vincent van gogh expostie in rijsbergen
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  667
Geregistreerd  2005-04-26

De weeghreyse
Sint Bavostraat 18 te Rijsbergen geopend op zondag van 14.00 uur tot 17.00 uur van 13 september 2015 tot en met 31 Januari 2016
Vincent van gogh in de kijker
In dit van Gogh jaar zijn er veel activiteiten ontwikkeld om te herdenken dat Vincent van Gogh 125 jaar geleden overleden is. Ook in de Weeghreyse zijn werken te zien die ontstaan zijn n.a.v. dit herdenkingsjaar. Deze kunstuitingen zijn afkomstig van Fab in Breda. De bezoekers kan in de weeghreyse ervaren hoe men bij het fab omgaat met het thema van Gogh. De vele meestal kleurrijke kunstwerken zijn een ware lust voor het oog. Onder begeleiding maken kunstenaars van Fab gebruik van diverse technieken om uiting te geven aan hun kunstzinnige aanleg. Ter gelegenheid van bovengenoemde thema zijn de kunstenaars aan de slag gegaan en hebben ze, ieder op zijn of haar manier, uitdrukking willen geven aan hun kijk op vincent van Gogh. Het is een mooie verzameling geworden van werken van zeer uiteenlopende aard. Sinds september 2014 zijn multimedia atelier flitzdezign en kunstatelier Artilabo uit Breda samengevoegd onder de naam FAB. Hier is een projectgroep aan toegevoegd die vaak werkt met textiele vormgeving. Het geheel is gevestigd aan de viveslaan in Breda, waar ook de kunstuitleen van Amarant is gehuisvest. Het FAB-centrum voor beeldende kunst is een onderdeel van Amarant werk en dagbesteding. Hier kunnen mensen met een beperking onder begeleiding een of meerdere dagdelen per week werken aan kunstzinnige en creatieve uitingsvormen. De verschillende disciplines werken regelmatig gezamenlijk aan diverse thema’s . Door de kruisbestuiving van de verschillende disciplines zijn de resultaten vaak verassend, net als nu ook weer met het thema Vincent van Gogh
Cultuurhistorisch cenrtum
De weeghreyse
Sint bavostraat 18
Rijsbergen
Site: http://www.deweeghreyse.nl
Openingstijden: voor de lopende exposities zijn wij geopend op elke zondag 14.00 uur tot 17.00 uur en op verzoek. Op feestdagen aangepaste tijden.
Kunstwerken van Ylona en Ylonka zijn daar ook te zien

   Handtekening   

Bestel mijn griezelroman de twee broers van Dracula
klik hier

  [ # 1 ] 18 October 2015 01:12 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  667
Geregistreerd  2005-04-26

Ik ben vandaag naar de expositie wezen kijken. het kost 2 euro entree. van mij hangen veel kunstwerken. ze hebben per ongeluk mijn naam vermeld bij twee kunstwerken die mijn tweelingzus ylona heeft gemaakt.

   Handtekening   

Bestel mijn griezelroman de twee broers van Dracula
klik hier

‹‹ John Vooijs fundraising      Voorstellen ››