1 van de 10
1
 
The Phantom of the Opera- London
Datum: 05 november 2015 11:14 PM
Alternate
Avatar
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  385
Geregistreerd  2012-11-01

Afgelopen dinsdagavond 3 november kon ik tot grote verrassing van mijzelf plaatsnemen op rij 9 stoel 20 in Her Majesty’s Theatre om deze prachtige show te gaan bekijken.
Ik was 2 dagen in Londen, vooral om Julia Murney te horen (en zien) zingen in het theater van het Hippodrome Casino op Leicester Square op maandagavond 2 november. Daarvoor ging ik even snel een hapje eten en natuurlijk kwam ik langs de kiosk van TCKTS, en ik besloot om te vragen of er toevallig nog tickets waren voor de voorstelling van dinsdagavond. Die waren er. Die mochten al verkocht worden. Voor een leuk prijsje. Nu had ik een paar dagen daarvoor de speeldata van Celinde Schoenmaker gecheckt op haar fansite dus ik wist dat er een grote kans was dat ze dinsdagavond op zou gaan, dus ik hoefde niet zo heel lang na te denken!  Twee powervrouwen bekijken in 2 dagen Londen… er zijn ergere dingen!

En zo liep ik dus naar het theater om opnieuw een Nederlandse vrouw te gaan bekijken in een hoofdrol op West End, want vorig jaar zomer was ik bij de laatste voorstelling van Willemijn Verkaik in Wicked.
Phantom vind ik geweldig! Het verhaal is klassiek en mooi, met een laag die je niet altijd ziet in hedendaagse musicals. De muziek, de kostuums, de kroonluchter (natuurlijk!) maar vooral de zang maken dat deze musical in mijn top 3 staat. Jaren geleden de Nederlandse productie gezien - met Henk Poort als Phantom en Joke de Kruijf als Christine- en de CD van deze productie finaal kapot gedraaid.
Vol goede moed stapte ik dus het theater binnen, en ik werd niet teleurgesteld, want Celinde stond op het castboard. Bijna de hele eerste cast speelde met uitzondering van Nadim Naaman (Raoul), die vervangen werd door Ashley Stillburn.
Even wennen aan die kl$#% stoelen en het ontbreken van beenruimte… want zijn Londense theaters toch irritant op dat gebied. Hashtag luxeprobleem.
Het orkest begint te spelen en ik heb kippenvel. Ik zit er gelijk lekker in en als het ballet opkomt danst Celinde inderdaad mee en krijg ik nog meer kippenvel. Wat is het geweldig om haar daar te zien staan!
Phantom van dienst was John Owen-Jones en ik moest erg aan hem wennen. Ik kon hem niet altijd even goed verstaan en af en toe vond ik hem niet helemaal overtuigend overkomen. Hij deed me soms een beetje denken aan Meatloaf met een half maskertje op. In de tweede akte kon ik dat naast me neerleggen maar de hele eerste akte deed hij het niet voor mij.  Bij Ashley Stillburn had ik dat niet. Hij komt op en staat er meteen, en ik vond hem zeer prettig acteren en zingen. Om naar hem te moeten kijken is ook geen straf en ik heb echt geen moment stilgestaan bij het feit dat hij een understudy is. Zeer sterk en geweldige zang. Naast Celinde was ik het meest onder de indruk van Megan Llewellyn als Carlotta. Holy cow wat een geweldige zangeres is dit. Uiteraard volledig getraind in opera, maar zo vaak zie ik (opera)zangeressen van dit kaliber niet in een musical. Als dit wel gebeurt zie je dat spel en/of dans wel eens achterblijven, en ik vond dat dat bij Llewellyn absoluut niet het geval was. Haar komische timing bij de Hannibal scene en ‘Notes/Twisted Every Way’  vond ik echt heel goed. De andere Ierse actrice die een belangrijke bijrol heeft is Jacinta Mulcahy als Mme. Giry. Ik dacht dat ik haar ergens van herkende, en toen ik haar ’ s avonds in het hotel opzocht op Google bleek dat van diverse gastrollen in TV-series te zijn. Haar Giry is genadeloos streng en rigide. Tijdens Masquerade bleef zij als een van de weinige solisten zeer goed te verstaan.
Toch was Celinde Schoenmaker voor mij de kers op de toch al prachtige Phantomtaart! Ik weet dat ze kan zingen en acteren maar dansen heb ik haar nog niet zoveel zien doen (in Love Story, Disney in Concert en Musicals in Concert 2014) en nu bleek dat dit ook prima in orde is. Ze is geen natuurlijke danseres, maar kwam prima mee met de rest van het ballet en ensemble. Haar spel is zeer overtuigend, mooi en ingetogen. Haar stille spel vond ik prachtig, zeker tijdens ‘Point of no Return’ met John Owen-Jones en ‘All I Ask of You’ met Stillburn. Maar dan die stem… ze haalt alles! En het lijkt alsof het haar geen enkele moeite kost. Ze is niet buiten adem, slikt geen lettergreep van haar tekst in en ze verliest werkelijk geen seconde haar geloofwaardigheid als de bescheiden Christine die de muze van het Spook wordt. Aan haar accent kun je horen dat ze geen Brits Engels spreekt maar dat was m.i. niet hinderlijk. Engelsen die bepaalde Franse woorden moeten zingen doen dat ook op hun manier en het accent van Celinde past daar prima bij.
Ik was vergeten hoe vreselijk goed deze produktie is. Wat heb ik genoten! Naast Billy Elliot en Wicked nog een reden om vaker het vliegtuig naar Londen te pakken. En mocht Albert Verlinde na alle Annies, Billy’s, Simba’s en Beauties nog eens een musical willen recyclen dan hoop ik echt dat hij weer voor deze productie kiest. Een Christine van internationale allure heeft hij immers al…

 Handtekening 

‘Het lijkt hier net op Twin Peaks: naarmate het verhaal vordert blijkt iedereen om je heen gek te zijn geworden…’

Naar boven

  [ # 1 ] Datum: 06 november 2015 10:25 AM
Alternate
Avatar
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  738
Geregistreerd  2015-04-02

Fijn stukkie tekst! Ik mag morgen weer en dan speelt Ashley ook, ik ben erg benieuwd, nadat ik hem samen met Celinde in Les Mis zag vorig jaar.  (En fingers crossed dat Celinde gewoon speelt uiteraard.)
Ik mag hopen dat Phantom weer naar NL komt en Celinde dan Christine speelt, Nederland verdient wel weer zo’n productie.

 Handtekening 

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

Naar boven

  [ # 2 ] Datum: 06 november 2015 11:33 AM
Administrator
Avatar
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  508
Geregistreerd  2013-12-14

Mooie review Topaz. Ik heb Celinde Schoenmaker inmiddels ook als Christine mogen bewonderen. Ik had oorspronkelijk een ticket voor een maandag, de week na de opening. Toen bleek dat haar vrije maandag toen al inging, was See Tickets zo vriendelijk mee te werken aan het omruilen van het kaartje. Pfff, bij Les Mis greep ik ook 2 x mis door ziekte en vakantie, dat is wel het nadeel als je een voorstelling nog eens wilt zien vanwege een bepaalde acteur.
Maar goed, gelukkig speelde ze deze keer en daarbij heeft Celinde ook op mij grote indruk gemaakt door haar prachtig uitgevoerde zangpartijen en inderdaad sterk stil spel. Ik kan mij wat dat betreft volledig vinden in bovenstaande review. Prachtig dat Celinde deze hoofdrol mag spelen, niet te vergelijken met de weliswaar mooie maar bescheiden rol als Fantine.
Wat ik enigszins anders heb ervaren is haar dans/beweging. Soms zie je wel een beetje dat dat niet haar grootste kwaliteit is. Doet dat afbreuk? M.i.niet. Celinde zet een zeer goede Christine neer die het publiek vocaal omver blaast en qua verschijning een ideaal gecaste Christine is. Sommige scenes zijn echt betoverend te noemen.
Als Phantom zag ik John Owen Jones overigens niet ivm een concert in Wales. Scott Davies verving hem en deed dat goed maar niet meer dan dat. Soms een tikkie overacting. Goede stem, hoewel ook hij niet altijd volledig te verstaan was. Raoul (Nadim Naaman) was dat wel, aangenaam in zowel zang en spel.

Al met al fijn om Celinde te zien schitteren. Phantom zal echter nooit in mijn musical top 10 komen Al is de muziek soms wonderschoon en het visueel een plaatje. Het verhaal spreekt me onvoldoende aan, het raakt me niet. En er zijn enkele scenes waar ik me aan irriteer, zoals de scene met de veiling maar vooral de operagedeelten, moeilijk om daar geduldig doorheen te komen. En de Phantom zelf? M.i.een beetje te hysterisch, zeker zoals Scott Davies hem neerzet. Maar goed, ook Phantom is in Londen op weg naar zijn 30 jarig jubileum dus het zal wel aan mij liggen…

[ Gewijzigd: 06 november 2015 11:37 AM door LondonMark ]
Naar boven

  [ # 3 ] Datum: 06 november 2015 01:21 PM
Alternate
Avatar
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  738
Geregistreerd  2015-04-02

Haha, nee. je bent zeker niet de enige.
Ik vind ‘m dit seizoen leuk om te kijken vanwege Celinde, maar (qua verhaal) vind ‘t het eigenlijk best een saaie show. Gelukkig maakt de prachtige muziek een hoop goed.
Maar ik moet zeggen nu ik hem wat vaker heb gezien de afgelopen maanden het wel interessanter wordt om naar te kijken. Ook omdat ik puur kijk naar veranderingen die acteurs doorvoeren in hun spel.
Om over het theater nog maar niets te zeggen. Erg oncomfortabel, duur theater met slechte zichtlijnen.
Maarja, voor Celinde ga ik er graag heen, want als zij Wishing eruit gooit ben ik altijd weer een heel tevreden mens. smile
En wat betreft de 30ste verjaardag; als dat net zo’n dingetje wordt al bij Les Miserables heb ik daar grof geld voor over, ondanks dat de show zelf echt niet tot mijn favorieten behoort.

[ Gewijzigd: 06 november 2015 01:26 PM door Anniek ]
 Handtekening 

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

Naar boven

  [ # 4 ] Datum: 06 november 2015 01:36 PM
Administrator
Avatar
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  508
Geregistreerd  2013-12-14

Tja dat theater is wat krap maar ik zat rij 3 midden en dat is een superplek qua zicht; alleen de kroonluchter hangt precies boven je hoofd en die komt wel even angstaanjagend op je af…
En voor wat betreft de 30e verjaardag, we’ll see.  Lijkt me ook bijzonder mee te maken.
Veel plezier morgen, nu al benieuwd naar je review.

[ Gewijzigd: 06 november 2015 01:38 PM door LondonMark ]
Naar boven

  [ # 5 ] Datum: 06 november 2015 02:01 PM
Musical Ster
Avatar
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  6498
Geregistreerd  2009-01-21

Celinde loopt alleen net wel die 30e verjaardagen mis.

 Handtekening 

19 mei - Wende Snijders - Mens
23 jun - Was getekend, Annie M.G. Schmidt

http://www.bakkerpraatjes.com

Naar boven

  [ # 6 ] Datum: 06 november 2015 02:16 PM
Alternate
Avatar
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  738
Geregistreerd  2015-04-02
martijn-j - 06 november 2015 02:01 PM

Celinde loopt alleen net wel die 30e verjaardagen mis.

haha inderdaad. Tenzij ze verlengd…

 Handtekening 

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

Naar boven

  [ # 7 ] Datum: 06 november 2015 05:51 PM
Alternate
Avatar
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  385
Geregistreerd  2012-11-01
LondonMark - 06 november 2015 11:33 AM

Wat ik enigszins anders heb ervaren is haar dans/beweging. zie je wel een beetje dat dat niet haar grootste kwaliteit is. Doet dat afbreuk? M.i.niet. Celinde zet een zeer goede Christine neer die het publiek vocaal omver blaast en qua verschijning een ideaal gecaste Christine is. Sommige scenes zijn echt betoverend te noemen.

Ik begrijp wat je bedoelt! Ik kan me in jouw opmerking ook wel vinden, alleen viel het me niet zo heel erg op omdat het vooral bij het Hannibal Ballet niet helemaal gelijk ging dinsdagavond. Er was 1 danseres die er een beetje naast zat bij die scene en die stond aan de andere kant van het podium en dat in combinatie met het hysterische tafereel dat zich op dat moment in het midden van de buhne afspeelt maakte dat het niet opviel dat Celinde ook een paar missertjes had.
Bij ‘Maskerquerade’ zag je wel dat ze af en toe naast zich keek en hier en daar wat twijfelend overkwam, maar, laten we eerlijk zijn, ze speelt die rol nog geen 2 maanden.

LondonMark - 06 november 2015 11:33 AM

Al met al fijn om Celinde te zien schitteren. Phantom zal echter nooit in mijn musical top 10 komen Al is de muziek soms wonderschoon en het visueel een plaatje. Het verhaal spreekt me onvoldoende aan, het raakt me niet. En er zijn enkele scenes waar ik me aan irriteer, zoals de scene met de veiling maar vooral de operagedeelten, moeilijk om daar geduldig doorheen te komen. En de Phantom zelf? M.i.een beetje te hysterisch, zeker zoals Scott Davies hem neerzet. Maar goed, ook Phantom is in Londen op weg naar zijn 30 jarig jubileum dus het zal wel aan mij liggen…

En daarin verschillen we wel weer van mening! Ik heb Scott Davies veel op YouTube gezien en ik vond hem dus echt schitterend zingen en acteren! Ik hoopte ergens ook wel dat ik hem zou hebben dinsdag!
En de operagedeeltes: dat zijn mijn favoriete onderdelen! Echt, het kan me niet opera genoeg zijn! Daarom kwamen Megan Llewellyn en ‘Maskerquerade’ zo bij mij binnen denk ik, echt wat geniet ik daarvan! Hoe hoger en hysterischer hoe beter! Ik wou dat ik een repeat knop had in het theater. Zalig. Ik vind het verhaal iets klassieks hebben en dat past misschien bij mijn liefde voor opera’s.

 Handtekening 

‘Het lijkt hier net op Twin Peaks: naarmate het verhaal vordert blijkt iedereen om je heen gek te zijn geworden…’

Naar boven

  [ # 8 ] Datum: 06 november 2015 08:46 PM
Administrator
Avatar
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  508
Geregistreerd  2013-12-14

Ik was misschien niet helemaal duidelijk, ik houd ook van klassieke zang en wat dat betreft kom je in Phantom behoorlijk aan je trekken. De score is machtig en bijvoorbeeld Masquerade is echt overweldigend. Wat ik eigenlijk bedoelde is dat ik de scenes in het begin van de voorstelling minder vind, de periode waarin Christine nog niet in beeld is, de theaterbazen nog niet willen toegeven aan de eisen van de Phantom en vasthouden aan de oorspronkelijke zangeres. Dat is met name qua spel m.i. af en toe wat flauw en langdradig.
En nog even over het element dans. Het is helemaal niet erg als je niet alle disciplines top beheerst. Durf te stellen dat er maar weinig zijn die op topniveau kunnen dansen EN zingen EN acteren. Je hebt het ook niet altijd nodig maar het lijkt me wel tof als je alles tot in de puntjes lijkt te beheersen. Ik zag laatst Zizi Strallen en dat is nou bijvoorbeeld iemand die alles moeiteloos lijkt te kunnen.

Naar boven

  [ # 9 ] Datum: 07 november 2015 10:05 AM
Broadway Ster
Avatar
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  3930
Geregistreerd  2003-02-28

Ik zag Scott Davies vorig jaar en vond hem fantastisch. Een prachtige klassieke Phantom die ingaat tegen de trend van de laatste jaren om de rol steeds jonger te casten.

Celinde heb ik (nog) niet gezien. Op een of andere manier vind ik haar te glamorous voor de rol. Christine hoort voor mij een beetje een grijze muis te zijn die pas onder invloed van de Phantom tot grote hoogten kan stijgen. En een Christine die moeite heeft met dans en beweging vind ik altijd jammer. Tenslotte is ze in de eerste plaats een meisje uit het ballet.

 Handtekening 

’...Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue…’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

Naar boven

  [ # 10 ] Datum: 07 november 2015 11:37 AM
Alternate
Avatar
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  385
Geregistreerd  2012-11-01

@ LondonMark ; Ik heb jouw reactie gelezen met het idee dat je de scenes van het repeteren van Hannibal en Don Juan Triumphant niet zo fijn vindt qua (hysterische) input van oa Carlotta en Piangi. Klopt dat?
Voor mij zijn dat juist momenten waarop ik op het puntje van mijn stoel zit wink

@Anniek: Oeh! Heerlijk dat je ‘m weer mag gaan zien vanavond en ook ik kijk uit naar jouw review! Heel veel plezier!

[ Gewijzigd: 07 november 2015 11:40 AM door Topaz ]
 Handtekening 

‘Het lijkt hier net op Twin Peaks: naarmate het verhaal vordert blijkt iedereen om je heen gek te zijn geworden…’

Naar boven

  [ # 11 ] Datum: 07 november 2015 11:58 AM
Administrator
Avatar
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  508
Geregistreerd  2013-12-14

@ Topaz. Ja klopt, inderdaad, oa die scenes.
Ben wel benieuwd hoe jij Love Never Dies hebt ervaren?
Ik vond die eerlijk gezegd interessanter.

Naar boven

  [ # 12 ] Datum: 09 november 2015 07:49 AM
West End Ster
Avatar
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  2065
Geregistreerd  2005-09-04
Theo - 07 november 2015 10:05 AM

Ik zag Scott Davies vorig jaar en vond hem fantastisch. Een prachtige klassieke Phantom die ingaat tegen de trend van de laatste jaren om de rol steeds jonger te casten.

Mee eens! Ik vond hem super.

Naar boven

  [ # 13 ] Datum: 09 november 2015 11:29 AM
Alternate
Avatar
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  738
Geregistreerd  2015-04-02

Ik ben niet zo goed in reviews als jullie, maar ga het proberen.. wink

Afgelopen zaterdag zag ik Phantom of the Opera met Celinde als Christine, John-Owen Jones als Phantom en US Ashley Stillburn als Raoul.
Het was de derde keer dat ik deze cast aan het werk zag (openingnight, 2e week, en nu de 3e keer na 2 maanden speeltijd).
Allereerst, ik zat op de voorste rij en dat was echt een hele goede beslissing. Al dan niet omdat ik verkeerd liep (links en rechts, altijd lastig) en een beetje aan het dwalen was, en me toen besefte dat ik hier zo een Phantom zie ronddwalen :p. Qua theater vind ik de show er ook echt in passen.
Ik vond dat ik alsnog het overzicht had, maar mooi aan een zitplek als deze is dat de acteurs dichtbij zijn waardoor je de expressie ook erg goed ziet, en dat voegde voor mij ontzettend veel toe.
Ook niet geheel onbelangrijk; Geen hoofden voor je, en ik had meer dan genoeg beenruimte, wat vaak een issue is in dit theater ondanks het feit dat ik tot de kleinere mensen op deze aarde behoor.

Celinde vertelde me achteraf dat ze een beetje trouble met haar stem had maar dat was tijdens de show echt niet te merken, ik vond dit juist haar beste show van de 3 die ik nu gezien heb. Ze geeft Christine een prachtige laag onschuld en onzekerheid mee, maar ook een heel interessante approach in bijvoorbeeld de Don Juan Triumphant scene. Ook qua dans is ze echt beter dan haar openingnight hoewel ik het toen al niet vond tegenvallen.
Ze is niet de allerbeste danseres, maar staat prima op de spits, en het leidt mij niet af dat ze technisch wat minder is dan de rest van de balletmeisjes. Daarnaast met zoveel uitstraling komt ze er prima mee weg. (Van mij hoeft het ook niet zo goed te zijn als het ballet, aangezien de focus toch op Christine en haar zang ligt, en daarnaast kun je Celinde niet met de rest van het ballet vergelijken aangezien het allemaal getrainde danseressen zijn.)
Behalve dat is alles haar vergeven als ze d’r strot open doet. Het lijkt met zoveel gemak te gaan, en ik kan er niet veel meer over zeggen dan gewoon prachtig.
John Owen Jones vind ik normaal gesproken een fijne man om naar te luisteren, maar zijn invulling aan Phantom vond ik tot zaterdag vaak niet bijster interessant.
Nu vond ik ook hem beter dan eerdere voorstellingen die ik zag, wederom te wijten aan de stoel en het feit dat ik nu zo’n goede close up had van z’n gezicht. Qua zang prima in orde, en beter verstaanbaar dan de vorige twee keer dat ik hem zag, en het samenspel met Celinde wordt steeds beter en interessanter om naar te kijken. Hij was zaterdag tijdens de kus-scene ontzettend breekbaar, iets wat ik altijd erg kan waarderen bij een Phantom.
Ashley Stillburn als Raoul was ook een erg prettige verschijning. Ik zag hem al eens als Enjolras, en vond het erg grappig dat zijn interpretatie van Raoul ook wel wat weg had van Enjolras. Zo zet hij Raoul wat strijdbaarder neer dan Nadim Naaman, en dat in combinatie met een wit opgestroopt overhemd deed me af en toe denken aan Enjolras.
Vocaal prima in orde, en leuk om te zien dat hij Raoul toch weer anders neerzet dan Nadim.
Ook Carlotta werd gespeeld door een US, en hoewel Charlotte Vaughan het prima deed, gaat mijn voorkeur uit naar Megan. Megan is m.i grappiger (‘these things do appen??’) en is iets dramatischer.
Een rol die steeds meer mijn interesse krijgt is Madame Giry gespeeld door Jacinta Mulcahy. Ze doet dit zo briljant en zo ijzig. Alleen al hoe ze met haar stok op de grond tikt en iedereen weer bij de les krijgt.  Haar hele kleine veranderingen in mimiek als de Phantom weer toeslaat en zij meer weet dan de rest zijn ook steengoed.

Behalve bovenstaande punten was het gewoon een hele fijne show. Een show die steeds meer waardering van mij krijgt. Ik vind de score prachtig, maar het verhaal soms wat saai.
Vorig jaar was ik na een (m.i)  hele oppervlakkige voorstelling (toen met Harriet Jones en Geronimo Rauch) een beetje Phantom-moe, maar ik heb nu weer hernieuwde interesse.
Uiteraard speelt ook mee dat ik gewoon fan ben van Celinde en haar stem. Dat verveelt mij nooit.
Ook ben ik blij een keer front row te hebben gezeten, want dat ga ik vaker doen.
Prima overzicht, maar ook dichtbij wat voor mij erg veel toevoegde aan mijn beleving. Al dan niet omdat de kroonluchter rakelijks langs je hoofd stort en je de prachtige kostuums (zeker tijdens masquerade) in vol detail ziet.

Aan de show van afgelopen zaterdag heb ik eigenlijk niets aan te merken. Ik zat lekker, zag een mooie show en ontliep een enorm herfstig, koud en nat Londen wink. Gelukkig mag ik over een paar weken weer! smile

[ Gewijzigd: 09 november 2015 04:19 PM door Anniek ]
 Handtekening 

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

Naar boven

  [ # 14 ] Datum: 09 november 2015 03:37 PM
West End Ster
Avatar
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  1870
Geregistreerd  2006-09-11

Ik ben van plan om binnenkort ook weer eens naar Londen te gaan en n.a.v. de enthousiaste verslagen over de huidige Phantom c.q. Celinde als Christine, overweeg ik om weer eens een bezoek aan The Phantom te brengen na jaaaaaaren. Toen dacht ik: laat ik het originele cast album (UK) nog eens gaan luisteren (ook al lang niet meer geluisterd). Het viel me eigenlijk tegen. Na alle youtube filmpjes met o.a. Ramin Karimloo, viel me ineens op dat de originele Phantom Michael Crawford, die jarenlang zo ongeveer heilig voor me was, eigenlijk maar bijzonder matig zingt. Hij wordt vaak weggeblazen door mevrouw Brightman, die ik dan wel nog steeds sterk vind.

Dus ik hoop eigenlijk, dat als ik voor de Phantom kies, het me weer aangenaam gaat verrassen en dan met name vocaal. Nu denk ik dat ik wat dat betreft net iets te laat ben, want hoe goed ik Celinde ook vind, de combi Ramin en Sierra is toch wel een klasse apart. Maar goed mijn twijfel ligt niet bij Celinde als Christine, ik ben er van overtuigd dat zij wel een hele goede performance zal neerzetten, maar ik ben niet per se overtuigd van John Owen Jones. In de diverse Les Mis gala filmpjes vond ik ‘m ok, maar vele malen minder dan een Alfie Boe bijvoorbeeld. Misschien wat verwend, maar als ik dan weer naar The Phantom ga, wil ik wel iets zien en horen wat weer een nieuwe herinnering schept, en niet iets dat ik na 3 dagen weer vergeten ben. Dus ik twijfel een beetje of het deze cast wel gaat worden voor mij. Ik zou dolgraag meneer Boe of Karimloo als Phantom zien, dan stond ik meteen vooraan in de rij. Anyway, ik wacht verdere verslagen af, en blijf nog even twijfelen.

[ Gewijzigd: 10 november 2015 12:39 AM door Mark ]
 Handtekening 

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

Naar boven

  [ # 15 ] Datum: 09 november 2015 04:17 PM
Alternate
Avatar
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  738
Geregistreerd  2015-04-02

Misschien een keer gaan als Scott Davies speelt? smile

 Handtekening 

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

Naar boven


1 van de 10
1