3 of 7 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Musical Awards 2017
  [ # 31 ] 10 December 2016 01:32 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ik heb afgelopen en dit seizoen niet zo heel veel gezien, maar van wat ik heb gezien ga ik voor:

Vrouwelijke hoofdrol in een grote musical:
Vera Mann (Sweeney Todd)

Vrouwelijke bijrol in een grote musical:
Marjolein Teepen (Sweeney Todd)

Mannelijke bijrol in een grote musical:
Freek Bartels (Beauty and the Beast)

Aanstormend talent heb ik alle vijf niet gezien in de musical waarvoor ze genomineerd zijn, maar Jeffrey (Hair), Lisse (Sky) en Gaia (Lion King) heb ik wel in andere producties of bij schoolvoorstellingen gezien. Gezien de recensies vertrouw ik erop dat voor ieder van deze drie de prijs verdiend zou zijn. Silver als de jonge Ciske is een bijzonder geval. Gezien zijn leeftijd misschien wel de beste prestatie, maar zou het dan niet beter zijn om een kinder-jeugdigen categorie te maken (tot 14 jaar) of zo? Musicalworld doet dat gelukkig wel…

  [ # 32 ] 10 December 2016 02:34 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Harry - 10 December 2016 11:18 AM

Het zingen aan de andere kant is bij RoTheater, maar ook bij In de ban van Broadway, bedroevend. Echt ondermaats. Acteerprijzen zijn er genoeg, daar hoeven ze de musical awards niet voor te “kapen”.

Oh, het is ook geen waardeoordeel hoor. Musicalacteurs kunnen over het algemeen niet acteren en toneelacteurs kunnen over het algemeen niet zingen. Het is maar wat je belangrijker vindt. Maar wel terecht dat In de Ban van Broadway en De Gelaarsde Poes genomineerd zijn, want dat zijn ook gewoon musicals, dus die horen gewoon bij de Musical Awards. Zijn ander soort musicals dan The Lion King misschien, maar net zo goed stukken waarin gezongen en gedanst wordt.

Heb overigens niet veel gezien, vond Jorrit Ruijs wel goed in The Lion King, hoewel ik het niet per se een hoofdrol vond (zitten in The Lion King eigenlijk sowieso niet echt hoofdrollen), vond Steve Beirnaert dan weer niet bijzonder goed/leuk, Bianca Krijgsman was echt echt fantastisch in In de Ban van Broadway, Jeffrey Italiaander goed in Hair, vreemd dat Vals een nominatie krijgt voor muziek/arrangementen, terwijl dat juist het minst was aan dat hele stuk. Hoop dat De Gelaarsde Poes er met beste grote musical vandoor gaat, want het RO Theater is gewoon ontzettend goed in dit soort familietheater.

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 33 ] 10 December 2016 11:22 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Mooie lijst.

Mijn grote winnaar is Bianca Krijgsman, geweldig.

Wie ik mis:
- Lone voor Sky, prachtige rol.
- Marjolijn Touw Nonsens, vond haar heel goed en de show dragen. Brigitte terechte nominatie.
- Rene als Sweeney, wat was hij goed!

Lisse lijkt mij een terechte winnares voor de talen award. Hoewel ik de andere genomineerden nog moet zien.

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 34 ] 11 December 2016 03:34 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik heb alleen Sweeney Todd gezien, dus ik kan weinig zeggen over de nominaties. Wel vind ik het dit jaar extra duidelijk hoe belachelijk die scheiding tussen grote en kleine musicals is. Zeker aangezien er maar drie genomineerden zijn per categorie. Ook het feit dat de grootte wordt bepaald door het aantal castleden. In de ban van Broadway was toch een veel grotere productie dan Sweeney Todd? Qua decor bedoel ik dan. Ik zie Sweeney Todd juist al een voorbeeld van een geslaagde kleine productie.

  [ # 35 ] 13 December 2016 09:16 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld lunchte met de genomineerden voor de Musical Award 2017. We spreken met kanshebbers Vera Mann, Alex Klaasen, Stefan Rokebrand, Owen Schumacher, Lisse Knaapen en vele anderen.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 36 ] 13 December 2016 10:23 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Leuke reportage, lekker veel mensen aan het woord! Het enthousiasme van de aanstormend talent-genomineerden is mooi om te zien, al vind ik het bij Silver soms wel op de lijn van grappig/eng… Maar goed, ik begrijp ook vrij weinig van jonge kinderen 😉 Eens met Vera ook, trouwens.

  [ # 37 ] 30 December 2016 11:41 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Opus One maakte daarstraks bekend dat René en Lone op het gala een optreden zullen verzorgen voor The Bridges of Madison County.

Op de valreep van het einde van het jaar mogen wij dit geweldige nieuws met jullie delen: op 12 januari tijdens het Musicalawards Gala zingen Lone Van Roosendaal en René van Kooten ‘Jij en ik zijn één seconde’, de Nederlandstalige versie van ‘One Second and a Million Miles’ vertaald door Koen van Dijk. Wij kunnen niet wachten om deze musicalhit uit The Bridges of Madison County aan jullie te laten horen!

http://www.rtlnieuws.nl/boulevard/entertainment/bridges-of-madison-county-debuteert-op-gala

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 38 ] 02 January 2017 10:58 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

De top 3 van de publieksprijs is bekend:
1. Soldaat van Oranje
2. The bodyguard
3. The Lion king
De telling wordt weer op 0 gezet en er kan weer gestemd worden.

  [ # 39 ] 02 January 2017 11:00 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

De verwachte titels natuurlijk.

  [ # 40 ] 02 January 2017 10:24 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Het gala duurt dit jaar van 20.30 tot 22.50. Althans, dat meldt AD (nadat je je stem voor de publieksprijs hebt bevestigd). Vorig jaar duurde het volgens mij een krappe anderhalf uur, dus hopelijk zijn er nu meer optredens en worden de awards in een normaal tempo uitgereikt.

  [ # 41 ] 02 January 2017 10:36 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  483
Geregistreerd  2011-09-14

Ik dacht wel ergens te hebben gelezen dat de uitzending pas om 21:30 begint. Misschien dat in het eerste uur de creatieve awards etc worden uitgereikt en dat deze weer in een aparte video online te zien zijn?

  [ # 42 ] 03 January 2017 06:09 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Op de pagina van het bestellen van kaarten voor MAG, staat idd dat het begint om 21:30.

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 43 ] 07 January 2017 04:07 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  144
Geregistreerd  2012-01-04

Weten we welke shows er iets gaan zingen? Bridges of Madison County weten we, maar bijvoorbeeld De Marathon of Into The Woods? Stage zal Ciske en The Lion King wel laten zien neem ik aan.

   Handtekening   

~

  [ # 44 ] 08 January 2017 01:06 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

the lion king speelt donderdag een show dus ik gok dat Gaia Arm Land zingt. Misschien met wat swings voor de backing ? April zal wel iets uit the Bodyguard doen ?
Hair en A Chorus Line hebben shows .... helaas :-(

Ciske is wel vrij en die zullen wel een medley krijgen.
Elisabeth in concert zal een promotie krijgen. Musicals in concert idem. De grote drie. Into the Woods.

  [ # 45 ] 09 January 2017 12:02 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Simone Kleinsma krijgt a.s. donderdag de Oeuvre Award uitgereikt, aldus dit interview in het AD.

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 7
‹‹ site      Nieuw seizoen ‘Theaterkids’ ››