66 of 71 | ‹ First  < 64 65 66 67 68 >  Last ›
Mamma Mia
  [ # 976 ] 23 August 2019 06:11 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  19
Geregistreerd  2018-09-23

Zo te zien zijn er ook al de nodige plaatsen gereserveerd voor de Postcodeloterij.

  [ # 977 ] 23 August 2019 07:45 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

staat nu iig definitief 😉

  [ # 978 ] 24 August 2019 06:35 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

De kaartverkoop is zo’n succes, dat de 2=1 actie maar meteen verlengd is tot half oktober.

  [ # 979 ] 26 August 2019 08:32 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  390
Geregistreerd  2009-03-15

Wat ben ik na het zien van de Uitmarkt weer blij dat ik vorige week nurlaila had als Donna! Die vrouw kan echt alles echt iemand waarvoor ik speciaal een kaartje zou kopen of nog een keer zal gaan. Ik ben gewoon geschrokken van antje ze is alleen maar bezig met klanken maken en noten halen totaal geen beleving en inleving.

  [ # 980 ] 29 August 2019 10:35 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2014-12-15

Afgelopen dinsdag bezocht ik eindelijk nogmaals de musical mamma Mia. Ik zag de tourversie van Mamma Mia zo’n 10 jaar geleden met destijds o.a. Lone van Roosendaal, Anouk van Nes, Bas Westerweel, Elise Berends, Robin van den Akker en Karel Simons. Ik was niet verheugd toen ik vorig jaar vernam dat Antje Monteiro als Donna gecast was. De 50% korting actie heeft mij echter doen besluiten om toch nog een keer te gaan. Wat mij direct opviel was het orkest dat een minimale bezetting kent en volgens mij een stuk kleiner is dan voorgaande versies. Dan achtereenvolgens de personen die vanavond speelden:

Antje Monteiro: Wat een wanvertoning! Om met een positief punt te beginnen… ze haalde iedere noot. Maar verder is zij absoluut niet fit genoeg voor deze rol en kan ze niet acteren. Daarbij is haar timing qua zang dramatisch en zingt ze alles achter de tel en niet op de tel. Het nummer ‘de winnaar krijgt de macht’ heeft zij echt totaal verpest door er een eigen versie van te maken, terwijl dat toch echt een van de hoogtepunt zou moeten zijn. Kortom in mijn ogen een volledig foute casting.

Anouk van Nes: Helemaal geweldig, wat zette zij de rol van Tanja wederom goed neer. Haar spel, zang, timing, humor en dans waren allen van een zeer hoog niveau.

Hilke Bierman: Wat is Hilke Bierman goed! Haar humor en timing zijn geweldig. Zij is in mijn ogen de gedroomde Roos en heeft dan ook zeer terecht deze rol gekregen. Ik hoop haar in de toekomst nog in mooie andere rollen te kunnen zien.

Soy Kroon: hij deed het prima als Sky. Veel energie, prima spel, prima zang en dans.

Dana van der Geer: Op dit forum werd aangegeven dat dit haar première was als Sophie. Na een wat aarzelend begin (qua zang)  kwam zij volledig los en bleek zij een geweldige Sophie in huis te hebben. Haar zang is bijzonder goed en haar spel was prima maar kan hier en daar qua emotie nog wat verbeteren. 

Dieter Troubleyn: Wat is hij mij tegengevallen. De nummers die hij als Sam zingt zijn nou niet echt de moeilijkste nummer. Desondanks zong hij herhaaldelijk vals. Zijn spel was bij vlagen wel aardig maar zeker niet op het niveau dat je verwachten mag.

Zjon Smaal: Hij was als Harrie vooral goed qua spel met een prettig timing en een goede dosis hummer. De zang was maar minimaal en niet goed.

Emiel de Jong: Dit is geen zanger en dat merk je ook als hij een poging doet om te zingen. Daarnaast zet hij wel een geestige Bart neer met een hoop humor en prima spel, zeker i.c.m. Hilke

De laatste persoon die ik graag wil benoemen is Dennis de Groot. Wat enorm leuk was het om hem weer eens op een podium aan het werk te zien, zeker met de constante glimlach op zijn gezicht.

Ik zag 10 jaar geleden een veel betere voorstelling met een veel betere cast. Nu was het geheel vermakelijk en was het fijn om alle Abba nummers nog eens voorbij te horen komen. Het decor, licht en geluid waren daarbij ook prima. Maar de minimalistische muziek, de vooraf ingezongen koortjes en de gebrekkige zang en acteerprestaties van meerdere spelers, maakte dit toch tot een teleurstelling.

   Handtekening   

Musicalliefhebber/bezoeker, verzamelaar musicalbrochures, voormalig lid nominatiecommissie musical-awards, voormalig presentator theaterprogramma op de radio. Bijnaam: lopende musical encyclopedie

  [ # 981 ] 21 September 2019 03:14 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  823
Geregistreerd  2011-03-21

Het valt mij op dat het deze week iedere dag enorm druk is bij het theater. Er staat echt een enorme rij voor de deur…. Om half 6/6 uur al!
Afgelopen weken of maanden heb ik dit nog nooit gezien en kom er bijna dagelijks langs.

Wat is er aan de hand? Geven ze de kaarten gratis weg? 😂
Moeten postcodeloterij mensen daar vroeg aanwezig zijn om te eten?
Zag het bij een castlid die de mamma Mia insta had overgenomen ook al…. Ik ben benieuwd…

  [ # 982 ] 21 September 2019 04:12 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Misschien dat mensen de 50+ beurs combineren met Mamma Mia?

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 983 ] 21 September 2019 08:53 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  43
Geregistreerd  2011-01-25

Deze week (dinsdag/woensdag/donderdag) en volgens mij ook volgende week (dinsdag/woensdag/donderdag) zijn er shows via de Sligro (jaarlijks terugkerende Sligro musicalspektakel).
Hiervoor kon je zegels sparen en kon je voor €10 p.p. een kaartje kopen. Dit is met eten en drinken, deuren gaan om 18 uur open. Dus vandaar dat het zo druk is..

  [ # 984 ] 27 September 2019 02:25 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

450.000 tickets verkocht in een jaar
MAMMA MIA! blijft succesvol

De cast van de musical MAMMA MIA! heeft opnieuw een reden om een feestje te vieren. Want precies in de week dat deze ultieme feel-good musical één jaar geleden in het Beatrix Theater Utrecht in première is gegaan, kan producent Stage Entertainment bekendmaken dat het 450.000ste ticket is verkocht. En daarmee evenaart MAMMA MIA! het zinderende succes van de musical The Bodyguard, die dit aantal verkochte tickets ook het eerste jaar wist te halen.

‘Het succes is ongelooflijk,’ laat Albert Verlinde, directeur Stage Entertainment weten. ‘Vooral omdat het de derde keer in vijftien jaar tijd is dat MAMMA MIA! in Nederland te zien is. Het is mooi om te zien hoe een nieuwe generatie deze musical met de fantastische songs van ABBA heeft omarmd.’

Ondanks het grote succes stopt deze voorstelling met de aanstekelijke muziek eind december definitief. De cast met daarin Antje Monteiro, Soy Kroon, Sophia Wezer, Hilke Bierman en Jolijn Henneman moet plaatsmaken voor de cast van TINA — De Tina Turner Musical. ‘MAMMA MIA! is nog slechts drie maanden te zien,’ zegt Albert. ‘De cast is waanzinnig op elkaar ingespeeld en voor de fans is dit dus echt de laatste kans om deze show nog een keer te zien.’

Voor Informatie en kaartverkoop:  https://www.stage-entertainment.nl/shows/musical/mamma-mia/

  [ # 985 ] 27 September 2019 08:41 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

Tineke Blok is vanavond voor het eerst opgegaan als Donna vanavond volgens haar instagram. Iemand die daar toevallig bij was? Ben enorm benieuwd hoe ze was!

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 986 ] 03 October 2019 03:36 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

MAMMA MIA! zoekt jonge recensenten

Middelbare scholieren die altijd al de wens hebben gehad om een theatervoorstelling te recenseren, krijgen hiervoor nu de kans. Wij zijn namelijk op zoek naar leerlingen die een theaterrecensie willen (leren) schrijven. MAMMA MIA! bestaat deze maand 1 jaar en nog steeds trekt de productie volle zalen. Het 1-jarig bestaan van MAMMA MIA! vieren we door middelbare scholieren uit heel Nederland de kans te bieden om deze productie te komen recenseren.

Bij de voorstelling op zondagmiddag 27 oktober maken twaalf ‘recensenten in spe’ deel uit van het publiek.

De op motivatie geselecteerde middelbare scholieren worden niet in het diepe gegooid. Per provincie wordt één deelnemer uitgekozen. En zij krijgen allemaal voorafgaande aan de voorstelling een workshop recenseren van recensent Arno Gelder, die al vele jaren voor het Algemeen Dagblad voorstellingen recenseert. Hij zal hen de fijne kneepjes van het vak bijbrengen.

Inschrijven theaterrecensie MAMMA MIA!:
Scholieren uit het middelbaar onderwijs die zich willen inschrijven om MAMMA MIA! te recenseren op zondagmiddag 27 oktober (aanvang workshop 11.00, aanvang voorstelling 12.00u) kunnen zich t/m 16 oktober aanmelden via .(JavaScript must be enabled to view this email address)
Per provincie wordt 1 scholier gekozen die met begeleider wordt uitgenodigd voor de workshop en de voorstelling op 27 oktober.

  [ # 987 ] 07 October 2019 08:09 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Zjon Smaal vertelt op z’n Instagram vandaag dat hij ‘mentaal geblesseerd’ is. Ik denk dus dat hij voorlopig niet te zien is in Mamma Mia. Hij zegt het niet met zoveel woorden, maar het lijkt me vrij logisch en begrijpelijk dat hij even een stapje terug doet.

  [ # 988 ] 19 October 2019 11:30 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  78
Geregistreerd  2015-07-19

Weet iemand wat er aan de hand is op het Griekse eiland ?
Afgelopen woensdag en donderdag deed Karolien Torensma Donna coveren.
Voor komende week heeft ze vier (!) geplande shows staan.
Ze heeft afgelopen week van zowel Antje als Nurlaila shows overgenomen.
Merel spreekt op Instagram al van een bijzondere week voor volgende week.
Hilke en Sophia hebben namelijk ook verlof af te lezen aan de aankondigen. Tineke Blok heeft nog geen data gemeld.

  [ # 989 ] 20 October 2019 08:26 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

Woensdag was Antje niet fit
Donderdag en vandaag nam ze Nurlaila over

Nurlaila is al 3 weken ziek.

[ Gewijzigd: 20 October 2019 09:39 PM by AfterForever ]
  [ # 990 ] 26 October 2019 10:32 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Net terug van weer een avond Mamma Mia! Ondanks dat het (qua hoofdrollen) een beetje een understudy-parade was, heb ik wederom genoten.

De Cast
Donna: Karolien Torensma > Ik heb destijds haar eerste keer Donna gezien en was toen ernstig teleurgesteld, maar wow…Wat is ze gegroeid in haar rol!!! Warme zang, goed geacteerd! Complimenten! (Bij de winnaar krijgt de macht maakte ze een kleine vergissing: in plaats van “Eenheid is verdeeld, alles lijkt verspeeld” zong ze “Eenheid is verspeeld, alles lijkt verspeeld”)
Sophie: Jolijn Henneman > als altijd goed, zowel in spel als zang
Sky: Soy Kroon > leuk om te zien dat hij wat kleine nuances aanbrengt in zijn rol
Tanja: Merel Zeeman > ze zet de rol erg leuk neer! Wel jammer dat ik Sophia steeds misloop.
Roos: Hilke > de ster van de show, wat mij betreft.
Sam: Dieter Troubleyn > Hij blijft de zwakste schakel…. Zang niet sterk, en acteren blijft belabberd. Hij raffelt de zinnen af… Je moet je best doen om hem goed te verstaan. Waarom wordt hier in al die tijd niet aan gewerkt?
Bart: Sjoerd Oomen > niet zo sterk als Emiel de Jong, maar zeer goed gedaan op alle fronten.
Harrie: Dennis de Groot > Verrassend goed! Zowel spel als zang. Zijn stem en mimiek deden me erg denken aan Fred Butter. Chapeau!

De bijrollen (Pepper, Eddie, Lisa, Ellie) waren de first cast. Prima gedaan allen.
Pepper: Delano Willemsen (raar dat op de site staat dat hij cover is, terwijl hij weer first cast is)

Bijzonder
Tijdens de einddans ging het doek te vroeg naar beneden waardoor Hilke Bierman (die hevig stond te dansen en daardoor niet zag dat het doek naar beneden kwam) het doek op haar schouder kreeg. Hopelijk was het niet pijnlijk. Het was wel schrikken. De andere castleden stonden op betere posities en/of hadden het door.


Misschien toch nog 1 keertje, nu het nog kan….. 😊

[ Gewijzigd: 26 October 2019 10:37 PM by jemar ]
‹ First  < 64 65 66 67 68 >  Last ›
66 of 71