2 of 42 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
On Your Feet
  [ # 16 ] 10 May 2016 09:00 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Theo - 08 May 2016 04:19 PM

Ik moet er een beetje van huilen dat Stage dit soort keuzes maakt. Gloria Estefan heeft toch haar grootste successen gekend in de jaren ‘80 en ‘90. In ieder geval lang geleden en tegenwoordig niet erg relevant meer. Waarom er dan juist een musical komt over haar is mij een raadsel.

The Four Seasons waren ook niet echt actueel meer. Of Queen. Of Abba. The Miami Sound Machine heeft Latin Pop op de kaart gezet en daar is het nooit meer van verdwenen. What’s your point?

  [ # 17 ] 10 May 2016 09:13 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Harry - 10 May 2016 09:00 AM
Theo - 08 May 2016 04:19 PM

Ik moet er een beetje van huilen dat Stage dit soort keuzes maakt. Gloria Estefan heeft toch haar grootste successen gekend in de jaren ‘80 en ‘90. In ieder geval lang geleden en tegenwoordig niet erg relevant meer. Waarom er dan juist een musical komt over haar is mij een raadsel.

The Four Seasons waren ook niet echt actueel meer. Of Queen. Of Abba. The Miami Sound Machine heeft Latin Pop op de kaart gezet en daar is het nooit meer van verdwenen. What’s your point?

Vraag random mensen op straat naar ABBA/Queen en iedereen (ook echt jonge mensen) kennen een paar hits van ze. Ik denk dat dit vele malen minder is als men naar the Miami Sound Machine vraagt of naar Gloria Estefan zelf.
Althans, misschien kennen ze de muziek wel, maar weten niet welke artiest erachter zit.

Ik denk niet zozeer dat het gaat om actueel zijn, maar om een verwacht draagvlak. ABBA had een tijdje geleden de film versie waardoor weer een nieuw publiek wordt aangetrokken. Queen wordt nog veel gedraaid en ook jongeren komen er sneller mee in aanraking dan met MSM.

En bij het grote publiek denk ik dat ABBA/Queen bekender zijn dan Gloria Estefan.  Wat niet wil zeggen dat het niet werkt als show, want je hoeft haar repertoire er niet voor te kennen denk ik.
Ik kende ook niet alles van Franki Valli, maar dat maakte niet dat ik Jersey Boys als show minder vond, dan wanneer ik het hele repertoire had gekend.

Maar iets marketeren als Gloria Estefan musical roept denk ik een minder groot publiek op dan een ABBA of een Queen musical.

[ Gewijzigd: 10 May 2016 09:16 AM by Anniek ]
   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 18 ] 10 May 2016 10:01 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

ABBA en Queen zijn altijd populair gebleven. Kijk maar naar het aantal hits in de Top 2000 en hoe succesvol de concerten van Queen nog steeds steeds zijn en hoezeer er nog altijd vraag is naar een reünie van ABBA. Bovendien gaan Mamma Mia! en We Will Rock You ook niet over de band zelf. Bij On Your Feet ligt dat anders. In 2003 stond er voor het laatst een nummer van Gloria Estefan in de Top 2000 en de musical gaat over haar leven en dat van haar man. Daar moet je zin in hebben. Zeker als de artiest niet zo populair (meer) is.

Ik heb overigens nog nooit van The Miami Sound Machine gehoord.

  [ # 19 ] 10 May 2016 02:18 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Of jij er nog nooit van hebt gehoord zegt niet zoveel natuurlijk. De muziek is catchy genoeg om dit met commercials goed aan de man te brengen.

  [ # 20 ] 10 May 2016 02:31 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Moeder ik wil bij de Revue, was bekend van een succesvolle tv serie. Had veel bekende oer-hollandse liedjes er in en bekende hoofdrolspelers. En toch was het geen groot succes met veel lege stoelen elke avond.

The Bodyguard is een bekende film en Whitney is altijd in het nieuws geweest. En de musical is een grote hit.

Je kan tegenwoordig nergens meer een peil op trekken. Maar of On your feet nu zo aantrekkelijk is voor de Nederlandse markt, ik betwijfel het.

  [ # 21 ] 10 May 2016 09:34 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Harry - 10 May 2016 02:18 PM

Of jij er nog nooit van hebt gehoord zegt niet zoveel natuurlijk. De muziek is catchy genoeg om dit met commercials goed aan de man te brengen.

Absoluut waar hoor, maar het is wel voor het eerst dat ik de artiest die aan jukeboxmusical gelinkt is niet ken.

  [ # 22 ] 10 May 2016 09:42 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Ik kan me ook wel vinden in deze discussie. Voor mij is Gloria Estefan ook niet echt bekend en een musical over haal leven spreekt me daarom ook niet echt aan. Als ze nu een voorstelling hadden gemaakt met haar muziek, maar met een heel ander verhaal (à  la Mamma Mia en We Will Rock You) had het waarschijnlijk interessanter geweest en het het een breder publiek aangesproken dan enkel de Gloria Estefan fans.
Dus ik vrees ervoor of deze show in NL zou werken. 😕

  [ # 23 ] 11 May 2016 07:48 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

jonahke - 10 May 2016 09:42 PM

Ik kan me ook wel vinden in deze discussie. Voor mij is Gloria Estefan ook niet echt bekend en een musical over haal leven spreekt me daarom ook niet echt aan. Als ze nu een voorstelling hadden gemaakt met haar muziek, maar met een heel ander verhaal (à  la Mamma Mia en We Will Rock You) had het waarschijnlijk interessanter geweest en het het een breder publiek aangesproken dan enkel de Gloria Estefan fans.
Dus ik vrees ervoor of deze show in NL zou werken. 😕

Maar misschien heeft ze wel een mega interessant leven! Dat zou ik dan nog het voordeel van de twijfel willen geven. Als ze de muziek goed aan een verhaal kunnen koppelen. Maar anders ben ik inderdaad liever voor een finctief verhaal dat goed klopt met de muziek.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 24 ] 11 November 2016 06:02 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Stage Entertainment heeft audities uitgeschreven voor On Your Feet. Er wordt verder geen startdatum genoemd.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 25 ] 11 November 2016 08:26 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Vraag me af hoe bekend Gloria Estefan eigenlijk in Nederland is..

  [ # 26 ] 11 November 2016 08:53 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Ik ben zelf 16 en ken een paar liedjes, maar het verhaal geen idee. Daarom zal ik ook alleen voor de muziek naar het theater gaan. Volgens m’n moeder, die het verhaal wel kent, is het niet zo heel interessant. Mijn moeder ziet dan ook veel liever de show over Tina Turner, die wel een heel interessant verhaal/leven heeft. Maar we gaan het zien! Ik ben wel heel nieuwsgierig!

  [ # 27 ] 11 November 2016 09:11 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik denk dat het grootste deel van de mensen Conga en wellicht Rhythm Is Gonna Get You kent en that’s it. Ben benieuwd wat het qua casting gaat worden! Op de website staat expliciet vermeld dat de (hoofdrol)spelers voor Cubaans door moeten kunnen gaan, maar misschien gaan ze daar wel losjes mee om.

  [ # 28 ] 11 November 2016 09:32 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

On Your Feet speelt op Broadway voor halflege zalen, dus in Nederland zal het wel een hit worden. Want je kunt veel van het gemiddelde musicalpubliek in Nederland zeggen, maar kritisch is het niet.

  [ # 29 ] 12 November 2016 06:51 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik ken wel aardig wat liedjes van Gloria Estefan, maar zit niet echt op deze show te wachten. Dt wordt weer zo’n show waarin ze bekende muziek gebruiken om mensen te trekken. Ik blijf erbij dat ik liever producties als Aida, Elisabeth of The Phantom terug zou willen zien

  [ # 30 ] 12 November 2016 09:18 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Zal wel weer een tintelfrisse versie worden….
Het huidige SE beleid is overigens zeer goed voor mijn portemonnee 😊

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 42