70 of 71 | ‹ First  < 68 69 70 71 > 
Mamma Mia
  [ # 1036 ] 16 November 2019 10:35 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  178
Geregistreerd  2004-12-01

Ik heb mij ook afgevraagd of het niet zat in het feit dat Nurlaila te veel aandacht kreeg en roem kreeg ipv Antje.

  [ # 1037 ] 16 November 2019 11:04 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  390
Geregistreerd  2009-03-15

Als de alternate veel beter is dan de firstcast is dat natuurlijk wel heel pijnlijk hahaha

  [ # 1038 ] 16 November 2019 11:38 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

June - 16 November 2019 10:34 AM

Uiteindelijk gaat het ons geen reet aan en is het voor ons alleen “jammer” dat we Nurlaila niet te zien krijgen.

Niet helemaal met je eens. Het gaat mij niet direct aan of en welke prive zaken/ziekte of whatever er speelt bij Nurlaila. Anderzijds kiest de producent er zelf voor om haar een alternate premiere te geven, er een groot media gebeuren van te maken om te communciren dat als mensen naar Utrecht komen en Antje is er niet dat ze Nurlaila krijgen. Nu spelen er Karolien’s, Rosalie’s, Sanne’s de hoofdrol die 9 vd 10 mensen absoluut niet kennen. Dus ik vind wel dat de producent een zekere verplichting heeft om te communiceren dat aangekondigde alternate niet meer speelt en mensen dus een onbekende / andere naam kunnen verwachten als Antje niet speelt.

Helemaal los van jouw opmerking: ik erger me groen en grijs aan de understudy parade die ik via dit forum weer voorbij zie komen. Er wordt gedownsized op vrijwel alles om kosten te besparen. Maar zorg dan in godsnaam als het publiek dan naar die toch al verdunde voorstelling komt dat er in ieder geval een solide team namen op het podium staat. Ja er is zoiets als overmacht (ziekte) ja er zijn fantastische understudies in het ensemble. En er is ook zoiets als je publiek respecteren en zorgen dat als dan zo’n overmachtsituatie is dat buiten die wegvaller gewoon je 1e cast op het podium staat. Ik zie hier regelmatig verslagen voorbijkomen waar naast de afwezigheid van Antje/Nurlaila ook nog vele andere rollen anders bezet waren. Ik vind dat echt niet kunnen. Maar goed dat is mijn terugkerende en blijvende ergernis die ik er van tijd tot tijd uit moet gooien.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 1039 ] 16 November 2019 02:14 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

sky14 - 16 November 2019 10:22 AM

Ze riep jaren dat zij Tina moest spelen ... dat is niet gelukt. Ze is jaren loyaal geweest naar stage in de hoop Tina te worden en nu ...... geen Nurlaila in Tina.
Daar zal pijn zitten.
Hoop dat de data van Rosalie volgen

ze doet ook niet meer mee met de “legends we’ve lost” tour, daar is ze vervangen door Erica Greenfield, ik denk oprecht dat dit iets in de gezondheidssfeer is (ziekte, overspannen, burnout etc)
we zullen t nooit te weten komen, maar hier door krijg je wel gespeculeer

  [ # 1040 ] 17 November 2019 09:05 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  122
Geregistreerd  2011-05-25

Gisteravond Mamma Mia voor het eerst gezien met als grote verrassing Rosalie de Jong als Donna. Ik had hier wel gelezen dat Nurlaila al een tijd niet meer had gespeeld(waar ik op hoopte), maar had nog niet meegekregen dat Rosalie inmiddels als alternate is aangetrokken. Toen ik Rosalie op zag komen wist ik gelijk dat ik een goede avond zou hebben, wat deed ze het geweldig! Ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal met welke Donna dan ook, maar als ik de verhalen hier lees, dan denk ik dat de mensen die Mamma Mia nog gaan zien de komende tijd hun handjes mogen dichtknijpen als ze Rosalie gaan zien. Fijn spel om naar te kijken, fijne stem om naar te luisteren en het lijkt erop dat ze het met gemak doet. Het komt in ieder geval erg naturel over, wat heerlijk is om te zien.

Sophia als Tanja en Hilke als Roos zijn gewoonweg heerlijk. Jolijn en Soy doen het prima, ik vond hun aandeel niet heel bijzonder. Dieter als Sam deed mijn tenen af en toe krommen omdat hij zangtechnisch uit de bocht vloog. Sjoerd als Harrie en Jasper als Bart deden het prima.

Jasper Caransa als Pepper vind ik wat minder goed geslaagd. Kick Spijkerman als Eddie deed het prima. Myrthe Boerebach als Ellie heeft een fijne energie om te zien op het toneel.

  [ # 1041 ] 19 November 2019 01:01 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

duidelijkheid over Nurlaila Karim, dit schreef ze zojuist op instagram

  [ # 1042 ] 23 November 2019 03:21 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  78
Geregistreerd  2015-07-19

Heel misschien speelt ze 28 december de matinee, maar als dan is het puur om het af te sluiten. Verdere data zal ze zeer hoogstwaarschijnlijk overlaten aan Rosalie de Jong. Ik begreep dat Karolien Torensma sowieso nog 1 x een Donna datum krijgt voor de afsluiting.

  [ # 1043 ] 25 November 2019 01:41 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Het speelschema op musicals.nl is heel slordig bijgewerkt.
Weet iemand of er al sale aanbiedingen zijn in de theatershop

  [ # 1044 ] 27 November 2019 11:14 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  17
Geregistreerd  2019-10-17

sophieveldhuizenfan - 14 November 2019 12:49 PM
Valeriedevries12 - 13 November 2019 08:33 AM

Als Sophie had ik Dana van der Geer, helaas merkte ik heel erg dat zij het speelde, het voelde heel nep. Voor mij was dit zeker geen succes Sophie. In januari heb ik Patrica van Haastrecht gehad als Sophie en wat een geweldige Sophie was dat zeg. Het plaatje klopte ook gewoon. Maar dit was gewoon heel slecht.

Ik kan me hier absoluut niet in vinden, juist erg genoten van Dana als Sophie.
(niet dezelfde show, was 2 maanden geleden)

Gelukkig zijn de meningen verschillend, echter heb ik veeeeel shows gezien en dit was uitermate slecht, Mamma Mia algemeen is geen geweldige voorstelling. Alleen een zeer goedkope show.

  [ # 1045 ] 27 November 2019 11:15 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  17
Geregistreerd  2019-10-17

sophieveldhuizenfan - 14 November 2019 12:49 PM
Valeriedevries12 - 13 November 2019 08:33 AM

Als Sophie had ik Dana van der Geer, helaas merkte ik heel erg dat zij het speelde, het voelde heel nep. Voor mij was dit zeker geen succes Sophie. In januari heb ik Patrica van Haastrecht gehad als Sophie en wat een geweldige Sophie was dat zeg. Het plaatje klopte ook gewoon. Maar dit was gewoon heel slecht.

Ik kan me hier absoluut niet in vinden, juist erg genoten van Dana als Sophie.
(niet dezelfde show, was 2 maanden geleden)

Gelukkig zijn de meningen verschillend, echter heb ik veeeeel shows gezien en dit was uitermate slecht, Mamma Mia algemeen is geen geweldige voorstelling. Alleen een zeer goedkope show.

  [ # 1046 ] 29 November 2019 10:19 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

MammaMia - 23 November 2019 03:21 PM

Heel misschien speelt ze 28 december de matinee, maar als dan is het puur om het af te sluiten. Verdere data zal ze zeer hoogstwaarschijnlijk overlaten aan Rosalie de Jong. Ik begreep dat Karolien Torensma sowieso nog 1 x een Donna datum krijgt voor de afsluiting.

Karolien heeft nog meerdere data op de planning als Donna, sowieso 2x as. Zondag en volgende week ook minimaal 1(Waarvan ik zeker weet dat ze speelt). Ook omdat Antje volgende week vakantie heeft en ik verwacht dat Rosalie(Vanwege haar kinderen etc,) Niet de hele week zal gaan spelen.

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 1047 ] 29 November 2019 11:41 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  78
Geregistreerd  2015-07-19

TheWickedLion - 29 November 2019 10:19 PM
MammaMia - 23 November 2019 03:21 PM

Heel misschien speelt ze 28 december de matinee, maar als dan is het puur om het af te sluiten. Verdere data zal ze zeer hoogstwaarschijnlijk overlaten aan Rosalie de Jong. Ik begreep dat Karolien Torensma sowieso nog 1 x een Donna datum krijgt voor de afsluiting.

Karolien heeft nog meerdere data op de planning als Donna, sowieso 2x as. Zondag en volgende week ook minimaal 1(Waarvan ik zeker weet dat ze speelt). Ook omdat Antje volgende week vakantie heeft en ik verwacht dat Rosalie(Vanwege haar kinderen etc,) Niet de hele week zal gaan spelen.

Komende zondag speelt Antje beide shows.

  [ # 1048 ] 05 December 2019 08:27 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  20
Geregistreerd  2019-07-26

Dit heeft niets met de NL Mamma Mia! te maken, maar voor de liefhebbers, leuke professionele Mamma Mia! filmpjes op YouTube uit Azië.

https://youtu.be/3iqX_dimWpQ

https://youtu.be/_f7dG-BauOg

https://youtu.be/VLP0-tfF-Nw

https://youtu.be/XCo2fhl9cI4

  [ # 1049 ] 05 December 2019 11:22 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Net terug van (weer) een avondje Mamma Mia!
Ik hoopte enorm op Rosalie als Donna. En ja hoor!!!

Rosalie is een gedroomde, geboren Donna! FANTASTISCH! Zij overtreft absoluut Antje. Hoewel ik Antje als artieste goed en leuk vind, vind ik haar als Donna helaas tegenvallen. Destijds als Amneris in Aida vond ik haar geweldig.
Wat enorm leuk dat ik Rosalie toch nog heb kunnen bewonderen en wat enorm leuk voor haar dat ze nog even de kans heeft gekregen om Donna te spelen in Nederland.

Jammergenoeg zag ik ook deze 6e keer weer niet Sophia Wezer als Tanja.
Ik heb weer genoten. Dit was mijn laatste keer Mamma Mia wat deze productie betreft.

  [ # 1050 ] 09 December 2019 05:16 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

Elke Donna in deze cast overtreft Antje 😉

Maar Rosalie is echt geweldig ja, soms vraag je je af waarom sommigen niet direct gecast worden in een bepaalde rol en anderen weer wel.

‹ First  < 68 69 70 71 > 
70 of 71