35 of 39 | ‹ First  < 33 34 35 36 37 >  Last ›
The Lion King
  [ # 511 ] 13 August 2018 08:50 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

Ik ben het ook wel grotendeels met Mark eens. Ik vind het persoonlijk ook wel leuk als er soms 1 of 2 understudies op zouden zijn voor een rol als Timon of Shenzi maar ik heb het zelf ook meegemaakt in Maart dit jaar bij the lion king, ik had voor bijna iedere rol een understudy behalve voor Simba, Pumbaa, Timon en Banzai! En dat op een zondagmiddag! Echt bizar.

Ook vind ik het erg vreemd dat zowel Channah als Annefleur terug moeten komen om Nala te spelen. Volgens mij heeft Annefleur nu al 4 of 5x “Afscheid” genomen van de rol. Erg slordig! Ik snap het best, iedere acteur mag wordt wel eens een keertje ziek maar zorg dan in ieder geval dat je je understudies op orde hebt.

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 512 ] 14 August 2018 06:59 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik vind het soms wel leuk om juist een understudy te zien, alleen moet het wel in verhouding zijn. Niet dat ik een show zit te kijken met merendeel understudies terwijl je grof geld betaalt voor de namen waarmee geadverteerd wordt. Mijn buurvrouw ging in 2008 naar Les Mis op een avond dat zowat de hele cast bij het Televizierring Gala zat en dus niet speelde. Ze had het zich niet van tevoren gerealiseerd anders had ze wel een andere dag geboekt. Ze had dus op 2 na alleen maar understudies en heeft Stage toen een brief geschreven. Ze kreeg toen gratis kaarten om nog een keer te komen. Zo werkt dat nu denk ik niet meer helaas.

  [ # 513 ] 14 August 2018 07:09 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Zullen we de understudy discussie in een ander topic voortzetten? 😊 Hier weer terug naar de lion king graag.

  [ # 514 ] 16 August 2018 01:39 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  10
Geregistreerd  2018-08-16

sky14 - 21 July 2018 11:52 AM

Juneoer Mers krijgt een ensemble plek in the Lion King !
Weet iemand tot wanneer deze cast een contract heeft ?
Klopt het dat Jorrit ook weggaat?

Juneoer Mers is vorige week in premiere gegaan als Banzai, wel heeft Maikel een ensemble plek gekregen met daarbij een understudy plek voor Banzai. Dus betekend dat er nu 4 Banzai covers zijn, Boudewijn, Maikel, Marlon en Qushannick.
Heb gehoord dat cast een contract heeft tot begin 2020. Jorrit blijft naar verluid.

  [ # 515 ] 16 August 2018 01:42 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  10
Geregistreerd  2018-08-16

sky14 - 21 July 2018 04:15 PM

Wa wordt er in de theatershow verkocht ?
Ook een los castboek en los fotoboek of is dit 1 boek ?

Bij on your feet had ik vorige week een leuk wijn bekertje met logo na de pauze
Wat heeft the lion King zoal ?

In de theatershop wordt het volgende verkocht, programmaboek met exclusieve scenefoto’s is nu naar verluid in de aanbieding.  Naar verluid en wat gezien is op instagram bij de nieuwe cast, komen er weer 2 losse boeken uit, dus een los programmaboek en een losse souvenirs brochure. Badlaken, 2 verschillende drinkbekers, kleding (sweater, joggingbroek, t-shirts), cd, sleutelhanger, magneet, armbandjes (2 soorten), dekentje, poster en snowglobe.

Bij Lion King is er een frisdrank beker en een wijn beker te koop met logo.

  [ # 516 ] 16 August 2018 01:43 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  10
Geregistreerd  2018-08-16

Jimmm - 21 July 2018 05:06 PM

Ik ben net terug van de 15:00 matinee. Thanzola: WOW! WHAT A VOICE! En vlekkeloos Nederlands! Complimenten! Al heel wat Rafiki’s gezien in binnen en buitenland maar ik was erg onder de indruk!

Tim Driesen ook, ondanks een hoger stemgeluid als we gewend zijn van Pumbaa, een geniale interpretatie van deze rol!

Tot mijn verrassing had ik Qushannick Those als Banzai. Hij staat op de site en programmaboek als “Swing” maar kennelijk nu ook cover Banzai. Wist ik niet. Of gaat hij Julian Ubbergen vervangen? Hij was namelijk ook erg goed!

Ondanks dat dit mijn 14e keer was een erg strakke, goeie show gezien!

Over Jorrit zijn vertrek weet ik niks van!

Qushannick blijft cover….

  [ # 517 ] 16 August 2018 01:46 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  10
Geregistreerd  2018-08-16

TheWickedLion - 07 August 2018 10:33 AM
Ikduz - 07 August 2018 08:36 AM

De nieuwe cast staat nu online.

Bij de hoofdrollen alleen wijziging van Pumbaa (Mike Wauters) en Banzai (Juneoer Mers)
Blijkbaar is Naomi Webster hersteld, want zij staat nog steeds als Shebz vermeld.
Anne Appelo en Tashka Cijntje zijn inderdaad de nieuwe understudy’s voor Nala.
Robin staat niet meer vermeld als swing maar als walk in cover.

Naomi is nog niet helemaal hersteld maar tot die tijd dat Naomi terug komt speelt Kimberly Nieuwenhuis Shenzi. Bron: Instagram van Kimberly

Naomi zit in repetitie dus zal naar verluid binnen een maandje gaan spelen.

  [ # 518 ] 16 August 2018 01:50 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  10
Geregistreerd  2018-08-16

Mark - 12 August 2018 09:48 AM

Onbegrijpelijk dat deze praktijken nog steeds gaande zijn. Ik weet wel dat er ook goede mensen in het ensemble zitten, die prima een hoofdrol kunnen overnemen, maar als je een show hebt met 4 echte hoofdrollen (Scar, Simba,Mumfasa, Nala) en 3 grote bijrollen en alle 4 die hoofdrollen worden dan door understudies gespeeld, vind ik dat echt volstrekt belachelijk en een belediging van je publiek die gemiddeld een euro of 60 voor het kaartje betaald.

Dit is dus exáct de reden waarom ik deze Lion King nu oversla. Bij de laatste run een paar jaar geleden is me precies hetzelfde gebeurd. Nota bene op een zondagmiddag (m.i. zo ongeveer de best lopende voorstelling van de week) waren er toen van de 4 hoofdrollen en 3 grote bijrollen, 5 covers op. De voorstelling was kwalitatief niet om aan te zien en horen. Niet alleen waren sommige understudies echt beduidend minder, maar vooral ook de kwaliteit van het ensemble (of wat daar nog van over was) was bedroevend. Nu hoeft dat nu niet zo te zijn geweest, maar als je zoveel belangrijke rollen tegelijk laat vervangen wordt het risico op een rommelige voorstelling gewoon wel groter. Op West End kondigen ze al aan wanneer een belangrijke lead niet op is én is het gebruik dan dan in ieder geval alle andere belangrijke 1e bezettingen er zijn. Dat is m.i. hoe het hoort en hoe je een basiskwaliteit garandeert en dus ook je publiek serieus neemt.

Ik erger me groen en geel aan die understudieparade die we hier maar moeten slikken alsof het de normaalste zaak van de wereld is. En vooral een show als The Lion King lijkt daar helemaal in door te schieten. Om die reden zien ze mij er dus niet meer.

Helaas is aan ziekte niks te doen, maar wees in ieder geval blij dat er vervanging bestaat anders wordt het toch een saaie show als je een aantal spelers mist. Het is misschien wel minder goed dan als first cast speelt, maar volgens mij na een aantal keer de voorstelling te hebben gezien, tippen de understudys toch aan de first cast. Ze zijn niet voor niks uitgekozen. Jij doet het ze niet na.

Dus is misschien jammer van de €60,- maar in de winter betaal je het dubbele voor je kaartje en kan het ook gebeuren. Het zijn namelijk ook mensen en die kunnen ziek worden, zou namelijk wat zijn als de show gespeeld wordt door robots en dus geen emoties kunnen laten zien. Dus houd je commentaar op understudy’s voor je, want hun zijn uitgekozen en jij niet.

  [ # 519 ] 16 August 2018 02:25 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  10
Geregistreerd  2018-08-16

Dinsdag 7 augustus zijn de nieuwe castleden in premiere gegaan. Zelf was ik hierbij aanwezig en mijn complimenten voor deze cast. De opening werd vrolijk geopend, volgens mij zat Pascal Topige in het laatste wilde beest en kwam fris fruitig en vrolijk de zaal ingewandeld. Daarnaast ook een leuke dame bij de birdlady’s, erg brede glimlach had zij, als ik de foto’s van de nieuwe cast erbij hou, denk ik dat dit Astou Malva zag er erg spontaan uit. Ook leuk dat er een aantal “oude” castleden in de zaal zaten.

Mike is erg wennen voor mij, hij heeft verschillende andere grapjes dan Kobe en Zjon. Mijn favoriete Pumbaa is dan toch nog wel Zjon en Maarten.

Juneoer is erg verrassend als Banzai, wel hier en daar dacht ik oké dit is anders en wellicht ook wat vreemd. Maar hij heeft leuke grapjes die Juliann er helaas niet in had zitten. Of ik vond die gewoon niet grappig.

Thandazile is voor mij een top Rafiki die luid en zuiver zingt, bij Gugwana had ik helaas een aantal keer gehad dat ze ernaast zat met de zang. Erg anders wel maar niet onder het niveau van Gugwana.

Maikel viel voor mij op tijdens “Voel je de liefde groeit” hij zag er erg vrolijk uit en vond dit leuk om te zien.

Thulile is een van de kleinere birdlady’s maar sprong er toch uit door haar uitstraling tijdens dit nummer.

Tamara en Mariana heb ik gezien als gazelle, ben toch meer fan van Milang als Gazelle dus helaas voor Tamara en Mariana heb ik dit niet goed gezien.

Kelsey viel op tijdens “De jacht van de leeuwinnen” vaak zie ik dat tijdens dit nummer niet iedereen gelijk gaat, wel viel Kelsey op door haar perfecte timing.

Maité volgens mijn bronnen neemt zij de plek in van Isabel en vond ik Isabel toch meer stralen in dit stuk, helaas voor mij geen uitzonderingen bij Maité.

Randy is een duizendpoot, was als een van de eerste nieuwe castleden aanwezig en hij heeft het volgens mij super goed gedaan als nieuwe swing.

Lynn sprong er niet heel erg uit, vond haar eerder naar de chagrijnige kant op nijgen.

Sifiso komt bekend voor vind hem een beetje een vervanging voor Sakhile Mthembu, niet dat ik Khanyisani Beato weg wil hebben maar hij lijkt er veel op. Qua stem nog niets van gehoord, als in solo. Misschien een vervanging voor Khanyisani als die er niet is????

  [ # 520 ] 16 August 2018 05:40 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  40
Geregistreerd  2018-08-16

In een keer heel veel matinees doordeweeks ingepland. Stage entertainment gelooft wel heel erg in het succes van The Lion king.

  [ # 521 ] 16 August 2018 08:32 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Khany-Milang-Lover - 16 August 2018 01:50 PM

Dus houd je commentaar op understudy’s voor je, want hun zijn uitgekozen en jij niet.

Ten eerste bepaal ik zelf welk commentaar ik uit en welk ik voor me hou, niet jij.  Trust me, ik hou een hoop minder fraaie en aardige gedachten echt wel voor mezelf. Dit ergert me echter enorm en die ergernis heb ik gedeeld ; net zoals ik ook vaak iets deel wat me blij heeft gemaakt of geraakt heeft. Dat is tenslotte de essentie van een forum lijkt me, dat je deelt wat er in musicalwereld gebeurt met je doet. Ik probeer dat altijd met onderbouwing en nuance te doen. Ook bij de uiting van deze ergernis heb ik dat mijns inziens gedaan. Ik begin nota bene met te zeggen dat er genoeg mensen in ensembles zitten die prima hoofdrollen kunnen overnemen. Mijn ergernis richt zich ook niet persoonlijk op een US noch in het algemeen op Understudies maar op de producent. Ik ga mijn argument niet herhalen, zoals “June” en “ Marron Sisters” het na mij verwoorden bedoel ik het ook. En Myrte heeft gelijk, als we deze discussie willen voortzetten moet het even naar een ander topic verhuisd worden, zo vervuilt het het Lion King topic, waarvoor excuus was niet mijn bedoeling. Volgend keer graag even goed een argumentatie lezen “Khany-Milang-Lover” dan kun je namelijk lezen dat het niet nodig is om voor de US op de barricade te springen en ongenuanceerde aanvallen op mede forumgenoten in de rondte te gaan strooien. Thanks.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 522 ] 17 August 2018 07:02 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  40
Geregistreerd  2018-08-16

Naidjim gaat dus volgend jaar naar Kinky Boots. Ben dan wel benieuwd wanneer de repetities voor die show beginnen. Heb het idee dat TLK nog tot begin zomer [ongeveer het zelfde als bij TBG] loopt en daarna stopt. Of misschien al in februari. Maar ik vraag me af of het Circus theater dan wel niet heel lang leeg staat. Maar is wel logischer gezien de contracten aflopen in die maand.

  [ # 523 ] 17 August 2018 08:11 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Alexander. - 17 August 2018 07:02 AM

Naidjim gaat dus volgend jaar naar Kinky Boots. Ben dan wel benieuwd wanneer de repetities voor die show beginnen. Heb het idee dat TLK nog tot begin zomer [ongeveer het zelfde als bij TBG] loopt en daarna stopt. Of misschien al in februari. Maar ik vraag me af of het Circus theater dan wel niet heel lang leeg staat. Maar is wel logischer gezien de contracten aflopen in die maand.

Is er überhaupt een opvolger bekend ?

  [ # 524 ] 17 August 2018 09:07 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  40
Geregistreerd  2018-08-16

sky14 - 17 August 2018 08:11 AM
Alexander. - 17 August 2018 07:02 AM

Naidjim gaat dus volgend jaar naar Kinky Boots. Ben dan wel benieuwd wanneer de repetities voor die show beginnen. Heb het idee dat TLK nog tot begin zomer [ongeveer het zelfde als bij TBG] loopt en daarna stopt. Of misschien al in februari. Maar ik vraag me af of het Circus theater dan wel niet heel lang leeg staat. Maar is wel logischer gezien de contracten aflopen in die maand.

Is er überhaupt een opvolger bekend ?

intern vast wel. Het zijn maar voorspellingen. Maar ik durf mijn geld te zetten op Tarzan die dan vanuit Oberhausen komt. Maarja of we daar blij om moeten zijn….

  [ # 525 ] 17 August 2018 09:54 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  78
Geregistreerd  2015-07-19

Alexander. - 17 August 2018 09:07 AM
sky14 - 17 August 2018 08:11 AM
Alexander. - 17 August 2018 07:02 AM

Naidjim gaat dus volgend jaar naar Kinky Boots. Ben dan wel benieuwd wanneer de repetities voor die show beginnen. Heb het idee dat TLK nog tot begin zomer [ongeveer het zelfde als bij TBG] loopt en daarna stopt. Of misschien al in februari. Maar ik vraag me af of het Circus theater dan wel niet heel lang leeg staat. Maar is wel logischer gezien de contracten aflopen in die maand.

Is er überhaupt een opvolger bekend ?

intern vast wel. Het zijn maar voorspellingen. Maar ik durf mijn geld te zetten op Tarzan die dan vanuit Oberhausen komt. Maarja of we daar blij om moeten zijn….

Mary Poppins ?
Die komt in december in de bioscoop !

Nu Vajen Kinky Boots doet, weet ik niet 1-2-3 een Jane !
Tessa van Tol verkoopt geen kaarten, Anouk Maas zit in GTST.
Jeske van de Staak verkoopt geen kaarten.
En om nu Ferry Doedens, Tim Douwsma, Soy Kroon en kornuiten als Tarzan te zien ?

Aan de andere kant ....
Nurlaila studeert wellicht de partijen van Kala al in 😉 of krijgt Sophia Wezer meer erkenning in Nederland ?
Zjon Smaal zijn nieuwe droomrol is Kerchak na Harry en Pumba.

Nederland Musicalland is aan het zinken op de Noordzee. Captain Albert kan niet meer sturen en de jonge matroosjes zijn in rep en roer. Ome Joop zit met Simone in de blokhut te kijken en trekken het zwemmingsvestje aan. Pia Douwes is al eerder per helikopter van het schip gegaan en Rene van Kooten slingerde in een liaan achteraan.

‹ First  < 33 34 35 36 37 >  Last ›
35 of 39
‹‹ Spring Awakening in Eindhoven      Spijt ››