42 of 71 | ‹ First  < 40 41 42 43 44 >  Last ›
Mamma Mia
  [ # 616 ] 02 August 2018 10:27 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Jimmm - 29 July 2018 09:49 PM

In Londen spelen ze geloof ik Tourset maar wel lichtgevende vloer. De stijger is, sinds de verhuizing van The Prince of Wales Theatre naar The Novello Theatre, eruit.

Klopt mede omdat theater erg klein is

  [ # 617 ] 05 August 2018 05:55 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2010-11-01

Antje klonk best prima op de Canal Parade in Amsterdam gister! Playbackte af en toe wel geloof ik ...

  [ # 618 ] 06 August 2018 04:09 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  104
Geregistreerd  2017-02-19

Ja mee eens, ze klonk echt goed. Ze zong de nummers zoals ze geschreven zijn, komt uiteraard doordat ze die heeft gerepeteerd, en dat heeft echt zijn vruchten afgeworpen. Qua zang zal Antje’s Donna waarschijnlijk een genot zijn om te beleven.
Weet niet of ze playbackte, maar dat zou ik denk ik af en toe ook wel doen als ik urenlang in de zon moest zingen haha.

[ Gewijzigd: 06 August 2018 10:22 PM by A.musical ]
  [ # 619 ] 07 August 2018 04:50 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

Het feit dat bij de vorige Beatrix-shows (On Your Feet en The Bodyguard) de liedjes in het Engels waren en nu niet, zorgt al hier en daar voor wat reacties op social media. “Hoop wel dat het meeste gewoon Engels is…”

Wanneer snappen mensen nou dat dit niet bij de theatervorm musical hoort? Musical is een theatervorm waarbij, als personages een bepaalde emotie voelen, dat uiten door middel van datgene wat ze voelen/willen zeggen te zingen. Dat gebeurt in de taal waarin ook het verhaal wordt gespeeld: Nederlands. Enkel als een voorstelling ook gaat over een specifieke artiest en zijn/haar hits, worden de hits ook vertolkt in de oorspronkelijke taal (zoals bij The Bodyguard en On Your Feet!). Mamma Mia! vertelt niet het verhaal van ABBA, dus wordt er - met uitzondering van de toegift na het slotapplaus - gewoon Nederlands gezongen.

Ik hoef het de musicalfans hier niet te vertellen, maar ben ik de enige die niet begrijpt waarom de gemiddelde mens dat niet willen snappen?
Wel commentaar geven dat het “zo raar is dat mensen in musicals ineens in gezang uitbarsten” maar als het in het Engels is, dan maken ze wel de schakel en is het niet raar?

  [ # 620 ] 08 August 2018 07:21 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  215
Geregistreerd  2009-05-01

Ja, blijft een gek fenomeen. Denk dat als andere musicals zonder popnummers de liedjes in het Engels zouden zijn, men toch ook wel vreemd op kijkt: moet dat nou, zo snap ik er niks van etc.

  [ # 621 ] 08 August 2018 08:57 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2014-12-15

Quin - 07 August 2018 04:50 PM

......... Wanneer snappen mensen nou dat dit niet bij de theatervorm musical hoort? Musical is een theatervorm waarbij, als personages een bepaalde emotie voelen, dat uiten door middel van datgene wat ze voelen/willen zeggen te zingen. Dat gebeurt in de taal waarin ook het verhaal wordt gespeeld: Nederlands. Enkel als een voorstelling ook gaat over een specifieke artiest en zijn/haar hits, worden de hits ook vertolkt in de oorspronkelijke taal (zoals bij The Bodyguard en On Your Feet!). Mamma Mia! vertelt niet het verhaal van ABBA, dus wordt er - met uitzondering van de toegift na het slotapplaus - gewoon Nederlands gezongen. ......

Deels heb je gelijk, echter hoe zat dat dan bij We will rock you? Ging niet over queen maar werd wel (op 2 nummers na) volledig in het Engels gezongen. Denk dat het vooral een artistieke keuze betreft of de nummers in de originele taal gezongen worden of niet. Ik heb het overigens nog nooit als storend ervaren dat er in de originele taal of juist in het Nederlands gezongen werd. Bij Mamma Mia zijn ze er in mijn ogen in geslaagd om de verschillende ‘niet vertaalbaar geachte’ nummers toch op een goede manier te vertalen.

   Handtekening   

Musicalliefhebber/bezoeker, verzamelaar musicalbrochures, voormalig lid nominatiecommissie musical-awards, voormalig presentator theaterprogramma op de radio. Bijnaam: lopende musical encyclopedie

  [ # 622 ] 08 August 2018 09:17 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Maar bij We Will Rock You vormde het ook weer een onderdeel van het verhaal dat er in het Engels werd gezongen.

  [ # 623 ] 08 August 2018 12:26 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

martijn-j - 08 August 2018 09:17 AM

Maar bij We Will Rock You vormde het ook weer een onderdeel van het verhaal dat er in het Engels werd gezongen.

Precies, WWRY was gewoon slim vertaald. Daar was Engels een verboden taal in de Nederlandse versie…en als je rebel bent, dan zing je in de verboden taal.

Terug naar Mamma Mia: wordt, ondanks de té jong gecaste understudy’s voor sommige rollen, wel steeds blijer van deze productie.

  [ # 624 ] 09 August 2018 11:22 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Sanne Mielo heeft wel heel veel projecten naast Mamma Mia!
Ik kan me nog steeds niks voorstellen bij haar als Donna

  [ # 625 ] 11 August 2018 09:08 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  104
Geregistreerd  2017-02-19

De kaartverkoop gaat vgm niet zo lekker. Hoe ziet de kaartverkoop er bij andere producties uit een maand van tevoren? Zijn er mensen die dat weten / in de gaten houden? En hebben jullie kaarten gekocht? En als dat niet zo is, wachten jullie dan op een eerste tv optreden om een indruk te krijgen of gaan jullie helemaal niet?

  [ # 626 ] 11 August 2018 09:13 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

A.musical - 11 August 2018 09:08 PM

De kaartverkoop gaat vgm niet zo lekker. Hoe ziet de kaartverkoop er bij andere producties uit een maand van tevoren? Zijn er mensen die dat weten / in de gaten houden? En hebben jullie kaarten gekocht? En als dat niet zo is, wachten jullie dan op een eerste tv optreden om een indruk te krijgen of gaan jullie helemaal niet?

Ik denk dat ik helemaal niet ga; ik heb de musical in 2005/2006 al 2 keer gezien, en hoef het niet zo nodig nog een keer te zien.

  [ # 627 ] 12 August 2018 06:47 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2016-07-24

A.musical - 11 August 2018 09:08 PM

De kaartverkoop gaat vgm niet zo lekker. Hoe ziet de kaartverkoop er bij andere producties uit een maand van tevoren? Zijn er mensen die dat weten / in de gaten houden? En hebben jullie kaarten gekocht? En als dat niet zo is, wachten jullie dan op een eerste tv optreden om een indruk te krijgen of gaan jullie helemaal niet?

Bij de perspresentatie zei Albert volgens mij dat de kaartverkoop goed gaat…

  [ # 628 ] 12 August 2018 08:01 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Ik denk dat de kaartverkoop ook aardig loopt, want volgens mij zijn de prijzen verhoogd. Ik weet het niet 100% zeker, maar ik kan me herinneren dat toen de kaartverkoop begon de premium kaarten €84 waren in het weekend en nu zijn ze €91. Of vergis ik me en waren ze altijd al deze prijs?

  [ # 629 ] 12 August 2018 08:05 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik wacht op een kortingsactie anders ga ik niet..

  [ # 630 ] 12 August 2018 09:28 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2016-07-24

galinda met een ga - 12 August 2018 08:01 PM

Ik denk dat de kaartverkoop ook aardig loopt, want volgens mij zijn de prijzen verhoogd. Ik weet het niet 100% zeker, maar ik kan me herinneren dat toen de kaartverkoop begon de premium kaarten €84 waren in het weekend en nu zijn ze €91. Of vergis ik me en waren ze altijd al deze prijs?

Volgens mij klopt het ja. Het viel mij ook al op dat die prijzen in het weekend zo hoog zijn (geworden?) kan niet wachten op een cjp actie.

‹ First  < 40 41 42 43 44 >  Last ›
42 of 71