1 of 2 |  1 2 > 
Adèle, Conny, Jasperina — De grote drie
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Houten, 8 april 2016

Nieuwe Nederlandse personality-musical over Adèle, Conny, Jasperina — De grote drie

Ellen Pieters, Frédérique Sluyterman van Loo en Hanneke Drenth gaan de hoofdrollen vertolken in deze nieuwe Nederlandse personality-musical van producent Dommelgraaf & Cornelissen Entertainment. Artistiek directeur Hans Cornelissen: “Stel je voor dat Adèle Bloemendaal, Conny Stuart en Jasperina de Jong ooit als de drie theaterdiva’s samen op het toneel hadden gestaan. Met hun mooiste repertoire, maar ook met hun uiteenlopende karakters en de daaruit voortvloeiende wrijvingen. In deze komische voorstelling met een fictief verhaal over een aantal maanden uit hun levens komen we tot het concert dat we nooit zagen, maar wel altijd erg hebben gemist.”

In de voorstelling Adèle, Conny, Jasperina — De grote drie krijgt Adèle Bloemendaal (Ellen Pieters) een uitnodiging om voor een rijke club Hollandse emigranten in het buitenland op te treden. Samen met Conny Stuart (Frédérique Sluyterman van Loo) en Jasperina de Jong (Hanneke Drenth). De aantrekkelijke gage maakt het weigeren bijna onmogelijk. Slagen de dames, die alle drie gewend zijn om de hoofdrol te spelen, erin om een show te maken? Verdraagt het koninkrijk van het podium drie vorstinnen tegelijkertijd?

Het wordt een komisch samenzijn van drie grande dames en hun assistent Colin (David van den Tempel), die we volgen tijdens de heftige voorbereidingen op het concert met daarin een hoofdrol voor hun mooiste liedjes als Dobbe, Dobbe Dobbe, Oh, mijn lichaam, Jaloezie, Ik hoef alleen maar even zo te doen, De vleselijke woning, Het is over, Wat voor weer zou het zijn in Den Haag, De minutenwals, De Wandelclub en Roll another one. Lars Boom is verantwoordelijk voor het script en de regie is in handen van Paul van Ewijk. Met een live-combo onder leiding van Nico van der Linden.

Adèle, Conny, Jasperina — De grote drie is vanaf februari 2017 in de Nederlandse theaters te zien en gaat in première op 12 februari 2017 in de Stadsschouwburg Utrecht.
Voor meer informatie http://www.dommelgraafencornelissen.nl.

  [ # 1 ] 09 April 2016 11:45 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Wat ik kenmerkend vind is dat ik grote namen in de rollen mis. Ik had Lone of Mariska minstens verwacht in deze voorstelling.

Frederique vind ik geweldig trouwens. Ellen Pieters vind ik meer geschikt voor volkse rollen, dan voor een theaterdiva geschikt. Ik ben heel nieuwsgierig naar deze voorstelling.

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 2 ] 09 April 2016 12:10 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Hmm, deze voorstelling trekt mij vooralsnog totaal niet…

  [ # 3 ] 09 April 2016 12:14 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

[quote author=“Robin” date=“1Ellen Pieters vind ik meer geschikt voor volkse rollen, dan voor een theaterdiva geschikt. .

Heb je der niet als de Zangeres zonder Naam gezien? Of als Maxima bij Kopspijkers. Die vrouw kan imiteren als de beste!

Jammer alleen dat Rosalie niet meer mee doet, die was eerst aangekondigd als Jasperina

  [ # 4 ] 09 April 2016 12:19 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ellen Pieters ziet er geweldig uit op de promotiefoto.  Ze lijkt als twee druppels water op Adèle.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 5 ] 09 April 2016 12:37 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Ik vind ze alle drie er griezelig dicht bijkomen. Erg goed gedaan.
Ik heb er juist heel veel zin in deze voorstelling.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 6 ] 09 April 2016 02:21 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Misschien vreemde vraag tussendoor maar kan iemand vertellen waarom Rosalie de Jong niet meer meedoet?

  [ # 7 ] 09 April 2016 04:06 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ze lijken inderdaad alle drie erg goed. Ik kijk er erg naar uit. Een paar jaar geleden ook al een prachtige voorstelling over Adèle gezien van Paul Groot en Sanne Wallis de Vries. Daar was ze zelf toen ook nog bij betrokken. Dat zal nu waarschijnlijk anders zijn. Conny leeft natuurlijk niet meer. Heeft Jasperina wel iets te maken gehad met de ontwikkeling?

  [ # 8 ] 09 April 2016 04:16 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Anme - 09 April 2016 02:21 PM

Misschien vreemde vraag tussendoor maar kan iemand vertellen waarom Rosalie de Jong niet meer meedoet?

Ze heeft in 2015 eens gezegd dat ze hieraan deelnam, of Rocky bevalt te goed of ze mag toch Mary spelen maar dan in Duitsland ?

  [ # 9 ] 09 April 2016 07:00 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

@sky: Oké, bedankt voor je reactie!

  [ # 10 ] 25 April 2016 12:51 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

De trailer ziet er al goed uit.

  [ # 11 ] 25 April 2016 12:56 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Heerlijk! Echt heel goed gedaan.

Klein tekstfoutje in De minutenwals, maar ach. Kniesoor die daar op let.

  [ # 12 ] 25 April 2016 01:15 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Ik word heel erg blij van deze trailer :D

  [ # 13 ] 25 April 2016 08:44 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Wat een waanzinnige trailer!

Ellen is fantastisch als Adèle en Frederique en Hanneke zijn ook top! Ik kijk er naar uit, onlangs sprak ik Frederique voor een interview en zij was al super enthousiast!

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 14 ] 26 April 2016 09:37 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

Dit ziet er echt heel gaaf uit! Echt iets om naar uit te kijken…
De dames vind ik alle 3 perfect getroffen - nu al - zonder dat het Koefnoen-imitaties zijn geworden. En dat vind ik, in dit vroege stadium, bijzonder knap!

  [ # 15 ] 22 January 2017 11:27 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  57
Geregistreerd  2012-05-21

Ik lees zojuist dat Adele Bloemendaal gisteren op 84-jarige leeftijd is overleden.

 1 2 > 
1 of 2