9 van de 13
9
 
Fiddler on the Roof / Anatevka tour 2017-18
  [ # 121 ] Datum: 24 oktober 2017 09:12 AM
Musical Ster
Avatar
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  6481
Geregistreerd  2009-01-21

Bedankt, Jeroen. Helemaal mee eens.

Het gesprek gisteren bij Pauw was een verademing vergeleken bij wat er in DWDD gebeurde. Iedereen kreeg rustig de tijd om te vertellen. De naam van Ruut Weissman werd een paar keer genoemd. Enerzijds omdat hij in zijn positie als artistiek leider van de Toneelschool niet ingreep na klachten over het gedrag van Jappe Claes (en zo een onveilige situatie in stand hield) en anderzijds omdat hij nu nog steeds “op plekken” zit (en er weer onveilige situaties in stand worden gehouden).

De opmerking van Hans Kraay jr. aan het eind was wel beschamend.

 Handtekening 

19 mei - Wende Snijders - Mens
23 jun - Was getekend, Annie M.G. Schmidt

http://www.bakkerpraatjes.com

Naar boven

  [ # 122 ] Datum: 24 oktober 2017 10:04 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  914
Geregistreerd  2010-03-23

DWDD was inderdaad niet te hachelen, kon niet geloven wat Jessica Durlacher allemaal uitkraamde. Fijn dat de ex-studentes bij Pauw de tijd kregen en daarbij ook Ruut Weissman noemden, ook om aan te geven hoe machtsmisbruik in stand kan worden gehouden. Én dat vragen als “maar waarom deed je er niks tegen/geen aangifte?” vaak vreselijk misplaatst zijn, natuurlijk.

Overigens (en dit is dan wel weer lichtelijk off-topic, excusez), enkele theaters in Engeland laten zien dat ze weten hoe het wél moet: https://www.oldvictheatre.com/news/2017/10/joint-statement-on-the-theatre-industry

Naar boven

  [ # 123 ] Datum: 24 oktober 2017 11:27 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal posts  182
Geregistreerd  2009-05-04

Ik beschouw mezelf als een liefhebber maar niet als kenner van musicals. Ik zie een paar musicals per jaar maar niet meer dan dat. Ik heb genoeg ervaring om te weten dat een grote naam vaak wel garant staat voor volle zalen, maar niet voor kwaliteit (ik krijg nog steeds huiveringen als ik terugdenk aan Jim Bakkum in Wicked), maar ik heb de musicals die ik zie doorgaans niet eerder gezien en kan ze dus niet vergelijken met andere interpretaties. Wat dat betreft kijk ik dus op een andere manier naar musicals dan zo iemand als Klaske, en dus ervaar ik het stuk ook anders.

Ik ben dus (met vrouw en kinderen) naar een try-out van Fiddler geweest. Dronten, afgelopen zaterdag (21-10). En ik heb kijk er met ernstig gemengde gevoelens op terug. Overigens is dat iets wat wij met ons vieren delen: we hebben ons niet altijd aan dezelfde dingen gestoord, maar we hadden wel allemaal punten van kritiek.

Mijn grootste bezwaar is het spel van Tevye. Tijdens de hele eerste acte heeft hij me geen moment weten te overtuigen. In de tweede acte ging het lange tijd beter, maar aan het einde ging het toch weer mis. Ik weet niet of Thomas een slechte avond had, gewoon onvoldoende voorbereid is, of door de humor in zijn teksten de weg kwijt raakte, maar het grootste deel van de tijd keek ik naar een conferencier en niet naar een acteur. Ja, de komische delen van zijn tekst werden ook echt komisch gebracht, maar in de serieuze teksten bleef hij een conferencier, en bij zijn tweespraken met God zag ik consistent een verhaal tegen de zaal.

Hoewel de meeste cast goed en zuiver zong (en vooral de samenzang en meerstemmigheid vaak erg overtuigend klonk) was dat niet altijd het geval. Ik had van tevoren mijn twijfels bij Thomas Acda, ik weet dat hij goed is in kleinkunst-zang en meerstemmigheid maar musical vergt toch andere eisen. Hij wist zich goed staande te houden, maar helaas gold dat niet voor Mottel. Zijn solo was duidelijk te hoog voor zijn bereik, en dat was helaas goed te horen. De lagere delen van dat nummer klonken wel goed en ik denk dat de productie er goed aan zou doen om dit nummer een paar tonen lager te zetten - ik denk dat zijn stem dan veel beter tot zijn recht komt, en in elk geval zullen er geen gemiste noten meer bij zijn.

Het viel me op dat een deel van de cast kennelijk gespecialiseerd is in dansen. Ik zag enkele mensen ALLEEN voor dans op het podium komen. Dat is niet gebruikelijk bij musicals, maar ik vond het geen probleem, ik heb met plezier naar hun dansen gekeken. Er waren wel een paar momenten waarbij de dansers niet exact synchroon waren, en bij het stampen op het podium valt dat best wel op. smile

Waar ik me wel aan irriteerde zijn de door vrouwen gespeelde mannen. Ik kende het verhaal niet, dus toen ik vrouwen tussen de mannen zag zitten nam ik aan dat dit een interessante plot-twist zou worden. Niet, dus. Als je als producent dan te weinig mannen hebt en vrouwen als mannen moet laten opkomen, zorg er dan in elk geval voor dat het niet opvalt. Dus geen rare opplaksnorren maar geloofwaardige grime. Oh ja, en kies voor de vrouwen met kleinere borsten en bind ze stevig op, of geef ze kleding die de borsten verhult. (Bij een van de twee vrouwen in mannenrol was dit het geval, maar de andere had een zeer duidelijk waarneembare buste).
Oh, en geef de vrouw-in-mannenrol cast geen tekst.

Mijn zoon had achteraf vooral heel veel kritiek op de musical an sich. Hij vond het verhaal slecht uitgewerkt. Het verjagen van de joden door de russen kwam veel te onverwacht en had beter opgebouwd kunnen worden, de reactie van de joden was ook niet heel geloofwaardig (hij had meer woede en meer moeite om uiteindelijk tot berusting te komen verwacht). De liefdes van de tweede en vooral de derde dochter kwamen ook veel te snel en hadden beter opgebouwd moeten worden. En de allereeerste zinnen van de openingscene waren ongeloofwaardig. Ik ben het zelf deels met deze kritiek eens, deels ook niet (ik denk niet dat het veel toevoegt als de romances van de drie dochters allen uitgebreid in het verhaal zitten).
Uit de recentie van Klaske begrijp ik dat er een aantal veranderingen zijn ten opzichte van het originele script en dat die voor een groot deel direct in verband staan met de punten waar mijn zoon over viel. Dan zijn het dus geen goede keuzes geweest om deze veranderingen te doen.

Al met al heb ik geen vreselijk slechte avond gehad, maar ook geen hele goede. Als dit een amateur voorstelling was geweest met kaartjes van 15 euro zou ik er redelijk tevreden over zijn. Maar voor een professionele voorstelling en kaartjes van bijna 40 euro voor een try-out schiet dit echt tekort.

Ik weet dat de premiere nog een paar weken op zich laat wachten, en ik hoop echt dat de cast en creatives die tijd nog zullen gebruiken om veel, heel veel bij te schaven. In de staat zoals wij die zaterdag hebben gezien is dit niet goed genoeg voor het professionele podium.

Naar boven

  [ # 124 ] Datum: 24 oktober 2017 12:32 PM
West End Ster
Avatar
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  2121
Geregistreerd  2003-05-23

We waren bij dezelfde voorstelling, en ik denk dat we wel dezelfde mening hebben.  We komen redelijk dicht bij elkaar in de buurt, alleen ik verwoord het iets anders. wink

Hugo - 24 oktober 2017 11:27 AM

Mijn grootste bezwaar is het spel van Tevye. Tijdens de hele eerste acte heeft hij me geen moment weten te overtuigen. In de tweede acte ging het lange tijd beter, maar aan het einde ging het toch weer mis. Ik weet niet of Thomas een slechte avond had, gewoon onvoldoende voorbereid is, of door de humor in zijn teksten de weg kwijt raakte, maar het grootste deel van de tijd keek ik naar een conferencier en niet naar een acteur. Ja, de komische delen van zijn tekst werden ook echt komisch gebracht, maar in de serieuze teksten bleef hij een conferencier, en bij zijn tweespraken met God zag ik consistent een verhaal tegen de zaal.

Ik heb het inderdaad gegooid op dat we ‘pas’ naar een 2e try-out zaten te kijken. Tevye is een zware rol met veel tekst, die ook grotendeels op elkaar lijkt op sommige stukken. Maar als het op begint te vallen dat ie zijn tekst niet goed kent, heb je een probleem. Ik had sterk de indruk toen hij in de laatste scene met een notitieblokje opkwam dat daar zijn tekst op stond.

Voor de serieuze stukken vond ik vooral het stuk na ‘Little Chavaleh’ erg vlak. Als je dat vergelijkt met de brok emotie die Henk Poort aan het eind van het nummer was, zeker als Chava zelf het toneel op komt.

Hoewel de meeste cast goed en zuiver zong (en vooral de samenzang en meerstemmigheid vaak erg overtuigend klonk) was dat niet altijd het geval. Ik had van tevoren mijn twijfels bij Thomas Acda, ik weet dat hij goed is in kleinkunst-zang en meerstemmigheid maar musical vergt toch andere eisen. Hij wist zich goed staande te houden, maar helaas gold dat niet voor Mottel. Zijn solo was duidelijk te hoog voor zijn bereik, en dat was helaas goed te horen. De lagere delen van dat nummer klonken wel goed en ik denk dat de productie er goed aan zou doen om dit nummer een paar tonen lager te zetten - ik denk dat zijn stem dan veel beter tot zijn recht komt, en in elk geval zullen er geen gemiste noten meer bij zijn.

De koorstukken gingen inderdaad redelijk, ik miste alleen de volle cast. Hoe meer mensen je bij ‘Traditions’ of ‘Sunrise, Sunset’ hebt hoe mooier het wordt met de samenzang.
Thomas hield zich wat mij betreft goed staande, maar vond hem niet mooi matchen met de stem van Golde, zeker bij het ‘Sabbath prayer’. Het tweede duet ging iets beter.
En ja, Mottel… het was gewoon vals.

Het viel me op dat een deel van de cast kennelijk gespecialiseerd is in dansen. Ik zag enkele mensen ALLEEN voor dans op het podium komen. Dat is niet gebruikelijk bij musicals, maar ik vond het geen probleem, ik heb met plezier naar hun dansen gekeken. Er waren wel een paar momenten waarbij de dansers niet exact synchroon waren, en bij het stampen op het podium valt dat best wel op. smile


Het komt wel vaker voor dat er een apart dansensemble is, Elisabeth, Tanz der Vampire, schieten me als eerste voorbeelden te binnen.
Ik vond de choreografieen ook prima, behalve bij “Do You Love Me” , daar was het wat mij betreft niet nodig om een danser op het toneel te hebben. Maar over het algemeen geen klachten.
Mensen die het stuk goed kennen en nog gaan, kan er iemand voor mij opletten of de flessendans tijdens de bruiloft was ingekort? Hij voelde heel kort aan, naar mijn idee.

Waar ik me wel aan irriteerde zijn de door vrouwen gespeelde mannen. Ik kende het verhaal niet, dus toen ik vrouwen tussen de mannen zag zitten nam ik aan dat dit een interessante plot-twist zou worden. Niet, dus. Als je als producent dan te weinig mannen hebt en vrouwen als mannen moet laten opkomen, zorg er dan in elk geval voor dat het niet opvalt. Dus geen rare opplaksnorren maar geloofwaardige grime. Oh ja, en kies voor de vrouwen met kleinere borsten en bind ze stevig op, of geef ze kleding die de borsten verhult. (Bij een van de twee vrouwen in mannenrol was dit het geval, maar de andere had een zeer duidelijk waarneembare buste). Oh, en geef de vrouw-in-mannenrol cast geen tekst.

Agreed!

Mijn zoon had achteraf vooral heel veel kritiek op de musical an sich. Hij vond het verhaal slecht uitgewerkt. Het verjagen van de joden door de russen kwam veel te onverwacht en had beter opgebouwd kunnen worden, de reactie van de joden was ook niet heel geloofwaardig (hij had meer woede en meer moeite om uiteindelijk tot berusting te komen verwacht). De liefdes van de tweede en vooral de derde dochter kwamen ook veel te snel en hadden beter opgebouwd moeten worden. En de allereeerste zinnen van de openingscene waren ongeloofwaardig. Ik ben het zelf deels met deze kritiek eens, deels ook niet (ik denk niet dat het veel toevoegt als de romances van de drie dochters allen uitgebreid in het verhaal zitten).
Uit de recentie van Klaske begrijp ik dat er een aantal veranderingen zijn ten opzichte van het originele script en dat die voor een groot deel direct in verband staan met de punten waar mijn zoon over viel. Dan zijn het dus geen goede keuzes geweest om deze veranderingen te doen.

Ik moet het nakijken, maar ik geloof dat er geen scenes geschrapt zijn die meer diepte geven aan de relaties van de drie dochters. Ik denk wel dat ze rustiger uitgespeeld konden worden. Of misschien koppels casten waar meer chemie tussen zit. Ik vond er weinig vuurwerk tussen zitten, maar misschien komt dat nog als ze beter op elkaar ingespeeld raken.

Laatste punt wat ik niet genoemd heb, wat geschrapt is in de laatste scene voor de pauze. Als de Russen naar de bruiloft komen, in het oorspronkelijk script (en volgens mij ook de versies in 1998 en 2008) verzet Perchik zich tegen het geweld wat er gebruikt wordt en begint te vechten en raakt daarbij gewond.
Dat is wel 1 ding wat de relatie tussen Perchik en Hodel uit had kunnen diepen als dit stuk gespeeld was.

Naar boven

  [ # 125 ] Datum: 24 oktober 2017 12:43 PM
West End Ster
Avatar
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  2121
Geregistreerd  2003-05-23

Oh, ik denk overigens dat er weinig gaat veranderen aan de regie of vrouwen als mannen etc. De regisseur heeft waarschijnlijk wel iets anders aan zijn hoofd en het gebeurt zelden in NL dat er nog iets wezenlijks verandert tijdens de try-out.

Maar je weet het niet, zag op de Facebook pagina van Fiddler ook staan toen iemand aangaf dat ie het voor de pauze te lang was en na de pauze te kort, of ze de pauze niet eerder konden laten plaats vinden, was het antwoord van de productie: ‘Try-out tip. Top!’

Naar boven

  [ # 126 ] Datum: 25 oktober 2017 11:55 AM
Musical Ster
Avatar
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  6481
Geregistreerd  2009-01-21

https://www.theaterkrant.nl/nieuws/vakgenoten-boycotten-premiere-fiddler-on-the-roof/

 Handtekening 

19 mei - Wende Snijders - Mens
23 jun - Was getekend, Annie M.G. Schmidt

http://www.bakkerpraatjes.com

Naar boven

  [ # 127 ] Datum: 25 oktober 2017 03:05 PM
Ensemble
Avatar
RankRankRank
Totaal aantal posts  67
Geregistreerd  2014-12-15
martijn-j - 25 oktober 2017 11:55 AM

https://www.theaterkrant.nl/nieuws/vakgenoten-boycotten-premiere-fiddler-on-the-roof/

Gaan we het hier nou toch nog weer verder over hebben? Ik hoopte dat we nu eindelijk eens over gingen over waar het hier om gaat, de voorstelling.

Laten we wel wezen, ik zou ook kunnen beginnen over het feit dat wordt beweerd dat hoofdrolspeler Thomas Acda een notoire vrouwonvriendelijke vreemdganger is of was. Dat zegt echter totaal niets over zijn rol en prestaties binnen deze musical en zal dan ook al snel door menigeen als non-informatie bestempeld worden.

Maar nu betreft het een regiseur met vermeend sexueel overschrijdend gedrag en dan gaan we ineens tot in den treuren het daar over hebben in plaats van de musical. Dat is toch raar? Laten we wel wezen, als deze man van alles op zijn kerfstok heeft, dan moet hij daarvoor zeker bestraft worden. Echter dit betreffen allemaal situaties in voorgaande jaren die op geen enkele manier betrekking hebben op Fiddler on the Roof. Dat zou overigens wel zo zijn wanneer een van de huidige actrices van deze musical een aanklacht in zou dienen, maar dat is niet het geval.

We kunnen dus nog eindeloos hierover door blijven gaan en nieuwe berichten hierover blijven posten of we kunnen er voor kiezen om te zeggen, het is erg die man moet aan de schandpaal genageld worden (mocht alles waar zijn), maar nu gaan we het over Fiddler on the Roof hebben.

 Handtekening 

Musicalliefhebber/bezoeker, verzamelaar musicalbrochures, voormalig lid nominatiecommissie musical-awards, voormalig presentator theaterprogramma op de radio. Bijnaam: lopende musical encyclopedie

Naar boven

  [ # 128 ] Datum: 25 oktober 2017 03:18 PM
Hoofdrolspeler
Avatar
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  1108
Geregistreerd  2010-08-16

Denk dat we er al veel te lang en nu ook weer te snel over opgehouden zijn. Is juist het probleem.

Naar boven

  [ # 129 ] Datum: 25 oktober 2017 03:18 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  914
Geregistreerd  2010-03-23

Volgens mij heeft administrator Jeroen op de vorige pagina aangegeven dat de discussie wél past binnen dit topic en waarom.

Maar goed, als je het over de voorstelling wil hebben kun je natuurlijk ook reageren op de uitgebreide verslagen van Klaske en Hugo ipv op Martijn wink

Naar boven

  [ # 130 ] Datum: 25 oktober 2017 10:42 PM
Musical Ster
Avatar
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  6481
Geregistreerd  2009-01-21

@poohfan en @Laush: Bedankt! Niets aan toe te voegen.

Dick van den Heuvel heeft weer een mooi stuk geschreven op zijn Facebook.

De reacties die over dit onderwerp op de Facebookpagina’s van Fiddler en DeLaMar geplaatst zijn, zijn verwijderd. De producent lijkt het dus dood te willen zwijgen. Juist daarom moeten wij dat niet doen.

 Handtekening 

19 mei - Wende Snijders - Mens
23 jun - Was getekend, Annie M.G. Schmidt

http://www.bakkerpraatjes.com

Naar boven

  [ # 131 ] Datum: 26 oktober 2017 12:53 AM
Alternate
Avatar
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  668
Geregistreerd  2013-05-27
tberends - 25 oktober 2017 03:05 PM
martijn-j - 25 oktober 2017 11:55 AM

https://www.theaterkrant.nl/nieuws/vakgenoten-boycotten-premiere-fiddler-on-the-roof/

Gaan we het hier nou toch nog weer verder over hebben? Ik hoopte dat we nu eindelijk eens over gingen over waar het hier om gaat, de voorstelling.

...

Echter dit betreffen allemaal situaties in voorgaande jaren die op geen enkele manier betrekking hebben op Fiddler on the Roof. Dat zou overigens wel zo zijn wanneer een van de huidige actrices van deze musical een aanklacht in zou dienen, maar dat is niet het geval.

We kunnen dus nog eindeloos hierover door blijven gaan en nieuwe berichten hierover blijven posten of we kunnen er voor kiezen om te zeggen, het is erg die man moet aan de schandpaal genageld worden (mocht alles waar zijn), maar nu gaan we het over Fiddler on the Roof hebben.

Je kan als producent niet vol trots praten over alle relevante thema’s die in een voorstelling aan bod komen en tegelijkertijd zwijgen over een belangrijk onderwerp dat nu in de echte wereld speelt. Dat alleen al maakt dit topic de juiste plek om deze discussie te voeren.

Overigens lees ik op dit forum ook weleens iets dat me niet zo interesseert. Maar ik zal nooit zeggen dat anderen daarom ergens niet over mogen discussiëren.

martijn-j - 24 oktober 2017 09:12 AM

Bedankt, Jeroen. Helemaal mee eens.

Het gesprek gisteren bij Pauw was een verademing vergeleken bij wat er in DWDD gebeurde. Iedereen kreeg rustig de tijd om te vertellen. De naam van Ruut Weissman werd een paar keer genoemd. Enerzijds omdat hij in zijn positie als artistiek leider van de Toneelschool niet ingreep na klachten over het gedrag van Jappe Claes (en zo een onveilige situatie in stand hield) en anderzijds omdat hij nu nog steeds “op plekken” zit (en er weer onveilige situaties in stand worden gehouden).

De opmerking van Hans Kraay jr. aan het eind was wel beschamend.

Ach, voor Hans is nog wel een goede verklaring aan te voeren: hij kraamt eigenlijk altijd onzin uit. Hij is toch min of meer de dorpsgek van de Nederlandse tv (zonde, want hij is wel een goede trainer).
Wat dat betreft vond ik de uitspraken van Jessica Durlacher en Daniela Hooghiemstra (dinsdag bij Pauw) beschamender, omdat ik van hen toch meer niveau verwacht. Als een man die uitspraken had gedaan zou hij ter plekke zijn gelyncht.

Overigens ben ik benieuwd of dit alles nog effect zal hebben op de geplande media-activiteiten tot aan de première. Ze lopen met interviews toch het risico dat ook dit onderwerp wordt aangekaart.

Naar boven

  [ # 132 ] Datum: 26 oktober 2017 06:52 AM
Broadway Ster
Avatar
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  3895
Geregistreerd  2003-02-28
martijn-j - 25 oktober 2017 10:42 PM

De reacties die over dit onderwerp op de Facebookpagina’s van Fiddler en DeLaMar geplaatst zijn, zijn verwijderd. De producent lijkt het dus dood te willen zwijgen. Juist daarom moeten wij dat niet doen.

Meer dan schandalig. Ik vind het niet te verteren dat zo’n grote producent en de directeuren van de grootste theaters van Nederland doen voorkomen alsof er helemaal niets aan de hand is. Het kan toch niet zo zijn dat straks bij de première deze regisseur bij het slotapplaus gewoon in de bloemen wordt gezet. Misschien komt er nog een verklaring of wordt er nog actie ondernomen maar daarmee zijn ze natuurlijk al veel te laat. We wachten af. Mocht er niets gebeuren gaat zoals al eerder aangegeven mijn kaart onder protest met een email met duidelijke opgave van redenen aan de directie van het Chassé Theater retour. Misschien een hele kleine druppel op een gloeiende plaat maar dat is dan maar zo.

 Handtekening 

’...Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue…’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

Naar boven

  [ # 133 ] Datum: 26 oktober 2017 07:42 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  379
Geregistreerd  2011-03-22

Door niet te reageren en reacties op Facebook te verwijderen laten de producent en de opdrachtgevende theaters (DeLaMar Theater Amsterdam, Luxor Theater Rotterdam, Theater Orpheus Apeldoorn, Martiniplaza Groningen, Chassé Theater Breda, Parkstad Limburg Theaters Heerlen, Zwolse Theaters en Wilmink Theater Enschede) duidelijk blijken dat het ze geen reet kan interesseren wat Ruut Weissman heeft uitgevreten. Het is een hartverwarmende steun voor elke man (of vrouw) die zich ook aan dergelijk grensoverschrijdend gedrag heeft schuldig gemaakt, of van plan is dat te gaan / blijven doen. Zie je wel, we komen er wel mee weg, zolang je het maar zonder getuigen doet, of bij een lelijke vrouw, of een vrouw met een te kort rokje, of een vrouw in een afhankelijke positie. En als we lang genoeg niet reageren, ebt de belangstelling wel weg en kan iedereen weer gewoon terug naar de oude situatie. Waarin we ons af en toe misdragen, maar hey, we kunnen toch mooie producties maken?

Walging.

Naar boven

  [ # 134 ] Datum: 26 oktober 2017 07:44 AM
West End Ster
Avatar
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  2121
Geregistreerd  2003-05-23

Ik weet niet of ik blij word van die nieuwe post van Dick van den Heuvel. #theatermoetveiligzijn
Mooi streven, maar om te zeggen dat ‘we’ wat geleerd hebben vind ik wat ver gaan als de producenten en theater directeuren geen reactie geven. Hebben zij wat geleerd en hoe gaan zij het in de toekomst aanpakken dat hun theater en producties veilig zijn?
Zwijgen is het probleem in stand houden.

En voor tberends, en als je het over de voorstelling wilt hebben, ga je gang. Ik ben altijd benieuwd naar wat anderen vinden van een voorstelling, en als je de show nog niet gezien hebt, is geen probleem. We kunnen het vast hebben over je mening van het laten bespelen van instrumenten door de zangers zelf? Voor, tegen, afhankelijk van het stuk en het personage? Of we kunnen het hebben over de rol van de Russen in het stuk en of het impact heeft op de show als je ze uit de opening weglaat. Of de climax van de eerste akte offstage te laten plaats vinden, wat zou daar de reden voor kunnen zijn? We zitten nog in het begin van de tour, dus er zullen nog weinig zijn die deze versie al gezien hebben, maar er zijn wel onderwerpen die we al kunnen bespreken.
Ik heb mijn mening al gegeven, wat denk jij?

Naar boven

  [ # 135 ] Datum: 26 oktober 2017 11:07 AM
Musical Ster
Avatar
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  6481
Geregistreerd  2009-01-21

Ik heb het DeLaMar via Facebook om een reactie gevraagd. Dit is hun antwoord:

De Theateralliantie is sterk gekant tegen iedere vorm van seksuele intimidatie en werkt samen met producenten die gedragsregels, onder andere op dit punt, voor alle medewerkers aan producties hebben vastgelegd. Bij hun interne en externe vertrouwenspersonen is in de afgelopen jaren nooit enige klacht binnengekomen of zijn er vermoedens gerezen over Ruut Weissman.

De Theateralliantie, gedelegeerd producent Stage Entertainment Nederland en regisseur Ruut Weissman hebben na gezamenlijk overleg besloten dat Ruut de regie afrondt en dan al zijn werkzaamheden voor deze productie stopt. Dit betekent onder meer dat Ruut niet bij de première aanwezig zal zijn. De cast staat achter de beslissing dat Ruut de regie afmaakt.

Met vriendelijke groet,
DeLaMar Theater

 Handtekening 

19 mei - Wende Snijders - Mens
23 jun - Was getekend, Annie M.G. Schmidt

http://www.bakkerpraatjes.com

Naar boven


9 van de 13
9