6 of 7 | ‹ First  < 4 5 6 7 > 
Broadway aan de Amstel 2017
  [ # 76 ] 06 April 2017 04:14 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2016-06-10

Zo hé wat een enthousiaste reacties… Ik ben hier niet zo enthousiast over. Waarom niet? Omdat als er een ding is waar nederland goed in is -in deze tijd- dan zijn het toneelstukken. In musicals? Het is ten eerste behoorlijk ongeloofwaardig dat er nu een toneelstuk wordt gebracht, onder de naam “Broadway” aan de Amstel terwijl deze show van origine helemaal geen broadway productie is maar een west end productie. Begrijp me niet verkeerd; bijzonder is deze show zeker. Maar waarom geen sterke musical? De enige sterke musicals die in ons land te vinden zijn komen van het Zonnehuis. En na alle ronduit tenenkrommende slechte producties van Stage Entertainment ben ik erg teleurgesteld dat Carré geen sterke musical naar nederland haalt. Jammer zeer jammer. Pippin werd zo goed ontvangen, en we lopen over van de goede toneelstukken in Nederland. In mijn ogen waren we eerder toe aan sterke musical dan een toneelstuk. Daarbij komt dat als je het wordt Broadway in de mond neemt er andere musicals én toneelstukken zijn die Broadway echt vertegenwoordigen.  Zoals Hamilton. Maarja in plaats van die musical te brengen mogen we wachten op de verkrachting ervan die over een jaar of drie komt. Mocht Lin Manuel Miranda in stemmen [en als ie dat doet twijfel ik ook aan zijn geloofwaardigheid].

  [ # 77 ] 06 April 2017 08:21 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik snap je argument wel, maar toch lijkt dit me wel een unieke titel die we anders in Nederland niet te zien zouden krijgen. Daarbij: een voorstelling van Toneelgroep Amsterdam oid wordt wel goed bezocht, maar veel toneelvoorstellingen worden ook voor halflege zalen of erger opgevoerd. Toneel heeft nog altijd last van het “moeilijke kunst”-imago. Misschien mikt Carré er met een titel als Curious Incident wel op om een breder publiek kennis te laten maken met een toneelvoorstelling?

Het kan ook met budgetredenen te maken hebben. Ik weet niet hoe groots deze voorstelling qua decor/props/effecten is, maar in het algemeen geeft een musical natuurlijk wel een veel hoger kostenplaatje. Dat echt alleen in het Zonnehuis goede Nederlandse musicals te vinden zijn ben ik niet helemaal met je eens, maar dat is weer een andere discussie 😉

  [ # 78 ] 07 April 2017 12:18 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  85
Geregistreerd  2009-05-08

Ik ben ook enigszins teleurgesteld. Inderdaad is The Curious Incident geen Broadwayvoorstelling maar een voorstelling van het National Theatre uit Engeland; het is geen musical (wat ik jammer vind); en het is niet een voorstelling waarvoor je anders naar New York af zou moeten reizen om hem te kunnen zien. Niet alleen omdat hij nog steeds redelijk dichtbij huis in Engeland te zien is, maar ook omdat je er desnoods voor naar de bios kan met NT Live. Dit neemt niet weg dat het een goed idee is om een internationale productie toegankelijk te maken voor het Nederlands publiek, maar ik had graag een ‘echte’ Broadwaymusical gezien.

   Handtekening   

Op zoek naar de IMDB voor musicals in Nederland?
Check De Musicaldatabase
!

  [ # 79 ] 07 April 2017 12:21 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

De titel Broadway aan de amstel zegt toch niets over het feit dat het een musical moet zijn?

  [ # 80 ] 07 April 2017 12:42 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  361
Geregistreerd  2011-11-01

Bovendien denk ik dat de naam niet te serieus opgevat moet worden. Broadway aan de Amstel is commercieel interessanter dan West End aan de Amstel of International Musicals aan de Amstel. Verder zal een grote groep bezoekers deze productie nooit bezoeken, als hij niet in Carré te zien zou zijn geweest. Voor de meesten op dit forum is een musicaltrip naar Londen een normaal iets, maar voor het grote publiek toch echt niet.

  [ # 81 ] 07 April 2017 12:51 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

cellavita - 07 April 2017 12:18 PM

hij nog steeds redelijk dichtbij huis in Engeland te zien is


De motivatie achter dit concept is toch dat je helemaal niet naar een ander land hoeft om een internationale voorstelling te zien? Als je regelmatig in Londen te vinden bent snap ik je teleurstelling wel hoor, maar voor veel mensen is zo’n trip helemaal niet makkelijk te maken. Overigens zijn veel van de huidige Broadway-musicals op tournee shows die ook op West End te zien zijn (of al in NL zijn/worden opgevoerd), dus de keuze was daar dan ook niet zo groot.

  [ # 82 ] 07 April 2017 02:32 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

ik heb gisteren gallerij midden besteld eerste 2 plekken naast de trap (2 de rang)

Zit je dan goed?

  [ # 83 ] 21 July 2017 04:34 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Hoofdrolspeler The Curious Incident of the Dog in the Night-Time bezoekt Carré
Joshua Jenkins speelt Christoper Boone in de nieuwe Broadway aan de Amstel

Amsterdam, 19 juli 2017 - De cast van The Curious Incident of the Dog in the Night-Time is bekend. Joshua Jenkins speelt de hoofdrol in de tweede Broadway aan de Amstel. Hij bracht onlangs een bezoek aan Koninklijk Theater Carré om kennis te maken met het theater. Over twee maanden is hij samen met de overige leden van de Engelse cast te zien in Carré. De Europese première vindt plaats op donderdag 21 september 2017. Kaarten voor The Curious Incident of the Dog in the Night-Time zijn te koop via carre.nl/curious.

“Het is een voorrecht om de rol van Christopher te mogen spelen. Iedereen herkent wel iets van zichzelf in hem. Christopher leert omgaan met de dagelijkse obstakels en teleurstellingen in het leven. De manier waarop hij zich hier doorheen vecht, zorgt ervoor dat je gedurende het stuk vanzelf een beetje van hem gaat houden”,  aldus Joshua Jenkins. “The Curious Incident of the Dog in the Night-Time is één van de beste en meest grensverleggende producties die National Theatre de afgelopen jaren heeft geproduceerd. Ik kan niet wachten om te spelen in dit unieke theater aan de Amstel en ik weet zeker dat het geweldig wordt!”

Joshua Jenkins speelde de rol van Christopher twee jaar geleden al tijdens de eerste rondreizende productie van The Curious Incident of the Dog in the Night-Time door Groot-Britannië. Naast Jenkins bestaat de cast uit Julie Hale (Siobhan), David Michaels (Ed), Emma Beattie (Judy), Bruce McGregor (Reverend Peters), Amanda Posener (Mrs Shears), Oliver Boot (Mr Shears), Crystal Condie (Punk Girl), Debra Michaels (Mrs Alexander), Matt Wilman (Mr Thompson). Bekijk de volledige cast en credits hier.

The Curious Incident of the Dog in the Night-Time vertelt het verhaal van de vijftienjarige Christopher John Francis Boone. Hij weet veel van wiskunde, maar weinig van mensen. Christopher houdt van lijstjes, patronen en de waarheid. Hij houdt niet van de kleuren geel en bruin en wil niet aangeraakt worden. Christopher is in zijn eentje nooit verder geweest dan het einde van de straat. Maar wanneer blijkt dat de hond van de buurvrouw vermoord is, gaat hij op onderzoek uit. Hij begint aan een onvergetelijke reis die zijn veilige wereld volledig op zijn kop zet.

The Curious Incident of the Dog in the Night-Time is gebaseerd op de gelijknamige miljoenenbestseller van Mark Haddon, winnaar van de Whitbread Book of the Year Award. Simon Stephens bewerkte het boek tot een theatervoorstelling die inmiddels is bekroond met zeven Olivier Awards® en vijf Tony Awards®. Tony Award-winnares Marianne Elliott regisseert het stuk.

The Curious Incident of the Dog in the Night-Time is van 20 september tot en met 1 oktober 2017 exclusief te zien in Carré. Meer informatie en de exacte speeldata zijn te vinden op carre.nl/curious.

  [ # 84 ] 22 September 2017 12:48 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld was op de première van The Curious Incident of the Dog in the Night-Time.

Lees onze recensie en bekijk ons videopremièreverslag onder Artikelen.

  [ # 85 ] 22 September 2017 04:48 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik heb het destijds in Londen gezien en vond het prachtig. Hopelijk lukt het me nog om het deze maand in Carre te gaan zien. Ik zag verder alleen een positieve recensie van het parool. Zijn er al meer recensies?

  [ # 86 ] 23 September 2017 10:08 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Ik heb de show gisteravond gezien en ik vond het erg mooi. Heel mooi in beeld gebracht met decor. Ik ving op dat volgende week de opvolger bekend word gemaakt van broadway aan de grachten ! ik benbeniewd

  [ # 87 ] 23 September 2017 11:40 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Gisteravond ook genoten! Wat een fantastische show! Was er helemaal stil van.. Gelukkig volgende week nog 1x genieten!

Wel erg storend was de bups scholieren boven in de nok.. Expres overdreven hoesten op stille stukken, rumoerig gedrag.. In de pauze bij de manager aangegeven en ze hadden al meer klachten gekregen.. Tweede akte begonnen ze rustig maar later werden ze weer onrustig.. Dit was allemaal te horen tot op rij 1 waar ik zat.. Heel storend, vooral voor de cast..

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 88 ] 27 September 2017 09:42 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Vanavond zijn er ca honderd scholieren in de pauze Carré  uitgezet omdat ze zich misdroegen.
Het was steeds al onrustig in de nok maar dat escaleerde kort voor de pauze op een aangrijpend moment in de voorstelling.
Plaats vervangende schaamte voor de acteurs die zich uit de naad werken.
Hoorde na afloop dat de spelers moeite hadden om weer in de rol te komen, vandaar dat de pauze ruim drie kwartier duurde.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 89 ] 27 September 2017 10:24 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

jasper050 - 27 September 2017 09:42 PM

Vanavond zijn er ca honderd scholieren in de pauze Carré  uitgezet omdat ze zich misdroegen.
Het was steeds al onrustig in de nok maar dat escaleerde kort voor de pauze op een aangrijpend moment in de voorstelling.
Plaats vervangende schaamte voor de acteurs die zich uit de naad werken.
Hoorde na afloop dat de spelers moeite hadden om weer in de rol te komen, vandaar dat de pauze ruim drie kwartier duurde.

Ik was er ook, nog nooit zoiets meegemaakt. Inderdaad plaatsvervangende schaamte, zo respectloos. Leraren stonden erbij en deden niets, ik zou ze aan hun oren het theater uitslepen.
Wel even goed om te vermelden: hulde voor de medewerkers van Carré die alle terechte klagers vriendelijk en geduldig te woord stonden. Daarna hebben ze zich met elkaar ingezet om alle scholieren eruit te zetten, goed gedaan. Lijkt me voor hen ook lastig, je probeert je werk te doen en dan komt zo’n groep apen de boel even verstoren.
Mooi ook om te zien hoe groot het applaus was na afloop, was echt een warm bad.
Maar: prachtige voorstelling, heeft me ook in Carré diep geraakt. Ik zat op de parterre en had een goed overzicht. In Londen zat ik halverwege de zaal maar had ik meer het idee erin te zitten, meer in de box die op het toneel staat, als het ware.

  [ # 90 ] 28 September 2017 03:45 AM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2016-04-20

Ik was afgelopen dinsdag aanwezig. Ook toen viel het mij op hoe onrustig het publiek was. (ook weer overdreven hoesten aan de lopende band, express overdreven hard op lachen) De acteurs moesten soms midden in een zin stoppen door geluiden uit de zaal. Heb nog nooit zoiets meegemaakt in het theater.

De voorstelling zelf was wel top. Stond met tranen in mijn ogen op het eind. En de effecten met het decor spraken mij heel erg aan. Prachtig!

[ Gewijzigd: 28 September 2017 03:49 AM by MrHillwoods ]
‹ First  < 4 5 6 7 > 
6 of 7