3 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
My Fair Lady 2017
  [ # 31 ] 07 November 2017 07:24 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Gisteren ging My Fair Lady in première. In afwachting van Musicalworlds officiële recensie nu alvast ons videoverslag van de galapremière.
Kijk onder Artikelen.

  [ # 32 ] 10 November 2017 11:46 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

t Duurde even, maar de recensies druppelen binnen. De voorstelling wordt heel wisselend ontvangen, 4 sterren in Telegraaf en op Theaterkrant.nl, 3 in De Volkskrant en NRC, 2 in Het Parool. Han Oldigs lijkt de grootste troef van de show te zijn. 

Overigens heel terecht dat Henk van Gelder in het NRC uitgebreid rept over het gebruik van orkestbanden en het kille, afstandelijke gevoel wat ze veroorzaken. Daarnaast heb ik in 2 afzonderlijke recensies het woord tintelfris zien staan, het begrip krijgt serieuze voet aan de grond 😉

  [ # 33 ] 10 November 2017 11:57 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Orkestband bij My Fair Lady? Dat wordt dan weer een voorstelling om te schrappen. Jammer, want ik was erg benieuwd. Maar een musical zonder live-muziek is voor mij gewoon geen musical.

  [ # 34 ] 10 November 2017 01:51 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Laush - 10 November 2017 11:46 AM

Daarnaast heb ik in 2 afzonderlijke recensies het woord tintelfris zien staan, het begrip krijgt serieuze voet aan de grond 😉

Inderdaad, ik zag dit woord terug komen in - volgens mij - de recensie van de Telegraaf en/of het AD. Kreeg spontaan allergische reactie ha ha.

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 35 ] 14 November 2017 09:41 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

martijn-j - 10 November 2017 11:57 AM

Orkestband bij My Fair Lady? Dat wordt dan weer een voorstelling om te schrappen. Jammer, want ik was erg benieuwd. Maar een musical zonder live-muziek is voor mij gewoon geen musical.

]

Wat een afknapper ! My Fair Lady op band !!!

  [ # 36 ] 27 December 2017 08:54 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Heeft Gerrie vaste data als Higgins??

  [ # 37 ] 08 January 2018 03:24 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Alfred Heuvel heeft laten weten dat er een swing is toegevoegd aan de cast
Iemand enig idee wie dit is ?

  [ # 38 ] 10 January 2018 09:26 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Showstop in Maastricht. Het lijkt alsof het theater de producties niet meer aan kan. Dit gebeurde al een aantal keer dit jaar.

  [ # 39 ] 10 January 2018 11:31 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Judaz - 10 January 2018 09:26 PM

Showstop in Maastricht. Het lijkt alsof het theater de producties niet meer aan kan. Dit gebeurde al een aantal keer dit jaar.

Hoe ging het verder ?
My Fair Lady heeft een klein decoortje

  [ # 40 ] 11 January 2018 07:14 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Bij een decorwissel (na Als ik naar de kerk…) bleef het doorzichtige voordoek halverwege hangen en kwamen nog andere trekken mee. Dit heeft ongeveer een kwartier geduurd en ging vervolgens zonder problemen de laatste 20 minuten in.

  [ # 41 ] 16 January 2018 01:12 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Liesanne van Dongen is volgens instagram opgegaan voor Mrs Ensford Hill !
Iemand haar gezien ?
Volgens het souviniersbrochure is Joke understudy van deze rol en niet Liesanne.

  [ # 42 ] 16 January 2018 07:48 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

sky14 - 16 January 2018 01:12 AM

Liesanne van Dongen is volgens instagram opgegaan voor Mrs Ensford Hill !
Iemand haar gezien ?
Volgens het souviniersbrochure is Joke understudy van deze rol en niet Liesanne.

Mrs. Ensford Hill? De moeder van Freddie? Die rol heeft toch 1 of 2 zinnen in het het hele stuk en daarvoor publiceren ze de understudy?

  [ # 43 ] 02 April 2018 03:14 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Sjoukje Hooymaayer voorlopig niet meer te zien in My Fair Lady

Productiehuis De Graaf & Cornelissen Entertainment maakte vandaag bekend dat actrice Sjoukje Hooymaayer (77) om gezondheidsredenen haar rol in de musical My Fair Lady moet neerleggen.
Artistiek directeur Hans Cornelissen: ‘Enige dagen geleden is duidelijk geworden dat Sjoukje Hooymaayer lijdt aan een vorm van kanker, waarvoor momenteel door de artsen een behandelplan wordt opgesteld’.

‘Het is buitengewoon verdrietig nieuws’ stelt Hans. Sjoukje maakte na een afwezigheid van twaalf jaar haar rentree op de Nederlandse podia met haar krachtige en sprankelende vertolking van de rol van Mrs. Higgins in onze musicalproductie My Fair Lady. Het publiek omarmde haar, ze genoot ervan weer op de planken te staan en heeft een warme en hechte band opgebouwd met alle collegae. Of Sjoukje nog terugkeert in de productie, die tot in mei in de theaters te zien is, valt op dit moment niet te zeggen. We leven vanzelfsprekend allemaal zeer met haar mee en verzoeken de media namens Sjoukje en haar familie om de privacy te respecteren.’

Sjoukje Hooymaayer deelde haar rol in My Fair Lady vanaf de première met actrice Gerrie van der Klei, die nu de rol van Mrs. Higgins vooralsnog in alle voorstellingen zal vertolken.

  [ # 44 ] 02 April 2018 06:32 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Jeroen - 02 April 2018 03:14 PM

Sjoukje Hooymaayer voorlopig niet meer te zien in My Fair Lady

Productiehuis De Graaf & Cornelissen Entertainment maakte vandaag bekend dat actrice Sjoukje Hooymaayer (77) om gezondheidsredenen haar rol in de musical My Fair Lady moet neerleggen.
Artistiek directeur Hans Cornelissen: ‘Enige dagen geleden is duidelijk geworden dat Sjoukje Hooymaayer lijdt aan een vorm van kanker, waarvoor momenteel door de artsen een behandelplan wordt opgesteld’.

‘Het is buitengewoon verdrietig nieuws’ stelt Hans. Sjoukje maakte na een afwezigheid van twaalf jaar haar rentree op de Nederlandse podia met haar krachtige en sprankelende vertolking van de rol van Mrs. Higgins in onze musicalproductie My Fair Lady. Het publiek omarmde haar, ze genoot ervan weer op de planken te staan en heeft een warme en hechte band opgebouwd met alle collegae. Of Sjoukje nog terugkeert in de productie, die tot in mei in de theaters te zien is, valt op dit moment niet te zeggen. We leven vanzelfsprekend allemaal zeer met haar mee en verzoeken de media namens Sjoukje en haar familie om de privacy te respecteren.’

Sjoukje Hooymaayer deelde haar rol in My Fair Lady vanaf de première met actrice Gerrie van der Klei, die nu de rol van Mrs. Higgins vooralsnog in alle voorstellingen zal vertolken.

Esther van Boxtel zal ook de rol van Mrs. Higgens bij sommige shows spelen wanneer Gerrie niet beschikbaar is.

  [ # 45 ] 04 April 2018 09:21 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Vanwege de afwezigheid van een orkest zal ik deze productie niet zien, maar ik ben benieuwd of er iets veranderd is aan het eind. Ik vraag dat omdat de versie die nu op Broadway staat een nieuw eind heeft waarin Eliza Higgins verlaat en niet terugkomt. Nu vind ik dat nogal onnodig omdat My Fair Lady altijd al een heel erg vooruitstrevend einde heeft gehad. Kan iemand mij vertellen hoe het einde in deze Nederlandse versie is?

 < 1 2 3 4 > 
3 of 4