2 of 2 |  < 1 2
Petticoat (TV-serie)
  [ # 16 ] 06 April 2016 10:50 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Abbey heeft in haar jeugd wel musicallessen gehad, dus helemaal onbekend met het genre is ze niet. Bovendien hoef je voor Petticoat niet zo’n spectaculaire zangeres te zijn. Alex Hendrickx speelt overigens Peter, en het personage van Anneke Blok heet tante Gerda (voormalig mevr van Rooden?).

[ Gewijzigd: 06 April 2016 11:05 AM by Laush ]
  [ # 17 ] 10 October 2016 07:42 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2016-10-10

Laush - 06 April 2016 10:50 AM

Abbey heeft in haar jeugd wel musicallessen gehad, dus helemaal onbekend met het genre is ze niet. Bovendien hoef je voor Petticoat niet zo’n spectaculaire zangeres te zijn. Alex Hendrickx speelt overigens Peter, en het personage van Anneke Blok heet tante Gerda (voormalig mevr van Rooden?).

Nee, tante Gerda en Mevrouw van Rooden zijn twee aparte personages in de serie 😊

  [ # 18 ] 15 November 2016 12:24 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2005-05-08

Op NPO1 ben ik puur per toeval deze ochtend als 2 previews van Petticoat tegengekomen. Ze laten hele nummers zien.
Zojuist ‘Zo simpel als wat’ gezien. Echter speelt dit zich af in Den Haag. Is dit in de gehele serie het geval?

  [ # 19 ] 15 November 2016 02:32 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  483
Geregistreerd  2011-09-14

Ja, er zijn enkele aanpassingen gedaan tov de musical. Een daarvan is idd de verplaatsing van Amsterdam naar Den Haag.

  [ # 20 ] 24 November 2016 08:21 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Een paar jaar geleden de musical gezien en nu aflevering 1 van de serie.
Tot nu toe vind ik de musical leuker, maar wel een fijn jaren ‘50 sfeertje 😊

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 21 ] 26 November 2016 08:45 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

Luna24 - 24 November 2016 08:21 PM

Een paar jaar geleden de musical gezien en nu aflevering 1 van de serie.
Tot nu toe vind ik de musical leuker, maar wel een fijn jaren ‘50 sfeertje 😊

En ik heb de musical NIET gezien, maar wel afgelopen donderdag de 1e aflevering van de serie gezien.
Ik kan het dus niet met elkaar vergelijken, maar ik vond de 1e aflevering erg leuk en kijk ook al uit naar de rest van de serie 😊

  [ # 22 ] 18 December 2016 12:25 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Sanne Bosman is een van de Petticoats.

  [ # 23 ] 13 January 2017 02:26 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Net de laatste aflevering bekeken. Ze hebben best wel wat veranderd en aangevuld ten opzichte van de musical, maar voor mij werd het nergens saai of landradig ofzo. Heb een paar jaar geleden zelf in een productie van Petticoat meegedaan, dus heb de afgelopen weken veel koortjes zitten meezingen ( :lol: ) en herkende veel teksten (sommige dingen zijn ongewijzigd overgenomen van de musical). Ben benieuwd wanneer de dvd komt. 😊

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 24 ] 13 January 2017 03:30 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

June - 13 January 2017 02:26 PM

Net de laatste aflevering bekeken. Ze hebben best wel wat veranderd en aangevuld ten opzichte van de musical, maar voor mij werd het nergens saai of landradig ofzo. Heb een paar jaar geleden zelf in een productie van Petticoat meegedaan, dus heb de afgelopen weken veel koortjes zitten meezingen ( :lol: ) en herkende veel teksten (sommige dingen zijn ongewijzigd overgenomen van de musical). Ben benieuwd wanneer de dvd komt. 😊

De DVD is al te koop! Bij Bol.com in ieder geval op voorraad en direct leverbaar!

  [ # 25 ] 14 January 2017 10:24 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

MusicalN - 13 January 2017 03:30 PM
June - 13 January 2017 02:26 PM

Net de laatste aflevering bekeken. Ze hebben best wel wat veranderd en aangevuld ten opzichte van de musical, maar voor mij werd het nergens saai of landradig ofzo. Heb een paar jaar geleden zelf in een productie van Petticoat meegedaan, dus heb de afgelopen weken veel koortjes zitten meezingen ( :lol: ) en herkende veel teksten (sommige dingen zijn ongewijzigd overgenomen van de musical). Ben benieuwd wanneer de dvd komt. 😊

De DVD is al te koop! Bij Bol.com in ieder geval op voorraad en direct leverbaar!

Ik hoop dat er misschien ook een dvd uitkomt van de musical van een paar jaar geleden, en dat de musical misschien nog eens terug komt.  😊

[ Gewijzigd: 14 January 2017 10:29 AM by ErikB. ]
  [ # 26 ] 14 January 2017 10:30 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Dat gaat niet gebeuren…

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 27 ] 14 January 2017 10:45 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Ik heb de musical niet gezien, maar wat is er qua verhaal allemaal veranderd in de serie ten opzichte van de musical?

  [ # 28 ] 14 January 2017 11:55 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  483
Geregistreerd  2011-09-14

Een paar dingen die me meteen te binnen schieten:

- In de serie verbergt Rogier zijn homoseksualiteit voor zijn moeder en vele anderen. In de musical is dat niet het geval. In de musical confronteert hij bv zijn moeder er meermaals mee en zie je, duidelijker dan in de serie, haar worsteling ermee en toch altijd dat verlangen wanneer Rogier eens met een meisje thuiskomt. Sowieso is de rol van Maurice (Freek) in de serie een samenvoeging van Maxim en Maurice uit de musical en zit er in de musical geen liefdesaffaire voor Rogier.
- Er zijn enkele personages toegevoegd in de serie. Zo komen de tante (Anneke Blok) en de vrouw uit de winkel met wie vader Jagersma uiteindelijk een relatie krijgt, helemaal niet voor in de musical. In de musical komt Pattie meteen bij de Van Roodens terecht.
- Het speelt in de serie in Den Haag ipv Amsterdam
- De rol van Peter is iets verder uitgediept in de serie. Wat ik niet met zekerheid durf te zeggen, maar wat ik me iig niet kan herinneren uit de musical, is het hele Canada gebeuren. Dat zou ook nieuw kunnen zijn.

En er zijn vast nog wel veel meer dingetjes, maar dit waren de eerste dingen die bij mij opkwamen.

  [ # 29 ] 14 January 2017 12:59 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Sowieso heeft Peter ineens een hele hoop broers, volgens mij komt dat in de musical ook niet ter sprake, behalve dan één broer die al naar Canada is gegaan volgens mij. Canada komt in ieder geval wél ter sprake in de musical, maar de verhaallijn daaromheen is verder niet zichtbaar.

Een paar nummers van Peter aan Pattie zijn toegevoegd en het solonummer van Rogier is vervallen. Een aantal namen zijn veranderd, zo heet Pattie geen Pattie Koot meer aan het einde.

Enfin, er zijn nog een hele hoop kleine dingen anders, daar zou ik de serie opnieuw voor moeten bekijken (wat vast nog wel gaat gebeuren). 😉

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

 < 1 2
2 of 2