19 of 19 | ‹ First  < 17 18 19
Ciske terug in het theater…
  [ # 271 ] 25 February 2017 10:17 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Is Jaqueline Aronson al eens opgegaan voor Tante Jans ?

  [ # 272 ] 26 February 2017 10:14 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Lees net op instagram dat Boris van der Ham vanavond (tijdelijk) afscheid heeft genomen van zijn rol in Ciske. Over 7 weken komt hij terug.

  [ # 273 ] 26 February 2017 11:29 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Rein Kolpa de opvolger ?
Tony Neef misschien ?

  [ # 274 ] 27 February 2017 12:15 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2016-07-24

Laush - 26 February 2017 10:14 PM

Lees net op instagram dat Boris van der Ham vanavond (tijdelijk) afscheid heeft genomen van zijn rol in Ciske. Over 7 weken komt hij terug.

Hij heeft gereageerd op iemand die vroeg waarom stopt u? Daarop antwoord die: toen ik dit contract sloot dacht ik dat het lastiger te combineren was met mijn andere werk de hele periode.

  [ # 275 ] 27 February 2017 09:40 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  148
Geregistreerd  2008-11-06

Hij noemt zelf Wouter van Oord als zijn opvolger.

  [ # 276 ] 27 February 2017 11:58 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Sander:) - 27 February 2017 12:15 AM

Hij heeft gereageerd op iemand die vroeg waarom stopt u? Daarop antwoord die: toen ik dit contract sloot dacht ik dat het lastiger te combineren was met mijn andere werk de hele periode.

Zo klinkt het net alsof hij dat verkeerd heeft ingeschat. Gaat hij zich nu 7 weken vervelen? 😉

  [ # 277 ] 09 April 2017 09:39 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Heeft iemand al een van de tour spelende Ciske’s gezien?

  [ # 278 ] 13 April 2017 06:40 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  412
Geregistreerd  2012-06-29

Gisteren Ciske gezien en vond het een fijne show, al vond ik de vorige versie wel beter.
Paar punten die me opvielen:

- Ellen Evers zet ma Vrijmoeth neer als een echte bitch, maar wel iemand die ergens nog een hart heeft, bijvoorbeeld op het eind van de café scène. Heel mooi gedaan, en daardoor komt het einde van akte 1 ook veel beter over. Komt meer binnen.
- De Ciske die speelde (weet z’n naam even niet meer) was aandoenlijk (met een brilletje) maar z’n zang was minder. Betje daarentegen was echt heel goed, evenals Doris.
- Bas Keijzer kan echt niet zingen… Het prachtige nummer Geknecht en Gekooid komt totaal niet tot z’n recht. Het is net alsof hij last heeft van een enorme verkoudheid en voor iedere noot staat te knijpen.
- Danny de Munk is en blijft kwaliteit. Hij à­s Ciske.
- Leuk die nieuwe grapjes over het bloemschikken van Maatsuyker 😊
- Hoogtepunt blijft voor mij Die Ene Seconde. Prachtige muziek, hele goede enscenering en mooi spel.
- Jacqueline Aronson was op als Tante Jans en deed het zeer goed. Haar emotie tijdens Die Ene Seconde en de rechtbankscène gaven kippenvel.
- Jasper Kerkhof was Meester Bruijs en z’n spel wal top. Zang iets minder (Lampje in de Nacht was net niet het hoogtepunt wat het zou moeten zijn), maar al met al goed neergezet. Wat lijkt zijn stem op Hugo Haenen!
- Wouter van Oord als Muysken vond ik trouwens dan weer heel erg op Ad Knippels lijken…
- Blijf het ontzettend jammer vinden dat Breekbaar eruit is. Het symbolische tweeluik met Gebroken is nu verloren gegaan, jammer genoeg. Sophie Veldhuizen had het nummer mooi kunnen neerzetten denk ik. Al vond ik haar soms wat jong spelen voor Bruijs.
- Waarom laat je Ellen Evers in akte 2 in godsnaam een rol in het opvoedingsgesticht spelen? En haar dan letterlijk laten zeggen ‘Zo, dus jij bent die jongen die z’n moeder heeft vermoord?’? Met een andere pruik en rok is het echt niet zo dat opeens niemand haar meer herkend. Het gelach in de zaal sprak voor zich.
- Decor was functioneel en prima, maar met het grotere decor van 2007 in m’n achterhoofd blijft de gedachte van een ‘low budget versie’ toch kleven.

Kortom: nog steeds een hele goede show, maar geef me toch maar de 2007 versie terug. Dan wel met Ellen Evers.

[ Gewijzigd: 13 April 2017 06:43 AM by lmluiten ]
  [ # 279 ] 01 May 2017 12:32 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Ik zag afgelopen maand Barbara Hamminga-Hol als Tante Jans .... is zij niet het ondergesneeuwde kindje bij Stage ?
The Little Mermaid, Sister Act, Billy Elliot, Beaty and the Beast en nu Ciske !
Maar niemand kent haar verder ..... maar al vijf jaar speelt ze voor Stage. Melinda de Vries had ook jaren zo’n rol bij Hazes, de Tweeling en Beauty maar is nu ten tonele verdwenen.

  [ # 280 ] 02 May 2017 03:21 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

En daarvoor had je ook nog Manon Novak. Vaak understudy voor een hoofdrol, maar ze heeft zelf nooit die kans gekregen.

  [ # 281 ] 13 May 2017 06:55 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  30
Geregistreerd  2012-02-18

Vanmiddag naar Ciske geweest. Ik had Matheu als kleine Ciske en wat was hij goed!! Hij heeft prachtig gezongen, alles zuiver en sterk geacteerd.
Danny is als Cis de man ook echt goed, hij geniet zichtbaar van zijn rol, mooi om te zien!
Ad Knippels wil ik ook nog apart benoemen, wat is die man sterk in zijn spel en zang. Heel fijn om naar hem als meester Bruijs te kijken/luisteren.
Ik vond Sophie als Suus niet helemaal op haar plek, haar zang was soms zelfs onzuiver… Ik heb haar in Soldaat van Oranje als Charlotte gezien en daar was ze zeer goed.

Tijdens de scène dat Ciske zijn moeder doodsteekt en Ellen Evers op de grond lag, was er juist een stil moment toen een klein meisje in de zaal zei: “maar dat is toch haar eigen schuld?”
Ik weet niet of de cast het hoorde, maar de zaal moest daar wel even om lachen 😊 Mooi hoe kinderen hier met hun eigen visie op reageren.

  [ # 282 ] 18 May 2017 09:01 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  245
Geregistreerd  2013-06-17

Heeft iemand de volledige understudielijst??

  [ # 283 ] 18 May 2017 11:23 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Eergisteren (16 mei) heb ik de show gezien in een half gevuld Martiniplaza Groningen. Mijn moeder en ik hadden de kaarten gekregen van kennissen die ze hadden gewonnen. Daar waren we erg blij mee, aangezien we anders de show niet gingen zien. De show trok ons van te voren niet echt en we gingen dus ook met geen verwachtingen de show in. Maar wat waren we naar afloop positief verrast!

Bij aankomst in het theater zagen we het castbord en het viel me op dat er best veel understudy’s en swings op waren. Groningen is zeker te ver voor de halve cast?  😜

De cast zag er als volgt uit:

Cis de Man: Danny de Munk
Ciske de Rat: Wolf Kerpel

Meester Bruijs: Jasper Kerkhof (u/s)
Vader Vrijmoeth: Bas Keijzer
Tante Jans: Jacqueline Aronson (u/s)
Moeder Vrijmoeth: Ellen Evers

Muysken: Wouter van Oord
Suus Bruijs: Linda Verstraten (u/s)
Henri/Maatsuyker: Ger Otte
Betje: Babeth van der Zalm
Jan Verkerk: Diederik Rep (u/s)

Wat was Danny ongelooflijk goed, had niet verwacht dat hij zà³ goed kon zingen. Hij is echt op z’n plek daar op het podium! Erg goed geacteerd ook! Echt een topper! Voor mij was echt het hoogte punt ‘‘Oorlog in mij’’ dat was zo fantastisch! Vooral die rauwe stem van Danny, kippenvel overal!

Had nog niet eerder van Ciske Wolf gehoord, meestal hoor je van alles over Silver of Matheu, dus ik wist ook niet echt wat ik van Wolf kon verwachten. Maar wat een ontzettend leuk jongetje! Hele goede komische timing, had de lachers op zijn hand. En wat een heldere en zuivere stem, ‘’verdomd alleen’’ was dan ook echt heel erg mooi gebracht.

Jasper als Meester Bruijs vond ik geweldig! Hij oogt ook gewoon als een meester hahah, hele mooie warme stem en prima acteerwerk! Kende Jasper alleen van de stoere ‘’Chad’’ in Love me Tender, maar dit is dan weer een hele andere kant van hem. Hij straal ook echt warmte uit en laat goed zien dat hij om Ciske geeft.

Bas als Vader Vrijmoeth was ook heel leuk! Alleen je kan wel zien dat hij geen zanger van beroep is. Acteren was heel goed, zang dan wel wat minder. Soms ook wat onverstaanbaar. Maar dat waren alleen de minpuntjes, voor de rest deed hij het geweldig.

Jacqueline als Tante Jans was heerlijk om naar te kijken. Wat een prachtige stem heeft zij! En heel goed acteerwerk. Helemaal top dus!

Ellen Evers is een prima moeder Vrijmoeth, gemene moeder maar wel met een hart. Na haar doodscène, hoorde je wel wat gesnik door de zaal dus dat heeft ze prima gedaan hahah!

Wouter als Muysken deed het prima, erg leuk om naar te kijken!

Linda was op als Suus Bruijs, vond het onwijs leuk om Linda een keer live te zien op het podium. En wat deed ze het goed! Heb heel erg van haar genoten, hele mooie stem en goed geacteerd!

Ger als Henri/Maatsuyker: alles wat Ger doet, doet hij heel goed! Dus ook deze rollen. Zijn versie van Henri was wel echt beangstigend, hoe hij daarbij kijkt :O.

Babeth als Betje viel me niet heel erg op om eerlijk te zijn, wel een mooie stem!

Diederik is een prima Jan Verkerk, heeft het bloed goed onder m’n nagels weggehaald, dus ik denk dat hij zijn rol prima heeft vertolkt.

Al met al hebben mijn moeder en ik dus een hele leuke show gezien, we vonden wel dat de tweede helft beter was als de eerste. De show heeft weinig decor, maar heb niet echt een groots decor gemist. Was precies goed zo.

En voor de liefhebbers m’n slotapplaus filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=https://www.youtube.com/watch?v=5VvEFpysb_M&t=3s

[ Gewijzigd: 18 May 2017 11:36 AM by galinda met een ga ]
  [ # 284 ] 18 May 2017 11:30 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Lars - 18 May 2017 09:01 AM

Heeft iemand de volledige understudielijst??

Jazeker! Understudy’s voor de rollen:

Cis de Man: Job Bovelander, Rick Sessink

Meester Bruijs: Ger Otte, Jasper Kerkhof

Vader Vrijmoeth: Ad Knippels,

Tante Jans: Jacqueline Aronson, Barbara Hemminga

Moeder Vrijmoeth: Jacqueline Aronson, Barbara Hemminga

Muysken: Rutger Bulsing, Diederik Rep

Suus Bruijs: Willemien Dijkstra, Linda Verstraten

Henri/Maatsuyker: Raymond Kurvers, Diederik Rep

Betje: Willemien Dijkstra, Linda Verstraten

Jan Verkerk: Diederik Rep, Rick Sessink

Pater de Goey: Christiaan Koetsier, Lloyd Russel, Dieter Spileers

  [ # 285 ] 24 July 2017 02:40 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  235
Geregistreerd  2014-09-28

PERSBERICHT

23 juli 2017
Albert Verlinde: “Danny bedankt”
Ciske de Rat succesvolste reizende musical van het seizoen

Vanavond is de laatste voorstelling van Ciske de Rat — de Musical gespeeld in het DeLaMar Theater in Amsterdam. Na het slotapplaus hield Albert Verlinde, producent en algemeen directeur van Stage Entertainment Nederland, een dankwoord op het toneel. Albert had een hele bijzondere verrassing voor hoofdrolspeler Danny de Munk. Uit de handen van de kleine Ciske, Silver Metz, ontving Danny de eerder gewonnen Musical Award voor ‘Beste Musical’. Deze kreeg Ciske de Rat — de Musical afgelopen januari tijdens het Musical Awards Gala. Albert Verlinde: “Stage Entertainment wil Danny met deze award bedanken voor zijn prachtige rol als Cis de man in Ciske de Rat — De Musical. Danny heeft het afgelopen jaar een unieke en ongelofelijke prestatie geleverd. Hij heeft bijna alle 247 voorstellingen gespeeld. Dat deed hij iedere voorstelling opnieuw met hart en ziel. Zonder Danny was deze prachtige, succesvolle productie niet mogelijk geweest en daarom hoort deze award maar op één plek thuis en dat is bij Danny”.

Was Getekend, Annie M.G. Schmidt is aankomend theaterseizoen de opvolger van Ciske de Rat - de Musical. Deze nieuwe musical is vanaf september te zien in de Nederlandse theaters met in de hoofdrollen onder anderen Simone Kleinsma, William Spaaij, Marjolijn Touw en Wim van den Driessche.
Meer informatie:www.anniemgdemusical.nl

   Handtekening   

No day but today

***

http://www.zingenz.nl

‹ First  < 17 18 19
19 of 19
‹‹ Mariken      In bed met Dietrich en Piaf ››