11 of 14 | ‹ First  < 9 10 11 12 13 >  Last ›
Sweeney Todd (OpusOne)
  [ # 151 ] 04 July 2017 08:45 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik zat net hetzelfde te denken eigenlijk, hoewel ik er niet bijzonder om sta te springen.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 152 ] 05 July 2017 09:43 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Bedoelt hij met volgend jaar niet letterlijk 2018? De tour begint al in september en de rechter is ook niet echt een hoofdrol.

  [ # 153 ] 05 July 2017 11:10 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  483
Geregistreerd  2011-09-14

Zou goed kunnen hoor. Zat puur te kijken naar de producties die nu bekend zijn en kon verder niet echt iets bedenken, maar zou natuurlijk heel goed kunnen dat de productie ook nog bekend gemaakt moet worden.

  [ # 154 ] 19 July 2017 08:38 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2010-11-01

Roberto de Groot en Jeroen C Molenaar zijn toegevoegd aan de cast!

  [ # 155 ] 19 July 2017 09:26 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Vind dit zo leuk voor Roberto!

  [ # 156 ] 19 July 2017 09:51 AM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  33
Geregistreerd  2010-03-31

Anouk Snel doet ook mee.

  [ # 157 ] 20 July 2017 08:29 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  196
Geregistreerd  2003-03-15

Roberto de Groot, Jeroen C. Molenaar, Anouk Snel en Jessin Oulad El Hadj maken de cast van Sweeney Todd Tournee NL compleet. Roberto zal de rol van Rechter Turpin vertolken en Jeroen de rol van Anthony Hope. Met Anouk en Jessin is onze 12 koppige ★★★★★ cast compleet!

(Aldus de FB pagina van OpusOne)

   Handtekening   

*Wil je alles weten over René van Kooten?
* http://www.renevankooten.net * Altijd up-to-date

  [ # 158 ] 20 July 2017 08:38 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Fijne cast!

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 159 ] 21 July 2017 04:37 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Het persbericht:

Houten, 19 juli 2017  


Sterrencast Sweeney Todd tournee is compleet

Met Roberto de Groot, Jeroen C. Molenaar, Jessin Oulad-el-Hadj en Anouk Snel is de cast voor de landelijke tournee van musical Sweeney Todd compleet. De Groot die eerder te zien was in o.a. Beauty and the Beast, Tijl Uilenspiegel (beloond met Musical Award) en Evita zal de rol van Rechter Turpin vertolken. Jeroen C. Molenaar pakt voor de tweede keer op rij een rol bij Stichting Zonnehuis Muziektheater. Na zijn vertolking van Michael Johnson in The Bridges of Madison County, kruipt Molenaar nu in de huid van Anthony Hope, die hopeloos verliefd is op de pupil van Rechter Turpin, Johanna (Michelle van de Ven).

Naast René van Kooten, Vera Mann en Marjolein Teepen die opnieuw de hoofdrollen voor hun rekening nemen, zijn ook Mitch Wolterink (Tobias), Wil van der Meer (Bode Bamford), Martijn van Baardewijk (Pirelli) en April van Amelsvoort (Jonas’ dochter) weer te zien in deze vijf sterren musical. Jessin Oulad-el-Hadj en Anouk Snel maken de 12 koppige cast compleet. Met een Musical Award voor Vera Mann (Beste Vrouwelijke Hoofdrol) en voor Marjolein Teepen (Beste Vrouwelijke Bijrol) én 8 Tony Awards voor de oorspronkelijke Broadway productie is dit Sondheim op z’n allerbest.

In Stephen Sondheims Sweeney Todd gaan horror en humor hand in hand. Het verhaal vertelt over de onterecht veroordeelde barbier (René van Kooten) op zoek naar wraak en zijn buurvrouw Mevrouw Lovett (Vera Mann), de eigenaresse van een slechtlopende bakkerswinkel. In hun opmerkelijke samenwerking vullen ze elkaar perfect aan: hij vermoordt zijn klanten en zij verwerkt de lichamen tot smakelijke pasteitjes. De Nederlandse vertaling en regie is van Koen van Dijk, de arrangementen zijn van Marco Braam en Paul Maassen is muzikaal leider.

Na een reeks uitverkochte voorstellingen in Het Zonnehuis vorige zomer, is Sweeney Todd nu slechts negen keer te zien in Amsterdam. Van 6 september t/m 11 november 2017 gaat deze voorstelling van Stichting Zonnehuis Muziektheater op tournee langs de Nederlandse theaters.

http://www.sweeneytoddmusical.nl

  [ # 160 ] 23 August 2017 08:18 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  196
Geregistreerd  2003-03-15

alexdegrote - 25 April 2017 05:07 PM

Ik ga naar de feestelijke voorstelling 10 september, is daar verder nog iets bijzonders aan behalve dat er pers en genodigden aanwezig zijn. En moet ik me dan netter aankleden dan bij een normale voorstelling?

De feestelijke voorstelling is op vrijdag 8 september.
Zie website DeLaMar: https://delamar.nl/voorstellingen/sweeney-todd/

   Handtekening   

*Wil je alles weten over René van Kooten?
* http://www.renevankooten.net * Altijd up-to-date

  [ # 161 ] 09 September 2017 11:28 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld.TV bezocht de feestelijke voorstelling van de tournee van Sweeney Todd van OpusOne.
Bekijk de videoreportage met gesprekken met Vera Mann en René van Kooten onder Artikelen.

  [ # 162 ] 01 October 2017 04:32 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Showstop in Maastricht na de eerste akte. Pauze duurde 30 minuten, eenmaal in de zaal kondigde Peter Noten een vertraging aan van 20 minuten ivm technische storing achter de schermen. Die vertraging duurde 30 minuten met een aankondiging dat er een storing in de kap van het theater zit waardoor de tweede akte onmogelijk speelbaar is. In de loop van de week wordt een oplossing bedacht voor de annulering.

Jammer want de voorstelling was erg goed!

  [ # 163 ] 08 October 2017 06:28 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Vandaag in Etten-Leur geweest, helaas in een maar voor maximaal een derde gevulde zaal. Had het idee dat de cast het ook zwaar had, wellicht is de show op donderdag- of vrijdagavond sterker. Vond dat de vertaalslag van het Zonnehuis naar een “normaal” theater best goed gemaakt was, door ook in de paden te spelen. Ik vind het Zonnehuis helemaal niet zo’n fijn theater, maar ik miste de sfeer ervan wel nu. Al bij al kwam de voorstelling niet echt binnen. Kan aan mij liggen, maar misschien ook omdat de cast er nog moet inkomen (was volgens mij pas de vierde voorstelling van de tour). Marjolein Teepen stak met kop en schouders boven de rest uit qua performance en Martijn van Baardewijk leverde ook kwaliteit. Bij de rest was het onwennig, zowel qua spel als qua zang. Jammer wel…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 164 ] 08 October 2017 07:02 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

Ook ik heb vanmiddag de musical Sweeney Todd bezocht in theater Nieuwe Nobelaer in Etten-Leur.
Leuk theater is dat ook vind ik, om te onthouden om er nog eens vaker een voorstelling te bezoeken. 😊
Ik heb de musical ook al eerder gezien vorig jaar in Zonnehuis, en ik kan niet anders zeggen dan dat ik er nu ook weer van genoten heb; prachtige muziek, en ik werd weer helemaal meegezogen in het verhaal.
Ik vind dat ze het ook mooi gedaan hadden dat ze soms met die lantaarns de zaal in kwamen.
En ik vond vooral Rene van Kooten en Vera Mann erg goed, en verder viel mij ook vooral Marjolein Teepen ook op. Roberto de Groot vond ik wat minder, ik had liever Henk Poort weer in die rol gezien.
Inderdaad was de zaal nog niet eens voor de helft gevuld, ik had ze graag een volle zaal gegund.
Het was vandaag niet de 4e voorstelling: ze zijn ondertussen al ongeveer op de helft, volgens mij was het al de 24e(?) keer dat ze het spelen dit jaar.
Ik ben ook van plan om volgende maand misschien nog een 3e keer te gaan kijken, misschien de laatste voorstelling. 😊

[ Gewijzigd: 09 October 2017 03:42 PM by ErikB. ]
  [ # 165 ] 08 October 2017 08:00 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

ErikB. - 08 October 2017 07:02 PM

Het was vandaag niet de 4e voorstelling: ze zijn ondertussen al ongeveer op de helft, volgens mij was het al de 24e(?) keer dat ze het spelen dit jaar.

Ik had me gebaseerd op de speellijst op de officiële website, daar staan alleen de voorstellingen van deze week nog op. Heb niet verder gekeken, had ik beter wel kunnen doen dus. :lol:

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

‹ First  < 9 10 11 12 13 >  Last ›
11 of 14