23 of 39 | ‹ First  < 21 22 23 24 25 >  Last ›
The Lion King
  [ # 331 ] 01 February 2017 08:00 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Klopt. Is er een paar jaar geleden uitgehaald.

  [ # 332 ] 01 February 2017 08:47 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Wat zonde!

  [ # 333 ] 01 February 2017 09:13 PM
Administrator
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  129
Geregistreerd  2011-01-17

Dinsdag 31 januari - The Lion King

The Lion King is terug en Nederland heeft dat en masse ontdekt. Na het mindere succes van de Beauty and the Beast-reprise had men reden sceptisch te zijn bij een nieuwe reprise van een Disney-klassieker. Toch is niets minder waar. De voorstelling is sinds de première in november iedere avond hartstikke uitverkocht. Wat maakt deze voorstelling dan zo goed?

Allereerst is daar een sublieme suggestieve choreografie en kostumering wat in combinatie met een indrukwekkend decor prachtige toneelbeelden oplevert. Het hoogtepunt is toch wel het moment dat Simba op initiatief van Rafiki bij het water wordt toegesproken door z’n overleden vader. De manier waarop Mufasa even terugkeert getuigt van vakmanschap en vindingrijkheid. Deze toneelbeelden zijn dan ook meteen het ijzersterkte en essentiële fundament onder een op zichzelf niet heel ingewikkeld narratief: Mufasa is koning, Simba z’n opvolger en Scar jaloers. Scar verovert de troon met een list, Simba verovert deze terug, einde. De manier waarop die cirkel overigens rondgemaakt wordt, is qua vormgeving wel ontzettend indrukwekkend en slim. Om het simpele narratief heen wordt het publiek deelgenoot van een nauwelijks uitgewerkte opluikende liefde tussen Nala en Simba die in hun jeugd al vriendje en vriendinnetje waren, waardoor Simba worstelt met z’n verleden en de waarheid rondom Mufasa’s dood. Het is jammer dat deze in potentie interessante diepere laag niet afdoende wordt uitgewerkt. Nu komt Simba’s worsteling wel een beetje uit de lucht vallen, en is het tegelijkertijd lastig te geloven dat ‘ie nooit meer aan vroeger heeft gedacht (ondanks Hakuna Matata). Een duidelijke keuze met bijbehorende uitwerking was fijner geweest.

De voorstelling kent echter een heerlijke snelheid en dat is in behoorlijke mate de verdienste van de cast. Het karakter Scar is met de Trump-beslommeringen ineens eng actueel inclusief een meute sukkels (hyena’s) die blindelings achter die leider aanloopt. Jorrit Ruijs is een gluiperige, gelikte Scar en is simpelweg een autoriteit op het podium. In de rol van Mufasa een understudy in de persoon van Ruben Thurnim. Zijn uitstraling is een grote plus en als zanger maakt Ruben absoluut indruk. Zijn te softe spel (natuurlijk, Mufasa heeft een bepaalde zachtheid nodig, maar autoriteit is toch ook wel prettig) maakt hem als de Koning van zijn land helaas wat ongeloofwaardig. Rafiki-routinier Gugwana Dlamini is ook in deze productie ingevlogen en wat een cadeau is dat. De energie van Gugwana is ongekend en zo oprecht evenals haar imposante en volle zang. Gugwana’s performance is ontroerend, geestig en komt keihard binnen. Naidjim Severina is als de volwassen Simba energiek en zingt erg lekker. Al moet ik bekennen dat er weinig van zijn performance is blijven hangen. In de rol van de volwassen Nala zien we de stoere Gaia Aikman die een vurige en zelfverzekerde performance neerzet en de rol nailt qua zang. De rol van Zazu is op het lijf geschreven van Barry Beijer. Decadent en dolkomisch. De one-lineraward gaat absoluut naar hem: ontslagen worden als hofmeester is nog erger dan een muur tussen Amerika en Mexico. Kobe van Herwegen en Steve Beirnaert zijn heerlijk als het duo Timon en Pumba, al mogen ze beiden werken aan de verstaanbaarheid. Wat niet wegneemt dat ze goed op elkaar zijn ingespeeld en met leuke kwinkslagen op de proppen komen. Maarten Smeele(Ed), Julian Ubbergen(Banzai) en Charmaine Yard(understudy Shenzi) zijn als de sukkelige hulpjes van Scar een fijn, energiek en grappig trio. Het ensemble is aanstekelijk en ijzersterk. Jayleno Braams als kleine Simba is lekker bijdehand en vindt een lieve en standvastige Joëly de Jong als kleine Nala aan zijn zijde.

The Lion King stempelt een aantal indrukwekkende en grootse toneelbeelden op ieders netvlies en alleen dat al is het waard om de voorstelling te gaan zien. Tel daarbij op een on-Nederlandse energie, oer-Hollandse humor en uitstekende zang, dan kan de conclusie geen andere zijn dat The Lion King terecht massaal door het Nederlandse publiek gevonden wordt.

[ Gewijzigd: 01 February 2017 09:25 PM by KoenB ]
   Handtekening   

Geniet van elk moment, want er is zoveel te beleven!

  [ # 334 ] 27 March 2017 08:55 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2016-09-05

Gisteren eindelijk The Lion King mogen aanschouwen. Met zeer hoge verwachtingen ging ik naar het theater, nadat ik hoorde dat familieleden tot tranen geroerd waren in London.

Maar om maar meteen tot de kern te komen, zo heel goed vond ik het niet. Toegegeven, de muziek, kostuums en decors zijn fantastisch, daar is niets op af te dingen. Ook een groot applaus voor de speciale effecten. Maar het pakte me gewoon niet en ik zal proberen uit te leggen waarom:

- Wij zaten tweede rang. Prima plaatsen, maar het geluid was echt veel te zacht (dit doet heel veel met de beleving!)
- Veel dialogen en nummers waren compleet onverstaanbaar, ook de kinderen verstonden we nauwelijks
- Scar was een mietje en absoluut geen overtuigende slechterik
- Overgangen waren apart en soms vrij abrupt
- Timon en Pumba vond ik leuk en ook grappig dat ze Vlaams zijn, maar ook dat komt de verstaanbaarheid niet ten goede.

Veel mensen zullen me voor gek verklaren, maar ik vond Beauty and the Beast die ik een tijdje terug zag me meer meeslepen. Nu ging ik naar huis met het gevoel van, erg mooi.. maar was het me die 90 euro nu echt waard? Voor een paar tientjes meer zit ik eerste rang in London, misschien had ik dat maar moeten doen. Als dit de koning van de musicals is, dan vrees ik voor de volgende productie.

  [ # 335 ] 27 March 2017 11:47 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  361
Geregistreerd  2011-11-01

Ik ben het met je eens over het geluid. Na Sister Act is het geluid in het CT flink naar beneden gesteld. Het is nu slechts op volume verstaanbaar, wat erg jammer is. Ik heb dan liever het soms net iets te harde geluid van het Beatrixtheater. Zorgt voor veel meer beleving.

  [ # 336 ] 12 April 2017 02:13 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  31
Geregistreerd  2017-03-19

Iemand ervaring met 4e rang in de ring bij The Lion King??

   Handtekening   

I have nothing!

  [ # 337 ] 12 April 2017 02:33 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik zou persoonlijk wat meer geld uitgeven en dan eerste rang of premium gaan zitten, want ik vind het schandalig hoeveel ze vragen voor de plekken die ze vierde rang gemaakt hebben.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 338 ] 12 April 2017 05:04 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  31
Geregistreerd  2017-03-19

June - 12 April 2017 02:33 PM

Ik zou persoonlijk wat meer geld uitgeven en dan eerste rang of premium gaan zitten, want ik vind het schandalig hoeveel ze vragen voor de plekken die ze vierde rang gemaakt hebben.

Is er ook een kortingsactie voor The Lion King?? Kan alleen in het weekend en dan zijn de prijzen vrij hoog, vandaar dat ik van plan ben om 4e rangs te gaan.

   Handtekening   

I have nothing!

  [ # 339 ] 12 April 2017 05:07 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Daar zou je dit topic even voor moeten bekijken.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 340 ] 13 April 2017 12:24 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2016-09-05

The Lion King is verlengd tot februari 2018.

  [ # 341 ] 14 April 2017 11:16 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Vanaf 30 juni stopt Kobe met de rol van Pumbaa. Dit door andere projecten, wie zijn opvolger wordt wordt binnenkort bekend gemaakt.

  [ # 342 ] 14 April 2017 11:38 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik ben benieuwd of Rop Verheijen in de rol stapt… :lol:

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 343 ] 14 April 2017 11:41 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2016-07-24

June - 14 April 2017 11:38 AM

Ik ben benieuwd of Rop Verheijen in de rol stapt… :lol:

Of Zjon Smaal want in bloed zweet en spotlights zag je dat hij auditie deed voor de rol. Of heeft hij al een nieuwe rol rond juni ?

  [ # 344 ] 14 April 2017 11:52 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Sander:) - 14 April 2017 11:41 AM
June - 14 April 2017 11:38 AM

Ik ben benieuwd of Rop Verheijen in de rol stapt… :lol:

Of Zjon Smaal want in bloed zweet en spotlights zag je dat hij auditie deed voor de rol. Of heeft hij al een nieuwe rol rond juni ?

The Bodyguard, maar dat kan hij samen met Paul Donkers delen tot de laatste show op 16 juli.
Volgend seizoen heeft hij nog niks dus zeker serieuze optie.

  [ # 345 ] 14 April 2017 01:06 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

June - 14 April 2017 11:38 AM

Ik ben benieuwd of Rop Verheijen in de rol stapt… :lol:

Hahahah! Yes Please!!

‹ First  < 21 22 23 24 25 >  Last ›
23 of 39
‹‹ Spring Awakening in Eindhoven      Spijt ››