13 of 13 | ‹ First  < 11 12 13
Fiddler on the Roof / Anatevka tour 2017-18
  [ # 181 ] 11 January 2018 05:29 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Wordt de ‘bottle dance’uitgevoerd in deze produktie?

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 182 ] 12 January 2018 08:00 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Kiepkantel - 11 January 2018 05:29 PM

Wordt de ‘bottle dance’uitgevoerd in deze produktie?

Ja zit er in, al was ie voor mijn gevoel korter dan anders. maar dat kan aan mij liggen.

  [ # 183 ] 31 January 2018 11:49 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Gisteren de voorstelling in het Chassé gezien en heb eigenlijk geen zin om er nog heel veel woorden aan vuil te maken. Wat een ongelooflijk rommeltje. Thomas Acda als Tevye bleef gewoon zichzelf en was het grootste deel van de voorstelling compleet onverstaanbaar. Maar er werd over het algemeen erg slecht en vals gezongen. Ik was in ieder geval regelmatig geneigd om m’n oren te bedekken. Positieve uitschieters vond ik Judith Linssen als Golde en Doris Baaten als Yente en Fruma-Sarah. Ook het toneelbeeld was bij vlagen mooi en ik heb wel genoten van de choreografie. Snel vergeten maar deze uitvoering van de musical.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 184 ] 31 January 2018 06:19 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik was er ook gisteren en deel je mening bijna volledig. Vond het meer “Thomas Acda zingt Anatevka”, waarbij Thomas heel blij leek met zichzelf, maar geen moment een gevoel aan mij kon overbrengen. Hij zwaaide met zijn armen en lispelde zich door het script, met meer dan eens een moment waarop ik dacht dat hij het voor het eerst speelde. En dan bedoel ik niet dat het er natuurlijk en niet-ingestudeerd uitzag, maar alsof hij gisteren het script gekregen had en elk moment zijn tekst kon vergeten. Vond dat heel ongemakkelijk. Sowieso vond ik alle spelers in alle rollen enorm emotieloos. Ik was nog het meest blij met Hanna van Vliet (maar alsjeblieft, geen musical meer voor haar!), Sarah Janneh en Jacob de Groot.

Mooie set wel, hulde voor de live-band. Maar jeetje, wat een dráák…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 185 ] 05 February 2018 12:22 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik heb bij Thomas Acda altijd het idee of hij met een dronken kop net een fles teveel op heeft.
Dat idee had ik al toen hij nog in het panel van ‘dit was het nieuws’ zat.
(blij dat Jan Jaap van der Wal terug is; die tilt het geheel weer naar een hoger niveau)

Maar goed, ik heb de laatste twee uur met veel interesse deze discussie en de artikelen waarnaar wordt verwezen gelezen. Het heeft mijn mening echter niet veranderd. Ik hoef niet naar deze musical te gaan. Ooit gezien in de prima uitvoering met Henk Poort eind jaren negentig, dus totaal geen behoefte aan een nieuwe versie met Thomas Acda. Vooral niet na wat er allemaal omheen speelt en zeker ook niet ‘tintelfris’.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 186 ] 05 February 2018 10:20 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Theo - 31 January 2018 11:49 AM

Gisteren de voorstelling in het Chassé gezien en heb eigenlijk geen zin om er nog heel veel woorden aan vuil te maken. Wat een ongelooflijk rommeltje. Thomas Acda als Tevye bleef gewoon zichzelf en was het grootste deel van de voorstelling compleet onverstaanbaar. Maar er werd over het algemeen erg slecht en vals gezongen. Ik was in ieder geval regelmatig geneigd om m’n oren te bedekken. Positieve uitschieters vond ik Judith Linssen als Golde en Doris Baaten als Yente en Fruma-Sarah. Ook het toneelbeeld was bij vlagen mooi en ik heb wel genoten van de choreografie. Snel vergeten maar deze uitvoering van de musical.

Deels mee eens, al vind ik Golde juist een van de zwakkere vertolkingen. Acda laat hele mooie dingen zien, maar wisselt dat af met zichzelf zijn. Met name de God-conversaties overtuigen niet. En vocaal is deze cast natuurlijk een vette onvoldoende. Hanna van Vliet is daarin een positieve uitzondering, en ook qua spel vond ik haar een van de betere, samen met haar oudere zus. Het decor vond ik dan weer niets, evenals de artistieke keuzes als de inval voor de pauze, de openaning na de pauze en het slot,  Waarmee het net boven het oersaaie Was Getekend, Annie MG terecht komt in mijn jaarlijstje.

  [ # 187 ] 23 April 2018 05:01 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

PERSBERICHT

Blindentolk bij musicals My Fair Lady en Fiddler on the Roof

April is musicalmaand voor slechtzienden en blinden. De blindentolken van Komt het Zien! zijn deze maand bij de musicals My Fair Lady en Fiddler on the Roof. Zo kan ook iedereen die minder of niets ziet volop genieten van deze prachtige musicals. De blindentolken zijn erbij in Rotterdam, Almere en Apeldoorn.

De blindentolk vertelt via een koptelefoon tussen de gesproken en gezongen tekst wat er op het podium te zien is. Niet alleen wordt tijdens de voorstelling getolkt, ook mogen de mensen die blind of slechtziend zijn een uur voor de voorstelling al in de zaal naar binnen om kennis te maken met het decor, de kostuums en de stemmen van de spelers. Hierdoor wordt de theaterbeleving voor mensen die visueel niet alles meekrijgen helemaal compleet.

Eerdere reacties van blinden in het theater
“De blindentolk heeft even zijn ogen aan mij geleend”
“Ik zie geen steek en toch heb ik alles gezien”

Tickets bestellen
Er zijn plaatsen speciaal voor publiek met een visuele beperking gereserveerd. Neem hiervoor contact op met het betreffende theater.
zondag 22 april - Fiddler on the Roof - Theater Orpheus in Apeldoorn
zondag 29 april - My Fair Lady - Nieuwe Luxor Theater in Rotterdam
woensdag 2 mei - My Fair Lady - Kunstlinie Almere Flevoland in Almere

Meer info: http://www.komthetzien.nl/agenda

  [ # 188 ] 24 April 2018 02:24 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2014-12-15

Ik heb met verbazing de verschillende reacties op deze voorstelling gelezen en denk echt dat ik naar een andere voorstelling met toevallig dezelfde titel en dezelfde acteurs ben geweest. Onlangs zag ik deze musical voor de eerste keer in theater Orpheus in Apeldoorn en heeft deze musical mij positief verrast. Doris Baaten vond ik verreweg het slechtst qua spel en zang, waarmee ze mij helaas flink irriteerde. Maar de absolute ster van de avond vond ik toch echt Thomas Acda. Deze man speelde Tevye niet hij was het 2 1/2 uur lang. Ik heb hem vaak in andere voorstellingen gezien en was erg bang dat hij mij niet zou kunnen overtuigen in een musical setting. Niets bleek echter minder waar hij was volledig overtuigend qua zang, spel, emotie en dans. Maakt dat Fiddler on the Roof tot een topmusical? Nee zeker niet. Hoewel geluid, muziek, decor, dans en de groepsnummers allemaal helemaal op orde waren, vond ik de individuele zangprestaties lang niet allemaal op het niveau wat je mag verwachten van zo’n productie. Daarnaast vond ik het einde op zijn zachts gezegd apart en nogal afgeraffelt en dat is zonde. Al met al heeft Thomas Acda er vooral voor gezorgd dat ik dit een erg vernakelijke avond vond.

   Handtekening   

Musicalliefhebber/bezoeker, verzamelaar musicalbrochures, voormalig lid nominatiecommissie musical-awards, voormalig presentator theaterprogramma op de radio. Bijnaam: lopende musical encyclopedie

‹ First  < 11 12 13
13 of 13