5 of 9 | ‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
Hamilton!
  [ # 61 ] 20 March 2016 05:07 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

https://www.youtube.com/watch?v=https://m.youtube.com/watch?v=yfqhu4TZZJs

Ik doe echt iets raars, heel stukjes eraf maar dan doet ie het helemaal niet. Kan iemand me in een op uitleggen wat ik fout doe? Thanks!

Ondertussen: briljante Jonathan Groff als King George ❤️

[ Gewijzigd: 20 March 2016 05:09 PM by Faatijn ]
  [ # 62 ] 21 March 2016 07:55 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Aangezien ik loop te klooien met plaatsen van YouTube links doe ik het nu maar niet maar: er staat een complete Hamilton bootleg op YouTube!
Het zijn 2 video’s, act 1 en act 2. Als je zoekt op Hamilton bootleg act 1 kom je er.

Ik ben nog aan het bijkomen, wat een gave show. Ik kan me voorstellen dat hij live nog meer impact heeft. Maar voor mij komt alles bij elkaar nu ik er een volledig beeld bij heb.
Fan.tas.tisch.

  [ # 63 ] 21 March 2016 08:01 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Gewoon het stukje na de = kopieren, die combi van letters en cijfers zet je tussen https://www.youtube.com/watch?v= en

  [ # 64 ] 21 March 2016 08:19 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

https://www.youtube.com/watch?v=I3V_vQX1A3U

https://www.youtube.com/watch?v=M2ZJfNZ6YKk

Et Viola, dank je!

  [ # 65 ] 21 March 2016 09:20 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Dit is ten strengste verboden!! Maar ik laat het even staan totdat het door YouTube is weggehaald… Hahaha. Ik raad iedereen aan snel te downloaden. Als het er nog staat…

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 66 ] 12 April 2016 05:07 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  600
Geregistreerd  2010-12-27

Ennnn meer Hamilspam :D

Dit was op het miscast-gala. Mochten ze ooit een genderswap versie maken dan hebben ze hiermee alvast de perfecte Angelica gevonden…

https://www.youtube.com/watch?v=vYmavCsp8Hs

   Handtekening   

never let tall buildings block the view of your dreams

- Ordinary Days

  [ # 67 ] 12 April 2016 07:41 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

iris164 - 12 April 2016 05:07 PM

[...] dan hebben ze hiermee alvast de perfecte Angelica gevonden…

 

....en Peggy…:-)

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 68 ] 13 April 2016 07:50 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Joshua Colley…  Ik kan er niet overuit hoe getalenteerd dat joch is haha!

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 69 ] 15 April 2016 05:15 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  178
Geregistreerd  2004-12-01

Ik zit nu Hamilton te luisteren en vind het vooral gedateerd klinken op sommige momenten als de rap beat en effecten er bij zitten. De mooiste momenten zijn de songs die een beetje Rent-achtig klinken. Dat rappen is misschien voor Broadway nieuw maar in Nederland heeft theatergroep ZEP dergelijke dingen ook al gedaan. Heel veel Shakespeare stukken hebben zij als rap voorstelling bewerkt. Maar dat het ik wel vaker met Broadway shows die ‘groundbreaking’ verklaard worden. Once was dat ook, terwijl in Nederland al heel vaak zulk soort muziektheater-achtjarige shows hebben gehad.

[ Gewijzigd: 15 April 2016 05:19 PM by MeMartijn ]
  [ # 70 ] 16 April 2016 07:41 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

MeMartijn - 15 April 2016 05:15 PM

Ik zit nu Hamilton te luisteren en vind het vooral gedateerd klinken op sommige momenten als de rap beat en effecten er bij zitten. De mooiste momenten zijn de songs die een beetje Rent-achtig klinken. Dat rappen is misschien voor Broadway nieuw maar in Nederland heeft theatergroep ZEP dergelijke dingen ook al gedaan. Heel veel Shakespeare stukken hebben zij als rap voorstelling bewerkt. Maar dat het ik wel vaker met Broadway shows die ‘groundbreaking’ verklaard worden. Once was dat ook, terwijl in Nederland al heel vaak zulk soort muziektheater-achtjarige shows hebben gehad.

Er is vast off Broadway of regionaal geëxperimenteerd met hiphop in combinatie met musical, daarin is Hamilton (en In the Heights dat Lin-Manuel Miranda eerder schreef) echt niet de eerste en dus vernieuwend. Maar dat het zo’n vlucht neemt dat iedereen het wil zien en dat het echt werk t, zeker in combinatie met de Amerikaanse geschiedenis wel. Dat klassieke musical liefhebbers, hiphop fans, jongeren , ouderen, in de rij staan en allemaal enthousiast zijn, dat maakt Hamilton speciaal en bijzonder succesvol.
Ik heb maar 1x eerder meegemaakt dat het musical landschap zo op zijn kop ging en dat was bij Rent. (Momenten die ik bewust heb meegemaakt dat hè, dat ik oud genoeg was om het mee te krijgen)
Met alle respect, ik geloof niet dat heel Nederland in de rij stond voor theatergroep ZEP. Dus dat voelt voor mij een beetje als appels en peren vergelijken.

  [ # 71 ] 16 April 2016 10:08 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  178
Geregistreerd  2004-12-01

Nou ik denk dat de hype vooral te maken heeft met de verbintenis met het verhaal:geschiedenis actueel en behapbaar maken voor een nieuwe generatie (kijk SvO) en iets vernieuwens (dat de multiculti gemeenschap een ‘blanke geschiedenis’ kleur geeft). En ik nam
ZEP als voorbeeld. Zij noemen het overigens geen musical. En appels met peren vergelijken is het sowieso. Want in Nederland zouden we überhaupt niet meer dan 120,- voor een musicalkaartje betalen. Laat staan het dubbele. Wij kennen de manier van een musical of überhaupt iets zo hypen niet. SvO komt daar in de buurt, maar daar zijn de kaarten ook niet bizar duur.
En het heeft bij mij met verzadiging te maken. Even rappen vind ik leuk maar bijna 2.30 lang…
Maar dat is een smaak ding. Laatst was er iemand die ‘Book of Mormon’ niks vond. Die musical is natuurlijk ook een hit omdat het zà³ grof en over de top is dat ze dat in Amerika niet gewend zijn.
Ik vind het hysterisch grappig, maar ik denk dat een menig een denkt: is dat alles? En dat heb ik met Hamilton. Er geen enkel nummer blijven hangen.

[ Gewijzigd: 16 April 2016 10:16 PM by MeMartijn ]
  [ # 72 ] 18 April 2016 07:21 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Hamilton heeft de Pulitzerprijs voor drama gewonnen en is daarmee de negende musical die de prijs krijgt.

  [ # 73 ] 18 April 2016 07:44 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

martijn-j - 18 April 2016 07:21 PM

Hamilton heeft de Pulitzerprijs voor drama gewonnen en is daarmee de negende musical die de prijs krijgt.

Ik lees het net, wat tof zeg. Wat een jaar voor Lin-Manuel Miranda….

  [ # 74 ] 18 April 2016 08:20 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Er is vorige week ook een boek uitgekomen, Hamilton: The Revolution, met daarin achtergrondinformatie over de totstandkoming van de musical en het complete libretto met aantekeningen van Lin-Manuel Miranda.

  [ # 75 ] 18 April 2016 08:27 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

martijn-j - 18 April 2016 08:20 PM

Er is vorige week ook een boek uitgekomen, Hamilton: The Revolution, met daarin achtergrondinformatie over de totstandkoming van de musical en het complete libretto met aantekeningen van Lin-Manuel Miranda.

Die is onderweg :cheese:
Off topic: wat bizar dat als je ‘standard shipping’ kiest, een boek een maand (!) onderweg is! Dat moet toch veel sneller kunnen in deze tijd?

‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
5 of 9