84 of 97 | ‹ First  < 82 83 84 85 86 >  Last ›
The Bodyguard - Beatrix Theater
  [ # 1246 ] 20 February 2017 09:49 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Als ik “delen” hoor, denk ik in eerste instantie aan “door de helft”. Maar als ik dan de reclamespots erbij pak, hoor ik alleen Romy en ook qua beeld is het overwegend Romy met twee totaalshots waar April dan op te zien is. Op de site van The Bodyguard zie ik zelfs alleen een van de eerste spots staan, met alleen Romy. Dan krijg ik niet het idee dat er sprake is van het delen van een rol, “oké, er zal vást een understudy zijn, maar hoe groot is de kans dat die opgaat uitgerekend als à­k naar de show ga?”. Als dan in het theater blijkt dat April bijna de helft van de shows op zich neemt (tot zover gaat het goed), maar Romy de overige shows deelt met haar understudy’s, dan gaat er in de communicatie echt wat mis.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 1247 ] 20 February 2017 09:59 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Waarschijnlijk is dit contractueel wel vastgelegd ja, maar dan moeten ze in mijn ogen duidelijk communiceren dat Romy geen eerste cast meer is, maar nog af en toe een showtje doet. Prima al die schnabbels, tv optredens en noem maar op, maar niet helemaal eerlijk tegenover de andere actrices die Rachel spelen en alleen maar de shit mogen opruimen omdat het publiek boos is dat Romy niet speelt. (en bv in het geval van April die ongeveer de helft van de shows heeft gespeeld sinds juni vorig jaar, mag zij ook wel wat exposure krijgen. Doe je het publiek een voordeel mee omdat ze dan weten dat het niet enkel Romy is, maar ze wel alvast kennis kunnen maken met, en doe je April een voordeel mee, wetende dat ze niet enkel gezien wordt als ‘understudy’)

Overigens snap ik het marketingtechnisch allemaal prima hoor. Ze doet het leuk bij RTL Late night, de combi bodyguard + haar album is natuurlijk een gouden greep, maar ik vind uitspraken als ‘mijn mooiste rol ooit’ (en je enige?!) en twee weken later verkondigen dat je geen musicals meer wilt doen behalve Aida, behoorlijk disrespectvol en arrogant naar je collega’s (en publiek) toe. Alsof musical gewoon even een leuk side-projectje is.
Naar mijn weten moet 99% van de acteurs vechten om een plekje, en met zulke uitspraken lijkt het net alsof ze Albert gewoon kan bellen tegen die tijd en dr rol (en hoeveelheid speelbeurten, haha) mag uitkiezen.
Ik hoop oprecht dat ze haar niet casten als Aida ooit terugkomt. Ik vind Romy een prima zangeres, maar ik zie dan liever iemand gecast worden die het vak musical verstaat en echt wilt.

Overigens niet mijn bedoeling om een enorme bak stront over Romy alleen uit te storten, dit is ook beleid van Stage, wat ik enerzijds prima begrijp, maar dat wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben. Misschien wilt Romy ook wel meer spelen oid maar mag dit contractueel niet, maar ik neem aan dat credits geven aan je collega’s iets is dat je altijd mag doen, en dit mis ik gewoon bij al haar interviews etc. Je draagt de Bodyguard niet in je eentje, dus de andere dames eens vernoemen zou ik kunnen waarderen.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 1248 ] 20 February 2017 10:20 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  361
Geregistreerd  2011-11-01

Ik vond de aankondiging bij de uitmarkt een aankondiging tussen neus en lippen door. Ik doelde meer op RTL Boulevard/Shownieuws aankondigingen.

Ik weet ook wel dat het contractueel is vastgelegd, maar het lijkt mij sterk dat Romy niet meer zou mogen spelen van Stage. Ik zou de logica daarvan niet begrijpen.

  [ # 1249 ] 20 February 2017 06:46 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Uiteraard ligt de fout bij Stage en niet persé bij Romy. Het is natuurlijk jammer, dat Romy dit laat gebeuren. Niet zo sympathiek van haar en het betuigt inderdaad van weinig respect naar het musicalvak. Stage moet gewoon of de contracten bij laten stellen of eerlijk zijn naar het publiek en April (en eventueel de understudy’s) meer promoten. Wat het aankaarten bij bv Radar betreft; ik wil hier ook mijn naam voor lenen. Ik weet niet of er meer zijn die dit zouden willen? Want wat is uiteindelijk het verschil; een bananen-smoothie met maar 2 procent banaan of The Bodyguard met een hoofdrolspeelster die maar 1 a 2 keer per week de rol daadwerkelijk speelt?
Nogmaals; het is niet om Romy zwart te maken, maar om op de komen voor de consument, de fans én de hardwerkende musicalacteurs en actrices.

  [ # 1250 ] 20 February 2017 06:55 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2016-06-10

Sorry maar ik wilde even kwijt dat die geweldige April Darby van jullie ook niet echt positief over het musical vak is met uitspraken als “the bodyguard is niet echt een musical” en ze heeft zelf al lang aangekondigd ze zich na The Bodyguard niet meer bezig te wilde houden met musicals en met haar eigen muziek verder te gaan. Dus hou bloos op met te stellen dat Romy de enige is met dit gedrag.

  [ # 1251 ] 20 February 2017 07:08 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Ooo jeej.. We schoppen iemand tegen de schenen.. 🤐🤐.. April stelt nérgens dat ze meer speelt dan ze doet.. Romy wel.. Daarbij heeft April jarenlang musical gedaan dus mag ze een x wat anders doen?

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 1252 ] 20 February 2017 07:23 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2016-06-10

Misschien dat ik wat bot uit de hoek kwam… Het enige waar ik jullie op wil wijzen is dat wel meer mensen die in het vak zitten, weggaan. De ene vlieg valt dood na de ander. En als jullie Wikipedia eens hadden gecheckt dan hadden jullie geweten dat A. April slechts twee musicals gedaan heeft en nu al vertrekt en daarnaast geen grote rollen heeft gedaan.
B. Romy heeft niet aangegeven dat ze theater helemaal rug toekeert. Sufferds.

[ Gewijzigd: 20 February 2017 07:30 PM by Robin1994 ]
  [ # 1253 ] 20 February 2017 07:34 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  361
Geregistreerd  2011-11-01

Nou dat laatste was dan weer niet nodig..

Het gaat er mij niet om wie wel en niet later nog in een musical wil staan, dat interesseert mij niet echt. Van allebei. Het gaat er in mijn ogen echter puur om dat Romy niet zo vaak speelt als gecommuniceerd wordt en er gebrek is aan waardering richting de andere rachels vanuit met name Stage en Romy een klein beetje, alhoewel ik toegeef dat dit misschien niet haar taak is. Promotie van met name Tjindjara en Anne hoeft niet perse met commercials etcetera, maar er mag wel promotie zijn.

Of April en Romy later nou wel of niet in een musical willen staan is niet belangrijk.

[ Gewijzigd: 20 February 2017 07:36 PM by GXP ]
  [ # 1254 ] 20 February 2017 08:46 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ondanks dat ik het schandalig vind dat ze zo weinig speelt, kan ik Romy’s uitspraken/houding ook wel een beetje begrijpen. Ik denk dat ze auditie heeft gedaan voor The Bodyguard omdat ze graag Whitney-songs wilde zingen, en niet vanuit een passie voor het musicalvak. En dat mag ook gewoon, al voelt het misschien oneerlijk. Na haar casting als Rachel werd ze de nieuwe ster van Nederland en kreeg ze vanuit allerlei hoeken nieuwe kansen en blijkbaar wordt ze ook door haar vaste werkgever gestimuleerd om dat allemaal aan te pakken (Dance Dance Dance was blijkbaar in opdracht van SE), dus waarom zou ze dat niet doen? Ze lijkt me niet echt een theaterdier zoals een Simone Kleinsma dat is, maar iemand die het gewoon leuk vindt om te zingen, spelen en presenteren. Misschien verstaat ze het musicalvak niet zoals je dat hoopt van een leading lady, maar ja… ‘t Is niet verplicht 😉 Tuurlijk zou het een mooi gebaar zijn als ze haar mede-Rachels in het zonnetje zet, maar ik denk eerlijk gezegd dat Romy is opgelegd zo min mogelijk over haar speelbeurten/vervangers te praten. Ik kan me ook niet herinneren dat hier überhaupt ooit veel openheid over is geweest, al is The Bodyguard wellicht het extreemste geval tot nu toe.

Feit blijft dat er iets niet klopt in de communicatie van SE naar de consument, en dat vele bezoekers van The Bodyguard hier ontevreden over zijn (check voor de grap eens klacht.nl). Als je duidelijk op papier zet wat de normale gang van zaken is rondom de promotie en speelbeurten van de first cast/alternate/understudy en dan die speellijst van enkele pagina’s terug, klachten van bezoekers & promotiemateriaal van SE bijvoegt heb je best een mooie case voor Radar.

  [ # 1255 ] 20 February 2017 09:21 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Robin1994 - 20 February 2017 06:55 PM

Sorry maar ik wilde even kwijt dat die geweldige April Darby van jullie ook niet echt positief over het musical vak is met uitspraken als “the bodyguard is niet echt een musical”.

Dit is door meerdere castleden gezegd hoor, niet alleen door April. En ze kraakt het vak musical niet af. Ze geven alleen aan dat dit meet lijkt op een concert met scenes erin omdat het zo snel gaat en zoveel energie heeft. En het pas ook niet echt in het typische musicalplaatje a la Les Mis, Miss Saigon, The Sound of Music etc.

Verder blijf ik erbij dat April veel meer credits moet krijgen in programma’s op tv en in commercials. Niet alleen heel af en toe even een fotootje waar ze van veraf opstaat en waarbij mensen het verschil tussen haar en Romy amper kunnen zien.

  [ # 1256 ] 20 February 2017 09:36 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Laush - 20 February 2017 08:46 PM

Ondanks dat ik het schandalig vind dat ze zo weinig speelt, kan ik Romy’s uitspraken/houding ook wel een beetje begrijpen. Ik denk dat ze auditie heeft gedaan voor The Bodyguard omdat ze graag Whitney-songs wilde zingen, en niet vanuit een passie voor het musicalvak. En dat mag ook gewoon, al voelt het misschien oneerlijk. Na haar casting als Rachel werd ze de nieuwe ster van Nederland en kreeg ze vanuit allerlei hoeken nieuwe kansen en blijkbaar wordt ze ook door haar vaste werkgever gestimuleerd om dat allemaal aan te pakken (Dance Dance Dance was blijkbaar in opdracht van SE), dus waarom zou ze dat niet doen? Ze lijkt me niet echt een theaterdier zoals een Simone Kleinsma dat is, maar iemand die het gewoon leuk vindt om te zingen, spelen en presenteren. Misschien verstaat ze het musicalvak niet zoals je dat hoopt van een leading lady, maar ja… ‘t Is niet verplicht 😉 Tuurlijk zou het een mooi gebaar zijn als ze haar mede-Rachels in het zonnetje zet, maar ik denk eerlijk gezegd dat Romy is opgelegd zo min mogelijk over haar speelbeurten/vervangers te praten. Ik kan me ook niet herinneren dat hier überhaupt ooit veel openheid over is geweest, al is The Bodyguard wellicht het extreemste geval tot nu toe.

Feit blijft dat er iets niet klopt in de communicatie van SE naar de consument, en dat vele bezoekers van The Bodyguard hier ontevreden over zijn (check voor de grap eens klacht.nl). Als je duidelijk op papier zet wat de normale gang van zaken is rondom de promotie en speelbeurten van de first cast/alternate/understudy en dan die speellijst van enkele pagina’s terug, klachten van bezoekers & promotiemateriaal van SE bijvoegt heb je best een mooie case voor Radar.

100% eens.

  [ # 1257 ] 21 February 2017 09:53 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2016-07-24

Paul Boereboom word een nieuwe swing. Hij was te zien in de Snapchat van tbg. Ik kan hem nog herinneren als Ryan in High school musical.

  [ # 1258 ] 22 February 2017 04:41 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Wellicht dan ook understudy voor Sy Spector, aangezien Urvin weg is en ook us was voor die rol. Paul lijkt me daar prima geschikt voor!

  [ # 1259 ] 22 February 2017 08:56 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  160
Geregistreerd  2016-06-22

Word hij niet de opvolger van Mathijs van Doormalen? Die was ook swing namelijk.
Voor Sy spector hebben zo ook Pieter de Groot al als understudy.

   Handtekening   

Musical & Friends are my life

  [ # 1260 ] 22 February 2017 09:03 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Paul als Rachel wellicht? Anders blijft hij zo achtergesteld bij al die andere castleden die als Rachel opgaan.

‹ First  < 82 83 84 85 86 >  Last ›
84 of 97
‹‹ De Kleine Kapiteon      Nachtgasten ››