2 of 2 |  < 1 2
New Musical Star
  [ # 16 ] 14 November 2016 03:46 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  412
Geregistreerd  2012-06-29

Ze vertelden wel steeds dat het juist een extra uitdaging was, die ezelpakken. Om in een wat minder ‘mooi’ (zacht uitgedrukt) pak, toch een performance neer te zetten. Slap excuus of echt de intentie?

  [ # 17 ] 28 November 2016 08:12 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2012-01-22

Ik denk dat de twee oudste meiden in de finale komen, Cheyenne en Soraya.

  [ # 18 ] 17 December 2016 06:30 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Drie weken geleden.
Veel scenes waar Thiago en Soraya als duo worden gefilmd. Leuk koppeltje voor “Love Story” als die weer terugkomt over 5-8 jaar of zo. Ik zie ze het zo doen.

Met zeven kanshebbers het eindexamen in duo’s. Basisschool wiskunde kennis dat daar geen duo’s uit zijn te vormen. Maar de makers hebben hier een draai aan gegeven.

Als Marleen aan de beurt is (als enige overgebleven) wordt ze gekoppeld aan Maurits. Die had echter al eindexamen gedaan en mocht nu voor spek en bonen meedoen dus hoefde niet zijn beste beentje voor te zetten. En aangezien een ketting zo sterk is als de zwakste schakel was dit optreden niet zo sterk als het had kunnen zijn.

Dus Marleen exit. Oké, ze was geen winnares geworden, maar ik had haar best op grond van haar prestaties nog wel wat dagen in het huis gegund.

Twee weken geleden.
Geen beelden van Thiago en Soraya samen meer. Aanwijzing? Denk het wel. Nu weer wel een even aantal kandidaten… dus geen kunstgrepen meer nodig bij de makers om tot een eindexamen te komen.
Thiago exit, die had ik niet zien aankomen.

Eén week geleden.
Nu solo-optredens en uiteindelijk exit Roosmarijn. Het grootste talen wat er in het huis rondliep. Maar nog zo jong (12). Op zo’n leeftijd telt dat wel, dus exit was qua performance wel begrijpelijk. Maar van mij had Maurits zijn biezen mogen pakken.

Dan vanavond.
Eindexamen doen voor een vol Beatrix Theater! Wow! En ze deden het alle vier uitstekend. Julius liet duidelijk horen dat Hercules als musical bestaansrecht heeft (het was helaas toen Sandors exit bij OZNZ), Cheyenne wordt gewoon de nieuwe Eponine in de volgende revival van Les Mis en Soraya de nieuwe Christine in The Phantom - tenminste als je nog een aantal jaren wacht, want uiteraard is mijn gedroomde Christine van dit moment het jurylid Celinde.

Maurits heel goed in Mensenkind, maar met zoveel kwaliteit bij de anderen wel de terechte afvaller. Ik verwacht dat Soraya deze wedstrijd volgende week gaat winnen, maar ik denk en hoop dat vele talenten die zijn afgevallen kiezen voor een opleiding aan een musical academie. Mooi dat ze zichzelf een beetje hebben kunnen laten zien.

  [ # 19 ] 19 December 2016 10:24 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

-weggejorist-

[ Gewijzigd: 06 June 2022 09:49 PM by Anniek ]
   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 20 ] 19 December 2016 11:24 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Het zijn drie terechte finalisten. Om Roosmarijn het grootste talent te noemen gaat me wat ver. Van de drie disciplines beheerst ze alleen het zingen (met een erg goede stem, dat wel), maar zowel dansen als acteren is ondermaats en ook aan haar uitstraling en opstelling schort het.

Soraya heeft volgens mij een duidelijk doel voor ogen en het lijkt me dat ze dat ook wel gaat bereiken, met of zonder dit programma. Cheyenne en Julius zie ik als grootste kanshebbers. Beiden hebben ook het lef om er voor te gaan.

  [ # 21 ] 19 December 2016 12:06 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik blijf inderdaad ook een beetje zitten met een gevoel dat ze Soraya niet hebben kunnen coachen in een meer contemporary geluid. Dat klassieke moet ze zeker niet laten varen, want dan zou ze zomaar eens al heel snel één van Celindes understudy’s in de Nederlandse revival van The Phantom kunnen worden. Maar ook voor Christine heeft ze meer nodig dan alleen het klassieke.

Anniek - 19 December 2016 10:24 AM

Ook commentaar door de jury; ‘Ja, ze is een sopraan, dus dit is moeilijk voor haar’ of ‘ze zingt normaal altijd in haar kopstem’ vond ik duiden op excuses dat ze niet heel allround is.

Dit commentaar herken ik heel erg, ik hoor het bij mezelf namelijk ook vaak. Ik heb zelf tien jaar les gehad van een klassiek geschoolde docent en dus al die tijd op een meer klassieke manier pop en musicalliedjes gezongen. Ik vind het enorm lastig om die schakeling te maken, maar er vallen steeds vaker wat meer kwartjes. Soraya is jonger dus je zou dan verwachten dat het makkelijker en sneller gaat. Als ze inderdaad de vooropleiding van Fontys doet, zullen ze haar heel goed in kunnen begeleiden om zowel klassiek als contemporary verder te ontwikkelen.

Sowieso hebben ze alle drie de potentie om verder te komen in Nederland Musicalland, maar ik denk dat Julius de meest terechte winnaar zou zijn. Ik denk alleen niet dat hij ook daadwerkelijk gaat winnen…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 22 ] 19 December 2016 12:41 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik hoop dat er off-camera (of in het geknipte materiaal) veel meer begeleiding heeft plaatsgevonden dan we als kijker hebben gezien, want door het gebrek hieraan heb ik het programma tot het einde toe nooit helemaal serieus kunnen nemen. Ook het jurycommentaar vond ik (zowel bij de juryleden onderling als naar de kandidaten) vaak gespeeld overkomen, terwijl er vast goede, inhoudelijke dingen gezegd zijn…

Maar… drie hele terechte finalisten! Het stemgeluid van Soraya heeft niet mijn voorkeur, maar talentvol is ze zeker. Misschien interpreteer ik nu teveel, maar ik hoop dat ze niet gaat proberen een tweede Celinde te worden, maar echt haar eigen krachten en talenten gaat ontdekken en ontwikkelen.  Cheyenne heeft het over de gehele linie ook prima gedaan, heel allround en wat een prachtig meisje is het! Van Julius hoop ik dat hij wint,  m.i. het grootste talent met een prachtige stem die de komende jaren alleen nog maar beter gaat worden.

  [ # 23 ] 24 December 2016 07:50 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Spoiler alert voor wie nog “gemist” moet kijken:

Julius heeft gewonnen en in zijn duet met Freek uit Drie Musketiers was hij ook gewoon de sterkste van de drie! Knap!

  [ # 24 ] 25 December 2016 10:08 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  428
Geregistreerd  2008-08-05

En ik was eerlijk gezegd best verrast met de winnaar van NewMusicalStar. Het is natuurlijk ook een kwestie van smaak, wat vind je mooi. We negeren de uitslag gewoon en roepen alle 3 uit tot winnaar van programma. Volgens mij zeg ik daar niets fouts mee.

   Handtekening   

De echte Beer

 < 1 2
2 of 2