27 of 42 | ‹ First  < 25 26 27 28 29 >  Last ›
On Your Feet
  [ # 391 ] 02 October 2017 10:03 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Aan de kassa van het Cirustheater weet ik niet, maar aan de kassa van het Beatrix theater zeker wel. En ik ben 99% zeker dat je de extra kosten dan kunt vermijden.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 392 ] 02 October 2017 10:24 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  428
Geregistreerd  2008-08-05

Ik heb eerder de neiging om mijn geld in een treinreis naar een kassa te steken dan aan Evenim te ‘schenken’

   Handtekening   

De echte Beer

  [ # 393 ] 03 October 2017 09:13 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  223
Geregistreerd  2008-02-19

Ik denk niet dat je kaartjes voor On Your Feet kunt kopen bij het Circus theater, maar toen ik de laatste keer naar The Bodyguard ging heb ik mijn kaartjes ook bij de theaterkassa van het Beatrix theater gekocht en toen hoefde ik alleen de daadwerkelijke prijs van de kaartjes te betalen en dus geen servicekosten.

   Handtekening   

‘The hardest thing in this world is to live in it. Be brave. Live.’

  [ # 394 ] 03 October 2017 09:48 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  89
Geregistreerd  2010-12-20

Ik heb een tijdje geleden wel bij het circustheater voor het beatrixtheater kaartjes gekocht, je zou ze ook even van te voren kunnen bellen dat is een gewoon nummer zonder extra kosten.

   Handtekening   

LM,cats,Phantum,,elisabeth,evita,cyrano,anatevka,miss saigon,starlight express,titanic,joe,aida,TLK,TW,3 musk.,ciske de rat,SB,joseph,MM.crazy sh.,all sh. up,PC,UT,wwry,MP,SVO,wicked,TLM,NTN.

  [ # 395 ] 05 October 2017 09:40 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  223
Geregistreerd  2008-02-19

Het speelschema van Tommie Christiaan en Jim Bakkum voor november staat op de website van Stage. Hopelijk krijgen ze dit keer niet zoveel klachten over speelschema’s, zodat ze die gewoon op de website kunnen blijven plaatsen.

Voor die laatste paar weken van oktober is nog niks bekend, al heb ik wel een vermoeden dat Jim de première zal spelen (hij was ook al Emilio op de Uitmarkt) dus dat hij veel van de dagen voor de première ook zal spelen om ‘in te komen’.

Voor de mensen die het zich trouwens af vroegen: Tommie speelt 12 keer in de maand en Jim 16 keer. Bij de matinee van 18 november is nog niet bekend wie er zal spelen. Bij The Bodyguard was het in het begin weleens zo dat, wanneer er nog niet bekend was wie een bepaalde dag zou spelen er die dag een understudy opging. Het zou mij dus niet heel erg verbazen als dat die dag bij OYF misschien ook zo is.

Is er trouwens al bekend wie er understudy Emilio is/zijn?

   Handtekening   

‘The hardest thing in this world is to live in it. Be brave. Live.’

  [ # 396 ] 17 October 2017 09:18 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2014-12-15

Vanavond werd de musical On Your Feet voor de allereerste keer gespeeld voor publiek. Los van wat mini foutjes was het een geweldige avond met vooral topprestaties van Vajen van den Bosch, Jim Bakkum en Nurlaila Karim. Maar ook alle bijrollen waren stuk voor stuk goed qua zang en spel. Het eenvoudige maar vernuftige decor in combinatie met de geweldige band tot slot, maakte dit als totaal een erg prettig avondje musical.

Enkele foto’s op https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10212290541236022&id=1153401726

[ Gewijzigd: 17 October 2017 09:32 PM by tberends ]
   Handtekening   

Musicalliefhebber/bezoeker, verzamelaar musicalbrochures, voormalig lid nominatiecommissie musical-awards, voormalig presentator theaterprogramma op de radio. Bijnaam: lopende musical encyclopedie

  [ # 397 ] 17 October 2017 11:27 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ik was er dinsdagavond ook en ben bijna sprakeloos. Echt stukken beter dan ik verwacht had na dat matige optreden op de Uitmarkt! Het begint al veelbelovend met de retestrakke band (o.l.v. Marco Braam als ik het goed heb gezien) die de latin muziek met veel passie en volume de zaal in blaast.

Dan Vajèn.
Ik snap nu waarom ze die rol heeft bemachtigd. Ze zingt de partijen moeiteloos weg en haar stem, haar timbre is als twee druppels water dat van Gloria. Een bijna 100% match. Flinke stappen voorwaarts gezet na Grease, ook in haar spel (en het was al heel behoorlijk).

En Jim?
Nou in het begin begrijp ik niet waarom Gloria op Emilio is gevallen als Jim hem als een schuchtere, wel aardige jongen neerzet (wat Jim eigenlijk zelf is). Later in de voorstelling is ie wat autoritairder, maar toch, het mocht wel wat krachtiger. Zang was goed al had hij wel de neiging om sommige woordjes zo aan elkaar te rijgen dat het onverstaanbaar werd. Dat zijn wel punten waar nog aan gewerkt kan en zal moeten worden.

Gloria’s (groot)ouders. Ook de “oudgedienden” Nurlaila Karim (moeder) en Ellen Evers (oma) speelden en zongen sterk. Vooral Nurlaila liet zien in haar spel en horen in haar zang nog lang niet afgeschreven te zijn. Een Musical Award zou een terechte beloning voor haar zijn. Leuk ook Frank van Hengel weer in een rol te zien als vader van Gloria - vrij klein, maar goed gespeeld en gezongen.

De vaart in de voorstelling zit er goed in en dat blijft zo tot het einde met weer een megamix bij het eindapplaus - dat is het moment dat we Jim horen rappen. Nog niet vlekkeloos maar zoveel beter dan op de Uitmarkt. Naast de prestaties van de belangrijkste acteurs moet ook zeker een compliment worden gemaakt aan het ensemble, dat mede door hun inbreng de pauzefinale ‘Conga” tot een hoogtepunt maakt, naast “Anything for You” (deels een duet van Vajèn met Gloria’s zuster Rebecca gespeeld door Sky Lemmer, dal al vrij vroeg in de eerste akte zit). Ook zij maakt een sterke indruk en ook de rollen voor jeugdigen vallen op al zijn ze niet groot (o.a. jonge Gloria en Emilio).

Tot nu toe is één alternate bekend of “samen delen” het is maar hoe je het omschrijft, ik denk dat Tommie Christiaan ook wel indruk kan maken als Emilio. Er zijn ook wel namen genoemd als alternate van Vajèn, gelukkig heb ik daar nog niks van bewaarheid zien worden, want Vajèn is in deze voorstelling een heeeel sterk punt.

Alweer een musical om dit seizoen niet te missen!

  [ # 398 ] 18 October 2017 08:31 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

Ik ben het wel met je eens Hans, al ben ik wat minder enthousiast over Jim, elke rol die hij speelt is hetzelfde, altijd vlak en ik hou gewoon niet van zijn stem, denk echt dat het met Tommie een verademing zal zijn.

En wat ik niet verwacht had is dat de show veel “donkerder” is dan verwacht, het is eigenlijk alleen maar ellende wat aan bod komt, dus als je nog gaat, verwacht niet de vrolijkste show die je gezien hebt, daarom was ik ook we blij met de megamix,  die zorgt er voor dat jij toch nog blij de zaal uit gaat.

Inderdaad een top enesemble, maar sommige hadden zoveel rolletjes dat ik het soms even niet meer snapte wie of wat ze nou waren (nou voelde ik mij gister ook niet fit, het kan ook daar aan gelegen hebben dat ik het soms even niet meer kon volgen)

  [ # 399 ] 20 October 2017 11:36 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  223
Geregistreerd  2008-02-19

Last minute besloot ik vandaag (vrijdag 20 oktober 2017) ook maar eens naar deze voorstelling te gaan. Er is veel over deze voorstelling (en dan met name de casting) gezegd, ook door mij, dus ik was erg benieuwd hoe de Nederlandse versie van deze show nou zou zijn.

En ik was blij verrast! Vajen van den Bosch zet echt een geweldige Gloria neer. Oké, ze mag dan wel niet helemaal lijken op de echte Gloria en ze is misschien niet helemaal 100% geloofwaardig als moeder van een kleine jongen, maar haar zangprestaties zijn echt van een onwijs hoog niveau. Het lijkt haast alsof het haar geen moeite kost om kort achter elkaar de moeilijkste liedjes weg te zingen. Haar acteerprestaties zijn ook erg goed. Ik snap nu wel waarom ze Vajen als Gloria hebben gecast, hahaha.

Toen ik de kaartjes kocht had ik eigenlijk verwacht Jim als Emilio te zien, maar tot mijn verassing speelde vandaag Tommie Christiaan voor de eerste keer als Emilio. En dat doet hij fantastisch. Zijn Emilio is charmant, zelfverzekerd maar ook kwetsbaar. Echt heel mooi om te zien. Vocaal gezien deed Tommie het ook echt top. Ik ben al jaren fan van zijn zangkwaliteiten en hij stelde zeker niet teleur. Eigenlijk ben ik nu wel een beetje benieuwd om te zien hoe Jim de rol invult, want stiekem kan ik het me moeilijk inbeelden.

Tommie maakte trouwens wel een klein foutje geloof ik, want op een gegeven moment moest hij volgens mij de jas van Gloria meenemen, maar dat vergat hij. Dus gooide Vajen de jas maar op de grond waarna één van de ensemble-leden tijdens het nummer onhandig de jas backstage gooide. Het zag er wel grappig uit, haha.

Overigens wist ik dat Emilio in de Amerikaanse show een zwaar Cubaans accent heeft (net als de echte Emilio) dus ik vroeg me al af hoe ze dit in de Nederlandse show zouden doen. Ik was dus wel verbaasd dat Tommie helemaal geen accent heeft als Emilio. Dat is waarschijnlijk een bewuste keuze geweest van het creative team, maar ik vond het persoonlijk wel jammer want door het gebrek aan accent vielen een aantal grapjes over Emilio’s gebrekkige Engels weg.

Nurlaila Karim en Ellen Evers zette ook hele goede rollen neer. Nurlaila speelt de rol van de boze, bezorgde moeder erg goed. Vocaal gezien heeft ze net zoals in The Bodyguard niet ontzettend veel nummers, maar ze zingt de liedjes die ze wel heeft echt geweldig. Ik houd van deze vrouw en haar stemgeluid! Ellen als Consuelo had de lachers op haar hand. Ze is het meest komische personage, en dit speelt ze ook erg leuk! Ik vind het wel een beetje jammer dat Consuelo opeens abrupt tijdens de tweede akte verdwijnt, al snap ik het wel.

Frank van Hengel vind ik eerlijk gezegd qua uiterlijk niet zo passen als de vader van Gloria (misschien oogt hij te jong?) maar ik vond zijn stem wel heel fijn om naar te luisteren. Hij levert een prima prestatie af.

Gloria’s zus Rebecca werd gespeeld door Sky Lemmer. Ze zingt en acteert erg goed, maar als ik heel eerlijk ben is de rol van Rebecca een beetje nutteloos in de show. Ze voegt niet bijster veel aan het geheel toe, al snap ik dat het weglaten van dit personage ook niet echt kan. Ik las trouwens dat Sky understudy Gloria is dus ben wel benieuwd hoe zij het zou doen als leading lady!

Het ensemble is erg sterk, al vond ik het op een gegeven moment wel lachwekkend wanneer er één ensemble-lid wéér een andere rolletje speelde. Alessandro en Talita heb ik echt zo vaak langs zien komen in verschillende rolletjes dat ik er gewoon om moest lachen na de zoveelste keer. Ik kan me inderdaad voorstellen dat. net als AfterForever hierboven, sommige mensen in de war raken wie in het ensemble nou precies wie speelt. Verder waren ze erg sterk!

Kortom, ik heb genoten en denk dat ik deze voorstelling zeker wel nog een keer zal zien dit seizoen. Ik ben benieuwd of het aan zal slaan bij het grote publiek!

   Handtekening   

‘The hardest thing in this world is to live in it. Be brave. Live.’

  [ # 400 ] 21 October 2017 01:20 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  418
Geregistreerd  2011-01-08

Over het zusje van Gloria gesproken, volgens mij werd ze woensdag door Keoma gespeeld.

  [ # 401 ] 22 October 2017 09:41 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Kan iemand die al naar de voorstelling geweest is mij vertellen hoe laat de voorstelling afgelopen is als die om 20:00 begint? Kortom hoe laat je buiten kan staan i.v.m. openbaar vervoer?

  [ # 402 ] 22 October 2017 10:38 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

22.50 uur

  [ # 403 ] 23 October 2017 11:47 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  27
Geregistreerd  2003-06-27

Klopt, woensdag 20 okt speelde inderdaad keoma als Rebecca (had een foto genomen van de castlijst op de tv omdat ik altijd later nieuwsgierig ben naar de kinderen).

Vond het alleen vreemd dat er gemeld werd dat het een kleine Emilio is. Volgens mij is het jongetje diverse malen op toneel geweest maar als de zoon van Emilio en Gloria, Nayib. Dus volgens mij klopt de naam niet op die castlijst. Dit heb ik ook reeds op twitter aan on your feet account gezegd en gevraagd. Ben benieuwd wat ik als antwoord krijg. Ik kan mij geen kleine Emilio herinneren,.

  [ # 404 ] 23 October 2017 11:50 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

@Hanstmf: Bedankt!

  [ # 405 ] 23 October 2017 01:16 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

@bianc75 Kleine Emilio wordt gespeeld bij de vliegveldscène in Madrid, waar Emilio terugdenkt hoe hij afscheid nam in Cuba.

‹ First  < 25 26 27 28 29 >  Last ›
27 of 42