1 of 6 |  1 2 3 >  Last ›
The Bridges of Madison County (OpusOne)
change_status
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Het mag officieel bekend worden gemaakt. The Bridges of Madison County is de volgende productie in het Zonnehuis.

Alle info staat op http://www.bridgesmusical.nl

  [ # 1 ] 12 December 2016 08:17 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Kan niet wachten!!

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 2 ] 12 December 2016 08:29 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Nu ben ik wel heel benieuwd naar wie die andere 2 namen waren waar gisteren in het andere topic op werd gedoeld, die mensen eerder in de hoofdrollen hadden gezien?

In het forum Amerika en de rest van Europa staat overigens ook een oud topic over de Broadway versie, met wat youtube filmpjes enzo.

  [ # 3 ] 12 December 2016 08:33 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Daar ben ik ook benieuwd naar. Het leek of René en Lone te oud werden bevonden. Nu heb ik het boek niet gelezen maar in de film was Meryl Streep ook halverwege de veertig en Clint Eastwood volgens mij al in de zestig. Op Broadway waren beide acteurs rond de veertig.

  [ # 4 ] 12 December 2016 08:59 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik ga er vanuit dat het om mijn bericht gaat…

June - 11 December 2016 05:56 PM

Ik heb overigens wel een beetje vraagtekens bij de casting. Ik ken de musical niet heel goed, dus heb de muziek even opgezet, maar het overgrote deel klinkt voor mij best “jong”. Twee jongere musicalsterren hebben afgelopen jaar een soort van openbare auditie gedaan voor de hoofdrollen en gek genoeg “hoor ik hun stemmen” hier ook wel in. Hopelijk krijgen zij binnenkort of wat minder binnenkort ook een kans om dit te spelen.

Ik heb even opgezocht wanneer het precies was, maar het was half juli 2015 dat Freek Bartels en Celinde Schoenmaker bij hun concert in Delamar een nummer uit deze musical zongen. Dat deden ze best goed en ze gaven ook aan dat het mocht worden beschouwd als openbare auditie, omdat ze de musical graag wilden spelen. Dus dat. 😊

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 5 ] 12 December 2016 09:36 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Met maar 137 voorstellingen op Broadway was het niet echt een groot succes.
Jason Robert Brown heeft wel de Tony Awards voor beste muziek gewonnen.

Er zijn 8 rollen en de recente Amerikaanse tournee had nog eens 8 ensemble leden (die ook wat rolletjes vervulde)
Benieuwd hoeveel mensen er mee gaan doen bij deze versie.

  [ # 6 ] 12 December 2016 09:45 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Nog even de uitleg schuldig:


“De implantaten van een spreekstalmeester”

Implantaten = bijv. Kronen of Bruggen

Spreekstalmeester werd in de eerst volgende reactie al even genoemd 😊
Musical Cabaret, de spreekstalmeester is Emcee of anders MC.
M.C. is afkorting voor Madison County

De uitleg is wellicht wat vergezocht maar moest ook niet te gemakkelijk zijn.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 7 ] 12 December 2016 11:34 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

martijn-j - 12 December 2016 08:33 AM

in de film was Meryl Streep ook halverwege de veertig en Clint Eastwood volgens mij al in de zestig. Op Broadway waren beide acteurs rond de veertig.

Ah, dat wist ik dan weer niet! Film niet gezien en op basis van het promotiemateriaal van de Broadway-show had ik die acteurs jonger geschat. In dat geval passen René en Lone natuurlijk prima.

Ik ben erg benieuwd, fijn dat OpusOne ook minder voor de hand liggende (maar waarschijnlijk hartstikke mooie) titels aandurft!

  [ # 8 ] 12 December 2016 05:44 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

dokter_P - 12 December 2016 09:36 AM

Er zijn 8 rollen en de recente Amerikaanse tournee had nog eens 8 ensemble leden (die ook wat rolletjes vervulde)
Benieuwd hoeveel mensen er mee gaan doen bij deze versie.

Op de site van de musical is te zien dat er (in elk geval) nog 4 rollen bekend gemaakt zullen worden, naast die van Lone en René.

  [ # 9 ] 13 December 2016 10:26 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  56
Geregistreerd  2006-05-29

Welke plaatsen moet ik reserveren om het beste zicht te hebben? Ben helaas nog niet eerder in het Zonnehuis geweest…

  [ # 10 ] 13 December 2016 10:32 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Deze opstelling is voor mij ook nieuw, dus ik heb gewoon in het middenblok gereserveerd. Je kunt als het goed is zien op het kaartje welke rijen op hetzelfde niveau zijn. Het middenblok loopt per twee rijen op, de zijtribunes heeft eerst drie rijen op hetzelfde niveau en dan nog twee.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 11 ] 13 December 2016 02:38 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

Jeanine3 - 13 December 2016 10:26 AM

Welke plaatsen moet ik reserveren om het beste zicht te hebben? Ben helaas nog niet eerder in het Zonnehuis geweest…

Ik kreeg de mail ook zondag in mijn mailbox, wou onmiddellijk kaarten bestellen en heb dan een reply op de mail gestuurd met jouw vraag.

Dit kreeg ik als antwoord (vermoed dat ik dit wel mag delen):

Ik vind het lastig om nu al iets over de staging te kunnen zeggen, aangezien het repetitieproces nog niet gestart is. Wel is het zo dat we in overleg met de regisseur de premium seats hebben bepaald. Dat zijn volgens hem/ons de beste plaatsen + de zachte rode stoelen i.p.v. de houten stoelen + een pauzedrankje + een programmaboek.

Dus mijn raad zou zijn platinumseats (en dan zou ik persoonlijk liever recht voor het podium zitten, dus dan Rij O).

Als je liever eerste rangskaarten koopt, dan zou ik letten op de verhogingen; die zijn ook in de zaalplattegrond ingetekend. Mijn voorkeur gaat dan uit naar de eerste rij op de verhoging. Dan zou je dus Rij K in het midden kunnen boeken; toch dicht op het podium, maar wel iets meer overzicht.

Hopelijk ben je hier (net als mij) ook mee geholpen.

  [ # 12 ] 09 January 2017 08:27 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Vandaag plaatste OpusOne een video van de allereerste repetitie van “Jij en ik zijn één seconde”: https://www.facebook.com/video.php?v=1238484629565996

  [ # 13 ] 14 January 2017 11:29 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Iemand idee wie de andere rollen gaan vertolken.

  [ # 14 ] 21 January 2017 09:29 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Een impressie van het decor

foto


[edit jeroen: foto te groot voor forum, dus link]

[ Gewijzigd: 22 January 2017 08:04 AM by Jeroen ]
  [ # 15 ] 06 February 2017 12:07 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Op Facebook staat dat vandaag de audities voor de stagiaires zijn, en dat later deze week de volledige cast bekend wordt gemaakt.

 1 2 3 >  Last ›
1 of 6