51 of 71 | ‹ First  < 49 50 51 52 53 >  Last ›
Mamma Mia
  [ # 751 ] 20 November 2018 05:57 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

AfterForever - 05 November 2018 04:20 PM
A.musical - 05 November 2018 09:28 AM

Goed om te horen, dat de understudies zo goed zijn!
Ik vroeg me af hoe Sanne over komt in de rol? Daarmee doel ik voornamelijk op uiterlijk. Lijkt ze te jong of draagt haar rimpelloze gezicht bij aan het plastische chirurgie verhaal? En is haar stem volwassen genoeg voor Tanja?

Hoop haar nog eens te zien.

Ik vind het wel geloofwaardig, doordat zij jonger is is het geloofwaardiger dat ze wat aan haar gezicht heeft laten verbouwen, Sophia heeft, met alle respect, wel gewoon een ouder gezicht, waardoor dat verhaal een beetje vreemd is, de vorige Tanja’s kwamen qua leeftijd ook meer bij Sanne in de buurt, dan bij Sophia.

En qua stem zit het helemaal goed, ze zingt echt heel goed, wou dat ik het kon laten horen 😉

Ik heb de show Zaterdagavond gezien en ben het helemaal met deze reactie eens.  En haar stem is echt fantastisch! Ik zou haar met alle liefde nog een keer willen zien als Tanja!

Elindo Avastia was op als Sky en voor een eerste keer deed hij het ontzettend goed! Ik moest aan het begin onwijs wennen maar ik heb wel erg van hem genoten. En heel leuk om naar te kijken 😛

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 752 ] 28 November 2018 06:42 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  591
Geregistreerd  2010-10-25

Ik heb Mamma Mia gisteravond gezien en kan zeggen dat ik een prima avond heb gehad, maar dat ik de voorstelling toch ook tegen vond vallen. Ik zat er met de single seats-actie, dus voor die prijs vond ik het prima, maar als ik hiervoor bijna het dubbele had moeten betalen, was ik toch erg teleurgesteld geweest. Dat kwam voornamelijk door Antje als Donna, die naar mijn idee de ster van de show zou moeten zijn. Het voelde voor mij echter alsof ze op de automatische piloot aan het spelen was en als ik érgens een hekel aan heb… Ik voelde totáál geen emotie bij haar. Ik hoop oprecht dat dit eenmalig was en dat ze gewoon een slechte dag had: als dit haar reguliere prestatie is, dan snap ik niet dat ze voor deze rol is gecast.

Bovendien ben ik het ook eens met wat hierboven al werd geschreven over de erg onnatuurlijke posities van de spelers en het vele bewegen tijdens scènes. Het voelde, mede daardoor, niet als een professioneel stuk, maar meer als een soort schoolmusical waar iedereen constant moest nadenken over waar hij/zij moest gaan staan.

Zoals ik al zei, had ik een prima avond en dat kwam vooral door Sophia Wezer en Hilke Bierman in de rollen van Tanja en Roos die ik samen erg leuk vond, de vaders die overdreven, maar grappig speelden én door het ensemble dat veel energie uitstraalde. Maar goed, als er voor de zang inderdaad banden van eerdere voorstellingen worden gebruikt, moeten ze natuurlijk ook érgens die energie in kwijt…

Als er straks wat leuke kortingsacties komen, wil ik graag nog eens gaan kijken als Nurlaila opgaat als Donna. Ik hoop dat zij me wat meer kan laten voelen: of het nu bij een De Winnaar Krijgt de Macht is of bij een Dancing Queen.

  [ # 753 ] 29 November 2018 12:55 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

Zo moeder zo dochter. Romy en antje zijn liever performers dan musical acteurs. Erg jammer

  [ # 754 ] 07 December 2018 10:56 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Vanavond hoorde ik een andere bezoeker vertellen dat het de première van Nurlaila was.
In het theater heb ik hier geen aankondiging van kunnen ontdekken.
Er bleek wel duidelijk een blok met bekenden in de zaal te zitten.
Vanuit dit b lok kwam een klein applausje bij de eerste opkomst van Nurlaila, maar dat stopte gelukkig snel omdat men blijkbaar zelf ook doorhad dat het moment daar niet geschikt voor was.
Helemaal aan het eind was er nog een bos bloemen die snel het podium op werd gebracht.
Er was wel pers aanwezig die na afloop in de zaal stonden te wachten tot deze leeg was, blijkbaar voor een interview en foto momentje.

  [ # 755 ] 08 December 2018 07:48 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld bezocht gisteren de première van Nurlaila Karim in Mamma Mia. Lees Musicalworlds recensie en bekijk onze video-impressie onder Artikelen.

De videoreportage is ook te zien op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 756 ] 10 December 2018 11:06 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

Hahahaha, zegt Frans nu op beeld dat hij voor team antje is. Dat vind ik dan wel weer humor,

  [ # 757 ] 18 December 2018 10:43 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Het valt me trouwens op dat Elindo volgens mij echt weinig speelt. Hij was van de week een keer op als Sky, maar heb het idee dat hij amper te zien is in z’n ensemble rol, want op z’n instagram (stories) zit ie 9 van de 10x niet in het theater als er wel een show is…

  [ # 758 ] 19 December 2018 03:44 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

weet iemand wat ze nu verkopen bij de voorstelling in het beatrixtheater ?

  [ # 759 ] 19 December 2018 04:05 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

sky14 - 19 December 2018 03:44 PM

weet iemand wat ze nu verkopen bij de voorstelling in het beatrixtheater ?

Gebakken lucht?
Wat bedoel je precies, eten/drinken/merchandise?

  [ # 760 ] 19 December 2018 07:08 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

dokter_P - 19 December 2018 04:05 PM
sky14 - 19 December 2018 03:44 PM

weet iemand wat ze nu verkopen bij de voorstelling in het beatrixtheater ?

Gebakken lucht?

Hahahahahaha .......

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 761 ] 21 December 2018 11:43 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

ik bedoel merchandise

overigens vind ik het heel raar
nergens op musicals.nl wordt hilke bierman genoemd met haar nominatie voor haar rol van roos. mensen die nu de voorstelling zien weten dit niet

  [ # 762 ] 21 December 2018 02:24 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

Omdat hilke bierman niet bekend is. Daarnaast 1 nominatie is ook echt niet veel. Mensen zullen dan denken. Goh maar een nominatie en vergelijken met dat met de 11 van Adams family. Dus juist heel slim dat ze niks zeggen, ze hoeven namelijk ook niet trots te zijn op 1 nominatie

  [ # 763 ] 22 December 2018 08:10 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  78
Geregistreerd  2015-07-19

Vanmiddag zag ik Mamma Mia!

Hoogtepunten

Hilde Bierman als Roos.
Nurlaila Karim als Donna, al soms niet overal even zuiver.
Het ensemble en dan met name de dames en heren die de Dynamo’s en de vaders coveren vielen op.

Minpunten

De Popcorn in de zaal
Het klappen op de meest gekke momenten door het publiek
Soy Kroon als Sky. John Vooijs was stukken beter.


Conclusie, ik mis iemand .... en dat is Lone van Roosendaal als Donna

  [ # 764 ] 26 December 2018 05:34 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

Tijdens Eerste Kerstdag deze voorstelling gezien, om 16:00 uur. Volledige eerste bezetting, wat ik tegenwoordig als een cadeautje beschouw. Ik kwam heel vrolijk naar buiten, en dacht: Mamma Mia! staat nog steeds als een huis. Maar toen de magie van de feestelijke toegift verdween, ging ik toch iets meer terugdenken aan de gehele show. Toen kwamen de herinneringen weer van de gemengde gevoelens die ik tijdens de show op sommige momenten had. En dan ga ik toch twijfelen of ik alles wel echt zo leuk vond.

Let op: verslag kan spoilers bevatten voor hen die deze versie van de show / de musical an sich niet eerder zagen!

Op de eerste plaats merk ik dat ik altijd gevoelig ben voor de sfeer in de zaal, en die was nu stukken minder enthousiast dan bij de voorstellingen die ik van eerdere Mamma Mia! producties zag. Daar ging de zaal uit z’n dak, in lachen en/of applaus, in menige spelscène, na Dancing Queen, na Weet Je Moeder Dat. Hier was de reactie minimaal. Richting het einde komt de boel los - maar je moet dan ook van steen zijn om dan niet te lachen of te applaudisseren. Ik realiseerde me ineens des te meer dat publiek nu met een andere bril kijkt: wereldwijd hebben miljoenen mensen die film gezien uit 2008, en door het groots gepromote vervolg liggen de hoofdkarakters nog vers in het geheugen van het publiek.  Toen Mamma Mia! door Nederland toerde in 2009 had de film nog niet zo’n cultstatus als nu, waardoor mensen destijds minder het verhaal en sommige dialogen mee konden dromen. Dat voelde nu anders. Dat is sneu voor de cast, die duidelijk hard staat te werken om er een feestje van te maken, maar een gegeven waar ze waarschijnlijk al vanaf de eerste voorstelling van deze productie mee dealen.

Dat gegeven lijkt er mee te maken te hebben dat de cast veel grappen en situaties te snel weg speelt. Wat mij betreft is deze show een ‘musical comedy’, maar in deze productie lijkt er vooral tijd gestoken in het zang- en dansgedeelte (musical) en minder in het uitspelen van de comedy. De ontroerende momenten doen wel zijn werk, maar ook een beetje wisselend. Echter, het gevoel bekruipt me dat dit vooral ‘eigen initiatief/rolinvulling’ van de acteurs, dan wel de resident director, is en niet van de ‘hoofdregie’. Die lijkt met name tijd te hebben gestoken in de staging en de basislijn/invulling voor de karakters. Daar wringt de schoen. Het is hier al vaker gezegd, maar de dingen die sommige acteurs doen voelen te houterig en (te) ingestudeerd. Sophie die op de grond zit, Donna die er 3 stappen van af staat en zegt: “Wacht, ik kom naar je toe.” Dat hoef je toch niet te zeggen, dat moet je gewoon doen. En als je het dan hebt over wegspelen van scènes…er zit behoorlijk wat ironie en Britse humor in deze show. Britse humor gaat vaak gepaard met ongemak, zoals in de trouwscène aan het eind. Die mag best absurd zijn, omdat alles in stroomversnelling terecht komt: als de waarheid over Sophie’s vader(s) uitkomt, Sophie uiteindelijk een nogal rigoureus besluit neemt, en er dan maar een ander personage besluit om te trouwen…Ik wil het nog best allemaal geloven, maar speel het ongemak uit van zo’n scène, denk ik dan. Een zin als “Al heb je met honderden mannen geslapen!”- incasseer die even, laat net een extra ongemakkelijke stilte vallen, in plaats van op kluchttempo de teksten eruit te gooien zonder één fatsoenlijk incasseringsmoment voor de andere personages. Dan is het grappiger én heeft het tegelijkertijd ‘meer hart’.

In de cast vind ik vooral Hilke Bierman & Sophia Wezer heerlijk om naar te kijken. Zij spelen samen, weten wat comedy is, maar geven het geheel ook hart en echtheid. Met name Hilke zet een heel eigen Roos neer, die nergens compleet de lach aan haar kont heeft hangen, maar die je wel gelooft van de eerste tot de laatste minuut en vanuit die oprechtheid grappig is. Complimenten als je zoiets kan combineren met een dergelijke hoeveelheid fysiek spel.

Soy Kroon speelt naturel, zingt lekker, danst goed en weet me zelfs te raken als hij ruzie heeft met Sophie. Jolijn Henneman is een prachtig plaatje als Sophie; ze zingt mooi en speelt goed.. Af en toe zie ik de actrice door het personage heen komen, met andere woorden: dan zie ik dat ze niet honderd procent lijkt te begrijpen waarom Sophie een keuze maakt, maar het speelt omdat het nou eenmaal zo moet.

Van de vaders komt Emiel de Jong het beste tot zijn recht. Hij is de mannelijke equivalent van Hilke’s Roos - ontzettend grappig maar tà³ch geloofwaardig. Een verrassende, maar zeer geslaagde castingkeuze. Zjon Smaal beschikt over een goede komische timing, maar laat mij continu twijfelen of Harrie zo houterig is, of dat ik naar een niet zo naturel spelende acteur kijk. Gezien Zjon’s andere werk ga ik uit van het eerste en dan kan ik alleen maar concluderen dat hij het echt heel goed speelt. Dieter Troubelyn’s Sam is qua uitstraling en stem perfect - fijn om een Sam te horen die zà³ goed kan zingen - maar lijkt weinig handvatten te hebben gekregen van de regie, waardoor zijn personage wat vlak blijft. Daar had ik bij andere Sam-acteurs in eerdere producties geen last van.

Van de kleinere rollen blijft met name Delano Willemsen als Pepper je ontzettend bij. Natuurlijk is het ook het ‘grootste’ kleine personage, maar Delano heeft een spelenergie waardoor je naar hem blijft kijken. Het feit dat hij klein van stuk is tegenover Sophia Wezer’s Tanja is een hele fijne match. De overige ensembleleden spetteren qua energie van alle kanten. Erg jammer om inderdaad de stemmen van tien jaar geleden als click track te horen, en niet die van hen. Als je het eenmaal weet, gaat het pas opvallen, maar toch.

Antje Monteiro hou ik de meeste gemengde gevoelens aan over.  Na alle verhalen in de recensies heb ik geprobeerd zo objectief mogelijk te kijken. In het begin was ik zeer positief verrast. De zang klonk goed - het is niet mijn favoriete manier van zingen, maar in het begin vond ik het best passen - en ze acteert geloofwaardig. Ze speelde nergens op de automatische piloot en incasseerde alsof het de eerste keer was dat ze dit verhaal meemaakte, wat knap is als je dit stuk zo’n 6 keer per week speelt. Haar komische timing is een ander verhaal. Ik heb voor het eerst geen lach gehoord na Donna’s ontdekking dat de drie mannen op het eiland zijn. In elk beeld dat ik ooit heb gezien - live en op internet - komt er na die beruchte ‘JIJ!’ als Donna Sam ziet, een lach. Maar Antje plaatste haar timing zodanig raar, waardoor de grap dood sloeg. Het stomme is dat op andere momenten ze eigen dingen aan de rol toevoegde die wél insloegen, maar zo gauw ze dingen deed die in alle andere landen ook zo getimed worden, werkte het niet. Die momenten wisselde elkaar gedurende de hele voorstelling af.
Qua zang blies ze me weg en was ik zwaar onder de indruk in De Winnaar krijgt de macht, maar bij ‘t Glipt me door m’n vingers wilde ik het liefst roepen: stop met die vocale truukjes, vertel dat verhaal en laat zien dat je het voelt! Misschien stond de goede vrouw zich helemaal te pletter te spelen en te ‘voelen’, maar dan kwam het bij mij niet aan. Meteen daarna maakte ‘de winnaar’ wél veel goed…maar ook daarbij zag ik een diva die haar ‘eleven o’clock’ nummer zingt, en niet een vrouw die zich inleeft in de pijn van vroeger. In de scènes daarna voelt ze zich meer op haar gemak, en aan het einde wordt ik vrolijk van haar enthousiasme in de finale. Voor de duidelijkheid: die vrolijkheid voelde ik ook al toen de 3 dames ‘Dancing Queen’ zongen in de eerste akte. Ik vond het heel fijn om te zien dat ze na tientallen voorstelling nog zoveel lol hebben. Kortom…ik schommelde de hele tijd.

Dus ja…Mamma Mia! staat wel nog als een huis. Maar wel een waarvan sommige stenen misschien wat te lang vastgeplakt/geroest zijn. Wat losser zou geen gek idee zijn.
Met andere woorden: het is en blijft een feestje, maar qua staging en vrijheid van spelinterpretatie zou deze show voor mij minder ‘blauwdruk’ mogen zijn en qua spel een meer ‘eigen versie’. Want alles wat de acteurs zelf bedacht lijken te hebben komt wél uit de verf. Zoals de show nu staat is het een voldoende - daar is de basis te sterk voor - maar voor het dadelijk letterlijk ‘Here we go again’ op de automatische piloot wordt, hoop ik dat de producers ingrijpen en iets meer vrijheid tolereren. Dat zou wonderen doen.

  [ # 765 ] 26 December 2018 09:30 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

Ik was gisteren naar de musical (voorstelling om 12.00 uur) en was blij verrast dat Nurlaila Karim op was als Donna. Ben het grotendeels eens met wat hier eerder al is gezegd. Tanya en Roos vond ik een leuk duo om bezig te zien. Waar ik me het meest aan stoorde was het geluid. Dat stond de ene keer heel hard en de andere keer zo zacht dat zelfs de acteurs ernaast gingen zingen. Goed, dat kwam een keer voor. Bij de finale stond Nurlaila haar microfoon uit. Al met al vond ik het toch een leuke show om te zien (maar sorry niet voor de volle mep). Eerder zei iemand dat het een beetje ‘schoolmusical’ aan voelde en ergens had ik dat soms ook. Ik weet niet waar het precies door komt. Ik denk door het decor, het vele geschuifel van de decorstukken door acteurs en de verkledingen op/naast het podium.

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

‹ First  < 49 50 51 52 53 >  Last ›
51 of 71