1 of 6 |  1 2 3 >  Last ›
ONE
change_status
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Nieuwe Nederlandse musical One te zien in The LightTheatre

In het najaar van 2018 ziet de geheel nieuwe Nederlandse musical ONE het levenslicht in The LightTheatre dat speciaal voor de voorstelling ontworpen en gebouwd wordt. Het script van ONE is van de hand van Roelof Pieters, terwijl Edwin Schimscheimer de muziek heeft gecomponeerd. De orkestratie ligt in handen van Steve Willaert. Als executieve producer is Willem Metz aangetrokken, die verantwoordelijk was voor meer dan 45 musicalproducties bij Stage Entertainment en tevens lid was van het internationale managementteam. Daarnaast hebben enkele ervaren zakelijk en financieel adviseurs, waaronder Caspar Gerwe (oud Raad van Bestuurslid bij Stage) zich aangesloten.

De (internationaal vermaarde) regisseur wordt zaterdag 26 november bekend gemaakt, als de productie en de eerste muziek van ONE wordt gepresenteerd in het Rijksmuseum van Oudheden in Leiden. Dan komt ook Emma Hatton, hoofdrolspeelster van Wicked op West End in Londen, naar Leiden om de solo ‘Wings’ uit de musical ten gehore te brengen.

ONE vertelt het verhaal van volmaakte liefde en éénheid tussen twee mensen en speelt zich af tijdens de bouw van de Grote Piramide van Cheops. De piramide van Cheops is het laatst overbleven mysterie uit te klassieke oudheid. Het is een nieuwe originele musical die op een revolutionaire wijze wordt uitgevoerd en zich fundamenteel van het huidige aanbod onderscheidt. Het publiek is geen toeschouwer, maar bevindt zich in het centrum van de actie. De beleving is te vergelijken met ‘Virtual Reality’ zonder helm, maar dan gecombineerd met live entertainment.

Het concept van ONE is afkomstig van Roelof Pieters, die zich sinds 2001 met de productie heeft bezig gehouden. Hij schreef mee aan diverse comedy’s in opdracht van onder andere Endemol, werkte voor Joop van den Ende Theaterproducties en was betrokken bij diverse TV-programma’s zoals de André van Duin Show. Pieters: “Het is tijd om onze productie te presenteren. We hebben hier al ruim vijftien jaar aan gewerkt, met een steeds groter wordend team. We hebben nu ook een zestal nummers opgenomen, zowel Nederlands- als Engelstalig.
Edwin Schimscheimer werkte samen met artiesten als Herman Brood, Berdien Stenberg en René Froger. Hij orkestreerde voor onder andere het Metropole Orkest en componeerde al verschillende musicals, zoals Carlie en Willeke. Steve Willaert werkte o.a. voor het Brussels Philharmonic, London Philharmonic Orchestra, The City of Prague Philharmonic Orchestra en The Norwegian Radio Orchestra. Verder was Steve betrokken als orkestrator bij Kuifje en de Zonnetempel, Daens, Domino, Ben X en de spektakelshow 14-18 van Studio 100.

Bron: Musicalsites

Website productie: http://www.onedemusical.nl

Wat komen er de laatste tijd ineens veel nieuwe producenten op de markt. Zeker met de fantasieloze programmering van Stage Entertainment toch een positief gegeven.

  [ # 1 ] 14 November 2016 04:53 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Hoewel ik de titel en omschrijving nog een beetje vaag vind, ben ik hier wel heel benieuwd naar! Hopelijk is deze productie een langer en beter leven dan Sky beschoren.

  [ # 2 ] 14 November 2016 08:22 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  223
Geregistreerd  2008-02-19

Het verhaal doet me een beetje denken aan Aida. Ik ben wel benieuwd wat ze ervan gaan maken. Het zou à³f een nieuwe Soldaat van Oranje kunnen zijn, à³f een nieuwe Sky.

De stukjes muziek die op de site te horen zijn vind ik in ieder geval wel lekker klinken.

   Handtekening   

‘The hardest thing in this world is to live in it. Be brave. Live.’

  [ # 3 ] 14 November 2016 09:46 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik vind de muziek eigenlijk niet zo bijzonder. Verhaal doet inderdaad een beetje denken aan Aida, alleen dan gender reversed…

Wat ik wel een beetje een dingetje vind, is dat voor deze show wéér een nieuw theater moet verrijzen. Want die hadden we natuurlijk nog niet in Nederland… Hopelijk niet in Amsterdam.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 4 ] 26 November 2016 10:02 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

De regisseur is bekend:

Madonna-regisseur maakt Nederlandse musical

De Amerikaan Vincent Paterson is aangetrokken als regisseur van de geheel nieuwe Nederlandse musical One die vanaf eind 2018 te zien zal zijn. Dat hebben de producenten zaterdag bekend gemaakt tijdens een presentatie in Leiden.

Paterson maakte opera’s, regisseerde concerten en commercials en werkte samen met grote artiesten als Madonna en Michael Jackson. Hij creëerde de roemruchte Blond Ambition Tour voor Madonna en ensceneerde haar Vogue-optreden als Marie Antoinette bij MTV. Daarnaast werkte Paterson maar liefst vijftien jaar samen met Jackson. De regisseur stond aan de basis van de bekende BAD Tour, maar deed ook de choreografie van clips als Smooth Criminal en Blood on the Dance Floor.

Cheops
One vertelt het verhaal van volmaakte liefde en eenheid tussen twee mensen en speelt zich af tijdens de bouw van de Grote Piramide van Cheops.

De piramide van Cheops is het laatst overbleven mysterie uit te klassieke oudheid. Het stuk zal te zien zijn in The LightTheatre, een nieuw theater dat speciaal voor de voorstelling wordt ontworpen en gebouwd. Het is nog steeds niet duidelijk waar het theater komt te staan.


bron: nu.nl

  [ # 5 ] 26 November 2016 10:42 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Opvallende keuzen aangezien deze man nog nooit een musical geregisseerd heeft.
Het werk waar hij om geroemd wordt zijn choreografieën..

  [ # 6 ] 26 November 2016 11:25 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

In zekere zin is een choreograaf ook een soort regisseur natuurlijk. Het wekt in ieder geval mijn nieuwsgierigheid, want deze man is bij een aantal projecten betrokken geweest die ik nogal hoog heb zitten. Onder andere bij Dancer in the Dark, wat ik een van de mooiste musicals/films ooit vind.

  [ # 7 ] 27 November 2016 02:44 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Ik zag vorig jaar toevallig een documentaire over hem. Die staat niet meer op de website van de NPO, maar nog wel op YouTube:

https://www.youtube.com/watch?v=kc43wxtqs3k

Daarin kwam ik er pas achter dat die geweldige blanke danser uit ‘Beat It’ later verantwoordelijk was voor een aantal iconische dansmomenten uit de popmuziek. Met als hoogtepunt toch wel de videoclip van ‘Smooth Criminal’, wat mij betreft de beste dansvideo in de muziekgeschiedenis (en een prachtige ode van Michael Jackson aan die andere grote dansheld: Fred Astaire).

Het is dus een keuze die mij zeker nieuwsgierig maakt, net zoals het onderwerp van de musical. Het enige wat me zorgen baart is dat ze er al vijftien jaar mee bezig zijn. Ik zou toch zweren dat er nog een andere musical was waar men ook zo lang mee bezig was, en waarmee het niet goed afliep.  😉

  [ # 8 ] 27 November 2016 12:17 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Ik ben erg benieuwd naar deze productie. Als ze slim zijn casten ze iemand, die mensen trekt. Willemijn bijvoorbeeld, “Broadwaystar terug op Nederlandse bodem.” Na Sky vraag ik me af hoe dit gaat lopen, groot risico weer een theater erbij, hoewel een theater verbouwen ook veel geld kost. Tof nummer!

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 9 ] 27 November 2016 04:42 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik heb de reportage van de perspresentatie bekeken, maar ik weet het niet hoor… Het nummer gezongen door Emma Hatton vind ik niet bijzonder of uniek klinken. Ook van de woorden van de creatives word ik niet enthousiast. Ook niet niet-enthousiast, maar het komt op mij allemaal nog een beetje “leeg” over, ik krijg er geen beeld bij. Mijn associaties met Aida blijven vooralsnog overeind. Ik ben wél benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.

Willemijn Verkaik heeft al eens aangegeven dat ze graag eens een rol zou willen spelen die nog nooit gespeeld is (wat is het Nederlands voor “originate a role”?), dus als ze gecast wordt voor deze musical zou dat natuurlijk voor haar wat dat betreft echt gaaf zijn. Maar op basis van de synopsis denk ik dat ze zoeken naar een jonger iemand voor de vrouwelijke hoofdrol, dus het zou dan sowieso meer een bijrol worden.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 10 ] 27 November 2016 05:10 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

June - 27 November 2016 04:42 PM

(wat is het Nederlands voor “originate a role”?).

Een rol creëren. 😊

  [ # 11 ] 27 November 2016 05:15 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik weet het ook nog niet. Er zijn veel goede en ervaren namen aan verbonden, maar ik kan me nog geen concrete voorstelling bij het eindproduct maken. Als je al zo lang bezig bent met een musical, lijkt het me niet zo moeilijk om à­ets meer informatie te verstrekken. Mis ook een beetje een Egyptische feel bij de stukken muziek die ik tot nu toe heb gehoord, maar misschien is dat niet de kant die ze muzikaal op willen gaan.

Ik denk/hoop overigens dat ze personen gaan casten die ook voor Egyptisch door kunnen gaan. Bij sommige voorstellingen kun je hier wel soepel mee omspringen, maar een lelieblanke Egyptische prinses vind ik toch wat lastig. En @June: “een rol creëren” lijkt me hier de veiligste optie 😉 edit: lol, wat Martijn zegt dus

  [ # 12 ] 28 November 2016 09:25 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Als de schrijvers/producenten Sky een prachtige voorstelling vonden ga ik me toch ernstige zorgen maken.

We wachten maar af, eind 2018 is nog ver weg.

Wanneer is de concept cd verkrijgbaar?

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 13 ] 28 November 2016 10:12 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Zojuist de reportage van musicalworld.tv gezien.

Vooral het einde baarde mij toch wel enige zorgen als ze over Sky spreken.
Roel Pieters: Fantastisch mooi geproduceerde show
Willem Metz: Prachtige voorstelling.
En dan ook nog zeggen dat de producenten van Sky hebben toegegeven dat het is mislukt. Sorry maar ik heb ze alleen maar horen miepen dat ze niet snapte waarom er niemand kwam kijken omdat het zo’n mooie voorstelling was.

Mijn vertrouwen in dit project is na het zien van het filmpje volledig weg.
Niet alleen dit over Sky, maar ook de rest. Zo onsympathiek komen ze over..

Natuurlijk ben ik zeker benieuwd en mocht het een beetje een fijne locatie zijn met een fijne prijs. Ga ik zeker wel kijken..

Maar nee, tot nu toe zetten ze zichzelf nog niet heel goed in de markt neer.

  [ # 14 ] 28 November 2016 11:02 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Dus het ligt niet aan mij dat ik vooral Roel erg onsympathiek vond overkomen.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 15 ] 28 November 2016 01:48 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  744
Geregistreerd  2012-01-08

Wat een slap gelul allemaal zeg. Ik krijg af en toe bijna het idee dat ze maar iets zeggen omdat ze het zelf ook niet echt weten.
En wat mij vooral tegenstaat: is dit nou echt vernieuwend? Is dit het type voorstelling waar behoefte aan is anno 2016? Het verhaal klinkt nog al zwak. Het komt op mij over als geld verdienen, en niet als kunst maken. Jammer.

 1 2 3 >  Last ›
1 of 6
‹‹ Urinetown 2017/2018      Goodbye Norma Jeane ››