1 of 3 |  1 2 3 > 
VAMOS!
change_status
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Rick Engelkes Producties en RTL Live Entertainment presenteren de nieuwe musical comedy VAMOS!

VAMOS! is een geheel nieuwe musical comedy die producenten Rick Engelkes Producties en RTL Live Entertainment op dit moment aan het ontwikkelen zijn voor de grotere theaters. De komische voorstelling draait om drie, voor elkaar onbekende, vrouwen die met een rugzak vol emotionele bagage Nederland plots verlaten om een B&B te gaan runnen in Zuid-Spanje.

De productie zal in het theaterseizoen 2017 — 2018 langs de Nederlandse theaters reizen en gaat in première in het DeLaMar Theater in Amsterdam. Wie de rollen gaan vertolken wordt binnenkort bekendgemaakt.

Rick Engelkes, directeur REP: “ Tegenwoordig worden er veel bestaande titels opnieuw uitgebracht, wij gaan juist tegen die stroom in door het maken van nieuw oorspronkelijk werk dat de tijdgeest raakt. Ik geloof in continuïteit en het bouwen van merken, zodat het publiek kan verlangen naar de opvolger. RTL Live Entertainment en ik delen deze visie. Ik kijk daarom uit naar de langdurige samenwerking met RTL, aangezien wij beiden de combinatie van elkaars kracht en expertise zien als een toegevoegde waarde voor de theatermarkt.”
Sjoerd van Schooten, directeur RTL Live Entertainment: “Het is voor het eerst dat wij ons als coproducent gaan richten op een theatervoorstelling die langs de Nederlandse theaters gaat reizen. Waar we nu vooral grootschalige event-concepten zoals GABBERS, Let’s Dance en The Christmas Show produceren, stappen we heel bewust in de ontwikkeling van dit spannende project, omdat we een divers palet aan activiteiten willen opbouwen. Het is ontzettend prettig dat we dit samen met het ervaren en professionele productiebedrijf van Rick Engelkes kunnen doen.’’

VAMOS!
Drie vrouwen van verschillende leeftijden en achtergronden besluiten abrupt hun levens achter zich te laten en het avontuur aan te gaan. Zij investeren in een oud en afgebladderd hotel in het Zuiden van Spanje, pakken hun koffers en vertrekken. Het voelt natuurlijk in eerste instantie fantastisch om de kans op een nieuwe toekomst met beide handen aan te grijpen, maar of dit nou de beste manier is om af te rekenen met de spoken uit het verleden? Staat het grauwe verleden in Nederland in de weg van een sprankelende toekomst in het zonnige Spanje? VAMOS! wordt een voorstelling waar veel mensen zich in zullen herkennen. Iedereen kent het gevoel van alles achter je willen laten om ergens ver weg helemaal op nieuw te beginnen. Dat verklaart ook het succes van het tv programma “Ik Vertrek”.

VAMOS! wordt ontwikkeld door een ervaren creatief team met script- en liedteksten van Allard Blom (Op Hoop van Zegen, The Bodyguard), muziek van Jeroen Sleyfer (Koefnoen, Kruimeltje, Zorro), en in een regie van Martin Michel (Footloose, Hairspray, Grease).

Rick Engelkes Producties (REP) is al ruim vijftien jaar producent van moderne en verfrissende theater- en filmproducties. REP heeft succesvolle producties op zijn naam staan zoals Opvliegers, familiemusical Dolfje Weerwolfje, Kruimeltje de musical, Kramer vs Kramer, De Huisvrouwmonologen, Romeo over Julia, Dik Trom en Hart tegen Hart.

RTL Live Entertainment creëert en produceert grootschalige publieksevenementen zoals GABBERS, Dinnershow Pandora, Let’s Dance, The Christmas Show en het nieuwe gezonde festivalweekend Healthy Fest.

Bron: http://rep.nu/2016/11/03/vamos

  [ # 1 ] 04 November 2016 08:53 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  390
Geregistreerd  2009-03-15

lone van roosendaal, brigitte heitzer en ........ 
Deze namen lijken mij hier wel bij te passen. Vind het alleen al super dat het weer een keer wat nieuws i.p.v. een reprise

  [ # 2 ] 04 November 2016 09:10 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Volgens de Facebook-pagina van Musicaljournaal is Lenette van Dongen in de cast.

  [ # 3 ] 04 November 2016 07:04 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  136
Geregistreerd  2010-11-02

Inderdaad fijn dat het een nieuwe show is. Ben benieuwd!

  [ # 4 ] 05 November 2016 08:32 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

“VAMOS! wordt ontwikkeld door een ervaren creatief team met script- en liedteksten van Allard Blom (Op Hoop van Zegen, The Bodyguard), muziek van Jeroen Sleyfer (Koefnoen, Kruimeltje, Zorro), en in een regie van Martin Michel (Footloose, Hairspray, Grease).”


Zo lijkt het net of Jeroen Sleyfer ook de muziek van Zorro heeft geschreven.

Maar goed ik ben wel benieuwd naar “Wij Gaan!”

[ Gewijzigd: 05 November 2016 12:23 PM by jasper050 ]
   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 5 ] 05 November 2016 09:22 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

jasper050 - 05 November 2016 08:32 AM

Maar goed ik ben wel benieuwd naar “WIJ!”

‘Vamos’ betekent ‘wij gaan’, vaak gebruikt in de zin van de Engelse kreet “Let’s go!” 😊

Hoe dan ook, ik ben ook wel benieuwd. Ik denk dat dit à³f heel leuk kan worden, à³f helemaal niks.

  [ # 6 ] 19 January 2017 11:40 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  83
Geregistreerd  2013-12-27

Zullen de geruchten kloppen?
Willemijn Verkaik in deze voorstelling?

  [ # 7 ] 19 January 2017 12:53 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Eliza20 - 19 January 2017 11:40 AM

Zullen de geruchten kloppen?
Willemijn Verkaik in deze voorstelling?

Dit heb ik ook gehoord.

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 8 ] 13 March 2017 01:16 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Lenette, Carolina en Cystine pakken biezen

Lenette van Dongen, Carolina Dijkhuizen en Cystine Carreon gaan hun geluk beproeven in Spanje. De dames spelen de hoofdrollen in de nieuwe theatervoorstelling Vamos! Dat maakten Rick Engelkes Producties en RTL Live Entertainment maandag bekend.

Vamos! is geïnspireerd op tv-programma’s als Het roer om en Ik vertrek, waarin Nederlanders een nieuw bestaan proberen op te bouwen in het buitenland. De drie dames, die geen van allen een woord Spaans spreken, pakken hun biezen om in Andalusië een bed and breakfast te runnen.

“Wie droomt er niet van?! Ik vertrek! Gewoon alles achter je laten en gaan naar waar de zon altijd schijnt”, zegt Lenette. “Ik ga dat doen met kanjers als Carolina Dijkhuizen en Cystine Carreon. Het script van deze voorstelling is ijzersterk. Bevat veel herkenbaar (leed)vermaak en liedjes waarin je de zon voelt schijnen.”

Johnny Kraaijkamp

Het script van de musicalcomedy is van Allard Blom, die eerder onder meer de voorstellingen Body Language en Schone schijn schreef. De muziek is van Jeroen Sleyfer, die meewerkte aan producties als Fame, De Jantjes en Petticoat. In Vamos! zijn ook rollen weggelegd voor Johnny Kraaijkamp, Soy Kroon en Joey Schalker.

De comedy, onder regie van Martin Michel, gaat op 1 oktober in première in het Amsterdamse DeLaMar Theater. Daarna is Vamos! tot en met 18 maart te zien in de grote Nederlandse theaters.

Bron: Boulevard

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 9 ] 13 March 2017 04:21 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Oh heel leuk dit!!!

  [ # 10 ] 13 March 2017 08:56 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Uit betrouwbare bron weet ik dat Willemijn een rol hierin had, maar zij heeft mogelijk een andere aanbieding?

Ik had toch wel 3 vedettes verwacht in deze voorstelling.Lone, Mariska, Annick, Ellen Evers.

Deze dames zijn niet in de zelfde leeftijd ook. Ben benieuwd.

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 11 ] 13 March 2017 08:59 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  390
Geregistreerd  2009-03-15

klinkt leuk. leuke cast ook.

  [ # 12 ] 13 March 2017 09:06 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Robin - 13 March 2017 08:56 PM

Uit betrouwbare bron weet ik dat Willemijn een rol hierin had, maar zij heeft mogelijk een andere aanbieding?

Eerlijk gezegd was ik een beetje verbaasd dat haar naam in dit topic gevallen was, omdat ik iets anders had gehoord. Op zich is het logisch in het musicalvak om niet op één paard te wedden, maar bij wijze van spreken alle audities af te lopen en overal je cv te droppen. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat ze ook in Londen doet, of in Duitsland.

Ik ben ergens wel benieuwd naar deze voorstelling, maar ik wacht in ieder geval nog even met kaarten kopen tot er wat materiaal beschikbaar is en misschien zelfs tot na de prèmiere, als er wat reviews binnen zijn… Aan de cast ligt het niet persé, al had het in mijn geval dan wel uitgemaakt als Willemijn mee had gedaan… 😉

[ Gewijzigd: 13 March 2017 09:10 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 13 ] 13 March 2017 09:06 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Robin - 13 March 2017 08:56 PM

Ik had toch wel 3 vedettes verwacht in deze voorstelling.Lone, Mariska, Annick, Ellen Evers. Deze dames zijn niet in de zelfde leeftijd ook. Ben benieuwd.

Juist leuk dat het wat ongebruikelijke namen en verschillende types zijn, wat mij betreft. Ben benieuwd hoe ze het (heerlijke) ongemak van Ik Vertrek gaan vertalen naar het toneel.

  [ # 14 ] 13 March 2017 11:13 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Het officiele persbericht

Lenette van Dongen, Carolina Dijkhuizen en Cystine Carreon vertrekken naar Spanje

Rick Engelkes Producties en RTL Live Entertainment maken vandaag bekend dat Lenette van Dongen, Carolina Dijkhuizen en Cystine Carreon de hoofdrollen gaan vertolken in de nieuwe Nederlandse musicalcomedy Vamos! De theatervoorstelling met een nieuw script van Allard Blom en nieuwe muziek van Jeroen Sleyfer, is geïnspireerd op succesvolle tv-series als ‘Het Roer Om’ en ‘Ik Vertrek’. Daarin zien we Nederlanders die hun geluk beproeven in het buitenland en proberen daar een nieuw bestaan op te bouwen. De ‘hobbelige’ weg vol ellende die zij vaak afleggen om hun droom te verwezenlijken, is al jarenlang het recept voor hoge kijkcijfers.

Lenette van Dongen: “Wie droomt er niet van? Ik vertrek! Gewoon alles achter je laten en gaan naar waar de zon altijd schijnt. Ik ga dat doen met kanjers als Carolina Dijkhuizen en Cystine Carreon. Het script van deze voorstelling is ijzersterk. Bevat veel herkenbaar (leed)vermaak en liedjes waarin je de zon voelt schijnen.”

VAMOS!
Als ‘er-moet-toch-iets-meer-zijn-dan-dit’- Hadewych (Lenette van Dongen), harde zakenvrouw Puk (Carolina Dijkhuizen) en kersverse weduwe Linda (Cystine Carreon), die elkaar niet kennen, met een busje naar het zonnige Andalusië rijden, zit de stemming er goed in. Ze laten hun problemen achter in Nederland en rijden hun nieuwe toekomst — het runnen van een B&B in Spanje - tegemoet. Al snel worden de verschillende persoonlijkheden duidelijk: ‘zelf schilderen? Daar zijn mensen voor’ (Puk) en ‘mijn man en ik hadden een grote droom. Dat hij dood is maakt de droom niet minder groot’ (Linda) maar… ‘het leven is een pijpkaneel, ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel’ (Hadewych - verslingerd aan tegeltjeswijsheden).  Oh ja, ze spreken alle drie geen woord Spaans…

Is de Spaanse zon sterk genoeg om de levens van de dames weer glans te geven? En wat gebeurt er als de dames de ‘verspaanste’ Nederlander Roelof tegen het lijf lopen?

De totale cast bestaat uit 13 acteurs. Onder wie ook Johnny Kraaijkamp, Soy Kroon en Joey Schalker.

VAMOS!, in de regie van Martin Michel, gaat op 1 oktober 2017 in première in het DeLaMar Theater in Amsterdam. Daarna is de comedy nog tot en met 18 maart te zien in de grote Nederlandse theaters. Vanaf eind maart kan het publiek kaarten kopen via de theaters. Op vamosdemusical.nl kan iedereen zich inschrijven voor de nieuwsbrief, zodat men op de hoogte wordt gehouden over de start van de kaartverkoop.

  [ # 15 ] 14 March 2017 12:40 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Cystine, wow…. DIe was ik alweer vergeten. Wel fijn voor haar!

 1 2 3 > 
1 of 3