1 of 2 |  1 2 > 
New Musical Star
change_status
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Nieuw musical talentenjacht programma, uit te zenden op NPO3/Zapp in najaar 2016:

New Musical Star

Inschrijving is geopend tot 3 januari 2016 voor jongeren van 13 - 16 jaar.

  [ # 1 ] 17 October 2016 10:31 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik heb net de eerste aflevering gekeken en ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden… Ten eerste is het qua toon duidelijk voor kinderen en tieners gemaakt. Gezien de leeftijdsgroep waarbinnen ze talenten zoeken hartstikke logisch, maar voor een kijker van in de twintig best irritant 😉 Het programma is vrij kort en heel vlot en flitsend gemonteerd, waardoor het een beetje “hart” mist. Er zit zeker wel een aantal talentjes tussen, maar ik denk niet dat het programma echt heel leuk is om te volgen voor mensen van boven de 18. Daarnaast vind ik Tim Douwsma niet leuk als presentator (en voice-over). Wellicht dat de workshops met bekende musicalacteurs leuke momenten opleveren.

Hebben meer mensen (terug)gekeken?

  [ # 2 ] 18 October 2016 10:00 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  428
Geregistreerd  2008-08-05

Het was nog maar 1 aflevering, het moet eigenlijk nog gaan beginnen. Het voorstellen is nu gebeurd. Het is zeker speciaal voor kinderen en voor ZAPP. Niettemin vond ik het best leuk omdat ik vooral kijk naar hoe ‘de grote sterren’ de kinderen motiveren en coachen. Ik zit in de verste verte niet in de (leeftijd)doelgroep maar ik ben benieuwd naar aflevering 2.

   Handtekening   

De echte Beer

  [ # 3 ] 18 October 2016 03:32 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ik hou van talentenjacht-programma’s, zeker voor musical, maar ik had veel liever natuurlijk weer eens een Op Zoek naar… gehad. Wat ik een beetje jammer vind aan dit programma, is dat de prijs geen rol of rolletje is in een productie dan kan je daar naar toe werken en ook liedjes en scenes uit die voorstelling zingen/spelen, maar er zijn natuurlijk ook weer niet zo veel producties met iemand tussen 12 en 16. En waar ze er wel zijn, wordt veel vaker teruggegrepen naar een wat oudere musicalacteur of -actrice met meer opleiding en ervaring.  Ik vind de presentatie wel leuk, past wel bij de doelgroep. Fijn dat Celinde vast in de jury zit, ik kijk uit naar de reportages van de workshops met de voor ons bekende docenten. Ik ga dit wel volgen.

  [ # 4 ] 18 October 2016 04:29 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Hanstmf - 18 October 2016 03:32 PM

Wat ik een beetje jammer vind aan dit programma, is dat de prijs geen rol of rolletje is in een productie dan kan je daar naar toe werken en ook liedjes en scenes uit die voorstelling zingen/spelen

Dat zou het denk ik voor mij ook interessanter hebben gemaakt, al is het misschien leuker om op zoek te gaan naar acteurs voor een volwassen rol. Overigens krijgt de winnaar van het programma een studiebeurs van 5000 euro, wat misschien nog wel een nuttigere prijs is als hij/zij echt wil groeien in het musicalvak. 😉

En je hebt gelijk @musicalbeertje, waarschijnlijk zal het de vanaf de volgende afleveringen wat anders/rustiger aanvoelen. Aflevering 1 was alleen zo kort (20-25 minuten ong) dat voordat ik een beetje gewend was aan de toon van de presentatie, de opzet van het programma en de jonge deelnemers, het alweer voorbij was haha. Wel frappant dat dit niet bij de Avro zit trouwens, de musicalafdeling daar is tegenwoordig volgens mij beperkt tot alleen het MAG en de sing-a-long.

  [ # 5 ] 18 October 2016 05:03 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

De eerste aflevering gezien. Leuk voor de doelgroep denk in, maar ik vond het niet bijzonder. Ik vond de kids niet zo goed ook tot nu toe. Met Billy vond ik het interessanter omdater destijds een rol te verdelen was. Pia vind ik altijd mooi om te zien als coach.

Celinde houdt op deze manier binding met Nederland. Ik ben benieuwd of waar hier nog in een rol gaan zien.

Wat is Tim Douwsma een slechte presentator.  Verkeerde klemtonen en hoe hij Love Story uitsprak…....

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 6 ] 12 November 2016 01:18 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik heb nu een beetje gezien van het programma en heb vooral een beetje plaatsvervangende schaamte voor die kids. Ze worden zowat gedwongen om een toneelkus te doen, terwijl ik me heel goed kan voorstellen dat ze daar nog niet aan toe zijn. Verder is er te weinig individuele aandacht (althans, we zien er niks van). Leuk dat ze een klein studiebeursje kunnen winnen, maar op deze leeftijd maken ze natuurlijk geen kans op een rol. The Voice Kids is leuker en iets volwassener.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 7 ] 12 November 2016 02:59 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Eens. Ze hebben natuurlijk wel veel minder zendtijd dan The Voice Kids, maar het ludieke wint het wel vaak van het nuttige/inhoudelijke. En worden ze voor dat examen nu alleen “begeleid” door Tim Douwsma? Er hangt gewoon een zweem van nepheid om het programma heen, waar ik niet zo goed tegen kan, haha.

[ Gewijzigd: 12 November 2016 03:01 PM by Laush ]
  [ # 8 ] 13 November 2016 06:16 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Toevallig een stukje van dit programma gezien, en ik vind het ook niet zo goed gemaakt. Ronduit stuitend vond ik de Donkey-kostuums, waar niemand een fatsoenlijk optreden in kan geven.

Een jurybeslissing op basis van de vorderingen die iemand al dan niet heeft gemaakt voelt dan ook heel raar. Ik vond het optreden van de jongen die afviel in dit geval niet tot de slechtere behoren. Maar dat zal de met twee maten meten instelling (verhuld met ‘het maken van vorderingen’) wel zijn. Zag dat al eerder een ervaren jongen was afgevallen.

  [ # 9 ] 13 November 2016 02:25 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Vraag me af wanneer dit programma al is opgenomen met prijzen die bestaan uit bezoekjes aan Grease, Beauty en nu Sky.

  [ # 10 ] 13 November 2016 02:37 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Afgelopen voorjaar vlgs mij!

  [ # 11 ] 13 November 2016 03:23 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

De eerste opnames waren inderdaad in april!

  [ # 12 ] 13 November 2016 03:57 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

De jongens en meisjes hebben te maken met de Leerplichtwet dus is er gebruik gemaakt van schoolvakanties. Wij zien het programma met een week ertussen. Voor hen is elke dag in zo’n vakantie een nieuwe aflevering: ‘s morgens mini workshop, ‘s middags examen en een exit. Zo kan je in de Meivakantie (die rond Koningsdag meestal begint) makkelijk 6 afleveringen achter elkaar opnemen.

  [ # 13 ] 13 November 2016 04:05 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Er zitten best wel wat talentvolle kids tussen, maar ook een aantal die uitstraling met arrogantie verward hebben. En ze zijn niet zo goed dat ze zich dat kunnen veroorloven.

  [ # 14 ] 13 November 2016 06:27 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Wat me opvalt: er loopt een soort mini-Celinde tussen - lang blond haar, zelfde soort stem (alleen nog niet zo veel ervaring met het modernere musicalgeluid) - en Celinde is er helemaal weg van.  :lol:

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 15 ] 14 November 2016 02:43 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2012-01-22

[quote author=“June” date=“1478953091” Ze worden zowat gedwongen om een toneelkus te doen, terwijl ik me heel goed kan voorstellen dat ze daar nog niet aan toe zijn.

Helemaal mee eens. Sommigen zijn echt nog jong en ook het Beauty and the Beast lied ging alweer over liefde. De meesten zullen hier nog weinig ervaring mee hebben. En dan ook de meest volwassen uitziende meid met het jongste jongetje, vond ik zo vreemd.

En idd die ezelpakken. Kom op zeg, hadden ze daar niks beters voor?

 1 2 > 
1 of 2