Jopie Parlevliet het theater in
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

JOPIE PARLEVLIET HET THEATER IN
 
Aanstaande zaterdagavond is het alweer tijd voor de laatste aflevering van De Jopie Parlevlietshow dit seizoen. Fans hoeven niet te treuren, want de zelfbenoemde ‘parel aan de kroon van de RTL-presentatrices’ gaat het theater in! Ze maakt vanaf 15 november haar opwachting in de muzikale voorstelling ‘Midden in de Winternacht’ van haar geestelijk vader, cabaretier Richard Groenendijk.
 
Groenendijk: “Midden in de Winternacht” is een ode aan iedereen die mij de afgelopen 44 jaar muzikaal heeft beïnvloed. Van Aznavour tot Kaandorp en alles wat daartussen zit. We gaan met een zeven mans band op tournee in de maanden november en december. Nu Jopie bij RTL op de zaterdagavond zo’n enorm succes blijkt, met iedere week méér dan een miljoen kijkers, vond ik dat ze in de theatershow niet mocht ontbreken. Ook Jopie brengt dus een eerbetoon aan háár muzikale idolen. Ik wil er nog niet teveel over verklappen, maar haar Rotterdamse versie van ‘Blame it on the Boogie’ is in het repetitielokaal al een hit!”

Groenendijk trekt voor het eerst in zijn carrière met een band langs de Nederlandse theaters. De tournee begint op 15 november, waarna de voorstelling door heel Nederland te zien is. Traditiegetrouw sluit Groenendijk zijn tournee af met twee weken in het oude Luxor Rotterdam, waar hij op Tweede Kerstdag de laatste voorstelling speelt.

Voor alle speeldata kijk op http://www.richardgroenendijk.nl

De videoboodschap van Jopie zelf: