2 of 6 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
ONE
  [ # 16 ] 28 November 2016 02:56 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ik kreeg een Avenue Q gevoel (en dan bedoel ik niet de versie waar Marjolein Teepen in zou spelen, maar het initiatief van anderhalf jaar geleden dat toen werd aangekondigd met wel/niet een relatie met Popstars en daarna een stille dood is gestorven). En een aantal jaren eerder Supermodel…

Mooi initiatief hoor, maar waarom een dure choreograaf aantrekken als beginnend producent? Je zult toch eerst moeten bewijzen dat je bestaansrecht hebt, ik heb nu al meelij met die crowdfunders waarvoor het onzeker is of hun geld terug gaat komen. Ze hadden zaterdag in ieder geval een leuk uitje, dat is alvast in the pocket. Maar er zijn genoeg goede choreografen in Nederland die best willen helpen?

Emma Hatton zal ook niet voor niks een lied instuderen en ingevlogen worden, ook dat had een Nederlandse musicalactrice ook best willen doen denk ik.

De (internationaal vermaarde) regisseur wordt zaterdag 26 november bekend gemaakt, als de productie en de eerste muziek van ONE wordt gepresenteerd in het Rijksmuseum van Oudheden in Leiden. Dan komt ook Emma Hatton, hoofdrolspeelster van Wicked op West End in Londen, naar Leiden om de solo ‘Wings’ uit de musical ten gehore te brengen.

In het filmpje van Musicalworld wordt gezegd dat over ongeveer 4 maanden de regisseur bekend wordt gemaakt, dit terwijl in het eerste bericht stond dat dit de 26e november zou zijn (zie quote). Het geheel wekt bij mij niet heel veel vertrouwen. Enfin wel zullen vanzelf wel zien of dit schip gaat stranden of toch een behouden vaart krijgt.

  [ # 17 ] 28 November 2016 03:32 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

In het filmpje uit de reportage van Musaicaljournaal steken ze ook nog de loftrompet over Grace… Bovendien lijken ze het 15 jaar geleden ook al eens geprobeerd te hebben, maar dan onder een andere naam: http://www.musicaljournaal.nl/ambitieuze-makers-one-musical-presenteren-cd/

  [ # 18 ] 28 November 2016 07:14 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

@Hanstmf: Vincent Paterson à­s de regisseur, niet de choreograaf (al is hij wel internationaal bekend als choreograaf). Dat is geheel volgens belofte op 26 november aangekondigd 😉 Heb het filmpje maar 1 x bekeken, maar is het niet de locatie die over een aantal maanden bekend wordt gemaakt? Wel erg ambitieus dat ze blijkbaar de locatie nog niet (zeker) weten maar er wel heel snel een groots theater uit de grond willen stampen.

Ik lees nu op Musicaljournaal wie naast Emma Hatton de overige nummers op de demo-cd hebben ingezongen: Drew Sarich, Dave Willets, Ben Cramer, Tommie Christiaan, Nurlaila Karim, René van Kooten en Stanley Burleson… Bijzonder groepje, ben benieuwd of ze ook echt dit soort types zoeken of gewoon een aantal bekende musicalnamen op de cd wilden.

[ Gewijzigd: 28 November 2016 07:24 PM by Laush ]
  [ # 19 ] 28 November 2016 08:43 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Ik weet een theater in Amsterdam dat al een paar maanden leeg staat. Maar dat zal met zijn capaciteit van “maar” 1.100 stoelen wel te klein zijn voor de ambities van dit productieteam.

  [ # 20 ] 28 November 2016 11:09 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

@Laush: het is inderdaad de locatie die ze over een aantal maanden bekend maken. Ik had het vanmorgen maar met een half oor gehoord en iets te snel conclusies getrokken.

Gebleken is dat dit initiatief vijftien jaar geleden al aan de pers is gepresenteerd, zoals Musicaljournaal al berichtte. Ik heb het originele artikel uit de Volkskrant erbij gevonden en dat staat hier. Metro berichtte anderhalf jaar geleden over de crowdfundingcampagne en dat artikel vind je hier. Daar staat dan weer wel in, dat het nieuwe theater in Amsterdam komt, maar ik twijfel of dat nu nog zo is.

  [ # 21 ] 28 November 2016 11:37 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Heb dat Metro-artikel eens gelezen en zie dat de makers de grote investeerders “eeuwig toegang tot de voorstelling wereldwijd” willen bieden…  Ik denk dat het verstandig is als de producenten iets van het decorontwerp/videomapping/visuals whatever van tevoren te laten zien. Net als bij Sky wordt dit als hét (dé?) selling point van de voorstelling naar voren geschoven, maar als het beoogde publiek hier geen voorproef van op een MAG oid te zien krijgt dan blijft het bij leeg promotiegebrabbel in artikeltjes of (heerlijk en terecht kritische) reportages van Musicalworld.

Amsterdam heeft volgens mij geen nieuw theater nodig, beter bouwen ze het op een meer centrale plek.

  [ # 22 ] 29 November 2016 06:01 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Als ik eerlijk ben krijg is jeuk van de zelfoverschatting vooraf. Overtuigd zijn van je product is prima, maar dit is wel erg ambitieus. Ik hoop dat ze een wereldhit schrijven en dat wij trots mogen zijn op deze creatives, maar voor een hit is echt veel verdieping nodig. Aan SKY was ook 15 jaar geschreven, maar dat zag ik er niet aan af. Leuk spektakel, maar geen verdieping in verhaal.

Een nieuw theater? Tja, er zijn nog niet genoeg theaters?

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 23 ] 30 November 2016 08:07 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Is er trouwens iemand die het interessant vond dat ‘internationale ster Emma Hatton’ bij de presentie een liedje zong?

Volgensmij hadden ze meer aandacht gekregen als ze Noortje Herlaar een zak geld hadden gegeven..

  [ # 24 ] 01 December 2016 07:35 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

dokter_P - 30 November 2016 08:07 PM

Is er trouwens iemand die het interessant vond dat ‘internationale ster Emma Hatton’ bij de presentie een liedje zong?

Volgensmij hadden ze meer aandacht gekregen als ze Noortje Herlaar een zak geld hadden gegeven..

Ik denk dat er maar een vrij select publiekje hier weet wie Emma Hatton is.

Ik dacht vooral: Leuk al die namen voor een cd… Krijgen we die ook ergens te horen? Is die verkrijgbaar of is het puur voor demo-materiaal? Waarom moet ik als publiek dan weten wie het allemaal hebben ingezongen?

  [ # 25 ] 01 December 2016 07:11 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Toch even een positief geluid. De cd-presentatie van One was uitstekend georganiseerd.  De pers en crowdfunders kregen een goede indruk van het verhaal en een fraai voorproefje van de muziek middels een uitgereikte cd met een aantal nummers, die zowel in het Engels als Nederlands zijn ingezongen. Een logische keuze, aangezien degenen achter dit ambitieuze project verder kijken dan de grenzen van ons eigen kikkerlandje.
Emma Hatton heeft op de cd een aantal nummers ingezongen en zong er een daarvan live tijdens de presentatie. En dat was prachtig, want Emma kan nu eenmaal fantastisch zingen en heeft internationale uitstraling. En naar je crowdfunders toe is het natuurlijk wel een mooie geste dat je een artiest uit Londen laat overkomen, die onlangs nog Elphaba speelde op West End.
Velen maken de vergelijking met het Sky project en dat snap ik. Een verschil is er echter al; De muziek van Sky is totaal niet blijven hangen, terwijl de nummers van ONE dat bij mij in ieder geval wel bewerkstelligen. Hatton verwijst in haar interview naar een Disney-sound en die herken ik op meerdere nummers.
Of dit project zal slagen zal de tijd ons leren, maar ik vind het een dapper project en hoop dat het slaagt.

  [ # 26 ] 02 December 2016 03:14 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

LondonMark - 01 December 2016 07:11 PM

De muziek van Sky is totaal niet blijven hangen, terwijl de nummers van ONE dat bij mij in ieder geval wel bewerkstelligen. Hatton verwijst in haar interview naar een Disney-sound en die herken ik op meerdere nummers.

Ik ben ook oprecht benieuwd naar de muziek. Het is dat ik pas van dit project afwist toen er hier op Musicalworld iets over verscheen, anders had ik graag gekeken of ik mee had kunnen doen met de crowdfunding voor de cd. Ik vind de muziek van Schimscheimer heerlijk, de cd van Carlie draai ik nog regelmatig. Vandaar dat ik me afvroeg of we de cd (straks) ergens kunnen verkrijgen of dat het echt als een demo gaat fungeren die wij, het gewone volk, waarschijnlijk nooit te horen krijgen.

  [ # 27 ] 23 July 2017 11:30 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Dacht opeens hier weer aan, weet iemand of er nog nieuwe ontwikkelingen zijn? In de reportage van MW zeggen de producenten vrij stellig dat er op korte termijn meer informatie over locatie/data e.d. komt, maar “korte termijn” is inmiddels niet echt meer van toepassing. Is ‘t project een stille dood gestorven of krijgen we misschien binnenkort nog een grootse aankondiging?

  [ # 28 ] 10 December 2017 02:51 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Tijdens de perspresentatie werd destijds gemeld dat ongeveer vier maanden later de locatie zou worden aangekondigd. Inmiddels zijn we al ruim een jaar verder en is er van deze musical geen enkel teken van leven meer geweest.

Zullen er gewoon wat obstakels zijn bij het rond krijgen van de locatie (op zich niet vreemd, kijk maar naar 40-45)? Of zal de “meest tot de verbeelding sprekende musical ooit” alleen nog blijven voortleven in de verbeelding van de schrijver?

  [ # 29 ] 10 December 2017 08:17 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Een première in 2018 (wat hun doel was) lijkt me sowieso niet meer haalbaar. Het idee om een nieuw theater hiervoor te bouwen vind ik eerlijk gezegd ook een beetje megalomaan. Er zijn al zoveel theaterstoelen in Nederland die gevuld moeten worden maar leeg blijven, wat moet je met een extra theater met >1000 stoelen? Het idee om een volledig nieuwe musical te brengen is natuurlijk te prijzen, maar de quasi-filosofische woorden die ze tot nu toe hebben gebruikt om hun project te beschrijven vind ik niet bepaald uitnodigend.

Mocht de productie er komen hoop ik dat ze hun belofte op het gebied van theatertechniek waar kunnen maken. Als dat extreem goed én vernieuwend is kunnen ze daar nog best eens mee scoren.

  [ # 30 ] 09 January 2021 04:05 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Ik ging er eigenlijk van uit dat deze productie al dood en begraven was (al dan niet in een piramide). Maar de website is vernieuwd, met daarop ook een auditieoproep. De première zou eind november 2021 moeten plaatsvinden.

Bij de creatives staat overigens niet meer de naam van Vincent Paterson vermeld.

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 6
‹‹ Urinetown 2017/2018      Goodbye Norma Jeane ››