2 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
A Chorus Line 2016/2017
  [ # 16 ] 01 March 2016 11:55 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  112
Geregistreerd  2008-08-18

Ik heb Marcel Visscher ook horen vallen. Gaat de halve BatB cast soms naar Chorus Line?

  [ # 17 ] 01 March 2016 03:31 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Kan Edwin Jonker dansen dan?

  [ # 18 ] 01 March 2016 03:45 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Als Tim Douwsma het volgens de creatives kan, dan kan Edwin het vast ook wel..

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 19 ] 01 March 2016 08:16 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

martijn-j - 01 March 2016 03:31 PM

Kan Edwin Jonker dansen dan?

Zie hem eerder als Zack. Maar dat is echt een spel spel rol zonder zang..

  [ # 20 ] 01 March 2016 08:27 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Maar Zach moet ook dansen.

  [ # 21 ] 02 April 2016 06:39 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  672
Geregistreerd  2006-03-07

Edwin Jonker & Bettina Holwerda gaan erin spelen ...

  [ # 22 ] 03 April 2016 11:04 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  338
Geregistreerd  2010-02-19

Naast Edwin en Bettina staan er in A Chorus Line acteurs die momenteel succesvol zijn in het buitenland, zoals Fleur Jagt, Cassie en Leon de Graaf, Mike en ook acteurs die het verleden bij ons hun eerste stage-rol speelden, onder wie Esmee Dekker, Diana”. Verdere rollen zijn voor Peter van Donselaar, Joke van Robbroeck, Eline Voorn, Sabine van Tiel, Oonags Jacobs, Sarah Cremers, Jody Bhe, Leo-Alexander Hewitt, Micheal Konings, Roman Brasseur, Kick Spijkerman, Martijn van Voskuilen, Benjamin Boer, Gijs Stallinga, Maria Hengst, Willemijn Maandag, Tessa Tuk, Jeroen Logghe, Yannick Plugers en Robin Smits.

Bron: http://www.dommelgraafencornelissen.nl/nieuws/hoofdrollen-voor-edwin-jonker-en-bettina-holwerda-in-a-chorus-line

  [ # 23 ] 03 April 2016 08:41 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Hoofdrollen voor Edwin Jonker en Bettina Holwerda in A Chorus Line

Edwin Jonker en Bettina Holwerda gaan de hoofdrollen spelen in de musical A Chorus Line, die op maandag 21 november in première gaat in het Zaantheater te Zaandam. Martin Michel is verantwoordelijk voor de regie en choreografie. Producent Dommelgraaf & Cornelissen brengt voor het eerst in vijftien jaar een Nederlandstalige versie van het wereldberoemde stuk op de planken.
A Chorus Line was voor het laatst in de Nederlandse theaters te zien in het seizoen 2001-2002.
Artistiek directeur Hans Cornelissen : “Deze titel stond al jaren op onze verlanglijst. Het wordt onze eerste dansmusical. Deze musical gaat over ons vak. En als er een musical is waarin alle disciplines gelijkwaardig aan bod komen is het deze. Zinderende choreografieën, indringende spelscènes en prachtige, wereldberoemde songs. We zijn blij met de grotendeels jonge en getalenteerde cast. Hoofdrollen zijn er voor Edwin Jonker (Zach), die de laatste jaren de ene na de andere mooie rol speelt en Bettina Holwerda (Sheila), ster uit musicals als Fame en Grease. Na een periode waarin haar gezin centraal stond keert Holwerda hiermee terug met een hoofdrol in een grote productie.
Naast Edwin en Bettina staan er in A Chorus Line acteurs die momenteel succesvol zijn in het buitenland, zoals Fleur Jagt (Cassie) en Leon de Graaf (Mike) en ook acteurs die het verleden bij ons hun eerste stage-rol speelden, onder wie Esmée Dekker (Diana)”.

A Chorus Line speelt zich af op een toneel in een Broadway theater waar een groep dansers auditie komt doen voor een rol. Het publiek krijgt een kijkje in hun levens en hun motieven om voor dit onzekere vak te kiezen. De muziek is gecomponeerd door Marvin Hamlisch, de teksten zijn van Edward Kleban. De voorstelling ging in 1975 op Broadway in première en staat te boek als een van de langstlopende musicals ooit. De show werd in New York meer dan zesduizend keer gespeeld en won negen Tony Awards. In 1985 volgde er een filmversie met onder meer Michael Douglas in één van de hoofdrollen.

A Chorus Line is de voorloper van tv-talentenjachten en laat de genadeloze afvalrace vol bloed, zweet en tranen van dichtbij zien. Door de briljante mix van zang, dans en meeslepend drama won de musical een regen aan prestigieuze prijzen, waaronder de eerder genoemde negen Tony Awards. Het stuk groeide wereldwijd uit tot een kaskraker en nummers als ‘I Hope I Get It’, ‘I Can Do That’, ‘What I Did For Love’ en ‘One’ werden regelrechte musicalklassiekers.

A Chorus Line is vanaf november 2016 in de Nederlandse theaters te zien. Voor meer informatie http://www.dommelgraafencornelissen.nl.

  [ # 24 ] 10 May 2016 09:18 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

martijn-j - 01 March 2016 08:27 PM

Maar Zach moet ook dansen.

Niet in deze versie. Dat vertelde Edwin Jonker bij de seizoenspresentatie van DommelGraaf & Cornelissen.

Vanaf 5:00:
https://www.youtube.com/watch?v=fQx2ZvK4YlY

  [ # 25 ] 10 May 2016 09:31 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Dan zal het wel vergelijkbaar zijn met de versie van Stage. Als ze hem maar wel zonder pauze doen.

  [ # 26 ] 02 September 2016 04:57 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld.TV sprak met vier castleden van A CHORUS LINE, vanaf 5 november op tournee langs de Nederlandse theaters.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 27 ] 03 September 2016 01:15 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Erg jammer dat ze deze versie met een pauze spelen. Ik snap de beweegredenen wel, maar zo is het stuk niet geschreven en bedoeld. Het haalt ook enorm de spanning naar de finale toe uit de voorstelling lijkt me.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 28 ] 03 September 2016 03:03 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

In 2013 is er schijnbaar al een kleinschalige versie in Schotland gemaakt, waarin een pauze zat, tussen de nummers ‘Montage’ (4) en ‘Dance Ten, Looks Three’ .

  [ # 29 ] 03 September 2016 04:30 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Heel jammer van die pauze. Het voelt toch altijd een beetje als een werk van Picasso doormidden snijden en als tweeluik in een museum hangen. Zo is het gewoon niet bedoeld. Maar het speelt ook mee dat ik nog nooit een stuk heb gezien dat als eenakter is geschreven en waarbij een pauze goed werkte. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de vorige versie van A Chorus Line en Passion. Het komt dan altijd een beetje over alsof de pauze er enkel is om drankjes te verkopen.

Verder geloof ik wel heel erg in deze productie. Ik geniet ervan dat er bijna alleen maar onbekende mensen op het toneel staan en die gretigheid en openheid in het interview hoop ik straks ook in het theater te zien.

[ Gewijzigd: 04 September 2016 05:12 AM by martijn-j ]
  [ # 30 ] 03 September 2016 11:47 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Die pauze had ik in Londen graag gehad. Toch heb ik wel hoop dat ik deze versie, met het enthousiasme uit het filmpje, beter ga waarderen. En de mogelijkheid hier te doen wat ik in Londen graag had gewild doet me waarschijnlijk wel naar het theater gaan voor deze voorstelling.

 < 1 2 3 4 > 
2 of 4