63 of 71 | ‹ First  < 61 62 63 64 65 >  Last ›
Mamma Mia
  [ # 931 ] 15 July 2019 07:43 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  78
Geregistreerd  2015-07-19

Ik denk overigens dat Mamma Mia! vanaf oktober nog wel loopt. Momenteel worden allemaal nieuwe castleden aangenomen zie ik op Instagram (Anouk Rietveld is deze week begonnen met repeteren).

  [ # 932 ] 15 July 2019 09:18 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  38
Geregistreerd  2012-11-30

MammaMia - 15 July 2019 07:43 AM

Ik denk overigens dat Mamma Mia! vanaf oktober nog wel loopt. Momenteel worden allemaal nieuwe castleden aangenomen zie ik op Instagram (Anouk Rietveld is deze week begonnen met repeteren).

Ik schreef dit eergisteren al. Stage had het plan om de zalen deze zomer vol te laten lopen door te zeggen dat het in september stopt maar ze gaan tijdens de uitmarkt aankondigen dat het door zo’n groot succes (*ironie*) zal verlengen tot begin december.

  [ # 933 ] 15 July 2019 10:56 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Ik zie dat ze in September zo ongeveer twee weken geen shows draaien? Dan zullen ze inderdaad wel niet stoppen de 29e September. Wel flauw ging er al vanuit dat de 29e laatste show zou zijn en moet er vrij voor vragen maar had al zo’n idee dat een castlid zich versprak bij de AU.
Trouwens nog steeds radioreclame die verkondigd te stoppen in September en dat we er nu bij moeten zijn.
Vind het trouwens wel slechte reclame en de zaal zit lang niet vol…

Mamma Mia STOPT NIET in September!

[ Gewijzigd: 15 July 2019 11:28 AM by Anme ]
  [ # 934 ] 15 July 2019 11:47 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  125
Geregistreerd  2009-10-28

Lijkt mij inderdaad ook vreemd dat ze in september 2 weken vakantie nemen, om daarna nog voor 2 weken terug te komen. Denk inderdaad dat er nog een “succes"verlenging aankomt…

  [ # 935 ] 16 July 2019 05:01 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

Anme - 15 July 2019 10:56 AM

Ik zie dat ze in September zo ongeveer twee weken geen shows draaien? Dan zullen ze inderdaad wel niet stoppen de 29e September. Wel flauw ging er al vanuit dat de 29e laatste show zou zijn en moet er vrij voor vragen maar had al zo’n idee dat een castlid zich versprak bij de AU.
Trouwens nog steeds radioreclame die verkondigd te stoppen in September en dat we er nu bij moeten zijn.
Vind het trouwens wel slechte reclame en de zaal zit lang niet vol…

Mamma Mia STOPT NIET in September!

nee dat denk ik ook, vooral vanwege dat 2 weken stoppen en daarna nog 10 shows….. het lijkt me stug! maar hoe willen ze de zalen nog vol krijgen? ik hoop nog steeds dat ze Lone weer eens uit de hoge hoed toveren (maar ik denk niet dat dat gebeurt)

  [ # 936 ] 18 July 2019 01:38 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Soy Kroon is terug in Mamma Mia! en Musicalworld spreekt met hem.
De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworlds eigen plek.

  [ # 937 ] 18 July 2019 05:06 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  178
Geregistreerd  2004-12-01

Ik vind echt dat de hoeveelheid aandacht die Mamma Mia krijgt qua filmpjes echt niet in verhouding staat met andere producties. Is dit sponsoring zodat ze de rest van het jaar de zaal nog vol krijgen? Of is dit de enorme persoonlijke voorkeur van de reporters? Beiden vind ik persoonlijk de objectiviteit van de verslagen en recensies in twijfel trekken.

  [ # 938 ] 19 July 2019 06:24 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  215
Geregistreerd  2009-05-01

Kan me voorstellen dat je dat vindt, Martijn, maar is dat niet de basis van het bestaan van deze website? Een groep enthousiaste mensen die onwijs van musical houden en het leuk vinden er met elkaar over te praten? Sinds jaren is er ook een heuse redactie die vrije tijd besteedt aan het recenseren en verslagleggen en dat door hun ervaring mijns inziens ook goed kan.
Inmiddels heeft Musicalworld een dusdanig reputatie opgebouwd dat objectiviteit op zijn plaats is. Maar wordt die objectiviteit geschaad door een extra filmpje van Frans en Huib over Soy? Dat denk ik niet. Leuk dat die mannen zo enthousiast zijn. Net zoals Jeroen het leuk vind om jeugd-, amateur- en buitenproducties te bezoeken. Op die manier kunnen we weer meegenieten met zijn voorliefdes. En ja, dat zijn over het algemeen producties waar andere media/website minder aandacht aan besteden, maar Mamma mia is een van de grootste musicals van dit seizoen en Royal Promotions weet zoals we van ze gewend zijn altijd een hoop extra nieuws te creeeren, ook zonder Musicalworld komen die berichten via RTL Boulevard en het AD wel onder de aandacht. Ik denk niet dat de gemiddelde Musicalworldbezoeker zich door deze extra aandacht laat leiden in het maken van hun keuzes.

  [ # 939 ] 20 July 2019 09:43 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

MeMartijn - 18 July 2019 05:06 PM

Ik vind echt dat de hoeveelheid aandacht die Mamma Mia krijgt qua filmpjes echt niet in verhouding staat met andere producties. Is dit sponsoring zodat ze de rest van het jaar de zaal nog vol krijgen?

Het valt natuurlijk te proberen om bij Stage een geheel verzorgde week naar Broadway te regelen voor de hele redactie omdat we zo ons best hebben gedaan voor Mamma Mia! Als ze een beetje onderzoek doen moet er tenslotte wel uitrollen dat ze zonder ons de tent al hadden kunnen sluiten. 😊

Het is natuurlijk veel simpeler. Het is een kwestie van aanbod. Voor een reportage moet een aanleiding zijn. Dat zijn doorgaans uitnodigingen vanuit de productie. Mamma Mia! heeft veel van dit soort momenten gehad. Zo lang Frans het idee heeft dat er een leuke reportage te maken is en hij ook de gelegenheid heeft, zal hij dat doen. En als het een geslaagde reportage is, is dat toch gewoon leuk voor de kijker. We sturen je ook niet zonder eten naar bed als je ze niet kijkt.  Misschien zullen er mensen denken, oja, daar moet ik nog heen. Maar of ze daarom niet naar Hanna van Hendrik gaan (waren ze toch al te laat voor, maar dat terzijde) of een andere voostelling, dat waag ik te betwijfelen. In de recensie op Musicalworld kun je een oordeel vinden, dat we zo objectief mogelijk maken, dus als een reportage leuk lijkt, kun je ook daar nog eens kijken wat ‘we’ er echt van vonden.

Maan° - 19 July 2019 06:24 PM

Net zoals Jeroen het leuk vind om jeugd-, amateur- en buitenproducties te bezoeken. Op die manier kunnen we weer meegenieten met zijn voorliefdes.

Ik hou van heel veel vormen van theater, en muziektheater in het bijzonder. Dus ik vind het ook leuk om voorstellingen voor de jeugd te bekijken. Bij amateurs is het, uitzonderingen daargelaten, vooral de interesse in het stuk en ver volgens wat zij met hun mogelijkheden daarmee doen. Dus liever niet de zoveelste Rent of Ciske, maar juist die stukken die je nauwelijks of nooit hebt kunnen zien. Al zijn er ook gezelschappen die zo goed zijn, dat ik uren in de auto zou gaan zitten voor 3 Musketiers. Voorliefde voor buitenproducties is er alleen met goed (genoeg) weer dat ik straks een paar uur in de auto moet zitten, met het risico dat het vanwege weercode geel wordt afgelast, maakt me niet meteen blij. Maar goed, dat is geheel off-topic verder.

[ Gewijzigd: 20 July 2019 09:53 AM by Jeroen ]
  [ # 940 ] 20 July 2019 09:34 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

MeMartijn - 18 July 2019 05:06 PM

Ik vind echt dat de hoeveelheid aandacht die Mamma Mia krijgt qua filmpjes echt niet in verhouding staat met andere producties. Is dit sponsoring zodat ze de rest van het jaar de zaal nog vol krijgen? Of is dit de enorme persoonlijke voorkeur van de reporters? Beiden vind ik persoonlijk de objectiviteit van de verslagen en recensies in twijfel trekken.

Frans is super antje fan. Dat is al lang helder en dat is prima. Blij als dit gedrocht van een musical verdwijnt in Nederland

  [ # 941 ] 20 July 2019 09:41 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  52
Geregistreerd  2018-03-27

Amanda big - 20 July 2019 09:34 PM
MeMartijn - 18 July 2019 05:06 PM

Ik vind echt dat de hoeveelheid aandacht die Mamma Mia krijgt qua filmpjes echt niet in verhouding staat met andere producties. Is dit sponsoring zodat ze de rest van het jaar de zaal nog vol krijgen? Of is dit de enorme persoonlijke voorkeur van de reporters? Beiden vind ik persoonlijk de objectiviteit van de verslagen en recensies in twijfel trekken.

Frans is super antje fan. Dat is al lang helder en dat is prima. Blij als dit gedrocht van een musical verdwijnt in Nederland

mee eens. Als dat nog niet duidelijk is weet ik het ook niet meer. En ook ik vind dat Mamma Mia behoort tot de top vijf slechtste musicals ooit gemaakt. Vreselijke show. Als ik van een show de hype nooit begrepen heb is het deze wel…

  [ # 942 ] 20 July 2019 09:50 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik kon de versies van Mamma Mia met Simone, Vera en Lone nog wel waarderen. Daar zat meer kwaliteit in dan in de huidige versie. Maar dan nog blijft Mamma Mia een wat simpele show die het vooral moet hebben van het nostalgische gevoel dat mensen hebben bij de muziek van Abba. Het is niet te vergelijken met bijv. een Sondheim of een Webber…

  [ # 943 ] 20 July 2019 10:14 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  52
Geregistreerd  2018-03-27

MarronSisters - 20 July 2019 09:50 PM

Ik kon de versies van Mamma Mia met Simone, Vera en Lone nog wel waarderen. Daar zat meer kwaliteit in dan in de huidige versie. Maar dan nog blijft Mamma Mia een wat simpele show die het vooral moet hebben van het nostalgische gevoel dat mensen hebben bij de muziek van Abba. Het is niet te vergelijken met bijv. een Sondheim of een Webber…

het is een jukebox musical. Elke jukebox show heeft gewoon geen sodemieter met musical te maken.

  [ # 944 ] 21 July 2019 09:48 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  148
Geregistreerd  2008-11-06

Rob1994 - 20 July 2019 10:14 PM

het is een jukebox musical. Elke jukebox show heeft gewoon geen sodemieter met musical te maken.

Denk om je bloeddruk 😉
Volgens mij is de definitie van musical; Een vorm van theater die muziek, liedjes, dialogen en dans combineert. Dat doet Mamma Mia. Het kan je smaak niet zijn, maar het is meer dan een concert, dus valt het naar mijn idee gewoon onder musical.

Ik ben over het algemeen liefhebber van de musicals met meer verhaal, maar ik vind een musical als Mamma Mia ook leuk om te zien. Goede muziek, leuke cast en vrolijk naar buiten.
Zelf begrijp ik uitspraken dat iets zou moeten verdwijnen van het Nederlandse toneel niet zo goed. Als je het niks vindt, dan ga je niet.

  [ # 945 ] 21 July 2019 10:14 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  52
Geregistreerd  2018-03-27

JessicaU - 21 July 2019 09:48 AM
Rob1994 - 20 July 2019 10:14 PM

het is een jukebox musical. Elke jukebox show heeft gewoon geen sodemieter met musical te maken.

Denk om je bloeddruk 😉
Volgens mij is de definitie van musical; Een vorm van theater die muziek, liedjes, dialogen en dans combineert. Dat doet Mamma Mia. Het kan je smaak niet zijn, maar het is meer dan een concert, dus valt het naar mijn idee gewoon onder musical.

Ik ben over het algemeen liefhebber van de musicals met meer verhaal, maar ik vind een musical als Mamma Mia ook leuk om te zien. Goede muziek, leuke cast en vrolijk naar buiten.
Zelf begrijp ik uitspraken dat iets zou moeten verdwijnen van het Nederlandse toneel niet zo goed. Als je het niks vindt, dan ga je niet.

dat kan wel kloppen dat er dans, zang en dialoog word gecombineerd, maar het repertoire is niet geschreven voor een musical en is dus ook geen musical muziek. En dan is het gewoon geen echte musical. Titels als Phantom of the opera, Chicago les miserables, zelfs Anastasia, dat zijn voor mij de echte musicals. Maar voorstellingen die de afgelopen jaren in het Beatrix theater hebben gespeeld niet. En ja ik vind dat er teveel zijn. We lopen over van de Juke box shows in nederland. En sommige zijn best leuk vind ik -priscilla queen of the dessert, Lazarus Tina the musical vind ik bijvoorbeeld wel best tof- maar ik weiger het als musical te herkennen. Ook niet als het zo geproduceerd word. 😉.

[ Gewijzigd: 21 July 2019 10:17 AM by Rob1994 ]
‹ First  < 61 62 63 64 65 >  Last ›
63 of 71