20 of 22 | ‹ First  < 18 19 20 21 22 > 
Elisabeth op Paleis Het Loo
  [ # 286 ] 16 June 2018 08:19 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  412
Geregistreerd  2012-06-29

Roberto de Groot is dit jaar de Rechter.

  [ # 287 ] 18 June 2018 08:12 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Ben afgelopen zaterdag geweest. Vond het net als vorig jaar weer erg prachtig.
Dit keer vanaf rij 2 mogen bezichtigen (vorig jaar tribune). Moet zeggen dat van zo dichtbij alles wel beter binnen komt maar het spectaculaire van het paleis op de achtergrond valt wat weg voor mij.

Gehele cast vond ik heel goed. Ook Tony viel me alles mee. Hoewel ik toch liever Wim zie.

Wat ik wel heel jammer vind, algemeen probleem, is dat er overduidelijk wordt genoemd dat foto’s maken niet is toegestaan. Het concert is nog geen 2 seconden bezig of overal om mij heen gaan de mobieltjes en camera’s naar boven. Vind ik respectloos. Heb fatsoen, houd dat ding in je zak en ga genieten.
Slotapplaus lijkt me een geschikter moment om je camera erbij te pakken…

  [ # 288 ] 19 June 2018 12:03 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

__niX - 18 June 2018 08:12 AM

Wat ik wel heel jammer vind, algemeen probleem, is dat er overduidelijk wordt genoemd dat foto’s maken niet is toegestaan. Het concert is nog geen 2 seconden bezig of overal om mij heen gaan de mobieltjes en camera’s naar boven. Vind ik respectloos. Heb fatsoen, houd dat ding in je zak en ga genieten.
Slotapplaus lijkt me een geschikter moment om je camera erbij te pakken…

Tja, ik hoorde zaterdag iemand achter mij zeggen dat we in Nederland geen keizer hebben dus ook geen keizerlijke etiquette. Wat doe je dan in godsnaam hier? dacht ik nog.

Verder weer een prachtige avond gehad, nog beter dan de week ervoor. Ik weet niet waar Pia haar noten vandaan haalde, maar ze waren fenomenaal sterk en krachtig.

De blik waarmee Stanley naar Pia keek bij het begin van “De laatste dans” was niet te doen; serieus rillingen overal. Die blik kwam trouwens bij meerdere rijen om mij heen aan.
Ergens jammer dat-ie die eindnoot bij dat nummer niet meer pakt, maar dit was een veiligere oplossing. Je zal ‘m maar niet halen (levendige herinnering aan 🙄  ).

Dikke complimenten ook aan Jeroen, Addo en Doris, die ik onterecht de vorige keer niet heb genoemd.
En eerlijk is eerlijk, Tony was in beduidend betere doen.

Het is dat ik agendatechnisch niet meer kan, anders was ik nog een derde keer gegaan.

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 289 ] 19 June 2018 02:13 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

hannetje - 19 June 2018 12:03 PM
__niX - 18 June 2018 08:12 AM

Wat ik wel heel jammer vind, algemeen probleem, is dat er overduidelijk wordt genoemd dat foto’s maken niet is toegestaan. Het concert is nog geen 2 seconden bezig of overal om mij heen gaan de mobieltjes en camera’s naar boven. Vind ik respectloos. Heb fatsoen, houd dat ding in je zak en ga genieten.
Slotapplaus lijkt me een geschikter moment om je camera erbij te pakken…

Tja, ik hoorde zaterdag iemand achter mij zeggen dat we in Nederland geen keizer hebben dus ook geen keizerlijke etiquette. Wat doe je dan in godsnaam hier? dacht ik nog.

Verder weer een prachtige avond gehad, nog beter dan de week ervoor. Ik weet niet waar Pia haar noten vandaan haalde, maar ze waren fenomenaal sterk en krachtig.

De blik waarmee Stanley naar Pia keek bij het begin van “De laatste dans” was niet te doen; serieus rillingen overal. Die blik kwam trouwens bij meerdere rijen om mij heen aan.
Ergens jammer dat-ie die eindnoot bij dat nummer niet meer pakt, maar dit was een veiligere oplossing. Je zal ‘m maar niet halen (levendige herinnering aan 🙄  ).

Dikke complimenten ook aan Jeroen, Addo en Doris, die ik onterecht de vorige keer niet heb genoemd.
En eerlijk is eerlijk, Tony was in beduidend betere doen.

Het is dat ik agendatechnisch niet meer kan, anders was ik nog een derde keer gegaan.

Alle respect voor pia (ik doe het haar niet na) maar heb toch 2 keer (Mijn leven is van mij, Als jij) hapering gehoord.

  [ # 290 ] 19 June 2018 07:05 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Ik was er zondag weer en de magie tussen Pia en Stanley is ongekend, tijdens “Als ik dansen wil’ vlogen de vonken er vanaf. Gaaf om te zien. En wat een kwaliteit, buitencategorie. Ik heb “Mijn leven is van mij” zelden zo perfect gezongen horen worden.  En wat heb ik het ontelbaar vaak gehoord….

  [ # 291 ] 23 June 2018 11:55 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik ben vandaag geweest en net als vorig jaar ontzettend genoten. Pia en Stanley waren echt fenomenaal (al had Stanley wel wat moeite qua zang in de hoogte had ik het idee). Addo en Jeroen waren ook hee sterk. Tony, zoals al eerder genoemd is hier, past hier wat minder vind ik. Ik miste Wim. Tony leek meer op een soort mislukte Zorro met z’n kostuums en dat snorretje en “Kitsch” was verre van aangenaam om naar te luisteren!

  [ # 292 ] 24 June 2018 10:13 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  350
Geregistreerd  2004-11-24

vind jammer te lezen dat mensen hier alleen maar negatieve reacties neer zetten over tony

Je kan niet altijd krijgen wat je wilt
en helaas merk ik steeds vaker in de musical wereld dat als het niet gaat zoals men verwacht een bepaalde acteur compleet naar beneden gehaald wordt.
tony heeft in een paar dagen tijd moeten doen wat wim al jaren deed.

en ja tony is tony wim.is wim
maat geniet van de kans die je krijgt deze show nog eens te kunnen beleven ipv alleen maar zeiken over bepaalde acteurs

sorry moest dot even kwijt

  [ # 293 ] 24 June 2018 10:25 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

Sorry hier wil ik echt even op reageren. Tony was gewoon een aantal keren vals aan het zingen en zette de rol ongelooflijk nichterig neer. Eigenlijk hoe hij al zijn rollen neerzet. Daarom past de rol van Wim Sonneveld ook zo goed bij hem. Als ik een behoorlijk bedrag betaald dan verwacht ik kwaliteit en dan verwacht ik geen acteur die vals aan het zingen is, want dat was hij. Wat heeft dat te maken met hoe lang je bezig bent met een Rol te repeteren.
Ik snap als je fan bent van iemand dat het vervelend is om dit dan te lezen, maar maak er geen persoonlijke aanval van. Dit is een forum en daar geef ik mijn mening, maar als jij dezelfde voorstelling dan mij had gezien snap je waarom ik dat schreef over Tony. Het was gewoon echt niet goed.

  [ # 294 ] 24 June 2018 11:07 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Het is begrijpelijk dat als je zelf iemand erg goed vindt, het niet zo fijn is om te horen dat velen op het forum hier daar anders over denken. Dat iemand maar een paar dagen de tijd heeft gehad een rol in te studeren vind ik in dit geval echter geen argument dat er toe doet. Volgens mij is al maanden bekend dat Wim de rol niet speelt deze keer toch ? Dus dan is het de verantwoordelijkheid van de producent om te zorgen dat zijn vervanger op hetzelfde nivo presteert. Hoe ze dat doen is aan hun, maar met 5 dagen vooraf meerepeteren is dat dus kennelijk niet gelukt. Ook Tony zelf had kunnen eisen meer tijd / hulp te willen krijgen bij het instuderen van de rol. Hij is geen beginnend musicalacteur ; hij had kunnen voorzien dat zijn prestatie met 5 dagen repeteren in vergelijk met Pia en Stanley die hun rollen kunnen dromen door de mand zou vallen. Ook dat heeft hij niet gedaan.

Kortom, zowel de producent als acteur hebben geen verantwoordelijkheid genomen met als gevolg dat er - gezien de vele helijksoortige reacties hier - een matige Lucheni wordt neergezet. Ik vind het dan raar dat mensen die een hoop geld voor hun kaartje betalen hier dan niet hun ergernis over zouden mogen uiten. In feite zou je dan dus altijd maar moeten slikken wat je voorgeschoteld krijgt en braaf iedereen een staande ovatie geven ongeacht hoe slecht ze presteren omdat het anders een persoonlijke aanval is op een speler/speelster en die doen toch zo hun best. Lijkt me niet de bedoeling dan kunnen we dit forum, recensies en alle andere discusdieplekken net zo goed opheffen.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 295 ] 24 June 2018 12:08 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Normaal gesproken vind ik Tony vaak wel goed in wat hij doet, maar deze rol en dit repertoire qua muziek past hem niet. Hij heeft uitstekende kwaliteiten voor andere rollen. Mijn kritiek op hem betekent geen aanval op hem als persoon. Ik vond het gewoon in deze rol een verkeerde casting. Het was vaak niet erg zuiver en dat vind ik gewoon niet ok. En tuurlijk kun je een slechte dag hebben, maar dit commentaar komt van meerdere avonden terug.

Het gebeurt wel vaker dat je iemand nogmaal goed vind, maar soms in een rol ziet dat je denkt: volgens mij ben je daar niet zo geschikt voor. Pia vind ik bijv. in haar rol als Elisabeth steengoed. Net als in vele andere rollen die ze speelt, maar haar vertolking van killer queen in WWRY een aantal jaar geleden vond ik ook een verleerde casting. Dat paste haar ook niet.

Ik sluit me aan bij de woorden van Mark en Amanda!

  [ # 296 ] 24 June 2018 12:35 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  102
Geregistreerd  2009-01-17

maaikfan19 - 24 June 2018 10:13 AM

vind jammer te lezen dat mensen hier alleen maar negatieve reacties neer zetten over tony

Je kan niet altijd krijgen wat je wilt
en helaas merk ik steeds vaker in de musical wereld dat als het niet gaat zoals men verwacht een bepaalde acteur compleet naar beneden gehaald wordt.
tony heeft in een paar dagen tijd moeten doen wat wim al jaren deed.

en ja tony is tony wim.is wim
maat geniet van de kans die je krijgt deze show nog eens te kunnen beleven ipv alleen maar zeiken over bepaalde acteurs

sorry moest dot even kwijt

Ik kan me hier ook in vinden. Ik ben niet persé fan van Tony en ik vond Wim vorig jasr super in zijn rol van Lucheni.
Maar ik ben afgelopen vrijdag geweest en ik vond dat Tony het meer dan prima deed. Hij heeft misschien niet alle noten binnen zijn bereik die Lucheni origineel zingt, maar loste dit aangenaam op door ze lager te pakkeh. De uithalen die hij deed waren goed.

Verder heb ik wederom een fantastische avond gehad. Genoten van elke minuut met een fenomenale Pia en Stanley en een fantastisch ensemble.
Blijf het jammer vinden dat ze Eljen er niet in hebben verwerkt, maar ja die zat ook niet in de originele nederlandse productie.

Als ze het volgend jaar weer gaan doen, ben ik er weer bij😄

[ Gewijzigd: 24 June 2018 12:38 PM by Balsem ]
  [ # 297 ] 24 June 2018 03:00 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  22
Geregistreerd  2007-11-23

Ik ben al jaren groot fan van tony, keek met angst en beven uit nar zijn performance na alle beri ch ten hier.ik ben nu 2 maal geweest, de eerste keer was hij steengoed en begreep ik de reacties hier niet. De tweede keer was hij bar slecht. Teksten kwijt en die oplossen met stiltes, valse uithalen en gelach om zi ch zelf.een ieder kan een keer zijn dag niet hebben maar een goed acteur weet dit te verbloemen

  [ # 298 ] 24 June 2018 08:54 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  133
Geregistreerd  2011-02-20

Ik heb de berichtgeving hier met een beetje verbazing gelezen eigenlijk, aangezien ik 2 keer geweest ben en beide keren Tony gewoon goed vond zingen. Heb wel 2 keer een verspreking bemerkt, wat ie goed oploste. Ik vond ook zijn invulling niet zoveel anders dan die van Wim vorig jaar (maar toen ben ik maar 1 keer geweest)
Maar ik denk dan, ieder zijn beleving… Had de eerste keer heel veel last van het volume, dus mijn oordopjes in moeten doen, vervormt misschien ook wel wat.
Gek genoeg zat bij ons Addo er een paar keer naast in de uithalen.

Ik hoop wel dat wat ze volgend jaar ook doen qua productie op locatie, ze iets zoeken wat iets minder kost re parkeren. Wat jeetje mina zeg. Ik vond het gewoon parkeren al duur, en toen bleek dat ik daarmee met alle vertraging vanwege de pendelbussen etc ook nog eens mijn (laatste) trein niet haalde.  Dus voor de 2e keer maar een vip-plek gekocht… 27,50,.. dat maakt de voorstelling wel erg duur!

Vraagje, hoe erg verschilt de musical versie hier in nederland eigenlijk van die in duitsland/oostenrijk? Ik zag eerder in dit draadje (bespreking vorig jaar) iets over dat ze hier wat meer focusten op de relatie tussen Elizabeth en de dood, ipv op de economische omstandigheden?
(ik vind het wel interessant om op youtube te zien dat in andere landen de dood ook heel anders gestyled wordt, juist steeds met witte kleren, en vaak een blonde acteur. Ik vroeg me af of dat met verschil in verhaal te maken had)

  [ # 299 ] 25 June 2018 07:37 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-03-10

AlyLanya - 24 June 2018 08:54 PM

Vraagje, hoe erg verschilt de musical versie hier in nederland eigenlijk van die in duitsland/oostenrijk? Ik zag eerder in dit draadje (bespreking vorig jaar) iets over dat ze hier wat meer focusten op de relatie tussen Elizabeth en de dood, ipv op de economische omstandigheden?
(ik vind het wel interessant om op youtube te zien dat in andere landen de dood ook heel anders gestyled wordt, juist steeds met witte kleren, en vaak een blonde acteur. Ik vroeg me af of dat met verschil in verhaal te maken had)

Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.

  [ # 300 ] 25 June 2018 08:10 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Addo was destijds understudy van Stanley en hij had wel een blonde pruik. Hij was daarvoor ook al first cast De Dood in Wenen geweest en staat ook op het castalbum uit 1996. Ik vermoed dat ze voor Stanley een andere “look” hebben gekozen omdat hij er gewoon raar uit zal zien met een blonde pruik.

De Nederlandse versie was totaal anders dan de oorspronkelijke Oostenrijkse versie. Die was veel abstracter qua decor. In Nederland waren de decors realistischer, waarschijnlijk omdat het verhaal hier minder bekend is en dan zou een abstract decor eerder afleiden dan ondersteunen. De Nederlandse versie is daarna naar Essen en Stuttgart gegaan, maar die waren ook weer anders op bepaalde punten. De voorstelling is in de loop der jaren gewoon heel erg veranderd. Liedjes erbij, liedjes eruit, liedjes veranderd, etc. De Japanse versies zijn ook weer totaal anders.

‹ First  < 18 19 20 21 22 > 
20 of 22