1 of 4 |  1 2 3 >  Last ›
Chaplin, de Musical
change_status
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  273
Geregistreerd  2011-03-12

Las net volgend bericht op de Facebookpagina van Music Hal en het is geen aprilgrap!:

“CHAPLIN, DE MUSICAL
PRESTIGIEUZE BROADWAY-PRODUCTIE GEBASEERD OP HET LEVEN VAN CHARLIE CHAPLIN HEROPENT IN STADSSCHOUWBURG ANTWERPEN OP 22 DECEMBER 2016

Music Hall zorgt met ‘Chaplin, de Musical’ voor een unicum in de Belgische musicalgeschiedenis. Voor het eerst kreeg een Belgische musicalproducent de exclusieve rechten om een Broadway-productie internationaal te produceren en exploiteren. De prestigieuze voorstelling rond het fascinerende leven van het legendarische filmicoon, zal door Music Hall nieuw leven ingeblazen worden met een Vlaamse cast en in nauwe samenwerking met de originele creatives. We kunnen dan ook spreken van een wereldpremière in België, op 22 december 2016 in Stadsschouwburg Antwerpen.


“Dat er voor een Belgische musicalproducent werd gekozen, zal een verrassing zijn voor velen, zeker in het buitenland, maar eigenlijk is het dat niet. Er zijn namelijk veel gelijkenissen tussen Charlie Chaplin en België: klein, underdog, complex, beetje vreemd, maar barstensvol talent!” 

(Geert Allaert - CEO Music Hall)

In 2012 ging op Broadway ‘Chaplin: The Musical’ in première. De voorstelling rond het fascinerende leven van het legendarische filmicoon, sleepte tal van nominaties voor verschillende musicalprijzen in de wacht. Het duurde echter tot in 2015 voor schrijvers Christopher Curtis (script, muziek en liedteksten) en Thomas Meehan (script) in Mariano Detry (regie) en Matt Kinley (set design) de juiste partners vonden om de voorstelling ‘opnieuw uit te vinden’. Het script werd herschreven, er werden nieuwe nummers toegevoegd en gerenommeerd ontwerper Matt Kinley voorzag de productie van een verbluffend nieuw set design.

Klik hier voor meer info over Christopher Curtis, Thomas Meehan, Mariano Detry en Matt Kinley.

Een eerste versie van deze herwerkte ‘Chaplin: The Musical’ ging in mei 2015 in première in Brazilië en speelde daar maanden voor uitverkochte zalen. Music Hall verkreeg ondertussen de exclusieve rechten om deze prestigieuze productie verder te ontwikkelen en internationaal te gaan produceren, met een Vlaamse cast en in nauwe samenwerking met Christopher Curtis, Tom Meehan, Matt Kinley en regisseur Mariano Detry . De wereldpremière van deze nieuwe versie van ‘Chaplin: The Musical’ is dan ook weggelegd voor België en zal op 22 december plaatsvinden in Stadsschouwburg Antwerpen.

“Ik sta te popelen om opnieuw mijn tanden te kunnen zetten in het unieke verhaal van Charlie Chaplin. Samen met mijn goeie collega Matt Kinley, kijk ik uit naar de samenwerking met het team van Music Hall. Ik ben ervan overtuigd dat het publiek zal getrakteerd worden op een fantastische voorstelling. Een voorstelling die emotioneel en grappig is, en bovenal garant staat voor een unieke kijk op het leven van dit filmicoon. De muziek van Christopher Curtis en het nieuwe script zijn het hart van deze voorstelling. Ik kijk er enorm naar uit om op zoek te gaan naar het Vlaamse talent om de personages gestalte te geven. Chaplin was altijd erg voor op zijn tijd, zowel wat zijn humor als zijn sociaal engagement betreft, dat maakt deze voorstelling ook erg actueel.”

(Mariano Detry — Regisseur)

“De hele ploeg bij Music Hall is bijzonder verheugd dat we dit indrukwekkende verhaal, samen met dit gerenommeerd creatief team, vorm mogen gaan geven. En we zijn trots dat we dat verhaal daarna mogen uitdragen over de hele wereld.”

(Koen Hendrickx — Algemeen Directeur Music Hall)

Het verhaal ‘Chaplin: The Musical’ vertelt het levensverhaal van de legendarische filmkomiek Charles Spencer Chaplin. De voorstelling speelt zich af in een oude filmstudio, waarin Chaplin mijmert over zijn leven, zijn werk en zijn belangrijkste creatie, The Tramp, die voor hem zowel als een zegen als een vloek blijkt. We volgen Charlie vanaf zijn armoedige kinderjaren in Londen, tot het hoogtepunt van zijn carrière, wanneer hij de beroemdste filmmaker ter wereld is. Zijn levensverhaal is complex en intrigerend, vol dramatische momenten. Deze musical toont op een spectaculaire en ontroerende wijze het genie, maar ook de grote menselijkheid van één van de grootste genieën van de 20e eeuw.”


Tickets zijn al te verkrijgen.
Voorlopige speelperiode: Première 22 december, daarna voorstelling 26-30 december 2016

Het lijkt me leuk dat er eens iets anders dan anders wordt geprobeerd. Ik ken alleen het vastalbum en dat spreekt me wel aan dus ben benieuwd.

  [ # 1 ] 15 June 2016 11:48 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

BREAKING NEWS:Nordin De Moor wordt Charlie Chaplin! Met naast zich onder andere Deborah de Ridder, Goele De Raedt, Pieter Van Nieuwenhuyze, Marleen van der Loo, Jeroen Phaff, Sven Tummeleer, Charlotte Campion, Maja Van Honsté en Elke Buyle, barst de cast van de kwaliteit.

Opvallende naam is ook zanger/acteur Roel Vanderstukken, die zijn debuut maakt als musicalacteur en de rol van Sydney Chaplin (broer van) op zich zal nemen.

Ontbreken op de foto: Marleen Van Der Loo, Roel Vanderstukken, Marie Körbl, Sven Tummeleer, en Pieter Casteleyn. Morgen meer over de cast-voorstelling van Chaplin, de musical.

UPDATE: Chaplin zou een live orkest van 15 man krijgen.

castfoto

[edit jeroen: link i.p.v. foto vanwege forum lay-out]

[ Gewijzigd: 17 June 2016 08:31 AM by Jeroen ]
  [ # 2 ] 16 June 2016 10:29 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  45
Geregistreerd  2015-09-10

Een orkest van 15 man en zo een cast??? Hier kijk ik ongelooflijk naar uit, ik boek morgen mijn kaartjes

  [ # 3 ] 03 July 2016 07:22 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  45
Geregistreerd  2015-09-10

Zag vandaag deze video’s, Music Hall postte dit nog afgelopen nacht :

https://www.youtube.com/watch?v=https://www.youtube.com/watch?v=133cAX0KbTo

Dit zijn beelden van de perspresentatie :

https://www.youtube.com/watch?v=https://www.youtube.com/watch?v=VYxaO0VUhNU

Blij dat ze in Belgie nog investeren in zo’n grootse musical, zeker na het slechte nieuws van de nieuwe subsidiëring voor de komende jaren. Dat dit nog mogelijk is geeft me weer een beetje vertrouwen in de culturele sector. Beter dit dan titels te blijven herkauwen

  [ # 4 ] 25 August 2016 10:49 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

En Chaplin komt ook naar Nederland! http://www.rtlnieuws.nl/boulevard/entertainment/charlie-chaplin-musical-komt-naar-nederland

  [ # 5 ] 25 August 2016 12:06 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Maar hierdoor zijn wel de Vlaamse voorstelling geannuleerd. Enorm jammer. Vreemd dat ik nog geen mail heb gekregen van Sherpa of MusicHall.

  [ # 6 ] 25 August 2016 12:10 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Zoals ik het nu zie, zijn de voorstellingen in Antwerpen iets naar voren geschoven. Maar inderdaad, ik had hier ook graag eerst even persoonlijk bericht gehad…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 7 ] 25 August 2016 12:41 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Jammer dat ze voor de RAI gekozen hebben. Zo’n vreselijk theater.

En weer de term ‘Broadwayhit’ voor een productie dit daar geflopt is.

  [ # 8 ] 25 August 2016 01:01 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Ik ben benieuwd! Dit lijkt me zo’n heerlijke show met veren, tap etc.

Esther van Boxtel doet hier toch ook in mee? Of niet meer nu ze naar A chorus line gaat?

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 9 ] 25 August 2016 01:33 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2016-06-10

jeroentje - 16 June 2016 10:29 AM

Een orkest van 15 man en zo een cast??? Hier kijk ik ongelooflijk naar uit, ik boek morgen mijn kaartjes

En de prijzen vallen ook mee! 57,00 euro voor een golden seat? Nou ik heb geboekt. Daar kan onze roddelkoning AKA Albert Verlinde nog wat van leren….

  [ # 10 ] 25 August 2016 01:38 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  54
Geregistreerd  2014-05-09

Dat verklaard waarom Chaplin te zien zal zijn op de Musical Sing-a-Long. Ik vond het al zo opmerkelijk dat een Vlaamse show , die ( vorige week) alleen in Vlaanderen gepland stond een plaatsje krijgt.  Maar zoveel te beter , laat Nederland maar kennis maken met de zalige Nordin De Moor 😉

   Handtekening   

Ooit, die dag komt ooit, ge moogt dus nooit u dromen laten varen

  [ # 11 ] 25 August 2016 06:48 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  45
Geregistreerd  2015-09-10

Ik zie op Twitter dat Nordin in Abu Dhabi zit voor de shows van Peter Pan dus ik neem aan dat hij er niet bij zal zijn voor de uitmarkt?
Voor mij kan het niet beter uitkomen, mijn tickets worden nu vervangen voor de shows in Amsterdam. Dichterbij maar wel jammer dat het in de RAI is, er zijn zoveel betere zalen voor een musical als Chaplin

  [ # 12 ] 25 August 2016 06:59 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ochja, daar speelt hij ook in mee natuurlijk… Ik ben wel benieuwd wie hem dan gaat vervangen, aangezien hij volgens de castlijst geen understudy heeft…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 13 ] 26 August 2016 04:41 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Het officiële persbericht over de komst naar Nederland

Internationale Broadwayhit exclusief in Rai Theater

Levensverhaal van legende Chaplin naar Nederland

De grote internationale Broadwayhit Chaplin, de Musical komt naar Nederland. Het is een gloednieuwe voorstelling die gebaseerd is op de productie die in 2012 in Amerika te zien is geweest. Chaplin, de Musical krijgt een nieuwe regie, een volledig origineel set design én enkele nieuwe nummers. De grootschalige musical speelt zich af in een oude filmstudio, waarin Charlie Chaplin mijmert over zijn leven, werk en zijn belangrijkste creatie The Tramp, die voor hem zowel een zegen als vloek blijkt te zijn geweest. Men volgt Charlie vanaf zijn armoedige kinderjaren in Londen tot aan het hoogtepunt van zijn carrière, wanneer hij de beroemdste filmmaker ter wereld is. Het levensverhaal van Chaplin is complex, intrigerend en vol dramatische momenten. Deze musical toont op een spectaculaire en ontroerende wijze het genie, maar ook de grote menselijkheid van een van de grootste genieën van de 20e eeuw.

De rol van Chaplin wordt vertolkt door de Antwerpse musicalacteur Nordin De Moor. “Meer dan 250 acteurs deden auditie voor deze felbegeerde rol,” laat producent Music Hall weten. “Maar Nordin stak er met kop en schouders bovenuit.” Met onder andere de Nederlandse musicalacteurs Marleen van der Loo en Jeroen Phaff heeft Chaplin, de Musical een fantastische cast. Dit, gecombineerd met een 15-koppig live orkest, indrukwekkende decors en het levensverhaal van de grootste Hollywood legende, zorgt voor een onvergetelijke avond uit.

Aanstaande zondag, 28 augustus, geeft de cast van Chaplin, de Musical een voorproefje tijdens de Musical Sing-a-Long om 21.30 uur op NPO1.

Chaplin, de Musical zal tijdens de kerstvakantie in Nederland te zien zijn. Van 23 december tot en met 3 januari staat de voorstelling in het Amsterdamse RAI-theater.

Voor tickets en informatie kijk op http://www.chaplinmusical.nl

  [ # 14 ] 26 August 2016 04:44 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

En vanuit Vlaams perspectief

‘Chaplin, de Musical’ viert Kerst en Nieuw in Amsterdam,
‘Peter Pan, The Never Ending Story’ verzorgt het spektakel
in Stadsschouwburg Antwerpen!
Niet enkel in België wordt reikhalzend uitgekeken naar de door Music Hall herwerkte versie van ‘Chaplin, de Musical’, ook in het buitenland zijn de verwachtingen hooggespannen. De Belgische musicalproducent verkreeg de exclusieve rechten om deze prestigieuze Broadway-productie nationaal én internationaal te gaan produceren en exploiteren, en de interesse is dermate groot dat ‘Chaplin, de Musical’ al voor de start van de voorstellingen verzekerd is van een eerste buitenlands avontuur. Na de eerder aangekondigde reeks previews in december 2016 in Capitole Gent, zal ‘Chaplin, de Musical’ van 23 december 2016 tot en met 3 januari 2017 te zien zijn in het Amsterdamse RAI-theater. De speeldata tijdens die periode in Antwerpen worden verplaatst naar het laatste weekend van de kerstvakantie, van 6 tot en met 8 januari. In het voorjaar van 2017 keert ‘Chaplin, de Musical’ vervolgens terug naar Vlaanderen voor de officiële wereldpremière. Er staan voorstellingen in Antwerpen en Gent gepland.

De speeldata voor ‘Chaplin, de Musical’ van 22 tot en met 30 december 2016 in Antwerpen komen te vervallen, maar niet getreurd, want de uiterst succesvolle en internationaal gelauwerde voorstelling ‘Peter Pan, The Never Ending Story’, strijkt in de eindejaarsperiode ter vervanging neer in Stadsschouwburg Antwerpen, voor een korte en éénmalige reeks van voorstellingen. ‘Peter Pan, The Never Ending Story’ werd gecreëerd in 2012 en wist toen in België meer dan 170.000 bezoekers te bekoren. Daarna speelde de show succesvol in de grootste steden van de UK, in Dubai, Singapore, Taipei en Doha. Momenteel staat de show in Abu Dhabi. In Singapore werd de arena-versie aangepast naar een theaterversie en het is die versie die in december in Antwerpen te zien zal zijn. Er zal in Stadsschouwburg Antwerpen ook een exclusieve 3D-registratie van de voorstellingen plaatsvinden. Na de passage in Antwerpen verhuist ‘Peter Pan, The Never Ending Story’ naar Zuid-Korea. Info over de cast die in Antwerpen op de planken zal staan volgt later.

Tickets & info ‘Chaplin, de Musical’ en ‘Peter Pan, The Never Ending Story’:www.musichall.be

  [ # 15 ] 26 August 2016 05:55 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik heb inmiddels bericht gehad over het omboeken van mijn ticket.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

 1 2 3 >  Last ›
1 of 4