8 of 8 | ‹ First  < 6 7 8
verfilming Beauty and the Beast (Disney)
  [ # 106 ] 03 April 2017 01:01 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ik heb een dieptepunt beleefd, ik kan blijkbaar janken om een kandelaar die bijna dood gaat, terwijl ik weet dat het allemaal goed komt.. Spoiler! 😉
Prachtige film!!

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 107 ] 09 April 2017 04:21 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  211
Geregistreerd  2008-12-05

Wie deed de stem van het Beest, cadenza en Pumette?

  [ # 108 ] 09 April 2017 04:50 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  44
Geregistreerd  2005-04-12

Ik heb hem gister gezien en vond hem prachtig!

   Handtekening   

9/11 - Nachtwacht theater show
Ooit, die dag komt ooit

  [ # 109 ] 12 April 2017 05:17 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-03-10

Gisteren gezien, en ik vond het echt prachtig! Draai nu de soundtrack al hele dag grijs hier thuis op de CD-speler!

  [ # 110 ] 16 April 2017 02:37 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Anniek - 03 April 2017 01:01 PM

Ik heb een dieptepunt beleefd, ik kan blijkbaar janken om een kandelaar die bijna dood gaat, terwijl ik weet dat het allemaal goed komt.. Spoiler! 😉
Prachtige film!!

Haha, ik dacht dat ik een beetje labiel was maar blijkbaar was ik niet de enige 😘
Ik was echt bang dat mijn fijne herinnering aan de allereerste keer dat ik de tekenfilm zag zou vervagen, maar wat had ik het mis: met zoveel liefde en oog voor detail gemaakt, alle iconische momenten uit het origineel nog mooiervin beeld gebracht… wat knap gedaan! Zeldzaam mooi!

  [ # 111 ] 27 April 2017 09:08 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Afgelopen week zag ik - eindelijk - deze film. Ik was enthousiast toen de film werd aangekondigd en de cast beloofde veel, maar bij de eerste zangfragmentjes van Emma Watson werd ik toch wat huiverig. Ook nu, na het zien van de film, zijn er punten waar ik heel enthousiast over ben, maar zeker ook dingen die ik liever anders had gezien.

Laat ik daar mee beginnen: Emma Watson is een plaatje als Belle, maar haar zang is volledig geautotuned en dat vind ik oprecht een smetje op deze film. Het klinkt blikkerig en onzeker, zielloos bijna, en het verschil met het ensemble en de andere castleden is overduidelijk en ben heel blij dat ze niet zo veel te zingen heeft. Ik bedoel: Emma Thompson is ook niet echt een zangeres, maar haar stem klinkt veel natuurlijker. Dan Stevens klonk voor mij wél goed en Evermore voelde bij mij echt als een mes recht in mijn hart dat drie minuten werd rondgedraaid. Qua gevoel en intentie ongeveer gelijk aan If I Can’t Love Her (zoals Days in the Sun eigenlijk een vervanging is voor Human Again). Dit nummer is voor mij het begin van het hoogtepunt van de film, de aanval op het kasteel is fantastisch mooi in beeld gebracht, evenals de transformatie.

In vergelijking met de musical vond ik de personages veel minder een uitvergroting/live action tekenfilmfiguur, vooral Gaston en LeFou, en dat was erg fijn. Deze live action remake is met veel liefde en zorgvulidgheid gemaakt, dat zie je er echt wel aan af. De toevoeging van het verhaal van Belle’s moeder vond ik niet vergezocht, de weg er naartoe wél een beetje. “It’s magic, period” - jammer. Wat ik qua verhaal wel erg mooi vond, was hoe goed er is nagedacht over de diepere invulling van de vloek. Dat de dorpelingen niets meer weten van het kasteel, de mysterieuze vrouw in het dorp, dat het kasteel langzaam afbrokkelt, de boom bij het pad naar het kasteel, Maurice die als het ware naar het kasteel wordt gejaagd (alsof de vloek vindt dat het wel eens tijd wordt dat ‘ie verbroken wordt),  de boom die weer overeind staat na eerder te zijn geraakt door bliksem (alsof de vloek wil zeggen dat het nog niet het juiste moment is om naar het kasteel te gaan om het beest aan te vallen). De heks is in feite continu in control, op de achtgrond.

Nu kan ik ook zeggen dat de ophef omtrent LeFou echt nérgens over gaat. Het is een seconde, een foutje in de dans, een blik van verbazing misschien, maar kom op, gaan we hier echt uit opmaken dat LeFou misschien gay is? In de rest van de film zit veel mee suggestie in die richting, maar ook dat is denk ik ook puur wat je wilt of verwacht te zien en welke invulling je daaraan geeft.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

‹ First  < 6 7 8
8 of 8