7 of 9 | ‹ First  < 5 6 7 8 9 > 
Hamilton!
  [ # 91 ] 13 June 2016 05:01 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  600
Geregistreerd  2010-12-27

Heel gaaf optreden inderdaad! Ik zag volgens mij Javi er ook bij staan in het ensemble, tof voor hem. Had persoonlijk alleen ook graag wat van de Schuyler Sisters gezien… :D

   Handtekening   

never let tall buildings block the view of your dreams

- Ordinary Days

  [ # 92 ] 13 June 2016 05:05 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Geweldige show inderdaad, James Corden deed het geweldig!
En ik denk dat de andere genomineerden stiekem al rekening houden met Hamilton. Typisch gevalletje van pech dat je in hetzelfde seizoen zit. Terwijl de kwaliteit dit jaar echt heel hoog is.
En nog een zijweggetje: wat een fantastische performance van the Color Purple! Cynthia Erivo heeft denk ik meer dan terecht beste vrouwelijke hoofdrol gewonnen, wat een energie en stem!

[ Gewijzigd: 13 June 2016 05:07 PM by Faatijn ]
  [ # 93 ] 13 June 2016 05:06 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

iris164 - 13 June 2016 05:01 PM

Heel gaaf optreden inderdaad! Ik zag volgens mij Javi er ook bij staan in het ensemble, tof voor hem. Had persoonlijk alleen ook graag wat van de Schuyler Sisters gezien… :D

Dan moet je de afsluiting nog even kijken denk ik 😊

  [ # 94 ] 13 June 2016 05:30 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  600
Geregistreerd  2010-12-27

Haha ja ik zag het net nadat ik hier had gepost 😅 Mooie afsluiting idd!

   Handtekening   

never let tall buildings block the view of your dreams

- Ordinary Days

  [ # 95 ] 13 June 2016 05:56 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Het voordeel van Hamilton voor de andere musicals is dat het niet winnen niet zoveel zegt nu. Ze zijn in goed gezelschap.

Wat ik ook zo gaaf vond is dat Barbra gewoon al een Hamiltonkostuum aan had gedaan.

  [ # 96 ] 15 June 2016 08:43 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2010-02-25

Ben nu al een paar uurtjes aan het luisteren naar het cast album. Er zitten echt heel mooie pareltjes tussen. Maar door die snelle rap-teksten heb je wel een uitermate hoge concentratie nodig. Mijn Engels is aardig, maar veel dingen versta ik gewoon niet. Door alleen naar de CD te luisteren heb ik zo ongeveer een idee waar de musical over gaat, maar veel details ontgaan me… Ik denk dat ik me toch eerst wat in het script moet verdiepen eer ik hier in Londen kan gaan van genieten.

  [ # 97 ] 15 June 2016 09:14 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Musical Wim - 15 June 2016 08:43 AM

Ben nu al een paar uurtjes aan het luisteren naar het cast album. Er zitten echt heel mooie pareltjes tussen. Maar door die snelle rap-teksten heb je wel een uitermate hoge concentratie nodig. Mijn Engels is aardig, maar veel dingen versta ik gewoon niet. Door alleen naar de CD te luisteren heb ik zo ongeveer een idee waar de musical over gaat, maar veel details ontgaan me… Ik denk dat ik me toch eerst wat in het script moet verdiepen eer ik hier in Londen kan gaan van genieten.

Hier: http://atlanticrecords.com/HamiltonMusic/ kun je alle lyrics downloaden! Ik luister ook vaak met de tekst erbij 😊

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 98 ] 15 June 2016 12:02 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  600
Geregistreerd  2010-12-27

En kijk vooral ook naar deze website: http://genius.com/Lin-manuel-miranda-alexander-hamilton-lyrics

Hier staat bij (bijna) elke zin een uitleg / interpretatie / etc., oa. van LMM zelf. Dit vond ik echt een goede toevoeging, heb het de eerste weken dat ik het album luisterde regelmatig opgezocht omdat ik sommige stukken ook niet altijd begreep 😉

   Handtekening   

never let tall buildings block the view of your dreams

- Ordinary Days

  [ # 99 ] 16 June 2016 01:11 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2010-02-25

iris164 - 15 June 2016 12:02 PM

En kijk vooral ook naar deze website: http://genius.com/Lin-manuel-miranda-alexander-hamilton-lyrics

Hier staat bij (bijna) elke zin een uitleg / interpretatie / etc., oa. van LMM zelf. Dit vond ik echt een goede toevoeging, heb het de eerste weken dat ik het album luisterde regelmatig opgezocht omdat ik sommige stukken ook niet altijd begreep 😉

Prachtig! Maar… in welke mate gaan de toeristen die naar een musical komen kijken in Londen hier überhaupt iets van meekrijgen? Als je op voorhand al lyrics moet gaan beluisteren of bestuderen om het verhaal te kunnen volgen…?

  [ # 100 ] 16 June 2016 02:19 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Je hoeft toch niet alles te snappen om iets te kunnen waarderen? Denk dat veel Amerikanen hier ook niet alles over weten. Ik vind die site juist een leuk extraatje, maar niet per se belangrijk om het stuk te kunnen volgen. Het is niet heel erg ingewikkeld ofzo, het gaat soms alleen een beetje snel 😉

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 101 ] 16 June 2016 03:18 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Nu bevestigd: Lin-Manuel Miranda verlaat de productie op 9 juli, alternate Javier Muà±oz wordt vanaf 11 juli first cast! http://www.usatoday.com/story/life/theater/2016/06/16/lin-manuel-mirandas-last-show-july-9/85974870/

[ Gewijzigd: 16 June 2016 03:23 PM by Laush ]
  [ # 102 ] 16 June 2016 03:54 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Musical Wim - 16 June 2016 01:11 PM

Prachtig! Maar… in welke mate gaan de toeristen die naar een musical komen kijken in Londen hier überhaupt iets van meekrijgen? Als je op voorhand al lyrics moet gaan beluisteren of bestuderen om het verhaal te kunnen volgen…?

Gezien de populariteit denk ik niet dat ze zich daar zorgen over hoeven maken.

  [ # 103 ] 16 June 2016 04:33 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Weet ik niet. Als je kijkt naar The Drowsy Chaperone, deed het goed in New York, maar in London toch stuk minder. Ik weet niet of Hamilton bij het grote publiek universeel genoeg is. Voor de fans, prima, maar de gemiddelde UK-er? Ik heb daar ook mijn twijfels over.

Als je kijkt naar de laatste echt grote musical hype Wicked is een veel algemener verhaal, Hamilton moet het voor het grote publiek op Broadway hebben van de connectie met Amerika en hun geschiedenis, denk ik.

  [ # 104 ] 16 June 2016 04:53 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Door de hype zullen ze het zeker een tijd volhouden. Ik denk dat je de “buzz” rondom Hamilton het beste kunt vergelijken met The Book of Mormon en die loopt ook al weer een tijd in Londen.

The Drowsy Chaperone is nooit een hype geweest. Heeft het ook niet superlang volgehouden op Broadway met iets langer dan 1,5 jaar. Speelde ook niet maandenlang voor uitverkochte zalen.

  [ # 105 ] 16 June 2016 09:41 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Klaske - 16 June 2016 04:33 PM

Weet ik niet. Als je kijkt naar The Drowsy Chaperone, deed het goed in New York, maar in London toch stuk minder. Ik weet niet of Hamilton bij het grote publiek universeel genoeg is. Voor de fans, prima, maar de gemiddelde UK-er? Ik heb daar ook mijn twijfels over.

Als je kijkt naar de laatste echt grote musical hype Wicked is een veel algemener verhaal, Hamilton moet het voor het grote publiek op Broadway hebben van de connectie met Amerika en hun geschiedenis, denk ik.

Ik hoop van harte dat het zo is, dan is de kans dat ik kaartjes kan scoren in Londen een stuk groter.
Ik voorspel echter dikke ticketstress in november, waarbij het vechten wordt om kaartjes met gecrashte websites enzo

‹ First  < 5 6 7 8 9 > 
7 of 9