28 of 39 | ‹ First  < 26 27 28 29 30 >  Last ›
The Lion King
  [ # 406 ] 30 September 2017 09:47 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Afgelopen donderdag (28-9) de show gezien met 4 understudy’s:
Scar - Jochem
Pumbaa - Maarten
Ed - Marlon
Shenzi - Annefleur

Jochem vond ik heel leuk spelen, vooral de scenes met de kleine Simba heb ik erg van genoten.

Maarten als Pumbaa kan ik maar 1 negatief ding over zeggen: Je mist hem als Ed.
Ik vind hem goed in alle 4 zijn rollen, maar Ed speelt hij niet, dat is hij!

  [ # 407 ] 01 October 2017 05:45 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Weet iemand wat ze dinsdag gaan doen? Er werd namelijk op FB en Insta een aantal dagen geleden gezegd dat dinsdag een bijzondere voorstelling wordt ivm het 1-jarig bestaan….

  [ # 408 ] 01 October 2017 09:34 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

Dat is op dinsdag 10 oktober. Viering 1 jaar.

  [ # 409 ] 10 October 2017 11:05 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  8
Geregistreerd  2017-10-10

——-

[ Gewijzigd: 02 January 2018 10:41 AM by BGreen ]
  [ # 410 ] 10 October 2017 01:34 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  160
Geregistreerd  2016-06-22

Ikduz - 30 September 2017 09:47 AM

Afgelopen donderdag (28-9) de show gezien met 4 understudy’s:
Scar - Jochem
Pumbaa - Maarten
Ed - Marlon
Shenzi - Annefleur

Jochem vond ik heel leuk spelen, vooral de scenes met de kleine Simba heb ik erg van genoten.

Maarten als Pumbaa kan ik maar 1 negatief ding over zeggen: Je mist hem als Ed.
Ik vind hem goed in alle 4 zijn rollen, maar Ed speelt hij niet, dat is hij!

Daar verschillen meningen dan weer in. Ik vind Marlon een stuk leuker als Ed dan Maarten. Naar mijn idee maakt Marlon er een veel grappigere hyena van. Maar misschien komt dat omdat ik Maarten al 7x als Ed heb gehad en Marlon maar 3x.

Annefleur ala Shenzi is gewoon geweldig! En als Nala helemaal!

   Handtekening   

Musical & Friends are my life

  [ # 411 ] 11 October 2017 07:59 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

10 oktober 2017

Disney’s The Lion King viert éénjarig bestaan in AFAS Circustheater in Scheveningen

Vandaag viert Disney’s The Lion King haar éénjarig bestaan in het AFAS Circustheater. Disney’s The Lion King is een visueel spektakel als zelden vertoond. Albert Verlinde, producent en algemeen directeur Stage Entertainment Nederland: “Het lijkt nog als de dag van gisteren dat we de première speelde, inmiddels zijn we 400 voorstellingen verder en hebben we al ruim 700.000 kaarten mogen verkopen. Als producent ben ik ongelofelijk trots op de grote groep mensen die dagelijks voor en achter de schermen werkt om onze bezoekers een fantastische voorstelling te laten zien en dat maar liefst acht shows in de week.” Meer informatie: http://www.thelionking.nl.

  [ # 412 ] 22 October 2017 02:01 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Gisteravond de show gezien met volledig 1e cast.
Vooraf was op het castbord te lezen dat dit de laatste speelbeurt van de jonge Nala en Simba was.

De tekst “voor de laatste keer” was dan ook 3x letterlijk te horen:
Zazu tegen Simba als Simba klaagt over het niet mee mogen Als Mufasa de Hyena’s gaat verjagen.
(Ik zeg het voor de laatste keer als je groot bent mag je net zoveel jagen ....)
Nala tijdens “douchegordijn” (de koning heeft geen tijd zing ik voor de laatste keer)
Simba als hij aan de tak hangt (Zazu help me voor de laatste keer)

De jonge Simba wist in het begin van de ravijn scene zelfs zulke gekke bekken te trekken dat dirigent Mike een luide lach liet horen.

  [ # 413 ] 29 November 2017 09:24 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Iemand idee waarom Maarten eind januari de laatste show doet?

  [ # 414 ] 29 November 2017 05:23 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Stanley - 23 August 2017 01:59 PM

bijzonder dat nu al wordt aangekondigd dat TLK tot augustus 2018 wordt verlengd. Zeker als je ziet dat de zalen nu al met zomerkortingen van 30% gevuld moeten worden.

Inmiddels hebben ze dat toch weer aangepast. Toen ik vorige week bij Eventim keek kon je nog maar tot eind februari boeken, en vandaag is maart daar nog bijgekomen. Blijkbaar begint het toch wat minder te lopen en hopen ze door de beschikbare data te beperken de zalen op de kortere termijn toch wat voller te krijgen.

  [ # 415 ] 30 November 2017 01:20 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2010-11-01

sky14 - 29 November 2017 09:24 AM

Iemand idee waarom Maarten eind januari de laatste show doet?

Check zijn post op instagram 😊

  [ # 416 ] 12 December 2017 08:36 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ze hebben de ticket prijzen ook een stuk verlaagd…

  [ # 417 ] 17 December 2017 10:54 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  744
Geregistreerd  2012-01-08

Ik zag vorige week donderdag, 7 december 2017,  voor het eerst The Lion King.

En ik moet eerlijk bekennen dat ik niet volledig achterover geslagen ben. ‘T is een erg mooie voorstelling, de muziek is waanzinnig; niks op aan te merken. De kostuums, grime en ‘t decor zijn ook erg mooi. Evenals de poppen; ik ben zelf niet zo’n fan van poppen in het theater, maar hoe dit allemaal in elkaar zit, de fantasie daar uit komt, is prachtig.
De tekstscenes doen het hem voor mij. Ik vind de dialogen vaak wat melancholisch. Alsof ze geprobeerd hebben er een soort Shakespeare tekst van te maken, maar daar niet helemaal in geslaagd zijn. Of het ligt aan het spel van de spelers, maar dat betwijfel ik, aangezien ik ‘t ook had bij bijvoorbeeld een Jorrit Ruijs. Daarnaast vind ik dat er te veel informatie in weinig tekst word gepropt. Op de één of andere manier klopt er ‘t één en ander niet.
Gelukkig staat daar tegenover dan weer die prachtige muziek, dans, aankleding en zang. à‰n de kracht van die prachtige Afrikaanse cultuur.
Cast was erg goed; ensemble niks op aan te merken, dans was krachtig, zang erg mooi. De hyena’s werden gespeeld door Juliann Ubbergen, Naomi Webster en Boudewijn Johannes, zij deden dit leuk. Fijne timing en een mooie chemie samen, al was Juliann Ubbergen bij vlagen slecht verstaanbaar.
David Goncalves was op als Mufasa. Zijn stem is prachtig; een waanzinnige kracht en een onwijs mooi geluid, zowel in zijn spraak als in zijn zang. Zijn spel is daar in tegen vreselijk. Iedere zin heeft het zelfde aangeleerde toontje, waardoor het personage zo vlak als een stukje karton blijft. Alsof er een plank op ‘t toneel staat die af en toe even tot leven komt om een nummer lekker weg te zingen. Ik begrijp écht niet hoe het kan dat hij iedere zin op dezelfde toon zegt. Waarom is daar niet aan gewerkt?!

Maarten Smeele was op als Zazu en speelde dat verdienstelijk; erg goede komische timing en een prachtige energie, hij vliegt echt door de voorstelling heen. Soms blijft het wel wat karikaturaal en daardoor plat maar op zich kan de rol dat hebben.
Zjon Smaal en Steve Beirnaert zijn voor mij de sterren van de show; wat hebben die twee een chemie! En een komische timing. Ze zijn werkelijk gemaakt voor deze rollen. Steve Beirnaert was wel soms lastig te verstaan, maar ‘t is ‘m vergeven. Allebei de personages waren volledig geloofwaardig en onwijs herkenbaar; ‘t was net zo’n ANWB stel. Heerlijk.
Naidjim Severina maakt voor mij vooral fysiek een erg mooie transformatie. Zijn spel is lekker springerig, energiek en opgewekt. Echt een jonge hond. Ik vind z’n stem erg mooi, maar hij doet soms rare dingen met de woorden als hij zingt. Hij haalt ze te los van elkaar, waardoor ‘t lijkt alsof hij vreemde pauzes maakt.
Channah Hewitt was op als Nala, ze zingt erg mooi, “arm land” was echt een vocaal hoogtepunt van de avond. Erg lekker! Haar spel is oké, ze valt eigenlijk een beetje weg. En ze legt erg vreemde klemtonen in zinnen waardoor dingen soms niet meer helemaal kloppen.
Jorrit Ruijs is een goede Scar; zang mooi, spel erg goed en geloofwaardig. Ook fysiek erg sterk.
Gugwana Dlamini was voor mij met “hij leeft in jou” het hoogtepunt van de avond. Prachtige stem en waanzinnig energiek spel! Heerlijke Rafiki, goede timing, fijn spel en een prachtige stem.

Het is een fijne, onderhoudende voorstelling dus. ‘T script zou van mij scherper mogen, maar op zich heeft deze voorstelling helemaal geen goed script nodig. Dat halen ze visueel dubbel en dwars in.

  [ # 418 ] 03 January 2018 11:26 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Vanavond met jarige dochter naar de voorstelling geweest. Ze vond ‘m echt fantastisch.
Mama vond het wel oké met een paar uitschieters naar boven.

Zangtechnisch heeft Gaia de show gered met Arm Land. Kippenvel, wat ik bij andere cruciale nummers volledig miste. Ik vond de zang wel aardig maar niet echt fantastisch. Sommige ensemble stukken waren echt compleet onverstaanbaar, echt zonde. Rafiki (Gugwana) klonk bij tijd en wijle schor dan wel heel schel.
Als ik constateer dat er in ieder geval niet vals werd gezongen, is het algemene niveau wat mij betreft niet hoog genoeg.

Speltechnisch enorm genoten van Scar, gespeeld door Jorrit. Ik vind Scar in de film stiekem een van de leukste personages, niet in het minst omdat Jeremy Irons ‘m in heeft gesproken. Jorrit doet zowaar niet onder en speelt ‘t heerlijk weg, zonder dat het schmieren wordt. Qua zang moet hij zo nu en dan wel een tandje bijzetten (of de volumeknop moet gewoon verder open bij hem).
Ook hulde voor Barry als Zazu, heerlijke komische timing. Idem overigens wat betreft Timon & Pumba. Ik sluit me aan bij de ANWB-stel-beschrijving hierboven.
Over Mufasa en zowel de jonge als oude SImba was niet ik zo te spreken. Beetje vlak allemaal, ik miste tekstbeleving. Zeker bij de jonge Simba, die zei echt alleen maar zijn tekst op. Dat maakte bijvoorbeeld de scene met Mufasa over de grote koningen van weleer echt een domper, kwam niet over.

Andere plussen zijn muziek, kostuums en decor. Maar het valt of staat met de mensen die het brengen. Daar zitten zoals gezegd zeker pareltjes tussen, maar niet genoeg om er een prachtige ketting van te maken.

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 419 ] 09 January 2018 03:43 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Volgens het account van The Lion King op Instagram komt er binnenkort een nieuwe Scar bij, ik.ben benieuwd!

  [ # 420 ] 10 January 2018 08:14 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2004-10-29

galinda met een ga - 09 January 2018 03:43 PM

Volgens het account van The Lion King op Instagram komt er binnenkort een nieuwe Scar bij, ik.ben benieuwd!

Ferry Doedens ging toch ook iets nieuws doen?

   Handtekening   

Zelfs in een orkaan blijft je suikerspin staan!

‹ First  < 26 27 28 29 30 >  Last ›
28 of 39
‹‹ Spring Awakening in Eindhoven      Spijt ››