3 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
Funny Girl op West End
  [ # 31 ] 15 January 2016 05:25 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Jammer dat Sheridan Smith ziek was maar dat heb je niet in de hand en er zijn nieuwe kansen straks in het Savoy. Ook komen er wel eens last minute nieuwe kaarten vrij op de website van de Chocolate Factory.

Ben het wel met je eens over Nick maar ligt meer aan het script denk ik dan aan de vertolking door Darius Campbell. Het is jammer dat zijn karakter niet wat verder is uitgediept want het blijft inderdaad wel een raadsel wat hem uiteindelijk drijft.

Ik verheug me al op de voorstelling in het Savoy en ben benieuwd hoe de voorstelling zich vertaalt naar een grote zaal.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 32 ] 05 February 2016 10:35 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Theo - 03 December 2015 01:56 PM

De boekingsperiode voor het Savoy Theatre is inmiddels verlengd tot en met 10 september 2016.

Er is opnieuw met 4 weken verlengd tot en met 8 oktober. De voorverkoop begint 8 februari.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 33 ] 02 March 2016 06:59 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Treurig nieuws rond Funny Girl.  De vader van Sheridan Smith is ernstig ziek en daardoor heeft Smith gister en vandaag niet gespeeld. Het is onzeker of ze de laatste voorstellingen in de Chocolate Factory wel zal spelen en ook over de run in het Savoy zegt ze op dit moment “we’ll see”. De producent heeft inmiddels officieel gereageerd dat ze haar steunen in deze situatie en nooit van een artiest zouden verlangen onder zulke omstandigheden op te treden. HIermee hebben ze de druk bij Smith weg willen halen, nadat die zich onder druk gezet voelde te performen.
Smith zet haar familie in dit geval even op de eerste plaats. M.i. niet meer dan logisch. Ik zou zeggen, geef iemand even de ruimte en tijd in zo’n situatie en maak je niet druk om het feit dat je een understudy krijgt.
Fans krijgen de kans tickets om te boeken maar dat gaf de vandaag nodige problemen en die werden op social media natuurlijk gedeeld, waardoor Smith nog meer druk voelde. Wat een sneu volk.

  [ # 34 ] 02 March 2016 08:12 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik heb het vandaag ook een beetje gevolgd. Uiteraard is het vreselijk nieuws, maar voor zover ik kan beoordelen is Sheridan Smith een emotioneel type en een flapuit die veel op Twitter zet. Inmiddels zijn die berichten wel verwijderd en is haar account afgeschermd.  De verklaring van de producenten lijkt dan wel een tegemoetkoming aan Smith maar het kwaad is al geschied lijkt me. Logisch dat ze haar familie op de eerste plaats stelt maar blijkbaar was er al wat wrevel tussen haar en de producenten maar om dan publiekelijk met modder te gooien naar je werkgever is misschien niet zo slim. Aan de andere kant heeft Sonia Friedman Smith eerder nodig dan andersom met een bijna uitverkochte reeks voorstellingen in het Savoy in het vooruitzicht.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 35 ] 03 March 2016 08:52 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ergens ging er wat fout tussen producent en Sheridan, dat was duidelijk. However las ik echt vreselijke dingen op social media over refunds en mensen die voor haar gingen etc.. COME ON PEOPLE. Wat is belangrijker? Ongelofelijk dat mensen dan gelijk zo reageren.
Wat ik misschien het ergste vond is dat het gisteren voorpagina nieuws was in the Evening Standard.. Is er geen ander nieuws of moeten we nou om iedere boze tweet die wat opschudding veroorzaakt gaan berichten?!

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 36 ] 04 March 2016 02:50 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Sheridan Smith zal ook de laatste voorstellingen in de Chocolate Factory niet spelen.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 37 ] 04 March 2016 02:54 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

Ik vind dat kort door de bocht. Natuurlijk ga je voor de musical. maar ook voor een bepaalde speler.
Bijvoorbeeld het concert van Sunset Boulevard. Ik heb 500 neergelegd om daar Glenn Close te zien en dan zou ik het bijzonder zuur vinden dat haar understudy (Ja die is er) op zou gaan.
Ik vind de muziek van Sunset prachtig maar de reden waarom ik wilde gaan is de combi met Glenn.

  [ # 38 ] 06 March 2016 08:04 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

De teleurstelling is op zich te begrijpen als de grote ster niet speelt, maar that’s life; er gebeuren nu eenmaal wel eens nare zaken in het leven die gevolgen hebben, zelfs voor sterren. Bottom line is het voor de fan “maar” een avondje theater terwijl voor de persoon in kwestie de wereld even stilstaat. Ik denk dat je het in die context beter zou moeten kunnen relativeren.
En stampei maken vind ik zo’n situatie helemaal not done en zegt m.i. wel iets over hoe iemand in het leven staat.
Tenslotte de kosten. Een kaartje was 45 GBP en dat lijkt me toch ook niet bepaald een schok waar je nooit meer overheen komt.

Maar goed, gisteravond de laatste voorstelling in het Menier gezien. Natasha Barnes was werkelijk geweldig. Toegegeven, de gunfactor was hoog van het aanwezige publiek, maar die had Barnes helemaal niet nodig. Haar acteren was prima, met name de komische stukken beheerst ze volledig. Prima gevoel voor timing. Ook de andere emoties worden goed neergezet, al vind ik dat Smith de verschillende lagen van Brice’s karakter/de andere emoties zoals boosheid en kwetsbaarheid op een iets natuurlijker manier neerzet. Maar eelijk, het verschil is niet groot en Smith is natuurlijk ook een jaar of 10 ouder dan Barnes, dat maakt wellicht ook wat uit.

De thuisblijvers (enkele tientallen ‘fans’  hadden hun kaartje teruggegeven ivm Smith’s afwezigheid) hebben wat mij betreft de verkeerde keuze gemaakt gisteravond. Het was een kwalitatief erg goede voorstelling en als je volledig blanco de voorstelling was ingegaan - zonder de wetenschap van wel/geen Sheridan Smith - dan zou je een topavond gehad hebben en Smith geen enkel moment hebben gemist.

  [ # 39 ] 09 April 2016 08:51 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Vanavond is de eerste preview in het Savoy Theatre. Voor iedere voorstelling zijn er 15 day seats beschikbaar voor £ 15 op de eerste rij stalls.

Kwam dit time-lapse filmpje nog tegen over de opbouw van de set in het Savoy. Ziet er goed uit.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 40 ] 09 April 2016 09:33 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ik blijf het Savoy zo’n apart theater vinden. Het toneel is best krap en ondiep. En dan dat rare stuk achter op toneel.
Elke keer als ik er een voorstelling zie (3 tot nu toe) vraag ik me weer af waar ze het decor vandaan halen.. :p

Het decor ziet er groots uit. Verschilt het erg van de versie in de Menier? (nouja daar is het nog minder hoog en breed, maar in idee)

  [ # 41 ] 09 April 2016 09:46 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Nee het decor is hetzelfde alleen enorm opgeschaald natuurlijk. Toneelomlijsting is nieuw en in de Chocolate Factory werkten ze met spiegelende coulissen, hier volgens mij niet, al is het op het filmpje lastig te zien. Ik mag over een paar weken weer gaan kijken. Erg veel zin in.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 42 ] 21 April 2016 10:40 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Inmiddels is bevestigd door Sheridan Smith dat een cast CD gaat komen, die in de komende weken wordt opgenomen.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 43 ] 12 May 2016 11:19 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Zojuist bekend gemaakt: Sheridan Smith neemt 2 tot 4 weken verlof vanwege stress en vermoeidheid. Understudy Natasha J. Barnes zal de rol van Fanny Brice overnemen. Bron.

Ik ben benieuwd of ze een extra understudy of een stand-by/alternate gaan aannemen…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 44 ] 12 May 2016 06:33 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik ben benieuwd. Clare Rickard staat in het programma als understudy voor de rol. Wel erg jammer voor Sheridan Smith en hopen maar dat ze snel voldoende hersteld is om de rol weer te kunnen oppakken.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 45 ] 30 May 2016 05:52 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik zag afgelopen week Funny Girl met Natasha J. Barnes als Fanny Brice. Toen dit in de zaal vooraf nog even werd aangekondigd, lieten een aantal mensen een steunend gejoel horen. Terecht volgens mij, ze was heel goed!

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

 < 1 2 3 4 > 
3 of 4