8 of 39 | ‹ First  < 6 7 8 9 10 >  Last ›
The Lion King
  [ # 106 ] 17 February 2016 08:02 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  178
Geregistreerd  2004-12-01

Het is een optel som. Stage heeft een deal met Disney. Daarom mogen ze bijvoorbeeld Aladin in Duitsland doen voor ie op West End is. Mochten ze Tarzan en Little Mermaid naar eigen hand zetten. Het houdt ook in dat ze de andere shows moeten blijven spelen en daar geld mee moeten genereren. Daarnaast is Stage aan banden gelegd door de nieuwe investeerders en die hebben een halt toegeroepen tot alle nieuw te maken mega producties. Hierdoor zijn Flodder en Vincent die Verlinde nu eindelijk dacht te kunnen maken nog dieper in de koelkast gezet en moeten ze het doen met shows waarvan ze de rechten en vertalingen al van bezitten en waarvan het decor/kostuum zo overgenomen kan worden. Beauty and the beast uit Moskou en Lion King nu straks uit Madrid. We krijgen de Lion King omdat het ‘t goedkoopst is. Een gat dicht dat volgens mij nog steeds door Billy is geslagen. En ik denk dat daarna of Phantom of Aladin deze kant op komt. Of wat elders in Europa speelt. 😉

  [ # 107 ] 17 February 2016 08:51 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  348
Geregistreerd  2009-12-21

In de jaren 90 moest Joop van den Ende echt bewijzen dat musicals hier net zo goed konden zijn als in Londen en Broadway. Hij haalde alles uit de kast; big budget producties met een volle orkestbak. Soms waren de producties zelfs nog beter dan in Londen door geniale castingkeuzes. Ik voelde me als publiek echt serieus genomen, het waren echt volwassen shows met alles erop en eraan waar je alleen maar respect voor kon hebben. Dit succes sloeg door en toen ging het meer om kwantiteit dan om kwaliteit. Ik zit nu soms bijna nee-schuddend in de zaal, ik heb zoooveel aan te merken op de shows hier. Het is een ons-kent-ons-wereldje geworden. Albert Verlinde cast zijn lievelingetjes ipv van artiesten die echt bij een rol passen. Als het aan Albert lag zou hij de rol van Nala geven aan zijn jeugd-idool Loeki Knol.

Als je nieuwsgierig bent naar The Lion King zoals de show bedoelt is kan je beter wat geld sparen en naar Londen gaan.

  [ # 108 ] 18 February 2016 09:15 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

@IngeG Ava Brennan (Nala) en Jonathan Andrew Hume (Simba) spelen op Westend. Google maar even. 😜 Altijd handig om even te checken voordat je iets ontkent. Ze waren overigens fenomenaal. Zama Magudulela (Rafiki) speelt de rol al 10 jaar in diverse landen, nu in Madrid.

[ Gewijzigd: 18 February 2016 11:58 AM by poohfan ]
  [ # 109 ] 18 February 2016 09:17 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

^Brigitte ik moet zeggen, ik zag ‘m laatst in Londen en was niet echt impressed.
Wellicht omdat ik hele mooie herinneringen heb aan TLK in NL, maar ik miste de morningreport, vond het theater minder fijn kijken (in het CT was dat echt zo’n wauw effect toen de olifant door het publiek ging, en die vogels over iedereen heen vlogen, en dat vond ik in Londen heel magertjes) en miste een stukje magie. (Positief dingetje; Er werd een frozen grapje gemaakt, en die was echt om te gieren!!)

Het wordt hier denk ik goed verwoord; de magie zit voor mij meer in de film. Nu voelde ik heel erg een vierde wand. Alsof ik oprecht naar een natuurfilmpje aan het kijken was. Ik werd niet meegenomen.
Daarom hoop ik dat deze nieuwe versie van TLK toch wat van die oude magie meeneemt, want ik weet hoe mooi ik TLK vond. Mijn eerste keer in het CT was echt zo’n avond dat ik huilend terug zat in de auto en elke dag die cd opzette voor tenminste 3 maanden na de show. Dat gevoel zou ik graag weer terug willen. In general, maar zeker bij TLK in het CT.

Overigens eens wat er gezegd wordt over serieus worden genomen. Vroeger keek ik naar een product waar liefde, tijd, geld en aandacht in werd gestoken. Ik had het idee dat ik naar het beste van het beste keek (wat uiteraard niet zo hoeft te zijn). Nu kijk ik naar sommige producties en zie dat er keuzes zijn gemaakt waarvan ik denk, dat zou ik sowieso anders en volgens mij beter hebben gedaan. Een beetje het 17 miljoen bondscoaches verhaal, maar dat ik dit gevoel nu heb zegt denk ik wel iets over de kwaliteit van de afgelopen jaren (uitzonderingen daargelaten)

[ Gewijzigd: 18 February 2016 09:19 AM by Anniek ]
   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 110 ] 18 February 2016 11:03 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  178
Geregistreerd  2004-12-01

Het geld besparen zie/hoor je overal trouwens terug hoor. Niet alleen in Nederland. Als in naar bijvoorbeeld de orkestratie luister van Aladin in daar duidelijk ingezet op een klein orkest/jazz band. Geen live strijkers.

  [ # 111 ] 18 February 2016 11:11 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

True. Doodzonde, maar tot op zekere hoogte kan ik er mee leven. Met een volledige orkestband kan ik dat niet. :p

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 112 ] 18 February 2016 12:35 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

Anniek - 18 February 2016 09:17 AM

^Brigitte ik moet zeggen, ik zag ‘m laatst in Londen en was niet echt impressed.

Mee eens. Ik heb de voorstelling nergens anders gezien, maar zo geweldig vond ik hem in Londen niet. Ja, oké ik vond het een leuke voorstelling. Dat zeker, maar ik vond de show nou niet kwalitatief zoveel beter als een show die hier in Nederland gewoon loopt in het Circustheater. Teleurgesteld was ik ook zeker niet, maar qua niveau vond ik het gewoon niet hoger dan hier. De Nala die ik had, vond ik zelfs gewoon niet goed. Ben er in 2014 geweest dus heb geen idee meer wie er speelde. Daar komt nog bij dat ik veel meer voor mijn kaartje heb betaald dan dat ik hier zou doen. Ik zou mensen dus zeker niet adviseren om TLK in Londen te gaan zien. Bovendien moet je daar ook maar voor kunnen en willen sparen. Het is toch een hoop geld extra. Ik zie dat een gezin niet zo snel doen.

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 113 ] 18 February 2016 12:58 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2014-11-29

Ik heb de show in NL 7X bekeken. Telkens was die betovering weer aanwezig. Dat gevoel dat je in de show “gezogen” wordt. Nu de lion king terug komt sta ik weer te springen. Het is en blijft magisch. Al die kinderen die met open mond zitten te kijken. Het grote probleem dat nu optreedt is echter de vraag of de nieuwe productie de kracht van destijds gaat evenaren. Ik weet dat ook niet goed. Ik denk alleen dat een ijzersterke cast dat kan realiseren. Dat hij beter gaat draaien dan BATB is wel te verwachten. die speelt nu voor lege zalen. Ik kijk uit naar de bekendmaking van de cast en mijn persoonlijke voorkeur is:

Simba     Amir Vahidi,
Nala         Romy monteiro ( tot juni/juli Bodyguard daarna April hoofdrol) Carolina Dijkhuizen ( ja , toch !! )
Mufasa   Edwin Jonker
Rafiki   Nomvula Dlamini
Zazu         Tony neef, Carlo Boshard
Timon   Jorge verkroost, Patrick Martens
Pumbaa   Sjon Smaal, Jeroen Pfaff, Robert van den Bergh
Scar         Stefan de Walle

  [ # 114 ] 18 February 2016 01:55 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  672
Geregistreerd  2006-03-07

jeffrey - 18 February 2016 12:58 PM

Simba     Amir Vahidi,
Nala         Romy monteiro ( tot juni/juli Bodyguard daarna April hoofdrol) Carolina Dijkhuizen ( ja , toch !! )
Mufasa   Edwin Jonker
Rafiki   Nomvula Dlamini
Zazu         Tony neef, Carlo Boshard
Timon   Jorge verkroost, Patrick Martens
Pumbaa   Sjon Smaal, Jeroen Pfaff, Robert van den Bergh
Scar         Stefan de Walle

Carlo heeft bij de vorige versie auditie gedaan voor Zazu en werd toen naar eigen zeggen door Disney niet genoeg gevonden voor de rol van zazu. Dus denk dat dat nu niet veranderd zal zijn…

Caroline is echt te oud voor Nala

Van Amir ben ik ook niet echt fan.
De rest vind ik wel leuk gevonden….

  [ # 115 ] 18 February 2016 02:10 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  418
Geregistreerd  2011-01-08

Of wat denk je van
Simba - Omri Tindal
Nala - Tjindjara

  [ # 116 ] 18 February 2016 02:18 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  672
Geregistreerd  2006-03-07

Twananas - 17 February 2016 06:38 PM

Waarom wordt Freek hier als mogelijke Simba benoemd?
Sorry hij is geweldig, maar past qua etniciteit toch niet helemaal in deze rol…

Misschien een stomme vraag. Maar waarom moeten Nala, Simba en Mufasa eigenlijk perse donkere acteurs zijn. Ze spelen toch leeuwen????

Dezelfde vraag die mij dan ook meteen te binnen schiet is : Waarom moet Timon en Pumbaa perse vlaams praten?
Snap best dat dat wat meer humor erin brengt, maar in de vorige versie merkte ik ook wel eens dat bepaalde nederlandse understudys toch moeite hadden met het Vlaams. Dan denk ik weer: doe het goed of doe het niet.
  Kon een nederlands accent niet net zo grappig werken?
Mij lijkt namelijk een rottersamse Pumbaa in de persoon van Richard Groenendijk hilarisch

[ Gewijzigd: 18 February 2016 02:22 PM by St0rm ]
  [ # 117 ] 18 February 2016 02:59 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  178
Geregistreerd  2004-12-01

Omdat Disney dat zo besloten heeft. En het zijn geen donkere acteurs, maar getint. Er mogen geen bleekscheten staan naast Scar, Pumba, Timon en Zazu.
Verder is het bij Disney behoorlijk strikt hoe ze dingen zetten en anderen het moeten spelen. Geen eigenheid, je bent ondergeschikt aan het product en dus kan je niet willekeurig een ander accent gebruiken. Het Vlaamse is wat men kent van de film en dat is dus behouden. Reden is dat Simba ontsnapt naar een buurland. In het Engels een buurstaat. Dat is bij ons Vlaams geworden en in het Engels is het New Yorks Joods.

  [ # 118 ] 18 February 2016 03:01 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ed is doorgaans ook een witte acteur.

Hadden de hyena’s niet een Surinaams accent in de vorige productie?

  [ # 119 ] 18 February 2016 03:11 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  178
Geregistreerd  2004-12-01

Klopt! Ben benieuwd of ze dat nu weer gaan doen! In het Engels hebben ze een New Yorks Italiaans accent. Maffia dus. Maar Scar is officieel Brits met Zazu en Mufassa en Simba Amerikaans.

[ Gewijzigd: 18 February 2016 03:16 PM by MeMartijn ]
  [ # 120 ] 18 February 2016 03:15 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  672
Geregistreerd  2006-03-07

Getint…. ok…
@Twananas ....freek is toch ook getint??

Bedankt voor je uitleg over Timon & Pumbaa
Maar toch jammer dat er daardoor weer Door sommige acteurs een vlaams een accent gefaked moet worden. Als het dan toch perse vlaams moet zijn, zorg dan ook voor voldoende Vlaamse acteurs

[ Gewijzigd: 18 February 2016 03:18 PM by St0rm ]
‹ First  < 6 7 8 9 10 >  Last ›
8 of 39
‹‹ Spring Awakening in Eindhoven      Spijt ››