Hedwig and the Angry Inch
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Heeft iemand deze voorstelling al gezien?

http://www.dekleinekomedie.nl/programma/731/SVEN_RATZKE_BAND/Hedwig_and_The_Angry_Inch/

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 1 ] 23 June 2014 06:37 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik heb ‘m in Utrecht gezien, en vraag me heel erg af hoe hij dat in de Kleine Komedie gaat doen. Dit was een voorstelling met behoorlijk wat publieksinteractie (wees daarvan bewust op de eerste rij). Dat past beter in de Blauwe Zaal dan een nog betrekkelijk groot theater als de Kleine Komedie.
Eerlijk gezegd was het niet helemaal mijn ding, en met 2,5 uur (incl pauze) wel wat aan de lange kant., ondanks de zeker mooie momenten die in de voorstelling zitten, schiet het niet altijd even op.  Muziek was wel lekker, maar ook niet allemaal even verstaanbaar.

Overigens hoort deze topic hier eigenlijk niet, omdat de voorstelling in het Engels/Duits is (elders is ook niet echt logisch, dus ik lsst m hier staan)..

  [ # 2 ] 23 June 2014 09:06 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Mja.. In Cabaret sprong hij ook vanaf grote podia dan die van de Kleine Komedie… Kleine Komedie heeft ook aan 2 zijdes trapjes de zaal in.
Ik houd je op de hoogte, ik ga donderdag.. :p

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 3 ] 29 June 2014 08:35 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

Oh man. Ik was er gister en ben definitief verliefd op Sven Ratzke. Wát een performer is hij.. zij.. hij ook. Hoe hij de zaal binnen drie minuten precies op de plek krijgt waar hij ze wil hebben en dat iedereen daar oké mee is. Met die charme en die elegantie die Sven gewoon heeft. Ik hou van zijn androgyne, mannelijke én vrouwelijke uiterlijk, zijn diepe rauwe stem..

En ook van Hedwig, hoe Sven haar gestalte gaf. Haar tweestrijd, in alles. Man-vrouw, Oost-West, performer-mens.. De rol van de band is wat vlak en m’n Duits is ook weer niet zo goed dat ik alles begreep, maar eerlijk gezegd: het maakte mij weinig uit. Laat me een hele dag naar Sven Ratzke het fenomeen kijken en ik ben gelukkig.

(groetjes, verliefd meisje 😉 )

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

  [ # 4 ] 21 June 2022 05:41 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Volgens mij is deze voorstelling al een aantal keer hernomen. En ook volgend seizoen is er weer een korte tour.

  [ # 5 ] 07 September 2022 10:14 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Sven Ratzke brengt internationale show Hedwig and the Angry Inch opnieuw naar Nederland.

Rolling Stone Magazine noemde het ‘the best rockmusical ever’, Bowie en Cher waren grote fans en in de Berlijnse en New Yorkse underground gonst het nog steeds van lovende kritieken. In 2014 stond cultdiva Hedwig, vertolkt door rasentertainer Sven Ratzke, al een week in Amsterdam. In oktober is ze opnieuw te zien in acht Nederlandse theaters. Het tragikomische verhaal gaat over Hansel uit Oost-Berlijn. Hij wordt verliefd op een Amerikaanse soldaat. Om met hem te kunnen trouwen en de DDR te ontvluchten, transformeert Hansel in Hedwig. Maar het geluk is helaas maar van korte duur. Dan ontmoet ze Tommy Speck, die met hulp van Hedwig een beroemde rockster wordt. Maar Tommy ontdekt pas later met een transseksueel van doen te hebben…

Hedwig and the Angry Inch was in 1998 in New York een off-Broadwayshow van en door John Cameron Mitchell. In Ratzke zag Mitchell de ideale figuur om zijn creatie opnieuw tot leven te wekken, wat in Berlijn gebeurde. De wrange, komische en rockende zoektocht naar liefde en respect is actueler dan ooit en de keert nu, rechtstreeks vanuit het Renaissance Theater in Berlijn, mét livemuziek terug naar Nederland.

“Wie van rockend, intimiderend theater houdt, moet dit zien.” - De Volkskrant ☆☆☆☆
“Ratzke sleept de zaal meedogenloos, bijna hypnotiserend, zijn verhaal in. En daar is het goed toeven.” - De Volkskrant ☆☆☆☆
“Ratzkes Hedwig is rauw en overtuigend.” - Theaterkrant.nl ☆☆☆☆
“Een overdonderde voorstelling in de beste zin van het woord. Vanaf nu ben ik Ratzke-fan.” - 1eRang ☆☆☆☆
“Sven is de beste Hedwig die ik ooit heb gezien: subtiel en realistisch in zijn acteren, met gevoel voor comedy. En een echte rocker.” - John Cameron Mitchell
“Dit punkrock spektakel sleurt je vanaf de eerste seconde mee.” - Berliner Morgenpost ☆☆☆☆☆
“Een show van grote klasse. Sven Ratzke is fenomenaal.” - Die Welt ☆☆☆☆☆

Speellijst
di 27 sep: Renaissance Theater, Berlijn
wo 28 sep: Renaissance Theater, Berlijn
do 29 sep: Renaissance Theater, Berlijn
di 4 okt: DeLaMar Theater, Amsterdam
wo 5 okt: DeLaMar Theater, Amsterdam (première)
do 6 okt: Deventer schouwburg, Deventer
vr 7 okt: De Vereeniging, Nijmegen
ma 10 okt: Stadsschouwburg Utrecht, Utrecht
wo 12 okt: Oude Luxor Theater, Rotterdam
vr 14 okt: Schouwburg Odeon, Zwolle
za 15 okt: Theater aan de Schie, Schiedam
zo 16 okt: Leidse Schouwburg, Leiden
in oktober en december een aantal voorstellingen in het Renaissance Theater, Berlijn
Bekijk de actuele speellijst op sven-ratzke.com