2 of 2 |  < 1 2
Tina de musical
  [ # 16 ] 04 September 2017 03:41 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  235
Geregistreerd  2014-09-28

PERSBERICHT

Repetities Tina de musical van start

AMSTERDAM - In Amsterdam zijn de repetities begonnen van de nieuwe Nederlandse familievoorstelling Tina de musical, naar het populaire tijdschrijft Tina. Tina de musical gaat op zondag 22 oktober 2017 in première in het Zaantheater in Zaandam en wordt geproduceerd door Homemade Productions.

De dag begon met het traditionele aansnijden van de taart. Schrijver en regisseur Dick van den Heuvel is trots op de nieuwste Homemade-voorstelling: “Het is onze grootste productie tot nu toe, zowel voor als achter de schermen en dat vind ik heel spannend, maar het is een logische stap in onze ambitie als producent. Het belooft een ontzettend vrolijke voorstelling te worden, voor jong en oud met herkenbare thema’s en geweldige muziek van Jeroen Sleyfer.”

Het verhaal

Tina, Puck en Fabio maken wekelijks in Tina heel veel avonturen mee tijdens het maken van de nieuwste Tina en dankzij hen wordt het blad altijd weer goed gevuld. Maar wat moet Tina als ze stiekem verliefd wordt op de knappe koerier Bobby en haar ouders veel te druk zijn om haar te helpen? Gelukkig heeft oma heel veel ervaring in de liefde en komt ze speciaal uit Ibiza om Tina te helpen.

Musical Sing-a-Long

Vorige week was een voorproefje van Tina de musical al te zien tijdens de AVROTROS Musical Sing-a-Long, de afsluiter van de Uitmarkt Amsterdam. Op Youtube (AVROTROS, Tina, Homemade Productions) is het optreden van Tina de musical tijdens de Sing-a-Long inmiddels al bijna 36.000 keer bekeken.

Tina de musical, met o.a. Annick Boer, Alexandra Alphenaar, Ridder van Kooten en Mylène & Rosanne, gaat op zondag 22 oktober 2017 in première en is daarna tot en met 1 april 2018 ruim 100 keer te zien in heel Nederland. Voor meer informatie en de speellijst: http://www.tina-musical.nl.

   Handtekening   

No day but today

***

http://www.zingenz.nl

  [ # 17 ] 29 September 2017 12:41 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

DAVE DEKKER ALTERNATE IN TINA DE MUSICAL

AMSTERDAM - Terwijl in Amsterdam de repetities in volle gang zijn, maakt producent Homemade Productions vandaag bekend dat Dave Dekker als alternate van Ridder van Kooten te zien zal zijn in Tina de musical.

Dave Dekker kreeg landelijke bekendheid met zijn hoofdrol als kleine Ciske in Ciske de Rat de musical, waar hij na afloop van de première toenmalig Koningin Beatrix mocht ontmoeten. Daarna nam hij deel aan The Voice Kids seizoen 1 en kreeg hij zijn eigen real life soap bij SBS: Dave Dekker Dendert Door. Met Danny de Munk nam hij het nummer Laat ons niet alleen uit en trad hij op in o.a. De Wereld Draait Door, All you need is love, RTL Live, Mooi weer De Leeuw en het Musical Awards Gala. Zijn zelfgeschreven single Ik kijk in je ogen is later opnieuw uitgebracht door Gerard Joling en Jandino Asporaat.

Dave zal Ridder van Kooten, tijdens de tour van Tina de musical, een aantal keer vervangen en de rol van knappe koerier Bobby spelen. 

Het verhaal
Tina, Puck en Fabio maken wekelijks in Tina heel veel avonturen mee tijdens het maken van de nieuwste Tina en dankzij hen wordt het blad altijd weer goed gevuld. Maar wat moet Tina als ze stiekem verliefd wordt op de knappe koerier Bobby en haar ouders veel te druk zijn om haar te helpen? Gelukkig heeft oma heel veel ervaring in de liefde en komt ze speciaal uit Ibiza om Tina te helpen.

Tina de musical, met o.a. Annick Boer, Alexandra Alphenaar, Ridder van Kooten en Mylène & Rosanne, gaat op zondag 22 oktober 2017 in première in Zaandam en is daarna tot en met 1 april 2018 ruim 100 keer te zien in heel Nederland. Voor meer informatie en de speellijst: http://www.tina-musical.nl.

  [ # 18 ] 04 October 2017 06:29 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2012-01-22

Kymora Henar, o.a. bekend van het junior songfestival, gaat de rol van Puck spelen in plaats van Britt Plooij.

  [ # 19 ] 06 October 2017 09:30 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld bezocht de repetitie van Tina de musical en sprak met Musicalworld Awardwinnares Annick Boer en Ridder van Kooten.

Bekijk de videoreportage onder Artikelen.

  [ # 20 ] 23 October 2017 08:01 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2017-10-19

Gisteren met mijn dochter (van 11) bij de première geweest.
Het viel niet mee! Ook mijn dochter kon het maar matig bekoren.

Het hele verhaal is super oubollig. Niet geschreven voor meisjes van nu. Het lijkt wel geschreven door een oud iemand die geen idee heeft wat er in de jeugd om gaat.
Daarnaast vind ik het buitengewoon stotend in de tijd van #metoo dat de moraal van dit verhaal is: “als een meisje een mooie jurk aantrekt wordt ze ineens een lekker ding en vinden alle jongens haar mooi”
En ook de “strijd tussen mannen en vrouwen” blinkt uit in niet-grappige clichés….

Het verhaal is onbegrijpelijk en traag. De liedjes zijn ook echt niet van nu, dit vindt geen kind of tiener meer leuk. De show mist heel veel vaart. De choreografieën (als je het al zo mag noemen) zijn erg “tik-stap”, daar had echt wel meer creativiteit in gekund. Ook het einde (ik verklap niets) is niet om over naar huis te schrijven.

Zit er dan niets positiefs aan? Nou, er zijn wel enkele lichtpuntjes:
Het decor is wel ok, ik vond het wat plastic-achtig, maar mijn dochter (en het gaat toch om de doelgroep) vond dat wel mooi. De oma (Annick Boer) is bij op zijn tijd erg grappig en zet een leuke rol neer (een beetje Anneke Gronloh met een stevige slok op) en ook Alexandra Alphenaar en Theun Plantinga spelen sterk en proberen er nog wat van te maken.
Ook de jongen die Fabio speelt springt er echt uit (gisteren was het in Zaandam gek genoeg team Oost) en ook de tweeling speelt hun irritante rol met verve.
De “hunk” van het stuk vond mijn dochter zeker een knapperd, maar hij lijkt niet goed te weten wat hij met zijn lichaam aan moet, het oogt allemaal erg slungelachtig en hij mist daardoor de bravoure die deze rol nodig heeft (maar misschien kan dat nog groeien als hij de rol vaker speelt).
Oh en iedereen zingt in ieder geval zuiver, das ook al een prestatie!

Maar voor de rest slaat deze show wmb helaas de plank mis. Als je een show maakt voor meisjes van nu, laat hem dan ook meer door meisjes van nu of in ieder geval jonge mensen maken, met hippe liedjes etc. Mensen die weten wat er speelt onder de jeugd of mensen die misschien zelf de Tina ooit hebben gelezen?  Gemiste kans voor een blad wat mijn dochter overigens nog steeds met plezier leest (en dat is voor een blad wat 50 jaar oud is ook best een prestatie). De Tina zelf is wel met zijn tijd meegedaan, de musical is helaas 30 jaar geleden blijven steken….

  [ # 21 ] 23 October 2017 05:17 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  29
Geregistreerd  2004-02-24

Jammer dat je de muziek en verhaal niet hebt kunnen waarderen.
Je hebt een punt: het script is van Dick van den Heuvel en die is al iets ouder. 
Ik ga het toch een beetje voor hem opnemen. Wat me steekt is dat je de MeToo-discussie erbij haalt. Daar gaat deze voorstelling volgens mij helemaal niet over. Het is waar dat Tina met haar oma gaat shoppen om er leuk uit te zien. Maar de jongen op wie ze verliefd is ziet haar niet staan. Ook niet als ze een sexy jurkje (naja, gewoon een leuke jurk) heeft aangetrokken. Sterker nog: aan het einde van de voorstelling trekt ze met hulp van oma haar eigen plan. Wegwezen bij die vent.
Ik vind het wat dit betreft een hele onschuldige voorstelling, waar HomeMade in het verleden heeft laten zien taboes zeker niet uit de weg te gaan.

Regisseur Dick van den Heuvel is daarbij momenteel juist een pleitbezorger van MeToo.

Maar… Je mag het natuurlijk altijd een slechte voorstelling vinden. Volgende keer beter.

  [ # 22 ] 21 November 2017 01:53 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  114
Geregistreerd  2013-05-08

Dit weekend geweest en enorm genoten! Perfect voor de doelgroep en absoluut een feestje!
Verwacht alleen geen diepgaand verhaal of plot waar je zwaar over moet nadenken. Maar dat hoeft ook niet. Met een grote glimlach verlaat je de zaal en je hebt je anderhalf uur prima vermaakt. Ook leuk:veel publieksparticipatie voor de kinderen.

Met het oog op de liedjes viel het mij op dat ik zeker drie nummers hoorde waar de componist volgens mij inspiratie uit bekende liedjes haalde. Of ik vergis me maar ik hoorde in mijn optiek duidelijk een lied dat klonk als:

HAPPY- PHARELL WILLIAMS

en Oma’s opkomst lied klonk als

MEXICO- ZANGERES ZONDER NAAM

en toen ze zongen over de jaren 60 en 70 klonk het als:
GOIN’ BACK TO INDIANA- JACKSON 5

Viel dit iemand anders ook op? Niets ten nadele he? 😊

  [ # 23 ] 21 November 2017 08:19 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

Ik had ook het idee dat ik melodieën af en toe herkende. Overigens geen idee van welke nummers. Maar ja, ik vraag me soms ook wel af of het nog mogelijk is om uberhaupt iets totaal nieuws te produceren. Er is al zoveel gemaakt in de wereld 😉

Ik snap Mfan84 overigens wel wat betreft de nummers. Vroeg me soms wel af of het ‘leuk’ (hip) genoeg is voor de doelgroep.

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

 < 1 2
2 of 2
‹‹ Shaun het Schaap      Hamilton! ››