2 of 5 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
25 jarig jubileum Miss Saigon
  [ # 16 ] 20 October 2016 02:43 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Ik wacht even tot ik de DVD kan bestellen op Bol.com
Heb je de musical overigens Live gezien Galinda?

  [ # 17 ] 20 October 2016 03:43 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Nee helaas ook niet :(

  [ # 18 ] 20 October 2016 09:20 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  366
Geregistreerd  2010-02-17

Adembenemend
Ja
Dat was t ja…

De zaal muisstil

Prachtige avond, nu even bijkomen

  [ # 19 ] 20 October 2016 09:56 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Wauw wauw waaaauuuw!

Wat een sterke cast! En wat een verwennerij op het einde!
Vooral Jon Jon als engineer was GODDELIJK!
Meteen de dvd even bestellen hoor.

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 20 ] 20 October 2016 10:27 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Ik kan me daar alleen maar bij aansluiten, wat kwam dit binnen!
JonJon is echt een held, fantastische engineer zet hij neer. Ik hoop dat Stanley Burleson goed heeft gekeken, zo doe je dat dus.
Verder heel filmisch in beeld gebracht, moest er in het begin even aan wennen maar zorgde daarna alleen maar voor een nog intensere ervaring (the last night of the world: waanzinnig!)

  [ # 21 ] 20 October 2016 10:48 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik heb ook zo genoten. De 3,5 uur vlogen voorbij. Moest ook even wennen aan de manier van filmen, maar vanaf The Movie In My Mind zat ik er helemaal in. En wat een talenten. Hoorde regelmatig mensen in de zaal “wauw” zeggen.

Miss Saigon was de eerste musical die ik zag. Ik was toen twaalf. Nu ben ik dertig en het is mooi om te zien hoe anders je het verhaal dan beleeft. Ik begreep nu pas voor het eerst hoe ontzettend jong Kim en Chris zijn en dan al zo veel mee moeten maken. Het kwam op een hele andere manier binnen nu. Ik vind het ook heel knap dat Thuy en Ellen zo menselijk gemaakt zijn. In de meeste verhalen zouden ze de slechteriken geweest zijn, maar hier zijn het mensen van vlees en bloed. Ieder met een eigen drama waar je ook heel veel begrip voor krijgt.

Jon Jon is inderdaad de ster van de show. Hij gaat volgend jaar zeker de Tony winnen. Ik ben benieuwd of Eva het Bette Middler moeilijk gaat maken. Ik vond haar in ieder geval geweldig. Mooie stem en een hele goede actrice. Bij Kim is het zo makkelijk om te over-acten en dat deed ze nergens. Soms leken dingen ook niet bij haar binnen te komen. Ze had belangrijkere zaken aan haar hoofd. Mooi om die focus te zien.

Ik hoop dat mensen niet alleen een mooie avond hebben gehad maar ook beseffen hoe actueel dit verhaal nog steeds is. Dat er wereldwijd nog steeds miljoenen mensen als Kim zijn die hun land ontvluchten. Hopelijk spoort het weer een nieuwe groep mensen aan zich in te zetten voor vluchtelingen.

We zijn verwend met twee mooie musicals vanuit Londen in de bioscoop binnen een maand. Tegelijkertijd is het jammer dat we tegenwoordig naar de bioscoop moeten om kwalitatief goede musicals te zien in Nederland.

  [ # 22 ] 21 October 2016 06:51 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  366
Geregistreerd  2010-02-17

Prachtig gefilmd inderdaad. Close up, overzicht, beelden door elkaar heen, naast elkaar maar niet naast elkaar. En het geluid, super mooi!

En ja het acteer- en zangwerk, prachtig prachtig prachtig.

  [ # 23 ] 21 October 2016 06:58 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Inderdaad vond het ook erg mooi gemaakt en een grappige, leuke finale als extra!

  [ # 24 ] 21 October 2016 09:59 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  412
Geregistreerd  2012-06-29

Ik vond het helemaal geweldig. Eerst inderdaad ook beetje moeite met de snelle montage combineren met de ondertiteling, maar dat was al snel beter. Prachtig gefilmd! En wat een top cast, Jon Jon was echt de perfecte Engineer, en Eva de perfecte Kim.
Overigens fijn dat de vertaling gewoon letterlijk was en niet van de Nederlandse versie overgenomen was.

Grappig ook dat ik wel hierdoor minder sympathie voor Ellen heb gekregen. Ik begreep haar standpunt altijd heel goed, stond misschien zelfs wel een beetje aan haar kant. Maar nu zag en begreep ik Kim veel beter: ze heeft drie jaar op Chris gewacht, gelooft er nog steeds in dat ze samen kunnen zijn en dat alles weer zo wordt als eerst. Dan vertelt Ellen dat ze Chris’ vrouw is, en meteen gaat de knop om bij Kim: dan zij maar niet met Chris, maar Tam moét een beter leven krijgen. Prachtig dat ze meteen zo kan omschakelen (goed geacteerd ook door Eva), en ik vond het jammer om te zien dat Ellen hier totaal niets van begreep. Vond Tamsin Caroll een hele egoistische Ellen neer zetten (niets ten nadele van Tamsin 😉 ). Grappig om te zien. Zo kwam het einde nog harder aan.

  [ # 25 ] 21 October 2016 08:29 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Mooi om Miss Saigon eindelijk es in het engels te zien. En wat was het mooi. Ik vond Jon Jon Briones als ‘Engineer’ zo onwerkelijk goed. . Ik vond het wel weer heel duidelijk dat je theater live in het theater moet zien….

Toen ik de jubileumvoorstelling van Phantom of the Opera in de bioscoop zag, vond ik de feestelijke finale een beetje veel van het goede na het eigenlijke verhaal.  Daarom ben ik gisteravond na het aangrijpende eind van het verhaal in de laatste pauze naar huis gegaan.  Heb ik daarmee misschien toch iets gemist?

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 26 ] 22 October 2016 10:53 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik vond het ook echt prachtig!! Echt genoten, ook van de finale achteraf, al was het misschien ook wel mooi geweest als het gewoon bij het heftige einde van de musical zou blijven. Het optreden van Jon Jon en Jonathan Pryce was top, maar ik vond The Movie in my mind door Lea Salonga en de Gigi uit de voorstelling ook heel erg mooi.
Verder heb ik weinig toe te voegen aan wat hier allemaal al gezegd is…en hele goede voorstelling met een top cast, en prachtig in beeld gebracht.

Ik zie overigens dat de DVD nu ook bij Bol te bestellen is, voor 40 euro en als import: https://www.bol.com/nl/p/miss-saigon-25th-anniversary-performance/9200000067205828/?suggestionType=typedsearch

  [ # 27 ] 22 October 2016 11:56 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Als je de dvd bij Amazon uk bestelt, ben je ongeveer 20 euro kwijt. Dus…

Edit: €18,59, om precies te zijn.

[ Gewijzigd: 22 October 2016 12:19 PM by Faatijn ]
  [ # 28 ] 22 October 2016 12:02 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Heb de DVD ook bij Amazon besteld, is vandaag verzonden dus met een beetje geluk dinsdag in de bus.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 29 ] 22 October 2016 05:09 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Weet iemand of de voorstelling destijds ook nog een normaal applausmoment bevatte voor de speciale finale begon? Ik miste dat nu een beetje. Als dat er wel was hoop ik dat ze dat op de dvd wel toevoegen.

Op de dvd staat overigens ook de documentaire The Heat Is Back On die eerder los op dvd uitgebracht werd.

  [ # 30 ] 22 October 2016 05:40 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

martijn-j - 22 October 2016 05:09 PM

Weet iemand of de voorstelling destijds ook nog een normaal applausmoment bevatte voor de speciale finale begon? Ik miste dat nu een beetje. Als dat er wel was hoop ik dat ze dat op de dvd wel toevoegen.

Op de dvd staat overigens ook de documentaire The Heat Is Back On die eerder los op dvd uitgebracht werd.

In Alkmaar werd de film na de laatste scène heel abrupt uitgezet. Grappig was wel dat de hele, maar dan ook echt de hele zaal zat te grienen. Wat dan weer overging in grinniken toen men dat van elkaar door kreeg.
Maar ik vond de pauze wel een beetje onnodig. Dat halfuurtje had ik echt nog wel gered hoor.

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 5