18 of 19 | ‹ First  < 16 17 18 19 > 
Ciske terug in het theater…
  [ # 256 ] 11 December 2016 12:22 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Hetzelfde verhaal als bij The Lion King: De cd komt 16 december uit, en kan ook al gereserveerd worden bij Bol (en wederom goedkoper dan in het theater).

  [ # 257 ] 11 December 2016 08:26 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

jonahke - 23 November 2016 01:17 PM

Sorry, maar dit vind ik absurd! Van een voorstelling die recent hier nog speelde (7j geleden) en waar overigens een prachtige cast recording van is, komt NOG een CD en van Billy, Love Story, N2N, .... hebben we geen CD gekregen.

Nou inderdaad jonahke, dat ben ik helemaal 100% met jou eens.
De cd en de dvd die er al zijn van de vorige versie van Ciske vind ik al goed genoeg, daar zal ik niet zo snel nog een nieuwe cd van willen kopen.
Dan liever een cd van iets waar nog nooit eerder een cd van is uitgebracht.

  [ # 258 ] 17 December 2016 04:07 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

Gisteren last minute geweest. Leuk om voor de helft van de prijs te zien, maar geen aanrader.

Mats speelde Ciske, Barbara Tante Jans en Boris Vader Vrijmoeth.

Het is een prima voorstelling, maar ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. ‘Van alles niks’ is misschien de beste omschrijving. Niet een heel ontroerend verhaal, niet heel spannend, niet heel grappig… Geen waanzinnige muziek, geen indrukwekkende dans, geen bijzondere decors… Het raakt me niet en dat vind ik jammer.

Mats heeft z’n uiterlijk misschien niet helemaal mee, want hij oogt heel netjes en braaf. Het mocht van mij allemaal wel wat brutaler en nonchalanter (vooral in zijn houding).

De zang van Boris was niet heel sterk, maar hij hoefde gelukkig geen moeilijke nummers te zingen.

De scène met de dood van de moeder was heel mooi en sterk. Helemaal stil in de zaal. Dus ik denk: spannend, nu stoppen, doek dicht, pauze.  Maar dan gaan ze nog een paar minuten het hele gebeuren bezingen! Dat is echt niet nodig. Ik snap dat het allemaal heel erg en moeilijk is. Heel hinderlijk en zonde van de spanning.

Het lied ‘Oorlog in mij’ is wel heel anders qua stijl. Zo heftig en hysterisch ineens… Ik vond het op veel stukken geforceerd theatraal qua zang en spel.

O, en Danny is echt veel te oud voor de rol. Er klopt geen bal van de leeftijden.

  [ # 259 ] 17 December 2016 07:39 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2012-11-04

Ok Boris is dus cover Vader Vrijmoeth en de rest? Wat is verder de understudy-rolverdeling?

  [ # 260 ] 17 December 2016 08:26 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Staat op de vorige pagina:)

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 261 ] 18 December 2016 04:08 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik heb de voorstelling ook gezien en vond het zeker wel een aanrader. Jammer dat Mats in jouw ogen niet als een brutaal straat schoffie overkwam. Dat is toch wel belangrijk voor de rol van Ciske en de beleving van de voorstelling. Ik weet nog dat ik in de eerste versie ook een keer een veel te nette Ciske zag. Dat is toch jammer. Ik ben het wel een beetje met je eens wat betreft “oorlog in mij”. Danny geeft echt alles wat hij heeft. Maar ik vind het persoonlijk ook een beetje to much. Het komt op mij niet heel echt over. Ik ga de voorstelling nog wel een keertje zien. Al denk ik niet dat een andere Ciske en vader Silver en Bas zullen evenaren. Want die twee vond ik echt erg goed.

  [ # 262 ] 20 December 2016 09:16 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Sndr - 17 December 2016 04:07 PM

Gisteren last minute geweest. Leuk om voor de helft van de prijs te zien, maar geen aanrader.

Het lied ‘Oorlog in mij’ is wel heel anders qua stijl. Zo heftig en hysterisch ineens… Ik vond het op veel stukken geforceerd theatraal qua zang en spel.

Ja, hier ben ik het ook wel mee eens. Ik vind de voorstelling verder wel een goede productie, maar dit nummer is inderdaad wat hysterisch en ook een stijlbreuk met de rest. Moet hét nummer van de voorstelling zijn, naar dit moment wordt toegewerkt zeg maar, maar doet mij ook niks. Sterker nog, ik vind het eigenlijk gewoon het slechtste nummer van de hele voorstelling.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 263 ] 31 December 2016 12:14 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  86
Geregistreerd  2016-05-27

Jimmm - 17 December 2016 07:39 PM

Ok Boris is dus cover Vader Vrijmoeth en de rest? Wat is verder de understudy-rolverdeling?

Vanavond de voorstelling gezien Boris van der Ham speelde de vader.
Ik was aangenaam verrast door z’n spel en z’n zangstem!

  [ # 264 ] 20 January 2017 11:20 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Iemand vanavond (gisteren) Job Bovenlander als Cis de man gezien? Ik ben benieuwd hoe hij het deed.

  [ # 265 ] 20 January 2017 11:43 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Ik:). Net terug van de show.. En wow.. Job was écht fantastisch! Naar mijn mening een prettigere stem om naar te luisteren. Acteerde de sterren van de hemel en gaf echt alles.. Een waardig vervanger voor Danny.. Zou het geen straf vinden hem de volgende keer weer als Cis te zien…

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 266 ] 21 January 2017 12:54 AM
Administrator
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  129
Geregistreerd  2011-01-17

En dan komt Job Bovelander op hollen als Cis de Man. De ondankbare taak om de zieke Danny te vervangen vervult Job met verve, waarbij vooral z’n wat mysterieuze en introverte spel opvalt. Job weet duidelijk een getormenteerde man neer te zetten die er ondanks alles het beste van maakt. Boeiend van begin tot eind. Job is geen volkszanger en dat is in zoverre jammer dat typische uithalen ontbreken. Wat niet wegneemt dat Job ook als het op zang aankomt een prima prestatie levert. Een uitstekende understudy!

Silver Metz ontpopt zich doodleuk als de leading men van de voorstelling. Hij schmiert en daagt uit, en draagt ‘gewoon’ de voorstelling met heerlijke zang en innemend en ontroerend spel.

Boris van der Ham heeft sinds de try-out die ik zag in november zichzelf een wat karikaturalere manier van spelen aangemeten die ik ronduit irritant vind. In mijn ogen is Muysken samen met Bruijs het geweten, de baken van rust in de voorstelling en dan helpt een overdreven emotionele Muysken niet mee. Jammer, want in november vond ik ‘m goed. Ad Knippels is weergaloos als Meester Bruijs. Absoluut dat baken van rust waar iedereen op bouwen kan. Bas Keijzer is een bij vlagen felle pa Vrijmoeth, en neemt daarnaast de nodige geestige momenten voor z’n rekening. Brigitte Nijman als Tante Jans is een doodsimpele lieverd en in alles het tegengestelde van Ellen Evers in de rol van Ma Vrijmoeth, die ook nu weer een tragisch takkewijf neer weet te zetten. Ger Otte is als altijd fijn op het podium en schittert in zijn dubbelrollen als Henri en Maatsuyker. Sophie Veldhuizen is niet op haar plek als Suus. Ze lijkt zelf niet goed te weten wat voor Suus ze wil zijn en dat maakt zowel haar zang als spel onrustig. Babeth van der Zalm is daarentegen onwijs gegroeid sinds november en creëert een lieve en ontwapenende Bet in de weinige tijd die ze in deze voorstelling daarvoor heeft. Raymond Kurvers ten slotte is een sympathieke Pater de Goey.

In de overige kinderrollen zag ik vanavond een bloedzuigende en manipulerende Jari van Dort als Jantje Verkerk, Anne Buhre die als Betje indruk maakte met haar volle stemgeluid en lieve spel en een hartverwarmende en oprechte Ruben Kroon als Dorus.

   Handtekening   

Geniet van elk moment, want er is zoveel te beleven!

  [ # 267 ] 21 January 2017 11:01 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik vraag me af hoe ziek Danny woensdag al is geweest. Ik was namelijk niet wild enthousiast. Ik kreeg van hem maar één emotie binnen, al was dat wel met een hoop volume (en dat past een zieke niet natuurlijk). Met de opname voor Syndroom op die dag kon hij natuurlijk onmogelijk verzaken.
Tot mijn verrassing was ik verder overigens erg onder de indruk van de voorstelling, en zou m dus met Job in de hoofdrol nog een keer zien. Natuurlijk het liefst met het kennelijke wonder Silver, als bleek mijn voorstelling met Roemer dat er meerdere goede kleine Ciskes zijn, waardoor ik het ook wel weer jammer vind dat Silver alle eer krijgt.

  [ # 268 ] 29 January 2017 07:45 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

En voor wie Ciske te voet wil beleven:

HET AMSTERDAM VAN CISKE DE RAT BESTAAT ECHT
Met wandelgids Daan Bartels in de voetsporen van straatschoffie

Door Johanna van ’t Hart

Zelfs in de mist is Amsterdam een plaatje. Dat ervaar ik als ik samen met stadsgids Daan Bartels van het Amstelveld via de Prinsengracht naar de Magere Brug wandel. “Kijk daar, de Blauwburg”, zegt Daan. En daarna: “Zal ik een liedje voor je zingen?” Een paar passen later volgen tal van weetjes over een ‘op en top Amsterdammer’: Ciske de Rat. Gids Daan weet alles over hem en is een boeiend verteller.

Je organiseert Ciske de Rat-wandelingen. Hoe ben je op het idee gekomen?
“Een aantal jaar terug verdiepte ik mij in de levensverhalen van Ramses Shaffy en Liesbeth List. In interviews vertelden zij waar ze vroeger uitgingen en waar hun eerste optredens waren. Ik vond dat interessant en ben die plekken gaan opzoeken. Zo ontstonden min of meer per ongeluk mijn eerste kleinkunstwandelingen. Naar aanleiding van een stukje in Het Parool kreeg ik zo veel aanmeldingen, dat ik inmiddels meer dan tachtig Ramses Shaffy-wandelingen heb gelopen. Puur omdat het zo leuk is ben ik ook wandelingen gaan uitstippelen, die ingaan op het leven en het werk van Wim Sonneveld en Annie M.G. Schmidt. Geënthousiasmeerd door de musical, is nu Ciske aan de beurt.”

Het grote verschil tussen Wim Sonneveld en Ciske de Rat is dat Ciske nooit echt bestaan heeft. Is dat een probleem?
“Niet echt… Ciske is inderdaad een fictief figuur. Piet Bakker schreef in de jaren veertig drie boeken over hem. Hierna volgenden twee verfilmingen en de musical. Iedereen die aan Ciske denkt, heeft daardoor een beeld bij zijn school, het winkeltje van tante Jans en de tuchtschool. De locaties die voor de films gebruikt zijn en de plekken die in de boeken en de musical genoemd worden, heb ik nu samengebracht in een stadswandeling van 8 kilometer. Het Amsterdam van Ciske de Rat bestaat echt. En daardoor Ciske voor mij ook!”

Wat kunnen mensen die met jou meegaan verwachten van de wandeling?
“Mensen die zich via mijn website opgeven, ontmoeten mij en de andere deelnemers bij het Centraal Station. Vanaf daar start een tocht langs plekken die verbonden zijn aan het verhaal van Ciske. Op die plekken stel ik de belangrijkste figuren uit het verhaal voor en haal ik herinneringen op aan de boeken, de films en de musical. Danny de Munk zingt in de musical over de Blauwbrug en de Amstel, ik ga er met mensen naartoe. De vader van Ciske nam zijn zoontje mee naar Artis, dus ook daar gaan we langs. De wandeling eindigt in de Czaar Peterbuurt, waar we de school van meester Bruis, het café van moeder, het winkeltje van tante Jans en tenslotte ook het huis van Ciske terugvinden. Al met al zijn mijn wandelingen het leukste dagje uit in Amsterdam en de ideale voorbereiding op of het toetje na een bezoek aan de musical.”

Keuze uit diverse data in het voorjaar van 2017.
Meer informatie: http://www.wandelenmetdaan.nl

  [ # 269 ] 06 February 2017 03:54 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  5
Geregistreerd  2017-01-25

Ik ga er donderdag heen, erg veel zin in! Ik heb kaartjes voor op rij 15! Weet iemand of het zicht daar goed is? Het is toch best achteraan.

  [ # 270 ] 21 February 2017 06:35 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  412
Geregistreerd  2012-06-29

Ik las net pas dit artikel:
http://www.show.nl/showflits/2016/pia-douwes-graag-moeder-willen-zijn/

Pia stort zich op haar werk in het theater. Ze speelt in Spamalot in Dortmund en in Sunset Boulevard in Salzburg. Pia: “In Nederland had ik de musical Ciske de Rat kunnen doen, maar in een reizende tour door het hele land had ik eventjes geen trek.’’
Welke rol zou ze voor gevraagd zijn? Moeder Vrijmoeth?

‹ First  < 16 17 18 19 > 
18 of 19
‹‹ Mariken      In bed met Dietrich en Piaf ››