3 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
A Chorus Line 2016/2017
  [ # 31 ] 04 September 2016 06:22 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  69
Geregistreerd  2008-02-10

martijn-j - 03 September 2016 04:30 PM

Heel jammer van die pauze. Het voelt toch altijd een beetje als een werk van Picasso doormidden snijden en als tweeluik in een museum hangen. Zo is het gewoon niet bedoeld.

Ik ben het met je eens. Vreemd genoeg denk ik dat men de pauze erin heeft omdat mensen dat verwachten. Je ziet hetzelfde in de bioscoop, waar (behalve in een paar grote steden) men ook een pauze heeft terwijl geen enkele regisseur of schrijver dat wil. Gezien het feit dat tegenwoordig veel theaters de kaarten verkopen inclusief pauzedrankje, is dat in ieder geval niet de reden.

  [ # 32 ] 04 September 2016 08:05 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  483
Geregistreerd  2011-09-14

Niets staat nog vast denk ik. Ik kan me herinneren dat Love Story de eerste paar keer ook met pauze werd gespeeld, terwijl na enkele try-outs werd besloten de voorstelling aan een stuk te spelen. Wie weet doen ze dat hier ook als het publiek daarnaar verlangt.

  [ # 33 ] 04 September 2016 08:07 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

In mijn beleving zijn films juist steeds vaker zonder pauze, maar dat kan ook aan mij liggen. Verder klinkt het voor mij logisch dat mensen een pauze verwachten. Lijkt mij ook een kwestie van duidelijk communiceren, desnoods nog even voorafgaand aan de voorstelling een mededeling…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 34 ] 05 September 2016 04:03 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Klopt.. Ik kan me niet heugen dat er een pauze bij de film is.. Dat is echt jaren en jaren geleden..

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 35 ] 05 September 2016 05:16 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  21
Geregistreerd  2014-09-08

Bij de bioscopen van utopolis doen ze nog steeds aan een pauze tijdens de films.

  [ # 36 ] 05 September 2016 05:54 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Elphie1984 - 05 September 2016 04:03 AM

Klopt.. Ik kan me niet heugen dat er een pauze bij de film is.. Dat is echt jaren en jaren geleden..

Ik zie heel wat kinderfilms met mijn kinderen maar daar is altijd een pauze. Is ook hard nodig 😛

  [ # 37 ] 05 September 2016 09:41 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Zullen we de discussie over wel/niet pauze bij films ergens anders voeren en het hier weer over A Chorus Line gaan hebben?

  [ # 38 ] 07 November 2016 04:47 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Iemand die bij 1 van de eerste try-outs is geweest afgelopen weekend? Ben wel nieuwsgierig.

  [ # 39 ] 08 November 2016 11:20 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  215
Geregistreerd  2009-05-01

LJ01 - 04 September 2016 06:22 PM

Gezien het feit dat tegenwoordig veel theaters de kaarten verkopen inclusief pauzedrankje, is dat in ieder geval niet de reden.

Dat is wel de redden voor de theaters. Als er geen pauze is krijgen de bezoekers hun drankje na de voorstelling, dan kopen ze na de voorstelling veelal geen drankje meer.

  [ # 40 ] 11 November 2016 10:02 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Ik heb het gisteren gezien in Veenendaal in een matig bezette zaal.

Ik vond het niet zo heel erg interessant moet ik zeggen.
Aan de cast lag het niet. Allemaal energieke mensen.
Misschien omdat ik niet wist wat ik moest verwachten. Kende helemaal niks van deze voorstelling.
Sommige stukjes best vermakelijk, mooie samenzang. Maar het totaal… Nee. Geen show voor mij.
Pauze heeft me niet gestoord trouwens, was zeer welkom.

  [ # 41 ] 11 November 2016 11:31 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Jammer dat de pauze er nog is. Waar in de voorstelling zit deze?

  [ # 42 ] 11 November 2016 12:30 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Het heeft zoveel indruk gemaakt dat ik me dat niet eens meer kan herinneren… Haha. Zal wel komen door de gehele chaotische avond (aanrijding op weg naar theater….. Daarna haasten. Bah.).
Heb even het stuk op Wikipedia opgezocht. Geloof dat er pauze zat na dit:

Don herinnert zich zijn eerste baan bij een nachtclub, Richie hoe hij bijna een kleuterschoolleraar werd, Judy wat voor problematische jeugd ze heeft gehad, en Connie hoeveel moeite ze heeft met haar kleine omvang.

  [ # 43 ] 23 November 2016 07:09 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Ik was bij de première en lees tot nu toe best positieve recensies.
En hoewel A Chorus Line één van mijn eerste liefdes is, was ik niet helemaal overtuigd.
Ik vond weinig balans zitten in de show, soms was het bijna hysterisch. Dat zou ook kunnen komen door première zenuwen maar ik werd er soms echt onrustig van.
Daarnaast had ik moeite met de invulling van Cassie. Je zou meteen naar haar toe getrokken moeten worden, moeten zien hoeveel beter ze als solist is en niet in de Chorus line thuis hoort. Dat ik pas doorhad dat ze Cassie was toen Zack haar vroeg “wat doe je hier Cassie?”, zegt genoeg. Tijdens haar grote solo danste ze heus wel goed maar ik miste die absolute noodzaak, dat ze niet anders kan dan dansen en dat eruit gooit. Het was zo netjes en gecontroleerd, ik geloofde die noodzaak daardoor niet.
Ook Ritchie vond ik niet sterk overkomen, miste power en overtuiging voor mijn gevoel.
Gelukkig waren er ook goede dingen te zien: ‘One’ was strak uitgevoerd aan het einde, Kristine zong hilarisch vals en Mike was ontketend tijdens zijn tapact. Diana zong prachtig (hoewel de lagere stukken in ‘mr Carp’ minder comfortabel voelden) en de zaal was doodstil toen Paul zijn verhaal deed.
In maart mag ik deze show nog eens zien, ik ben benieuwd naar de ontwikkeling.

  [ # 44 ] 05 January 2017 05:38 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik zag A Chorus Line gisterenavond in een misschien voor een derde gevulde zaal in het Chassé theater. De preview op de Sing-a-long vond ik heel goed, maar de gehele voorstelling deed me weinig. Ik zag Esther van Boxtel als Cassie en vond het duidelijk dat ze vooral danseres is en minder een zangeres, ze heeft weinig power in haar stem, terwijl ik denk dat Cassie dat wel nodig heeft, gezien haar solonummer. Edwin Jonker viel mij in negatieve zin op bij de curtain call: er kon geen lachje vanaf en was niet echt een mooi einde voor zijn performance. Roman Brasser als Paul was fijn om naar te kijken en zijn verhaal was mijns inziens nog het meest boeiend. Ook Yannick Plugers (u/s Richie) kwam goed uit de verf en paste beter in dit gezelschap dan in Grease, waar ik hem wat oud vond ogen in vergelijking met de rest.

Dans en zang was prima (petje af voor de combi!), verhaal kabbelde een beetje. Het was een uitgebreid voorstelrondje en wist mijn aandacht niet altijd vast te houden. Supersaai vond ik het niet, maar het is niet helemaal mijn show, denk ik.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 45 ] 08 January 2017 12:59 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

June - 05 January 2017 05:38 PM

Ik zag A Chorus Line gisterenavond in een misschien voor een derde gevulde zaal in het Chassé theater. De preview op de Sing-a-long vond ik heel goed, maar de gehele voorstelling deed me weinig. Ik zag Esther van Boxtel als Cassie en vond het duidelijk dat ze vooral danseres is en minder een zangeres, ze heeft weinig power in haar stem, terwijl ik denk dat Cassie dat wel nodig heeft, gezien haar solonummer. Edwin Jonker viel mij in negatieve zin op bij de curtain call: er kon geen lachje vanaf en was niet echt een mooi einde voor zijn performance. Roman Brasser als Paul was fijn om naar te kijken en zijn verhaal was mijns inziens nog het meest boeiend. Ook Yannick Plugers (u/s Richie) kwam goed uit de verf en paste beter in dit gezelschap dan in Grease, waar ik hem wat oud vond ogen in vergelijking met de rest.

Dans en zang was prima (petje af voor de combi!), verhaal kabbelde een beetje. Het was een uitgebreid voorstelrondje en wist mijn aandacht niet altijd vast te houden. Supersaai vond ik het niet, maar het is niet helemaal mijn show, denk ik.

In Cuijk had ik Esther ook en die speelde daar prachtig ! Eindelijk weer een mooie rol voor haar na La Cage Aux Folles. Misschien had ze een mindere dag ?

 < 1 2 3 4 > 
3 of 4