60 of 71 | ‹ First  < 58 59 60 61 62 >  Last ›
Mamma Mia
  [ # 886 ] 02 May 2019 11:08 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ok leuk om te horen! Ik heb Kaj ook gezien als kleine Ciske. Leuk om hem nu als volwassene nog eens te zien.🙂En ja ik vond Anouk 10 jaar geleden geweldig als Tanja… Ik hield niet zo van de manier waarop Sophia de rol speelde. Iets te veel karikatuur vond ik. Antje vond ik heel erg goed zingen toen ik haar zag. Maar ze was geen echte Donna vond ik. Wat was er gisteren mis dan?

  [ # 887 ] 04 May 2019 06:12 PM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2019-05-04

Ik heb afgelopen zondag voor de vierde keer MM! in Utrecht gezien. Was al van oktober geleden, had er behoefte aan. In totaal was het mijn 35ste keer dat ik MM! heb gezien (België, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Londen, New York, Johannesburg en verschillende keren de Internationale Cast). NY was wel een beetje speciaal omdat het de laatste voorstelling was. Ik zal nog wel een paar keer naar Utrecht rijden en….. volgend jaar is België terug aan de beurt. Vanaf maart MM! in Antwerpen.

  [ # 888 ] 05 May 2019 01:23 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Gistermiddag de voorstelling gezien. Het was niet Stephanie maar Sky in de rol van Sophie. Ze deed het erg goed. Gelijkwaardig aan Jolijn vond ik. Anouk was op als Tanja. Voor mij de perfecte Tanja.😊Ik had haar alleen heel graag willen zien in combinatie met Hilke als Roos. Karolien was op als Roos. Tja ze doet haar best maar ik vind het gewoon niet kloppen. Ze is te jong en ik vond haar niet echt grappig. Hilke is Roos en Karolien speelt Roos. Haha dat is wel heel eenvoudig gezegd maar zo is het wel.😁 Verder is Kaj een prima Sky. Hij kwam ook heel sympathiek over bij de finale en eindapplaus. En Nurlaila was een leuke Donna. Ze zong mooi en speelde ook goed. Ze komt echter over dan Antje.

  [ # 889 ] 05 May 2019 02:39 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

Hi allemaal,
(misschien een beetje off topic), maar weet iemand hoeveel het kost om een flesje frist te kopen in de pauze bij mamma mia? Dus hoeveel is bv een f;esje cola of fanta oi.?

  [ # 890 ] 05 May 2019 04:05 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

€3,75

  [ # 891 ] 06 May 2019 07:04 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Mijn review over de eerste voorstelling van Anouk.

Mamma Mia! Behoeft geen introductie meer, deze musical is een begrip en wereldwijd een hit. Vorige maand vierde de productie nog zijn twintig jarig bestaan. In 2002 speelde de voorstelling als eerst in Nederland met Simone Kleinsma in de rol van Donna. In het seizoen 2009/2010 haalde Stage Entertainment de productie weer naar Nederland met in de hoofdrol Lone van Roosendaal, bijgestaan door Mylene d’Anjou en Anouk van Nes als haar beste vriendinnen Roos en Tanja. Vanavond maakte Anouk haar rentree als Tanja in de huidige productie die speelt in Utrecht. Antje Monteiro is nu te zien als Donna en Hilke Bierman als Roos. Wij waren erbij!

Foto: Musical Journaal
Wat: Mamma Mia!
Wie: Antje Monteiro, Anouk van Nes, Hilke Bierman en Stephanie Anà¤s van Rooijen
Datum: 26 april 2019
Waar: Beatrix Theater, Utrecht
Door: Robin Streppel

“Mamma Mia! blijft een feestje! Het vaste concept vol energie, door het ensemble vol jonge enthousiaste talenten. Het is gewoon een fijn concept. Deze reprise heeft weer een eigen vibe, wat meer aangezet en aanwezig. Monteiro overtuigt deels en bezorgt haar publiek een fijne avond!” Voor de gehele review klik je hier

Vanavond was het een speciale avond. Anouk van Nes, die ik al jaren bewonder maakte haar comeback als Tanja. Noodgedwongen, dit door een blessure van Sophia Wezer. Anouk was eerder te zien in musicals als La Cage Aux Folles, De Tweeling, Cats, A Chorus Line en het meest recent was zij te zien als Joke in Opvliegers. Anouk zal de komende periode de rol van Tanja met Sophia delen. In 2009 zette ze een fantastische Tanja neer, sexy, classy en soms een tikkeltje ordinair. Met hooggespannen verwachtingen ging ik naar Utrecht. Anouk heeft twee weken de tijd gehad om te repeteren, dus spannend. Hoewel de rol bekend is, is het een andere productie met andere mensen.

Komische timing
Wat essentieel is in de rollen van de vriendinnen van Donna is komische timing. Tanja is niet helemaal van deze planeet en houdt van rijke kerels, af en toe wat jongs tussen de lakens en luxe! Een echte luxepoes. Anouk speelt deze rol met plezier en is direct “aan” als ze op komt strompelen met haar koffer op hoge hakken. Ze heeft direct de juiste toon en heeft samen met Hilke de lachers op haar hand in “Chiquitita”, alsof ze al maanden met elkaar spelen. Als Dancing Queen volgt staat er een geweldig trio! Vocaal kleuren de stemmen en ze stralen plezier uit! Dit komt helemaal tot uiting in “Souper Trouper”, waar het zanggroepje van Donna na jaren weer in het lycra gaat om een optreden te geven op Sophie haar vrijgezellenfeest. Tanja is de showgirl van het drietal en dat doet Anouk natuurlijk als de beste met haar achtergrond als danseres. Hilke Bierman loopt er heel fijn een beetje achterna en is als Roos lekker lomp, wat moet dat heerlijk zijn om te spelen.

Kloppend mannenhart
In de tweede acte laat Anouk het hart van menig man sneller kloppen, waaronder die van haar tegenspeler Maikel Nieuwenhuis (Pepper). Als een echte vamp speelt ze met Pepper in het shownummer “Weet je moeder dat.” Waarbij haar stem perfect dat rauwe randje geeft dat bij dit nummer goed werkt. Maikel en Anouk hebben lol en flirten er op los. Na het nummer volgt dan ook een groots applaus! Wat een prachtige terugkomst in deze rol. Het was twee jaar geleden nog de vraag of Anouk ooit de planken weer op zou gaan. Na een tijd klachten bleek dat haar heupen zo versleten waren dat ze vervangen moesten worden. Heftig! Zou ze ooit weer kunnen dansen, dat was de vraag. Al snel speelde ze de rol van Joke in Opvliegers 3 en 4. Maar dat ze op het niveau terug zou komen en weer fanatiek zou dansen zoals in Mamma Mia, dat was de vraag. Het bewijs is er, dat is haar gelukt en ze speelde de sterren van hemel als nooit te voren! Respect! En een compliment voor haar prachtige benen, die zijn nog even mooi als 10 jaar terug.

premiere anouk
© Foto Musical Journaal
Een andere Sophie
Vanavond was ook Stephanie Anà¤is van Rooijen op als Sophie. De rol wordt normaal gesproken gespeeld door Jolijn Henneman. Stephanie is een liefdevolle Sophie, die nieuwsgierig is naar haar vaders. Van mij mocht het wat ondeugender en mis ik het stoute van Sophie, waarbij het in de eerste scéne met “Ik heb een droom” en “Honey Honey” de tekst wat werd opgezegd. De zang was prachtig van Stephanie en ik hoop dat ze zich nog vrijer gaat voelen in de rol als ze weer op mag. Kaj van der Voort was geen stoorzender als Sky, waar ik moeite mee heb zijn dit soort stuntcastings. Goddank bleef de schade beperkt en kun je aan de rol van Sky ook weinig verzieken.

Quasi verontwaardigende blik
Antje Monteiro is vocaal een kanon en zingt als een tierelier. Daar ben je er nog niet mee in de rol van Donna. Zoals ik eerder schreef ben ik wat minder weg van haar spel, of juist gezegd het gebrek daar aan. Monteiro redt zich overal en heeft een gunfactor. Haar Donna is wat meer show en minder puur. Haar quasi verontwaardigende blik zet ze mij iets te vaak op, voorbeeld hiervan is de scéne voor “De winnaar krijgt de macht”, dat moet knallen van emotie en er moet een opbouw in zetten toch verschiet ze haar kruid al voordat het nummer is afgelopen. Eerlijk is eerlijk, de uithaal is prachtig en krijgt een groots applaus. Ze speelt mij te veel op de oppervlakte, dat maakt haar Donna minder een mens van vlees en bloed.

Mamma Mia! Blijft een feestje
Mamma Mia! Blijft een hit en staat als een huis! Het is genieten, de muziek van ABBA is heerlijk en de dansen zijn mooi. Het ensemble gooit er snelheid in, die er in de scénes met de vaders toch wat wordt geremd. De mannen zijn allen vocaal nog steeds niet de besten, hoewel ik Emiel de Jong een prachtige vondst vind in de rol van Bart.

Mamma Mia blijft een feestje, soms een grote suikertaart en waar nodig vol emoties!

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 892 ] 19 May 2019 03:10 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Weet iemand wie op dit moment Donna speelt ? Romy heeft een ongeluk gehad en volgens het speeldchema is Antje Donna

  [ # 893 ] 26 May 2019 02:23 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

Annefleur van den berg speelt over 2 weken haar laatste show als Ellie.
Natuurlijk komen er nieuwe mensen maar het wordt een beetje een leegloop zo aangezien Sanne Mieloo, Elindo Avastia, Sky Lemmer, Diego Gonzalez-Clark en nog een paar mensen ook binnenkort weggaan.

Weet iemand toevallig wanneer zij de laatste show spelen of spelen ze allemaal apart hun laatste show? Ben trouwens ook benieuwd naar hun “Vervangers’ 😊 aangezien ze een nieuwe cover voor Sophie moeten hebben, maar ook twee nieuwe covers voor Sky, een cover voor Donna en een nieuwe Ellie, Lisa en Eddie gaan krijgen.

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 894 ] 26 May 2019 09:18 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Mamma Mia! stopt in september.

https://www.telegraaf.nl/entertainment/3651005/musical-mamma-mia-stopt-in-september


Dit had ik nog niet zien aankomen. Ik dacht dat ze wel tot en met december zouden spelen. Benieuwd wat ze met het Beatrix Theater gaan doen totdat Tina start in februari 2020.

  [ # 895 ] 26 May 2019 09:47 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

TheWickedLion - 26 May 2019 02:23 PM

Ben trouwens ook benieuwd naar hun “Vervangers’ 😊 aangezien ze een nieuwe cover voor Sophie moeten hebben, maar ook twee nieuwe covers voor Sky, een cover voor Donna en een nieuwe Ellie, Lisa en Eddie gaan krijgen.

Shana Pieters zal te zien zijn als ensemble, cover Ellie. Bron: haar instagram.

  [ # 896 ] 26 May 2019 10:03 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

jemar - 26 May 2019 09:18 PM

Mamma Mia! stopt in september.

https://www.telegraaf.nl/entertainment/3651005/musical-mamma-mia-stopt-in-september


Dit had ik nog niet zien aankomen. Ik dacht dat ze wel tot en met december zouden spelen. Benieuwd wat ze met het Beatrix Theater gaan doen totdat Tina start in februari 2020.

Ik vind juist dat het nog lang heeft geduurd. De acties vlogen je om de oren en volgens mij was de zaalbezetting niet heel denderend..

  [ # 897 ] 27 May 2019 12:36 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  104
Geregistreerd  2017-02-19

De zaalbezetting was tot nu toe hoofdzakelijk prima tot goed. De acties waren er beslist niet om überhaupt iemand in de zaal te laten zitten. Daarbij is SE simpelweg een PR machine. Een looptijd van een jaar, in een vast theater, waar 7 à  8 keer per week een show gespeeld wordt, die haast heel NL al gezien had, is een goede prestatie. SE voelt het Nederlandse (en evt. Belgische) publiek blijkbaar toch een heel stuk beter aan dan hier bij tijd en wijle gemeend wordt. Een prima geslaagde productie naar mijn mening.

  [ # 898 ] 27 May 2019 03:43 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

“Prima tot goed”? Heb je de zaalbezetting voor aanstaande zaterdagavond gezien?

Screenshot-2019-05-27-at-17-39-43

Nu kun je er gif op innemen dat er donderdag of vrijdag ineens een stuk minder stoelen beschikbaar zijn voor diezelfde voorstelling. Die zijn dan echt niet allemaal ineens massaal verkocht, maar gedumpt via kanalen als BCA.

  [ # 899 ] 27 May 2019 09:01 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

Ik was er afgelopen Vrijdag en de zaalbezetting was inderdaad belabberd te noemen. Ik zat op rij 1 richting het midden en ik denk dat er links van mij een stuk of 5 stoelen nog vrij waren. Veel lege plekken en naar wat ik zag was het Balkon ook niet echt vol. Jammer maar ik denk dat deze productie van Mamma Mia inderdaad haar beste tijd heeft gehad.

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 900 ] 28 May 2019 12:31 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  104
Geregistreerd  2017-02-19

Prima tot goed was gebaseerd op mijn ervaringen tot 2 weken geleden, social media beelden en het gemiddelde aantal bezoekers op basis van verkochte kaarten. Misschien dat de downfall nu keihard inzet 🤷🏼‍♂️ Dat zou in ieder geval positief zijn voor iedereen die boos is op SE vanwege revivals en iedere 2/3 jaar een gloednieuwe broadwayshow in de gigantische Nederlandse musicalmarkt zou willen zien.

‹ First  < 58 59 60 61 62 >  Last ›
60 of 71