7 of 11 | ‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
40-45 - Puurs (Studio 100)
  [ # 91 ] 28 October 2018 05:46 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2010-10-23

Ik ben gisteren geweest en vond het heel erg goed!

Ik zou zeggen: koop een kaartje en laat je verrassen.
Het is echt een spektakel, dat je als theaterliefhebber mee moet hebben gemaakt.

  [ # 92 ] 29 October 2018 05:31 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

Ook ik ben gisteren gaan kijken (voorstelling van 11 uur), en heb enorm genoten.

Wel een aantal vervangingen gehad bij de ensemblerollen (Jeroen Phaff werd vervangen door Joris De Beul en Kobe Van Herwegen werd vervangen door Tim Saey), maar de vervangers hebben het ook zeer goed gedaan.

De voorstelling is echt de moeite waard. Ik heb van de eerste tot de laatste minuut genoten.

  [ # 93 ] 18 November 2018 09:06 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  273
Geregistreerd  2011-03-12

Gisteren de voorstelling gezien en wat een spektakel!

Het is een heel dynamische voorstelling met heel indrukwekkende scènebeelden die bij momenten ook emotioneel echt op je inhakken en er ook wel voor zorgen dat je na de voorstelling even moet bekomen.

  [ # 94 ] 19 November 2018 04:05 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

spektakel-musical 40-45 verlengd tot 20 oktober 2019!
zolang er publiek is, blijven we spelen

Op 7 oktober werd de spektakel-musical 40-45 losgelaten op het publiek. Vandaag maakte Studio 100 bekend dat er momenteel al meer dan 440.000 tickets de deur uit zijn. Daarmee is 40-45 de meest succesvolle Vlaamse musical ooit. Omdat de vraag naar tickets blijft aanhouden heeft Studio 100 beslist om de productie nogmaals te verlengen. Tijdens de zomermaanden juli en augustus neemt de musical vakantie, in september gaan ze weer spelen. Momenteel zijn er voorstellingen gepland tot 20 oktober 2019.
De ticketverkoop van de spektakel-musical 40-45 loopt al van bij de start bijzonder goed. Sinds de wereldpremière blijft de vraag naar tickets aanhouden. Op dit moment staat de teller op meer dan 440.000 tickets. Voor een Vlaamse musical is dat een ongezien aantal. Dat het publiek deze voorstelling zo massaal in het hart sluit, is het mooiste compliment. Het is dan ook het publiek dat beslist hoe lang deze voorstelling zal blijven lopen.

Vanaf 2019 zullen ook James Cooke (Louis) en Laura Tesoro (Sarah) hun opwachting maken in deze prestigieuze productie.
Om het grootse technische concept van de voorstelling, inclusief rijdende tribunes, te kunnen huisvesten werd in Puurs het Studio 100 Pop-Up Theater gebouwd, helemaal op maat van deze voorstelling. Op alle vlakken is 40-45 dan ook een uitzonderlijke productie geworden.

Gert Verhulst, bezieler: “Onze ambities met 40-45 waren van bij de start bijzonder groot. Dat er vandaag meer dan 440.000 tickets de deur uit zijn maakt ons in eerste instantie vooral ongelooflijk dankbaar. 40-45 is een productie geworden die heel veel mensen raakt en die een diepe indruk nalaat.

Verhaal
40-45 speelt zich af in Antwerpen, vlak na de eerste wereldoorlog. Staf en Louis Segers worden met een jaar verschil geboren. Ze groeien op in een warm nest. De broers zijn hartsvrienden en niets lijkt hun band te kunnen breken… Tot het onvermijdelijke gebeurt: de Tweede Wereldoorlog breekt uit en dat laat sporen na in iedere huiskamer, in elk gezin. Ook in het gezin van Staf en Louis…

tickets & info via http://www.40-45.live

  [ # 95 ] 14 December 2018 10:43 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Vanaf de kerstvakantie wisselen Jo Hens en Jelle Cleymans elkaar af
in 40-45

Vanaf de kerstvakantie zal Jo Hens regelmatig te zien zijn in de spektakel-musical 40-45 in de rol van Staf Segers. Tot nu toe speelde hij schoolvoorstellingen en vanaf 30 december zal Jo frequent in actie komen als alternate van Jelle Cleymans.
Sinds 2009 geeft Jo Hens gestalte aan het personage Niko in Familie. Ook in het theater heeft Jo zich al vaak bewezen. Zo speelde hij mee in De Wijkagenten en de theatertour van Aspe - Moord in het theater en Aspe 2 - Het dodelijk jubileum. Momenteel is hij ook te zien in de komedie Ladies Night. Hij trekt ook al 6 jaar lang Vlaanderen rond als frontzanger van zijn partyband Level Six.
Jo Hens: “Het is voor mij een hele eer om in zo’n grote productie te mogen staan en samen te kunnen werken met zoveel getalenteerde mensen. Vorm geven aan het personage Staf Segers blijft elke voorstelling opnieuw een uitdaging.”

Verhaal
40-45 speelt zich af in Antwerpen, vlak na de eerste wereldoorlog. Staf en Louis Segers worden met een jaar verschil geboren. Ze groeien op in een warm nest. De broers zijn hartsvrienden en niets lijkt hun band te kunnen breken… Tot het onvermijdelijke gebeurt: de Tweede Wereldoorlog breekt uit en dat laat sporen na in iedere huiskamer, in elk gezin. Ook in het gezin van Staf en Louis…

Nu te zien in het
Studio 100 Pop-Up Theater in Puurs

verlengd tot en met 20 oktober 2019
tickets & info via http://www.40-45.live
via deze link kan je de visual en foto’s
downloaden in hoge resolutie.

  [ # 96 ] 19 December 2018 04:52 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  39
Geregistreerd  2016-04-17

De DVD-opname van 40-45 gaat morgen door.

  [ # 97 ] 19 December 2018 05:09 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  98
Geregistreerd  2011-08-08

O Dat zou fijn zijn, ik ben niet in staat om hier naar toe te gaan, maar kan hem dan op dvd bekijken.

  [ # 98 ] 19 December 2018 07:50 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  54
Geregistreerd  2014-05-09

Volgens de speelplanning zou dan de dvd met de blauwe cast zijn.

   Handtekening   

Ooit, die dag komt ooit, ge moogt dus nooit u dromen laten varen

  [ # 99 ] 21 December 2018 07:25 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  39
Geregistreerd  2016-04-17

Netteponine - 19 December 2018 07:50 PM

Volgens de speelplanning zou dan de dvd met de blauwe cast zijn.

Is inderdaad de opname met de blauwe cast.

Vandaag hebben zowel Laura als James een eerste doorloop gehad als Louis en Sarah.

  [ # 100 ] 21 December 2018 09:58 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Alles gelezend hebbende, ziet het er goed uit!
Ik zou zeker overwegen er een bezoekje aan te wagen!
Normaal ben ik ook zeer enthousiast over het verschijnen van een dvd, al vraag ik me hier af of alle spektakel waarover ik lees, op een dvd nog net zo goed over zou komen.

*edit*
Het is dat ik morgen al iets te doen heb, maar ik zie dat er nog twee mooie plaatsen op rij 1 vrij zijn ;-) (blok C)

[ Gewijzigd: 21 December 2018 10:04 PM by Luna24 ]
   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 101 ] 07 January 2019 08:00 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld bezocht de alternate première van James Cooke in 40-45 van Studio 100. Kijk naar ons videoverslag van de middag en onze gesprekken met James en zijn tegenspeler Jelle Cleymans.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 102 ] 07 January 2019 10:45 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2010-02-25

Frans - 07 January 2019 08:00 AM

Musicalworld bezocht de alternate première van James Cooke in 40-45 van Studio 100. Kijk naar ons videoverslag van de middag en onze gesprekken met James en zijn tegenspeler Jelle Cleymans.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

Komt er ook nog een review Frans? Ben namelijk erg benieuwd wat jullie uiteindelijk van de voorstelling vinden (dat is tot nu toe nog niet aan bod gekomen in de verslagen).

  [ # 103 ] 09 February 2019 05:02 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  7
Geregistreerd  2010-10-07

Ik heb de voorstelling nu 4 keer gezien, in alle mogelijke cast-samenstellingen. Jo Hens vervangt Jelle Cleymans met verve en zingt minstens even toonvast en even sterk. Ook Michiel De Meyer speelt en zingt top. Wie echter de relatieve pech heeft James Cooke als vervanging te hebben voor Jonas Van Geel, heeft wel een hoofdrolspeler/understudy die stevig onder de lat springt. Zijn plat Gents accent stoort enorm, is slordig, en is heel “on-Antwerps”, aangezien de familie in Antwerpen geboren en getogen is. Bovendien is hij ook in zang en spel beduidend de minste. Verder maken de “casts” weinig uit … het is en blijft een magistrale musical, met razend knappe special effects, een prachtig songbook, hoofdtelefoons die alle storende omgevingsgeluiden wegnemen en een topcast (met bovenstaande bedenking). Toegegeven, Cooke is in Vlaanderen populair op TV en heeft een grote fanbasis, maar evenzeer een grote hoop tegenstanders. Deze vertolking zal het laatste kamp in elk geval niet kleiner maken … Ik behoor trouwens tot het midden, niet tot de haters, maar dit doet hij bijzonder matig. Uit het ensemble ook vernomen dat hij teksten in kranten kleeft en weinig tekstvast repeteerde en speelde, tot irritatie van de ploeg. Weinig professioneel ...

Wel deel ik volmondig de bedenking dat échte Vlaamse musicalspelers (Nordin De Moor, Jan Schepens, ...) zich stevig vragen zullen stellen wat ze in een ensemble doen, terwijl “TV-vedetten” de hoofdrollen vertolken. Of waar de commercie het haalt van de zangkwaliteit …

Maar verder … gaan kijken! De moeite waard! En als je kan … kies de cast zonder Cooke … veel plezier !

  [ # 104 ] 16 February 2019 07:41 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  148
Geregistreerd  2008-11-06

Ik heb James Cooke ook gezien als Louis en herken me niet in bovenstaande. Van Vlaamse accenten heb ik geen verstand, dus daar kan ik weinig van zeggen.  Ik heb Jonas van Geel ook gezien en ze hebben beide een eigen invulling van de rol. Ik weet natuurlijk niet hoe de beste man achter de schermen is, maar op het toneel heb ik geen reden kunnen vinden om James Cooke te mijden in deze rol.

  [ # 105 ] 12 March 2019 07:21 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  39
Geregistreerd  2016-04-17

Nordin De Moor gaat in mei/juni ook een aantal keer op als Louis.Dus ben daar ook wel naar benieuwd.

‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
7 of 11
‹‹ Hair 2016-2017      Murder Ballad ››