3 of 5 |  < 1 2 3 4 5 > 
Musicals in Concert - Live on Tour
  [ # 31 ] 28 January 2017 03:41 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

Harry - 27 January 2017 08:16 PM

Er was dus wel pers: http://www.chapeaumagazine.com/nl/headlines/2017/01/musicals-in-concert/ Maar voor een première was er maar bar weinig aandacht.

Ik had niets anders verwacht…Als de pers moet afzakken naar Limburg is het al vaak te veel gedoe.
De ‘echte pers’ gaat wel als ze ergens in het noorden staan.

  [ # 32 ] 30 January 2017 06:53 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  412
Geregistreerd  2012-06-29

Zo dat was Heerlen dan! Wat een mooie week was dit!
Ga hier echt naar toe mensen, jullie gaan er geen spijt van krijgen. Hele mooie setlist, heel leuk vormgegeven, echt een mooie avond. Ga!!

  [ # 33 ] 30 January 2017 09:51 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Quin - 28 January 2017 03:41 PM

Ik had niets anders verwacht…Als de pers moet afzakken naar Limburg is het al vaak te veel gedoe.
De ‘echte pers’ gaat wel als ze ergens in het noorden staan.

Vaak anticiperen producenten van een tourproductie met een première in Limburg op deze vooronderstelling met een aparte tweede première ergens centraal in het land. In dit geval hoeft het dus geen onwil te zijn van de kant van de journalist.

  [ # 34 ] 30 January 2017 11:45 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

Is Breda dan zoveel centraler?
Als ze daarna nog gaan, komen de recensies pas halverwege de tour…die duurt immers maar 6 weken.

Maar misschien was het inderdaad gewoon een strategische keus van Stage.

  [ # 35 ] 03 February 2017 09:56 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  29
Geregistreerd  2007-08-30

Ik ben gisterenavond geweest en heb een heerlijke avond gehad. Veel klassiekers een aantal topprestaties (Simone’s Het is over, Tony’s - waarom God? en het prachtige Bojangles tussen Simone en Stanley.

Echt als je de kans hebt, ga het zien!

   Handtekening   

13-7 Soldaat van Oranje

  [ # 36 ] 04 February 2017 04:26 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  11
Geregistreerd  2013-11-17

Hoe lang duurt de voorstelling van musicals in concert ongeveer?

  [ # 37 ] 04 February 2017 04:31 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Volgens mij zo’n 2,5 uur las ik

  [ # 38 ] 04 February 2017 05:21 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  412
Geregistreerd  2012-06-29

Bijna drie uur incl pauze.

  [ # 39 ] 04 February 2017 07:18 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  11
Geregistreerd  2013-11-17

oke bedankt!

  [ # 40 ] 13 February 2017 12:24 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  86
Geregistreerd  2016-05-27

Ik was gisteren bij de voorstelling in Carré.
Jim Bakkum vroeg een applaus voor Simone Kleinsma, omdat ze een oeuvre award had gewonnen.
De hele zaal gaf haar een staande ovatie, ik vond dat erg indrukwekkend.
En volledig terecht!!

  [ # 41 ] 13 February 2017 01:43 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Ik was er gister ook. Ik vond het geweldig leuk! Heel goede en leuke show.
En karmaaaa voor de dame op links die constant moest filmen zodra Jim opkwam; haar telefoon werd ingenomen. Applaus voor het personeel van Carré.

  [ # 42 ] 13 February 2017 03:51 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Mijn nichtje zat vorige week in breda naast een paar meiden die in de tweede akte gewoon live gingen op FB of Insta en ook alle berichtjes die daar binnenkwamen gingen beantwoorden. Schandalig…

  [ # 43 ] 14 February 2017 10:08 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Ja, echt jammer dat mensen tegenwoordig geen half uurtje zonder telefoon meer kunnen. Maar goed, dat is een ander topic.

  [ # 44 ] 18 February 2017 11:29 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Net terug van Musicals in Concert on Tour in Apeldoorn.
Ik heb waanzinnig genoten! Cast, dansers, band, backing vocals…...Prima werk geleverd. Een mooie setlist, leuke verbindende teksten. Zo’n show moet gewoon jaarlijks in de theaters (met wisselende artiesten en nummers).

Mocht je nog de kans hebben om te gaan kijken….Ga!

Weet iemand waarom Simone niet meezingt in het finalenummer (Wanna Dance With Somebody) en alleen na afloop van dat nummer erbij komt? Dat vond ik het enige rare aan de show.

  [ # 45 ] 21 February 2017 09:24 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

jemar - 18 February 2017 11:29 PM

Weet iemand waarom Simone niet meezingt in het finalenummer (Wanna Dance With Somebody) en alleen na afloop van dat nummer erbij komt? .

Ik neem aan dat ze zich niet op haar gemak voelt bij dat dansnummer.

Negen gedachten bij deze voorstelling, die ik afgelopen zondag in Apeldoorn, in een matig gevulde zaal, mocht aanschouwen.

De eerste gedachte na afloop was wederom: is het nu echt zo moeilijk van een Musicals in Concert echt een Musicals in Concert te maken. Elke keer weer worden er titels met de haren bijgesleept om maar wat hits te kunnen brengen. Nu weer “Motown’, en natuurlijk via the Bodyguard het I wanna dance with somebody. Nederlandstalige Mamma Mia songs, en Disney-musicals die nog geen stage versie hebben vind ik dan op het randje.

Tweede gedachte: wat was dat voor afgrijselijk langdradig openingsnummer.

Derde gedachte: Jammer dat Jim Bakkum niet alleen niet de meest briljante zanger is, maar ook geen goede danser. De strakke broek laat dat al bij de opening extra opvallen. Vocaal is er voor hem een goede selectie of aanpassing gedaan in deze show, dus was het best aangenaam om te beluisteren,

Vierde gedachte: Jammer dat er zo weinig verrassingen in zaten; Kiss of the Spider Woman was zo goed (maar dat mannen-nummer uit Sister Act natuurlijk een regelrechte draak).

Vijfde gedachte: Wat is Simone toch goed. Alles wat ze hier op het podium doet is sterk. Maar die aandacht voor de award vind ik dan weer totale onzin. Ze laat zien dat ze goed is, dat is vele malen belangrijker dan een vage juryprijs die ook naar een van de Abba-componisten is gegaan..

Zesde gedachte; zelfspot, kwetsbaar opstellen is een succes. Verhalen over een mislukte auditie (Lion King, Stanley), inclusief hoon van de persoon die er wel in stond. Frustratie over typecasting, om vervolgens zo’n musical in andere stijl te doen (Annie), en vooral Sweet transverstie door Jim Bakkum. Erg leuk.

Zevende gedachte: Een live orkest is fijn, maar dan nog is goede acapella een welkome onderbreking, In dit geval een paar hoogtepuntjes.

Achtste gedachte: Zouden de sterren hun ‘oude songs’ nooit beu worden.. Die songs worden namelijk allesbehalve op lopendeband-niveau gebracht.

Negende gedachte; Op Chicago blijkt een andere (con)tekst niet goed te werken.

 < 1 2 3 4 5 > 
3 of 5
‹‹ Sondheim in Concert      musical monday ››