1 of 4 |  1 2 3 >  Last ›
Jesus Christ Superstar en Ted Neeley naar Nederland
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

In afwachting van zijn zeven voorstellingen in december in Den Haag spreekt Musicalworld.TV met Ted Neeley, hoofdrolspeler van de film Jesus Christ Superstar uit 1973.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 1 ] 04 September 2015 09:40 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Wat een geweldig leuk interview. Heeft me spontaan over de streep getrokken!

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 2 ] 05 September 2015 11:34 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  273
Geregistreerd  2011-03-12

vorig jaar in september in Rome de show met Ted Neeley gezien, toen waren ook Barry Dennen (Pontius Pilatus)  en Yvonne Elliman (Maria Magdalena) uit de originele filmversie erbij.
Het was een fantastische avond, enorm genoten en na Gethsemane een staande ovatie voor Ted en dat midden in een voorstelling. Kippenvel!
Het was een fantastisch ervaring!

  [ # 3 ] 05 September 2015 01:35 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  418
Geregistreerd  2011-01-08

Ik ben benieuwd, ik vind het ook een heel leuk interview en ga dus ook maar eens kijken in Den Haag!

  [ # 4 ] 10 September 2015 10:15 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Naar aanleiding van die hilarische vertoning aan dat kruis op de Uitmarkt toch maar eens even op Youtube gekeken naar wat recent materiaal van Ted Neeley. Kwam uit bij wat clips van 2014 Arena di Verona.

Hij zal ongetwijfeld de beste 71-jarige Jezus zijn , maar voor mij was het voldoende reden om deze JCS aan me voorbij te laten gaan. Ik vind JCS muzikaal gezien wel het mooiste wat ALW heeft gemaakt. Heb in 1996 een werkelijk fantastische versie in London gezien (Steve Balsamo, Zubin Varla, Joanna Ampil) en ook een recentere versie in Madrid was een lust voor het oor. 

Tuurlijk heeft het zijn charme de “originele” Jezus uit de film op de buhne te zien, maar daar houdt het wat mij betreft dan ook wel mee op. Vocaal goed voor een 71-jarige, maar komt niet in de buurt van wat ik in Londen en Madrid heb gehoord. Zou dat nou gecompenseerd worden door een fenomenale interpretatie en passionele performance, allee ..... dan neem je die mindere vocalen voor lief.  Maar ik vind het spel eigenlijk nog erger dan de zang. Wat een “houten” gedicteerde emotieloze performance.

Dan ook nog een stukje Yvonne Elliman in diezelfde Arena gekeken als Maria ..... mon dieu .... leek wel Patty Brard die in een trip is blijven hangen. Afschuwelijk. Tuurlijk de film was goud en “oudere” acteurs zijn niet per definitie minder of afgeschreven (neem Judy Dench in A little night music ..... prachtig prachtig). Maar mensen die eindeloos in één ding blijven hangen, heeft voor mij wel wat treurigs. Natuurlijk ga ik dan vergelijken met de film en dan zie je gewoon wat het leven ook met een stem doet. Laat een jong getalenteerd iemand Jezus spelen en laat Ted zelf iets nieuws en anders doen waarin die rauwheid en doorleefdheid van zijn stem wel een toegevoegde waarde heeft. Wil ik een nostalgisch moment dan knal ik de DVD er wel in en kijk die met veel plezier. Ga ik naar het theater, dan wil ik gewoon een geloofwaardige, talentvolle cast zien en horen.

Gaat ‘m dus niet worden voor mij deze tourversie.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 5 ] 10 September 2015 11:36 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Even nog ter aanvulling op mezelf: wat een enige man die Ted Neeley. Afgaande op het interview zou ik dan inderdaad bijna wel weer gaan. Reuze sympathiek, charismatisch en zeker niet treurig. Maar inhoudelijk deins ik toch weer terug als ie zegt “we are playing it exactly like we played it in the movie” ..... dat hoeft voor mij nu juist niet .... laat de film de film zijn en geef er een eigentijdse invulling op toneel aan ... zowel regie als cast wat mij betreft.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 6 ] 10 September 2015 01:23 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Wegens uitstekende voorverkoop nu extra voorstellingen van Jesus Christ Superstar met Ted Neeley!

Haarlem, 7 september 2015 — Van 15 t/m 23 december is de musical Jesus Christ Superstar te zien in het World Forum Theater in Den Haag. Vanwege de overweldigende reacties op het optreden van de internationale cast met Ted Neeley tijdens de Uitmarkt in Amsterdam, is producent TEC Entertainment erin geslaagd om drie extra voorstellingen beschikbaar te stellen voor de kaartverkoop. De beroemde rockopera is nu extra te zien op 13, 14 en 20 december.

Ted Neeley, de originele Jezus uit de gelijknamige film, heeft met zijn opwachting tijdens de Musical Sing-a-Long op de Uitmarkt een onvergetelijke indruk achtergelaten op het aanwezige publiek en de kijkers thuis. De reacties op de uitvoering van het nummer ‘Superstar’ door Feisal Bonciani als Judas, de speciale rol van Ted Neeley en de cast waren dermate overweldigend, dat de geplande voorstellingen al nagenoeg zijn uitverkocht! 

De populaire rockopera met de herkenbare muziek van Andrew Lloyd Webber en teksten van Tim Rice vertelt de laatste week uit het leven van Jezus, gezien door de ogen van zijn beste vriend en verrader Judas. Een aangrijpend verhaal dat nog steeds eigentijds is met geweldige songs als “I don’t know how to love him”, “Superstar” en natuurlijk “Gethsemane”. Wees er snel bij en verzeker u van goede kaarten.


Tickets zijn verkrijgbaar via Eventim 0900 — 1353 (€ 0,45 per minuut) of via http://www.eventim.nl.
De kaartverkoop voor de extra shows gaat op donderdag 10 september van start.
Meer informatie over de musical kunt u vinden op http://www.jesuschristmusical.nl.

  [ # 7 ] 10 September 2015 04:29 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Jeroen - 10 September 2015 01:23 PM

Ted Neeley, de originele Jezus uit de gelijknamige film [...]

Ted Neeley in de film ‘Jezus’..

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 8 ] 19 December 2015 05:01 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld.TV sprak vlak voor de premièrevoorstelling van Jesus Christ Superstar met hoofdrolspeler Ted Neeley.
Het interview is te zien onder Artikelen
of op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 9 ] 19 December 2015 09:34 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

[kritiekloze lyrische modus aan]

Ik ben gisteren geweest en ik kan er nog niet over uit. Wat was dit geweldig! Vanaf noot 1 op de elektrische gitaar had ik kippenvel en dat is niet meer weggegaan.

Toegegeven, Ted Neeley begon wat voorzichtig in zijn eerste nummer en ik dacht nog heel even: oei, gaat ‘t hem wel lukken straks, maar op het moment dat hij iedereen de tempel uitgooit, was hij op volle sterkte, en hoe! En dan moest Ghetsemane nog komen. Nu had ik mij al getrakteerd om op rij 1 te gaan zitten en toen kon ik ‘m vervolgens bijna aanraken. Indrukwekkend en een terechte staande ovatie van het publiek. Ik had een groot brok in mijn keel, overigens ook op het eind trouwens.

Zijn stem is misschien niet meer zo sterk als in de film, maar inmiddels wel veel doorleefder. Het feit dat hij al op leeftijd is, gaf hem wat mij betreft qua beleving alleen maar een plus. Voor mij liep Jezus gewoon live op het toneel gisteren. De rest van de cast vond ik ook ijzersterk. Kajafas en Annas waren respectievelijk laag en hoog bij stem (zoals origineel), Pllatus was vertwijfeld, Herodes was lekker over de top en Maria bloedmooi en loepzuiver. Ja, het was precies de film en dat was nou net het fijne eraan.

Er blijven altijd wel kritische puntjes over, maar die ik ga gewoon niet noemen. Die hebben niets afgedaan aan dit spektakel. Oké, eentje dan: waarom is alles uitverkocht, want ik wil nog een keer!!

[/kritiekloze lyrische modus uit]

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 10 ] 24 December 2015 09:15 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  299
Geregistreerd  2011-05-02

Gisteren heb ik dan eindelijk de show gezien. Ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden. Als eerste Ted Neeley, tja… hij leverde een top prestatie voor zijn leeftijd. Ik ben nooit echt een fan geweest van zijn wat ielere stemgeluid. Maar hij deed het nog best prima, daar mee is ook wel alles gezegd. De rest van de cast was overigens geweldig! (met uitzondering van Herod. De jongen deed het prima maar hij was gewoon niet echt een charismatisch, zelfingenomen man. Maar meer een nichterig, verwend, drammerig kind dat zijn zin niet krijgt, kwestie van niet goed gecast)
Als ik dan toch nog even mag zeuren: de projecties waren naar mijn mening totaal overbodig in veel gevallen, en ook vaak nog erg lelijk (misschien dat het er lelijk uitzag omdat op rij 9 zat en daardoor minder overzicht had). Hoewel projecties tijdens de geseling wel weer wel een interessant toneelbeeld opleverden. Ook in sommige scenes vond ik oplossingen die ze gevonden hadden erg cliché. Ook jammer dat ze voor mijn gevoel de steigers in het decor te weinig benut hebben.

Dan nu de hoogtepunten: het orkest was top! Dans van het ensemble was heerlijk om naar te kijken. Judas, zong heel wat lekkerder dan de Judas die ik hier in Nederland gewend ben: Martin van der Starre. Superstar, wat een feest was dat! En wonder boven wonder Gethsemane, ik was van te voren een beetje bang voor een tenenkrommende uitvoering. Het was vocaal ook niet de beste versie die ik gezien/gehoord heb maar wel de eerste die keihard bij me binnenkwam, en me kippenvel en vochtige ogen bezorgde. Dat moment werd ruw verstoord door de staande ovatie. Wat heb ik me daar aan gestoord. Na het hoogtepunt in het nummer ging het licht op het toneel uit en ging het zaallicht een beetje aan. Het kwam op mij over alsof de productie vroeg om een staande ovatie. En ik heb het al eerder gezegd in het Bodyguard topic, de arrogantie van een productie/artiest om er al vanuit te gaan dat je een staande ovatie krijgt, want ja dat krijgen we nou eenmaal elke avond. Zelfs al is het de 500ste keer dan nog moet het voor mij spontaan en vanuit oprechte bewondering gebeuren.

Al met al een heerlijke middag gehad. Als ik het als totale musical moet beoordelen dan zou het voor mij niet overtuigen, dan had ik het als concert beter getrokken. Maar aangezien deze versie is opgevoerd als jubileum ter gelegenheid van het 40 jarig bestaan van de film was het meer een eerbetoon aan de film waarbij je een beetje nostalgie van de film live kunt beleven, en dat is prima gelukt!

  [ # 11 ] 10 March 2016 01:47 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Jesus Christ Superstar, de musical met in de hoofdrol Ted Neeley,  is wegens succes vanaf december 2016 weer in Nederland te zien. van 15 december tot en met 23 december 2015 speelde de voorstelling voor een uitverkocht World Forum theater. De show zal dit jaar te zien zijn in Amsterdam, Den Haag, Groningen en Antwerpen.In  een persoonlijke boodschap maant hoofdrolspeler Ted Neeley ons om spoedig kaarten te bestellen, om teleurstelling te voorkomen wanneer de shows weer uitverkopen. De kaartverkoop start op 14 maart aanstaande (jesuschristmusical.nl).
De reeks voorstellingen zal worden afgetrapt in de Heineken Music Hall te Amsterdam (14 tot en met 17 december 2016) om vervolgens terug te keren naar het World Forum Theater te Den Haag (20 december 2016 tot en met 8 januari 2017). Aansluitend is de voorstelling te zien in de Antwerpse Stadsschouwburg (13 tot en met 15 januari 2017) en te Groningen in het MartiniPlaza (18 tot en met 22 januari 2017).De populaire rockopera met de herkenbare muziek van Andrew Lloyd Webber en teksten van Tim Rice vertelt de laatste week uit het leven van Jezus, gezien door de ogen van zijn beste vriend en verrader Judas. Een aangrijpend verhaal dat nog steeds eigentijds is met geweldige songs als “I don’t know how to love him”, “Superstar” en natuurlijk “Gethsemane”.

  [ # 12 ] 01 April 2016 12:18 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Kaarten zijn binnen, 22 januari ben ik erbij! :D

  [ # 13 ] 01 April 2016 04:16 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Leuk Galinda!

  [ # 14 ] 01 April 2016 08:07 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Mijn eerdere gebeden zijn blijkbaar verhoord (#ontzettende intended pun). Ik mag ook nog een keer!

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 15 ] 01 April 2016 09:17 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  22
Geregistreerd  2015-04-30

Kaarten in de pocket! Erg fijn ook dat ze ook langskomen in het hoge noorden!!

   Handtekening   

Awesome, Wow.

 1 2 3 >  Last ›
1 of 4
‹‹ De grote drie      Willem van Oranje ››