4 of 8 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
Hamilton Londen!
  [ # 46 ] 08 September 2017 11:42 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

http://www.hamiltonthemusical.co.uk/news

Ik hoop dat er hier geen mensen zijn die geboekt hebben in de eerste periode…

  [ # 47 ] 09 September 2017 08:52 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Blijkbaar hebben ze er vanaf het begin rekening mee gehouden, omdat ik lees dat mensen die geboekt hebben voor de eerste oorspronkelijke preview nu op dezelfde plaatsen zijn omgeboekt naar 6 december, een datum die nooit in de verkoop is gegaan. Wel netjes dat ze het zo kunnen regelen uiteraard, maar wel balen als je voor die eerste weken hebt geboekt.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 48 ] 11 September 2017 07:08 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

klopt. Erg netjes, ik ga zelf de eerste preview op goede plekken dus het was even zweten wanneer we dan zouden gaan en op welke plekken we zouden zitten. Maar ze hebben iedereen van de originele preview omgeboekt naar 6 december met behoud van plaatsen. 😊
Het beste wat ze in deze situatie hebben kunnen doen naar mijn mening. Haalt neit weg dat een gedeelte van de mensen helaas moet afhaken door vliegtickets, hotels die ze niet kunnen omboeken etc wat natuurlijk wel erg zuur is.
Ik snap dat het niet rendabel is om bijvoorbeeld een maand langer te plannen voor een verbouwing, maar come on, je weet toch dat dit soort dingen altijd uitlopen?!

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 49 ] 01 December 2017 06:17 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Er zijn nieuwe plaatsen vrij gegeven voor ‘Hamilton’. Heb een mooie kaart kunnen boeken in de stalls voor december tegen de reguliere prijs van £ 89.50.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 50 ] 01 December 2017 08:07 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

10 pond lottery
http://www.hamiltonthemusical.co.uk/news

  [ # 51 ] 06 December 2017 10:05 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

EINDELIJK. de dag is er, haha!
Zitten er meer forummers in de zaal vanavond?

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 52 ] 06 December 2017 11:52 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

If only…  Heel veel plezier in ieder geval! Ben maar een klein beetje stikjaloers 😉

  [ # 53 ] 06 December 2017 02:40 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Veel plezier Anniek (ik moet helaas tot boxing day wachten) en ik hoop dat je ons verblijdt met een uitgebreid verslag!

  [ # 54 ] 06 December 2017 03:41 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Hoop dat het gaat lukken! Ik ben zo excited dat ik de helft niet eens ga opslaan bn ik bang :D. Alleen al het theater in gaan dat er vanaf de foto’s echt fantastisch uit zag.. Ik heb er zin in! :D

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 55 ] 06 December 2017 04:23 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Heel veel plezier vanavond en geniet ervan ! Ik mag later deze maand. In ieder geval al een stuk dichterbij dan mei 2018.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 56 ] 06 December 2017 07:05 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Veel plezier anniek! Ik reken op je verslag hoor! Ik moet helaas wel tot mei 2018 wachten…

  [ # 57 ] 07 December 2017 08:40 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Waar te beginnen… Ik ga heel veel vergeten, dus zal deze post waarschijnlijk duizend keer editen.

Het ticketing systeem is heftig maar werkte gisteren heel soepel: Buiten in de rij werd ons al meerdere keren gevraagd naar ID, bankpas en email. Na de tassencontrole en direct bij binnenkomst geef je je kaart aan een medewerker die het in een soort pinapparaat stopt. Dit apparaat herkent de gegevens (daarom moet je dus de kaart meenemen waarmee je de payment hebt gedaan, en niet zomaar een kaart waar je naam op staat) en print dan direct jouw kaartjes uit. (meer een soort bonnetjes, niet heel speciaal maar wel in Hamilton stijl).
Ik had dus een kaartje gekocht voor een vriend van me, met het idee, ik haal m op, en geef hem dan aan hem, maar dat plan lijkt dus niet door te kunnen gaan.. (Ik hoorde ook dat er geen re-admittance is, en dat in de pauze een klein stuk was afgezet voor rokers/mesnen die even naar buiten wilde.)

nouja, binnenkomst: er hing natuurlijk een enorme buzzz, en een verflucht :p.
Een deel bij de wc stond nog in de steigers, maar wow, wat is het prachtig geworden!! Ik heb niet eens alle verdiepingen gezien maar het zag er prachtig uit.
De merchandise was een beetje karig, ze hadden wel redelijk wat verschillende soorten dingen, alleen het was een vitrine kastje en een tafel waarvan verkocht werd. De rij hiervoor ging door de hele foyer (wij hebben bijna een uur gewacht en waren om 19.27 de laatste die werden geholpen voordat we naar de zaal werden gedirigeerd. (Cam Mackintosh deed zelf een rondje foyer om erop toe te zien dat alles gebeurde zoals hij wilde haha).
Ik hoop dat ze dit nog wat meer aankleden/veranderen, maar dat is dan ook echt mijn enige kritiek. De rij was heel lang, maar er bleek achteraf ook nog boven een merch stand te zijn, mocht iemand binnenkort gaan en de rij te lang vinden; check dus ook even de andere verdiepingen.
Update: Ik heb al rumours gehoord dat ze echt een merch hoek gaan inrichten, wat me logisch lijkt. Waar de merch nu was, was alleen net een paar uur daarvoor geverfd, dus dat was waarschijnlijk de reden voor de summiere aankleding.


De ushers waren extreem vriendelijk, en ook in een nieuw kostuum. (Er is gekozen voor veel bruin hout met een koraalgroen en goudachtig decor, en de ushers dragen eenzelfde kleur groen, voor wie daarin geinteresseerd is haha!)

De vernieuwde zaal ziet er ontzettend mooi uit, goede zichtlijnen, comfortabele stoelen hoewel het qua beenruimte nog steeds op plekken krap is. (wij zaten midden-achterin de dress circle; fantastisch zicht, maar de beenruimte was niet mega). Lin zat zelf in een box achterin de stalls, en het publiek explodeerde toen hij werd gespot.

Dan de show: NIET NORMAAL. Hier ga ik heel veel vergeten te schrijven, maar ik ga een poging wagen. Heel kort zal ik iets proberen te zeggen over de individuele rollen, maar laat me voorop stellen dat dit zo’n ontzettende ensemble-Team show is.

Het voelde niet als een eerste preview, er is voor zover te zien geen stap verkeerd gezet, de staging en de choreos zijn extreem strak. Of het nou een lastige dans is of millimeter werk in waar iemand z’n voet neerzet; het klopt allemaal. Het licht, het geluid (wow, kraakhelder, elk woord kunnen verstaan zelfs in guns and ships) het staat gewoon al.  De band speelt met zoveel energie, ik kon niet stilzitten en ook om mij heen zaten veel mensen op het puntje van hun stoel mee te deunen met hun hoofd.

De cast: WOW WOW WOW. Het eerste nummer moest ik persoonlijk even wennen, want in je hoofd zitten toch de OBC stemmen, maar dat verdween snel. Iedereen was zo goed, en heeft nu al een eigen draai aan bepaalde rollen weten te geven.

King George had de lachers op zijn hand, en was subliem maar nergens was het een kopie.

LaFayette heeft een behoorlijk dik accent, en speelt lekker camp, maar nergens wordt het echt te, en zijn hele appearance en mimiek doen je hem niet snel vergeten. Ook als Jefferson is het een verschijning die je niet snel vergeet, de cabinet battles waren te gek!

Rachel John en Rachel Ann Go als de twee oudste Schuyler Sisters; wauw, wat een genot om hen te horen zingen. Ontzettend sterk acteerwerk ook. Ik vond Rachel Ann Go in de eerste acte nog een beetje meh, maar toen kwam Burn. HALLO.  Peggy vond ik als Maria Raynolds heel sterk, als Peggy vond ik haar net niet het ‘hele kleine zusje, maar ze deliverede ‘AND PEGGY’ wel heel lekker.

Ugoala als Washington was intens, wat een appearance en stem heeft die man. Kreeg bijna een open doekje aan het einde van one last time.

Cleve September is briljant; als stoere jonge kerel Laurens of als zoontje Philip hij staat er, en doseert zo goed.

Tarinn Callender heeft de jackpot te pakken; net geslaagd en dan Mulligan/Madison mogen vertolken; en hoe!

Giles Terera als Burr gaat prijzen winnen. In het begin moest ik even wennen want soms lispelt hij een beetje maar wat telt is wat hij neerzet en hij was zo ontzettend goed.

Jamael Westman als Hamilton; Wat een prestatie. Hij was heel gedoseert en rustig in zijn spel, waarschijnlijk zal dit nog wel iets intenser worden, maar hij was zo goed. Op sommige momenten had ik wat meer passie/ambitie verwacht en bleef hij wel heel rustig/gedoseerd, maar hij heeft echt zijn eigen draai aan de rol gegeven, probeert nergens LMM na te doen, waar ik heel veel respect voor heb. Iedereen heeft toch een bepaalde verwachting, maar Jamael doet echt zijn eigne ding en dat werkt. Ook ik dacht soms, oh maar LMM deed… maar dat heb ik gelukkig snel los kunnen laten. Ook bij de andere castleden.
Hij is de langste van de company wat een heel mooi plaatje geeft, samen met Washington (wat echt een beer van een vent is), en ook mooi mengt met Eliza die heel klein is.

Ensemble-wise staat het echt al als een huis; zoals al eerder gezegd, de choreos waren strak, de staging is bizar en ook alle ensemble stukken gaan synchroon (zelfs de fluisterende zinnen). Een aantal tekstwijzigingen: de eerste die bovenkomt is: “John Adams doesn’t have a real job anyway” he sings “Vice President isn’t a really job anyway”

Natuurlijk zijn er nog wel wat dingetjes die gefinetuned zullen worden, en zal de show alleen nog maar groeien, maar als ik niet had geweten dat gisteren de eerste preview was had ik het er zeker niet vanaf gezien.

[ Gewijzigd: 07 December 2017 01:42 PM by Anniek ]
   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 58 ] 07 December 2017 01:04 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Haha, wat een heerlijk enthousiast verslag! Het publiek zal wel extatisch zijn geweest, lijkt me te gek om in zo’n zaal te zitten. En fijn dat het met de ticketcontrole soepel liep! De regels voor tickets kopen/ophalen zien er vrij strikt uit, maar wel goed dat ze alles doen om doorverkoop tegen idiote prijzen te voorkomen.

Ik heb vooralsnog geen kaarten voor de show of überhaupt een trip naar Londen in het vooruitzicht (oh Prizeo, laat me het première-arrangement winnen 😊) maar na de eerste berichten op social media begin ik wel voorzichtig te vrezen voor mijn bankrekening haha.

[ Gewijzigd: 07 December 2017 03:13 PM by Laush ]
  [ # 59 ] 07 December 2017 04:21 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Dank Anniek voor het vette verslag, het is lastig nog langer te moeten wachten maar het is aan de andere kant heel gaaf dat ik tweede kerstdag een keer in het theater zit en bij wat voor een show EN met plaatsen op rij C stalls…

  [ # 60 ] 07 December 2017 05:13 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Fijn verslag anniek! Ik kan me je opwinding zo voorstellen!
Geniet lekker na 😊

‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
4 of 8