne Frank Fonds Basel, dat door Otto Frank werd opgericht. Het project wordt gerealiseerd door Imagine Nation, het internationale mediabedrijf van Kees Abrahams en Robin de Levita. De theatervoorstelling wordt geproduceerd in samenwerking met het Nationale Toneel. Theu Boermans heeft het artistiek leiderschap vanuit zijn functie als creatief directeur van het Nationale Toneel.

Adres Theater Amsterdam: Danzigerkade 5, 1013 AP Amsterdam

Websites
http://www.theateramsterdam.nl
http://www.theateramsterdam.nl/scholen
http://www.annefrank.ch
http://www.imaginenation.nl
http://www.nationaletoneel.nl
http://www.unicef.nl/ANNE
http://www.jhm.nl/ANNE

  [ # 37 ] 17 November 2014 06:18 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Weet iemand hoe je via tram of bus van Amsterdam Centraal naar Theater Amsterdam komt? Alvast bedankt.

  [ # 38 ] 17 November 2014 06:38 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Binnen 10 seconden gevonden.

http://www.theateramsterdam.nl/nl/Routebeschrijving/looproute.html

  [ # 39 ] 17 November 2014 06:49 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Oeps…haha! Toch bedankt.

  [ # 40 ] 24 November 2014 08:42 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  21
Geregistreerd  2009-12-28

Hallo, weet iemand of er voor Anne ook een actie is?

  [ # 41 ] 24 November 2014 09:43 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Dat mag je de volgende keer vragen in ons kortingentopic.. 😉

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 42 ] 02 December 2014 06:27 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  92
Geregistreerd  2008-05-01

Ik krijg van familie de vraag welke rang ze moeten kiezen voor Anne. Nu ben ik er zelf nog niet geweest, dus kan ik ze niks aanraden. Misschien dat iemand anders me kan helpen. Kan je het goed zien als je tweede of derde rang zit?

  [ # 43 ] 02 December 2014 07:16 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Ik heb beide keren op rang 2 & 3 gezeten en ik vond het prima!
Het is natuurlijk net wat jezelf wilt. Wil je het overzicht hebben of juist de geizchtsuitdrukkingen goed kunnen zien? Wil je graag het overzicht hebben dan zou ik voor rang 1 gaan, maar wil je er juist bovenop zitten, dan zou ik zeker voor rang 2 of 3 gaan.
Enige nadeel aan rang 2 of 3 is dat je soms een beetje je hoofd moet draaien als je op de grote schermen naast het podium wilt kijken, maar dat heb ik persoonlijk nooit als storend ervaren.
Hoop dat het een beetje duidelijk is.

  [ # 44 ] 03 December 2014 09:09 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  92
Geregistreerd  2008-05-01

Bedankt voor de hulp! Heb het doorgegeven aan mijn familie.

  [ # 45 ] 05 December 2014 06:16 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Bij ANNE draait toch het decor in plaats van bij soldaat de tribune? X

 < 1 2 3 4 5 > 
3 of 5