Diederick Ensink in muzikale hommage aan Toon Hermans
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Diederick Ensink en Marcella Heukels brengen een muzikale hommage aan Toon Hermans


Op zondagmiddag 15 januari brengen muzikale multi-talenten Diederick Ensink (o.a. Purper) en Marcella Heukels met het liedjesprogramma ‘Toon mij’ een muzikale ode aan de legendarische Toon Hermans. ‘Toon mij’ is het eerste programma van een reeks zondagmiddagconcerten in de podiumfoyer van het vernieuwde Hofpleintheater, waarin telkens kleinkunst en de schoonheid van taal centraal staan.

Toon Hermans behoorde - samen met Wim Kan en Wim Sonneveld - tot de ‘grote drie’ van het Nederlandse cabaret van na de Tweede Wereldoorlog. Een begenadigd woordkunstenaar die met één blik een uitverkocht Carré in vervoering bracht en nog altijd generaties in het hart weet te raken met zijn liedjes en versjes.

Met haar kraakheldere stemgeluid trekt Marcella Heukels zonder uitzondering Hermans’ poëtische eenvoud naar zich toe. En met een schijnbaar gemak en onbevangenheid, verrast de subliem zingende én spelende Diederick Ensink iedere bezoeker.

‘Toon mij’ is te zien op zondagmiddag 15 januari om 15.00 uur in het vernieuwde Hofpleintheater aan het Benthemplein 13, 3032 CC in Rotterdam. Tickets á  â‚¬ 10,- zijn online verkrijgbaar via http://www.hofpleintheater.nl.